BERUCHT OF BEROEMD EN ZWANGER deeltje 8

Toen onze zoon geboren werd hoorde je zijn naam niet zoveel, nu komt ie steeds vaker voor.

Naam van dochter komt ook wel vaker voor, maar ze staan niet in de top 10 van namen.

Mischien hebben Katja en Thijs deze naam wel van het liedje van Ramses Shaffy.

Vind Sammie leuk! :inlove:

Als ze groot is, kan het makkelijk Sam worden!

Ben niet zo van de oerhollandse namen. Hou wel van beetje afwisseling in de tent!

Ken hier zo uit mijn hoofd, 5 Fleurs en 7 Emma’s…

Daar hou ik dus niet van!

Maar goed, als het maar bij ieders gezin past en men er gelukkig mee is, just fine!

Ik heb bij de bekende nederlanders wel eens het idee dat het een schreeuw om aandacht is, of apart willen zijn, want ik zie soms namen dat ik echt denk hoe kom je erop… :o :lol: Maar, ik weet het niet hoor, hoop natuurlijk dat ze ze zelf echt mooi vinden.

Laat mij dan maar lekker gewoon zijn met onze Emma, ik vind het prima!

Verder denk ik dat alle namen op den duur wel ‘‘gewoon’’ kunnen worden, want wat als veel mensen die ene aparte naam nou ook zo leuk vinden…

Indy was 7 1/2 jaar geleden ook nog “bijzonder”. Dat issie nu allang niet meer…Kes wel. Ik ken geen enkele andere Kes!

En Sammie vind ik niet zo mooi, maar wel grappig.

@Mama wrote:

Ik heb bij de bekende nederlanders wel eens het idee dat het een schreeuw om aandacht is, of apart willen zijn, want ik zie soms namen dat ik echt denk hoe kom je erop… :o :lol: Maar, ik weet het niet hoor, hoop natuurlijk dat ze ze zelf echt mooi vinden.

ik neem aan dat iedereen een naam kiest die ze, om wat voor reden dan ook, mooi vinden, bekend of niet....
Dat jij meteen denkt dat het een schreeuw om aandacht is als mensen afwijken van de top 10 of top 100, dat zit denk ik meer tussen jouw oren :wink:

@fiep klophout wrote:

@Mama wrote:

ik neem aan dat iedereen een naam kiest die ze, om wat voor reden dan ook, mooi vinden, bekend of niet....
Dat jij meteen denkt dat het een schreeuw om aandacht is als mensen afwijken van de top 10 of top 100, dat zit denk ik meer tussen jouw oren :wink:

Nou dat denk ik maar bij een enkele naam hoor, dus niet meteen als een naam buiten de top 10 of top 100 valt.

Sammie is leukkkk!!!

Mijn kat heet Sammie hihihih! :inlove:

@Mama wrote:

@fiep klophout wrote:
@Mama wrote:

Nou dat denk ik maar bij een enkele naam hoor, dus niet meteen als een naam buiten de top 10 of top 100 valt.

Zo apart of afwijkend is de naam Sammy/Sammie voor een meisje ook weer niet.

Snap wel wat je bedoeld hoor, maar dat heb ik meer met de namen alà Disney of Cinderella (ja ze bestaan echt).
Denk niet dat je je kind daar een groot plezier mee doet, om ze zo te noemen.

Sammie is dan nog wel redelijk normaal, al is het niet mijn smaak.
Maar er zullen ook mensen zijn Die Desmée een vreselijke naam vinden.
Dat kan, ze is wel de enige in ieder geval Nederland die zo heet. en wij vonden het de naam voor ons meisje.
En zo denkt iedere ouder natuurlijk over de namen van hun kinderen die ze met zorg en liefde hebben uitgezocht.

De naam sammie voor een meisje ?? Ik vind dat toch echt wel raar hoor. Ik vind het ook meer als een jongensnaam klinken.

Maar dat heb ik wel met meer namen, Dominique…vind ik ook echt een meisjes naam…terwijl er volgens mij ook af en toe wel eens een jongen is die die naam krijgt. :think:

Dominique is een echte unisexnaam, maar daar ben ik ook niet zo’n grote fan van persoonlijk. (sorry lieve mamma’s)

Wel grappig is dat ik het juist weer meer een jongensnaam vindt.

Dat komt misschien doordat ik wel jongens dominique’s ken, maar geen meisjes.

Sammie :inlove: geweldige naam.

D. niet alle namen kan je verkleine, denk ik met een ie/y toch?

Riley ook niet (Rijlie). en Roy :inlove:

@Mama wrote:

Waarom anders, natuurlijk omdat ze ze mooi vinden..

Ik kan genoeg BN'ers opnoemen met kinderen die 'gewone' namen hebben, net zoals er waarschijnlijk héél veel onbekende Nederlanders zijn die hun kinderen héle aparte namen hebben gegeven.

Dus dat het alleen BN'ers zouden zijn met een schreeuw om aandacht, neuh..

Sammie is overigens ook niet mijn ding, maar raar?
Voor mij word het pas raar als je 'Aardappel' heet.

Kijk naar een Jamie Oliver, met zijn Honey Poppy, en de rest kan ik niet eens onthouden, zo zou ik mijn kind niet noemen maar ik vind het wel grappig.

Ricardo is voor mij al sinds dat ik kind was echt de meest über-verschrikkelijkste naam die ik me kan bedenken.
Echt, ik vind hem zó erg, zóoóó erg, vreselijk gewoon.
Maar raar, nee. :roll:

@mamma van sharondenise wrote:

Snap wel wat je bedoeld hoor, maar dat heb ik meer met de namen alà Disney of Cinderella (ja ze bestaan echt).

Pik dit er even uit.. :lol: :lol:

Micah heeft op zijn groep een Cinderella en een Princess.

VRE-SE-LIJK..

Over smaak valt niet te twisten maar oh wat zielig..

Ik vind Sammie wel leuk geloof ik. Al ben ik nooit zo van de verkleindingen en ook al is dit natuurlijk niet helemaal zo, ik krijg er toch een bepaald gevoel bij.

Sam vind ik wel leuk voor een meid maar vind dat toch ook erg amerikaans.

Zo nu even ander nieuws :wink:

AMSTERDAM - Marieke van Ginneken is bevallen van een jongetje. Dat heeft ze bekendgemaakt op haar website. Zangeres en ‘Idol’-deelnemer Marieke beviel zondag van Otis Rafaël Verhoeven.

Van Ginneken kreeg in 2006 dochtertje Catootje. Vader van het kroost is haar vriend Marrick. Zus Aukje, die van 1999 tot 2003 de rol van Charlie in ‘Goede Tijden, Slechte Tijden’ vertolkte, laat op haar website weten een trotse tante te zijn. Aukje heeft zelf ook twee kinderen: Fedde van 3 en Josje van 1.

Marieke van Ginneken werd in 2003 vijfde in de finale van het eerste seizoen van ‘Idols’. Later bracht ze enkele singles uit, zoals ‘Just Be Happy’ en ‘I’m a Fool’. (NOVUM)

23/04/10 15u04

De naam van het kindje van Marieke is niet echt mijn smaak (ken namelijk en kat die zo heet ;)) maar het past wel bij de naam van haar dochtertje!

Nog meer ander nieuws :wink:

Amanda Peet bevallen van dochter

AMSTERDAM - Actrice Amanda Peet heeft dinsdag een dochter op de wereld gezet. Het meisje werd geboren in New York en kreeg de naam Molly June Benioff.

Moeder en dochter maken het goed", laat een woordvoerder aan het Amerikaanse tijdschrift People weten.

Peet maakte haar tweede zwangerschap in december wereldkundig. De actrice en haar man, scenarioschrijver David Benioff, hebben al een dochter. Frances ‘Frankie’ Pen, vernoemd naar Peets moeder Penny, zag in februari 2007 het levenslicht.

De 38-jarige Peet speelde in films als ‘Something’s Gotta Give’, ‘Syriana’ en ‘The Whole Ten Yards’. David Benioff schreef scripts voor onder meer ‘25th Hour’ en ‘Troy’.

Ja bij Otis moet ik toch altijd aan de liften denken. Heet zo’n bedrijf daarvan niet Otis?

Om eerlijk te zijn vind ik maar weinig jongensnamen leuk, ik weet niet. Ik heb meer met meisjesnamen ofzo. Wat kllinkt dat gek eigenlijk… :think:

Molly :inlove: van Amanda Peet! schattig.

Molly vind ik leuk :inlove:

Bij Otis denk ik aan Otis Redding

@Sweet-Love wrote:

Ik had het niet over de letters an sich, maar de klank van ie/y. Dat geldt dus niet voor Roy en ook niet voor Engels klinkende namen.

@D. wrote:

@Sweet-Love wrote:

Ik had het niet over de letters an sich, maar de klank van ie/y. Dat geldt dus niet voor Roy en ook niet voor Engels klinkende namen.

Oh Dtje dan zal jij het wel vreselijk vinden dat ik Yari heel vaak Yarietje noem :inlove: :lol: :lol: :lol:

@Sooki wrote:

Om eerlijk te zijn vind ik maar weinig jongensnamen leuk, ik weet niet. Ik heb meer met meisjesnamen ofzo. Wat kllinkt dat gek eigenlijk… :think:

Maar ik snap helemaal wat je bedoeld! Ik heb precies hetzelfde :wink: Als ik mijn favoriete meisjes namen op moet noemen kan ik er zo een paar zeggen, maar vragen ze naar jongensnamen, dan wordt het een stuk moeilijker!