BERUCHT OF BEROEMD EN ZWANGER deeltje 8

@Fleur wrote:

Indy was 7 1/2 jaar geleden ook nog “bijzonder”. Dat issie nu allang niet meer…Kes wel. Ik ken geen enkele andere Kes!

Ken idd meerdere Indy’s… van de kat van mijn ouders :mrgreen: (die heette 17 jaar geleden al zo :wink: ) tot kindjes varierend van 3 tot 7.

Kes moet ik altijd bij aan StarTrek denken :thumbup:

@faizaa wrote:

Ik vind deze namen geweldig he: Lente Lisa, Lola Fee en Billie Puk…

En dat, terwijl het ‘gewoon’ Puk is… geen BN-er… :mrgreen:

Ik vind een naam niet snel raar… zelfs Samantha niet… het is niet mijn smaak, die naam… maar raar… hmm… nee…

:mrgreen: :inlove: :inlove: :inlove: :mrgreen:

Otis vind ik leuk, bij Molly denk ik dan weer aan een ietwat dikker meisje :think: Wel een schatje ws Hoe dat nou komt?!

Hier op het eiland worden veel friese namen gegeven, wij komen uit het westen dus regelmatig moeten wij even wennen aan een naam, maar al snel heet een kind ook gewoon zoals het heet.

@mamma van sharondenise wrote:

Dominique is een echte unisexnaam, maar daar ben ik ook niet zo’n grote fan van persoonlijk. (sorry lieve mamma’s)

Wel grappig is dat ik het juist weer meer een jongensnaam vindt.

Dat komt misschien doordat ik wel jongens dominique’s ken, maar geen meisjes.

Doorgaans is het dacht ik Dominique voor meisjes en Dominic is de jongensversie toch?

Ik ken een Dominique, dat is een jongen. En een Kim, ook een jongen.

Unisex namen vind ik vaak leuker voor meisjes dan voor jongens (hoewel Dominique en Kim nu net twee namen zijn die ik voor allebei niet leuk vind :lol: ).

@marloes vip wrote:

Hier op het plein wonen twee zussen, Puk en Fay, niet echt mijn ding. Moet denken aan Puk van de pettenflat.

Dat is trouwens PLUK :mrgreen: van de petteflat

Ik stond echt te kijken dat Merlijn ook een uniseksnaam is.

Daar kwam ik pas achter na de geboorte van onze Merlijn. Van Marijn wist ik het wel, daarom wilde we die naam toen niet.

Merlijn ken ik alleens als jongensnaam eigenlijk. Marijn wist ik wel.

Ik hou helemaal niet van unisexnamen. Kind zal tig keer moeten uitleggen of zij/hij een jongen of meisje is. Sammy is dus ook niet mijn smaak :lol:

Otis, hmm vreemde naam, vind de naam niet eens bij catootje (zal vast later Cato worden) passen maar stomme is, je gaat er heel snel aan wennen. Mijn nicht kreeg haar 2de zoon en die naam paste helemaal niet bij haar eerste zoon. En nu vind ik het alweer zo normaal klinken. Is gewoon even wennen dan.

@marloes vip wrote:

Er is toch ook een actrice die haar dochter Vlinder heeft genoemd? En een die haar kind Bloem noemde. Dat zou ik persoonlijk niet doen. Maar ja sprak van de week een vrouw die op Bali geboren is en Bali heet. Haar broer is in Amsterdam geboren en heet Am. Ben blij voor ze dat ze niet zijn geboren in Rotterdam, Rot klinkt toch niet zo leuk.

vlinder is van Isa Hoes en Antonie Kamerling
en Bloem (en Mensje. ja echt waar) is van Angela Schijf

Ik heb ooit een verhaal gehoord van een gezin die hun kinderen naar geld vernoemden.

zoon 1 heette Mark, zoon 2 heette Frank en toen kregen ze een dochter; Penny :mrgreen:

@marloes vip wrote:

Oh die waren het dus. Dank voor de verdudelijking. Mensje, ook niet mijn smaak.

Heet een van de kinderen van Julia Robberts nou Apple? Zou ze ook een kind hebben die Acer of Packard Bell heet? Of Strawberry?

gwenity patro (je schrijft het anders)

@Pitje27 wrote:

@marloes vip wrote:
Oh die waren het dus. Dank voor de verdudelijking. Mensje, ook niet mijn smaak.

Heet een van de kinderen van Julia Robberts nou Apple? Zou ze ook een kind hebben die Acer of Packard Bell heet? Of Strawberry?

gwenity patro (je schrijft het anders)

Apple is inderdaad de dochter van Gwyneth Paltrow en Chris Martin (zanger van Coldplay)

Wat een baby nieuws weer!

Leuk Katja de mama van Sammie (leuke naam hoor, vroeger wou ik een periode Samantha heten en dan als roepnaam Sam of Sammie).

Even kijken welke namen kwamen nog meer voorbij?

Otis… Catootje en Otis. Vind Otis wel leuk, stoer.

Molly… ook leuk.

@joseetje wrote:

Ik heb ooit een verhaal gehoord van een gezin die hun kinderen naar geld vernoemden.

zoon 1 heette Mark, zoon 2 heette Frank en toen kregen ze een dochter; Penny :mrgreen:

:lol: En toch zijn daar hele gangbare namen uitgekomen behalve Penny misschien. Het is niet Dollar, Rand en Gulden geworden :shifty:

Ik vind Otis ook wel leuk, niet standaard en toch wel stoer.

Moet alleen wel denken aan die tekenfilm met die koe… :mrgreen:

Josje van Aukje, is dat een jongen of een meisje eigenlijk?

Robin is ook een unisex naam, voor een meisje vind ik Robyn ook héél erg leuk en stond ook in het lijstje.

Lucas was een Isa geworden.

@Anneke wrote:

Josje van Aukje, is dat een jongen of een meisje eigenlijk?

.

meisje… :wink:

En wie kent ze niet: Rolls en Roys van Emiel Ratelband… :sick:

^Hij heeft ook een dochtertje Beau Aimée, en dat vind ik wel weer een hele mooie naam :inlove: Royce heeft als tweede naam Romée, vind ik ook mooi! (Wel jammer dat ze de naam Royce aan een meisje hebben gegeven, als ze dan toch een kindje zo willen noemen vind ik het meer wat voor een jongen. :wink: Vind het mannelijk klinken, en ook omdat ‘Roy’ er in zit)

Zo kan ik nog wel een aantal rare namen op noemen van bekende mensen trouwens.

Bob Geldof en Paula Yates: Peaches Honeyblossom, Fifi Trixibelle en Pixie Frou-Frou, en Paula heeft met een andere man nog een dochter: Heavenly Hiraani Tigerlily

Jason Lee: Pilot Inspektor

Gwyneth Paltrow en Chris Martin: Apple en Moses. Vooral Apple met de achternaam Martin, vind ik geen geslaagde combinatie. Apple Martini, krijg je, met maar één letter erbij. :wink:

Shannyn Sossamon: Audio Science

Frank Zappa: Moon Unit and Diva Thin Muffin, vooral die tweede vind ik eigenlijk gewoon zielig voor t meiske

Penn Jillette: Moxie Crimefighter

Rob Morrow: Tu Morrow, Morrow is haar achternaam

Ja als we toch bezig zijn… de kids van Jamie Oliver zullen ook al wel voorbij gekomen zijn:

Petal Blossom Rainbow, Poppy Honey en Daisy Boo

die namen klinken als cocktails gemaakt van ben en jerrys ijs :lol:

@Affie wrote:

Ja als we toch bezig zijn… de kids van Jamie Oliver zullen ook al wel voorbij gekomen zijn:

Petal Blossom Rainbow, Poppy Honey en Daisy Boo

Ik geloof dat die oudste twee ook nog een derde naam hebben, de ene Rosie en de andere Pamela geloof ik :think: Ze zijn daar in ieder geval wel gek van bloemen! :wink: Ik vind Poppy en Daisy wel schattig, maar in combinatie met de tweede namen vind ik ze niet erg geslaagd. :wink: Vind alle drie de namen nog wel schattig voor van die kleine kindjes, maar niet voor later :think: