Ik vind deze namen geweldig he: Lente Lisa, Lola Fee en Billie Puk…
En dat, terwijl het ‘gewoon’ Puk is… geen BN-er… :mrgreen:
Ik vind een naam niet snel raar… zelfs Samantha niet… het is niet mijn smaak, die naam… maar raar… hmm… nee…
:mrgreen: :inlove: :inlove: :inlove: :mrgreen:
Otis vind ik leuk, bij Molly denk ik dan weer aan een ietwat dikker meisje :think: Wel een schatje ws Hoe dat nou komt?!
Hier op het eiland worden veel friese namen gegeven, wij komen uit het westen dus regelmatig moeten wij even wennen aan een naam, maar al snel heet een kind ook gewoon zoals het heet.
Ik ken een Dominique, dat is een jongen. En een Kim, ook een jongen.
Unisex namen vind ik vaak leuker voor meisjes dan voor jongens (hoewel Dominique en Kim nu net twee namen zijn die ik voor allebei niet leuk vind :lol: ).
Merlijn ken ik alleens als jongensnaam eigenlijk. Marijn wist ik wel.
Ik hou helemaal niet van unisexnamen. Kind zal tig keer moeten uitleggen of zij/hij een jongen of meisje is. Sammy is dus ook niet mijn smaak :lol:
Otis, hmm vreemde naam, vind de naam niet eens bij catootje (zal vast later Cato worden) passen maar stomme is, je gaat er heel snel aan wennen. Mijn nicht kreeg haar 2de zoon en die naam paste helemaal niet bij haar eerste zoon. En nu vind ik het alweer zo normaal klinken. Is gewoon even wennen dan.
Er is toch ook een actrice die haar dochter Vlinder heeft genoemd? En een die haar kind Bloem noemde. Dat zou ik persoonlijk niet doen. Maar ja sprak van de week een vrouw die op Bali geboren is en Bali heet. Haar broer is in Amsterdam geboren en heet Am. Ben blij voor ze dat ze niet zijn geboren in Rotterdam, Rot klinkt toch niet zo leuk.
vlinder is van Isa Hoes en Antonie Kamerling
en Bloem (en Mensje. ja echt waar) is van Angela Schijf
Zo kan ik nog wel een aantal rare namen op noemen van bekende mensen trouwens.
Bob Geldof en Paula Yates: Peaches Honeyblossom, Fifi Trixibelle en Pixie Frou-Frou, en Paula heeft met een andere man nog een dochter: Heavenly Hiraani Tigerlily
Ja als we toch bezig zijn… de kids van Jamie Oliver zullen ook al wel voorbij gekomen zijn:
Petal Blossom Rainbow, Poppy Honey en Daisy Boo
Ik geloof dat die oudste twee ook nog een derde naam hebben, de ene Rosie en de andere Pamela geloof ik :think: Ze zijn daar in ieder geval wel gek van bloemen! Ik vind Poppy en Daisy wel schattig, maar in combinatie met de tweede namen vind ik ze niet erg geslaagd. Vind alle drie de namen nog wel schattig voor van die kleine kindjes, maar niet voor later :think: