BERUCHT OF BEROEMD EN ZWANGER deeltje 8

@kaboutertje wrote:

Bij ons in het ziekenhuis waar ik werkte, werd een kindje geboren met de naam pomplemoesje :shock: o.i.d iets in die trant iig.

Was het koosnaampje die de papa aan zijn mama gaf en DUS voor hun bijzonder. Blijkbaar waren ze al gewend aan die naam hahaha, nou wij niet toen we het hoorden, hou dan je gezicht maar eens strak :wink:

ik vond het wel leuk toen onze oudste geboren werd. Femke, je aan de gyn kon zien dat hij echt zoiets had... een gewone naam
en de jongste, Aukje.. (toevallig had hij ook weer dienst :mrgreen: ) toen zij hij nog... mijn nr 1 naam.. :inlove:

maar kan me als verpleeging wel voorstellen dat je soms echt even achter je oren moet krabben (dan heb ik soms al.. :silenced: )

Mijn 1e dochter heet ook Femke :mrgreen: :inlove: :inlove:

@sonja1985 wrote:

Mijn 1e dochter heet ook Femke :mrgreen: :inlove: :inlove:

En we zitten er zeer sterk aan te denken om deze meid ook Aukje te gaan noemen :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

:naughty: :naughty: … :mrgreen: het klinkt wel mooi hoor… en het is een hele lieve naam…

had je de naam al? of ben je op het idee gekomen via kok?

@Pitje27 wrote:

@marloes vip wrote:

Er is toch ook een actrice die haar dochter Vlinder heeft genoemd? En een die haar kind Bloem noemde. Dat zou ik persoonlijk niet doen. Maar ja sprak van de week een vrouw die op Bali geboren is en Bali heet. Haar broer is in Amsterdam geboren en heet Am. Ben blij voor ze dat ze niet zijn geboren in Rotterdam, Rot klinkt toch niet zo leuk.

vlinder is van Isa Hoes en Antonie Kamerling
en Bloem (en Mensje. ja echt waar) is van Angela Schijf

Als je het mij vraagt is die Angela schijf niet helemaal wijs..want zeg nou eerlijk wie noemt haar kinderen nou Bloem en Mensje..dat vind ik echt zielig hoor. Vooral bij Mensje denk ik echt hoe bedenk je dat nou als naam voor je kind.. :roll:

@Mama wrote:

@Pitje27 wrote:
@marloes vip wrote:

Er is toch ook een actrice die haar dochter Vlinder heeft genoemd? En een die haar kind Bloem noemde. Dat zou ik persoonlijk niet doen. Maar ja sprak van de week een vrouw die op Bali geboren is en Bali heet. Haar broer is in Amsterdam geboren en heet Am. Ben blij voor ze dat ze niet zijn geboren in Rotterdam, Rot klinkt toch niet zo leuk.

Als je het mij vraagt is die Angela schijf niet helemaal wijs..want zeg nou eerlijk wie noemt haar kinderen nou Bloem en Mensje..dat vind ik echt zielig hoor. Vooral bij Mensje denk ik echt hoe bedenk je dat nou als naam voor je kind.. :roll:

helemaal mee eens... bloem... tja ach er zijn wel meer van zo'n varianten.. maar mensje... :naughty:

@Pitje27 wrote:

@Mama wrote:
@Pitje27 wrote:
@marloes vip wrote:

helemaal mee eens... bloem... tja ach er zijn wel meer van zo'n varianten.. maar mensje... :naughty:

ik vind de combinatie ook wat raar alsof ze bij de tweede wil benadrukken dat het een mens is omdat de eerste bloem heet.

je zou bijna zeggen de eerste is vaak uitgelachen als bloem dus de tweede noemen we dan maar mensje.

Uhm Mensje is een hele ouderwetse naam, die heeft ze echt niet verzonnen.

zo hebben we Mensje van Keulen, die gaat toch echt al een tijdje mee :angel:

Hoe oud de naam ook is ik begrijp niet dat je je kind mensje noemt alsof je bang bent dat ze zich vergissen…

Wat een heerlijke ongenuanceerde meningen weer over iets simpels als smaak… :angel:

@charity wrote:

Hoe oud de naam ook is ik begrijp niet dat je je kind mensje noemt alsof je bang bent dat ze zich vergissen…

Wat een rare opmerking, Zij vinden dat een mooie naam, ik geloof niet dat ze serieus bang zijn dat iemand denkt dat het kind geen mens is… :roll:

@D. wrote:

@charity wrote:

Wat een rare opmerking, Zij vinden dat een mooie naam, ik geloof niet dat ze serieus bang zijn dat iemand denkt dat het kind geen mens is… :roll:

heb ik gezegd dat ik denk dat hun daarom die naam hebben gekozen.

Ik zeg gewoon dat ik daaraan denk als ik deze naam hoor.

Dat kan jij raar vinden maar is gewoon mijn gedachte. en om daar nu deze :roll: achter te zetten dat vind ik nou weer raar

heb ook hier in de regio meegemaakt dat ze hun kind Bertus :shock: noemde…(moet wel zeggen was in een dorp. maar dan nog)

maar wist niet dat mensje een oude naam was.

maar ja in het begin had ik dit met ook met Sterre, Storm, Livia (dacht altijd dat de O miste) Lieve, Lente, (en is echt niet dat ik ze van hier ken hoor… was echt hier in de buurt), Luna of ja Zusje… :eh: Trude, zo kan ik nog wel even doorgaan…

maar je moet er soms even aan wennen… en nu is het heel normaal.

@charity wrote:

@D. wrote:
@charity wrote:

Dat kan jij raar vinden maar is gewoon mijn gedachte. en om daar nu deze :roll: achter te zetten dat vind ik nou weer raar

Ja, kijk maar:

@charity wrote:

ik vind de combinatie ook wat raar alsof ze bij de tweede wil benadrukken dat het een mens is omdat de eerste bloem heet.

je zou bijna zeggen de eerste is vaak uitgelachen als bloem dus de tweede noemen we dan maar mensje.

@charity wrote:

Ik vind dat wel een :roll: waard.

@D. wrote:

@charity wrote:
@D. wrote:
@charity wrote:

Ja, kijk maar:

@charity wrote:

@charity wrote:

Ik vind dat wel een :roll: waard.

er staat hier nergens dat ik zeg dat hun daarom die naam hebben gekozen er staat dat ik die gedachte erbij heb dat ik dat denk bij die namen.

jij leest mij verkeerd. en dan nog die smilie ik vind het een smilie waar je iemand belaxhelijk mee maakt en vind hem dus erg storend alsje hem gebruikt voor iets wat ik denk.

@Pitje27 wrote:

heb ook hier in de regio meegemaakt dat ze hun kind Bertus :shock: noemde…(moet wel zeggen was in een dorp. maar dan nog)

Vrij normale oud hollandse naam lijkt me eigenlijk :lol:

Lambertus. Bertus, Lambert, Lammert, Bert… komt allemaal van dezelfde stam.

Dan hebben wij gewoon een andere interpretatie van die smiley. Ik vind m heel toepasselijk als ik vind dat iemand een uitspraak doet die een tikje raar is. Dat jij leest dat ik jou belachelijk maak, ligt toch echt bij jou. Dat is namelijk geheel niet mijn stijl.

Mijn man roept altijd MENSJE als hij Vera roept :inlove:

Maar dan idd om te benadrukken dat het een mini mensje is,… als koosnaampje zeg maar.

Tim noemt zijn zusje Nona momenteel, voorheen noemde hij haar meisiekoet. hahaha

en ik noem mijn kindjes atijd kaboutertje :inlove: tja hoe ik dÔÔr nu weer bij kom :think: :mrgreen:

En wat D. zegt,… hihihi wat kunnen we lekker lang zemelen over iets simpels als smaak :mrgreen:

In het bejaardentehuis wonen PLENTY mensjes :mrgreen:

Een hele retro naam dus :wink:

@D. wrote:

Dan hebben wij gewoon een andere interpretatie van die smiley. Ik vind m heel toepasselijk als ik vind dat iemand een uitspraak doet die een tikje raar is. Dat jij leest dat ik jou belachelijk maak, ligt toch echt bij jou. Dat is namelijk geheel niet mijn stijl.

ligt er toch wel aan hoe je hem gebruikt en in welke zin je hem verwerkt…

@mamaMarije wrote:

@Pitje27 wrote:

Vrij normale oud hollandse naam lijkt me eigenlijk :lol:

Lambertus. Bertus, Lambert, Lammert, Bert… komt allemaal van dezelfde stam.

is ook een oud hollandse naam… maar ik stond echt verbaasd toen ik het zag… maar dat is ook gewoon omdat je het neit meer hoort…

vlgs mij kunnen we beter een topic aanmaken betreft discussie over kindernamen… :lol: