In het begin vond ik het wel leuk, toen kon ik nog alles zelf en lekker alles doen. Maar ben het nu echt spuugzat. Ik kan bijna niks meer… Dus ik kijk echt uit om ons beebje in ons handen te houden. Ik mis mijn vrijheid van mijn lijf wel!
En inderdaad Samara die dromerige Sjors… Zo zit ik heus ook wel eens als ik schopjes voel en bewegingen, maar met krampen of niet weten hoe te zitten, niet kunnen bukken, nee dan voel ik dat niet zo :mrgreen:
nope, niet bepaald mijn hobby. Heb liever mijn eigen lijf en emoties. En lekker slapen
op mijn buik.
Vind het bijzonder, maar bepaald niet leuk.
ja ik ben zo’n muts die er enorm van geniet :lol:
Zelfs toen ik door bekkenpijn op een gegeven moment niet eens meer normaal op een stoel kon zitten en mijn lijf weleens vervloekt heb in de 3e zw.schap dat ik niet eens zwanger en al de zorg voor mijn 2 koters volledig op me kon nemen (zacht gezegd, ik heb veel hulp gehad die zw.schap, zeker vanaf 30 weken).
En toch… vond ik het geweldig!
Vond het bij de 2e en 3e wel jammer dat je alles al zo’n beetje hebt. Niet meer die voorpret van voor het eerst wagens vergelijken, kamertje inrichten etc etc. Maar ach je kan niet alles hebben :mrgreen:
1e zwangerschap vond ik heeerlijk, misschien ook wel omdat wat lydia zegt, je bent lekker blanco, maar ook voelde ik me (bijna) 41 weken super goe.d
2e zwangerschap was ik al snel zat. In het begin spanning of het goed zou gaan, waren er 2 waarbij 1 vruchtje overleed…
Daarna wel genoten, maar was het gewoon zat, wou mijn kindje :mrgreen:
en vanaf 32 weken drama omdat ik niets meer kon met mijn linkerbeen
nee zwanger zijn hoeft voor mij echt niet meer, maar gelukkig zijn we beide over eens dat 2 guppies genoeg zijn voor ons.
Ik vond bepaalde dingen erg fijn. De positieve test, de eerste echo (ok alle echo’s), de eerste keer je kindje voelen bewegen, het gevoel met zijn 2en te zijn, het vooruitkijken (wat voor kindje krijg ik), hem nog lekker niet te hoeven delen, mensen die rekening met je houden, je behandelen als een koningin…
Maar waarom het negen maanden moet duren!!!
Pfffffffff ik was het beide keren behoorlijk zat. Wilde mijn eigen lichaam terug. En ik wilde mijn kind! Bevallen vond ik geweldig, daar kreeg ik echt een oergevoel van (maar het deed wel erg f*king zeer!).
Groetjes,
Femke
In verwachting zijn: heerlijk!
Zwanger zijn: nee, liever niet.
Ik maak altijd op deze manier een verschil tussen het lichamelijke en het geestelijke. Hoewel er heus lichamelijke dingen zijn die ik leuk vind (eerste trapjes in de buik) en geestelijke dingen die ik niet zo leuk vind (zorgen).
Eerste paar maanden, heerlijk! :inlove: over het geslacht na denken, wie krijgt er gelijk… kamertje, echo’s, schoopjes, hij alleen van mij op dat moment, ja heerlijk!
maar… na 29 weken, na ziekenhuis opname’s, vond ik het wel goed zo…
neee… ik vind zwanger zijn niet leuk…
mijn lijf is er niet tegen bestand… (stel ik zou nog de wens voor een derde hebben, het is mij terzeerste afgeraden die wens te vervullen… om mijn lichaam te beschermen)
bij Dave de eerste weken ziek geweest ( zeg maar tot de 12e wk…) toen rond de 24 wk bekkenklachten… met 30wk thuis komen te zitten en bevallen met 43wk
bij Jade de eerste 17wk ziek geweest ( zelfs medicatie gehad) en toen dat eindelijk weg was kreeg ik gelijk last van mijn bekken… en zat ik met 26wk thuis… Jade geboren ( met hulp) met 38 wk…
na beide bevallingen heb ik fysio gehad, met krachttraining erbij.
tijdens de zwangerschap van Jade heb ik 1 a 2 x per wk fysio gehad om mij enigzins mobiel te behouden…
en had ik een bekkenband… om mijn bekken bij elkaar te houden…
ik had te veel pijn om te kunnen genieten van het kleine wonder in mijn buik… tuurlijk heb je momentjes dat je echtg kan genieten, maar de pijn overheerste echt
de bevalling van Dave was HEL de bevalling van Jade was niet prettig maar zoveel beter, nu weet ik dat je ook een bevalling kan hebben die ‘lekker’ verloopt… betere afsluiting kan je niet hebben.
mijn geluk is wel dat ik een hele snelle ontsluiting heb waardoor ik niet uren en uren achter een bezig was met een bevalling.
Dave vliezen gebroken (in zkh) om 9u bevallen om 12.17
Jade vliezen gebroken (in zkh) om 13u bevallen 14.12
daar mag ik dus niet overklagen
de eerste 2 zwangerschappen vond ik niet zo leuk! het liep toen ook niet erg lekker… maar ja we wilden toch graag een 3e kindje…dus dan moet je wel weer zwanger zijn MAAR! deze keer is het echt genieten! niet een keer overgegeven… bijna geen kwaaltjes… oke het wordt nu zwaarder… maar ja dat lijkt me wel logisch…
Ik kan zeggen dat ik het heerlijk vind om zwanger te zijn. Het is mijn eerste zwangerschap en in begin erg misselijk, last van bloedverlies en brandend maagzuur maar ondanks alle klachten geniet ik er wel volop van.
Ik vind me buik heerlijk en ben er enorm trots op en geniet ervan. Ik hoop als het allemaal lukt om een tweede te krijgen dat ik wederom weer volop geniet.
Ja, ik vond het heerlijk om zwanger te zijn, en straalde dat ook uit. Die ongemakken hoorden erbij, zoals overgeven terwijl je het niet verwacht… Of bandenpijn…
Bij de tweede heb ik weer genoten, maar me ook wel een beetje schuldig gevoeld to mijn eerste: ik kon natuurlijk niet alles meer (ravotten), en als de kleine straks geboren was moest ik de aandacht ook verdelen… Maar toch geprobeerd bewust van deze zwangerschap te genieten…
Bij de derde ging het nog sneller allemaal, en vond ik het soms bijna ‘jammer’ dat ik nog zulke kleine kids had, die mijn aandacht ook nodig hadden. Toen genoot ik extra van de nachten, even helemaal alleen met de kleine.
Ik heb trouwens 3 goede zwangerschappen én bevallingen gehad,. kijk er dus ook heel positief op terug!
Ik geloof dat ik het de 1e keer leuker vond dan nu :think: …
Toen was ik heerlijk onwetend en onbezorgd en zag ik het allemaal wel op me af komen…Deze keer zijn er veeeeeel meer zorgen en beren op de weg, maar het genieten gaat hopelijk nog wel komen…
Ook al ben ik nu pas heel pril zwanger en voor mij totaal onverwacht. GEniet ik nu al meer. Bij mij was de reden anders. Tijdens mijn vorige zwangerschap ging alles voorspoedig, alleen was het heel confronterend voor mijn zus die al 10 jaar probeerde zwanger te raken. Iedereen zei dan ook wat leuk dat je zwanger bent, maar wat lullig voor je zus. Na 3 keer ben je daar echt super klaar mee, want ik vond het al zo lullig voor haar en werd er dus de hele tijd mee geconfronteerd.
Nu is ze gelukkig zelf ook moeder geworden sinds een half jaar en kan ik nu dus super gaan genieten en sta er ook heel ontspannen in.
dit heeft er misschien ook mee te maken dat ik er helemaal niet mee bezig was deze keer. Ik ben zwanger geraakt nadat 1 x het condoom is gescheurd kennelijk rond de eisprong. We zijn zel superblij hoor, maar hadden het allemaal iets anders in gedachte :mrgreen: . Moet nog heel erg wennen aan het idee dat er weer een wondertje in mijn buik groeit :inlove: :inlove: :inlove: .
@mayo28 wrote:
Ik geloof dat ik het de 1e keer leuker vond dan nu :think: …
Toen was ik heerlijk onwetend en onbezorgd en zag ik het allemaal wel op me af komen…Deze keer zijn er veeeeeel meer zorgen en beren op de weg, maar het genieten gaat hopelijk nog wel komen…
De eerste post, van mij was inderdaad, vol leuk, keek erg terug, met goed gevoel… maaar nu…
Het genieten is minder… angst, denk ook dat het komt, je weet wat je gaat missen als het fout gaat
llaan, snap dat jij je enigsinds ‘schuldig’, voelde tegen over je zus, maar jij kon er toch niets aan doen, dat het bij jou ‘makkelijker’, ging dan…
nee GRUWELIJK…
Ik ben nu 32 weken en echt… haal eruit dat kind… ik draai helemaal door… met maud al last van onrustige benen, maar nu is het heeeeeeel erg en heb ik daarnaast last van zwangerschapsjeuk en een gekneusd staartbotje waardoor ik mijn draai niet meer kan vinden… sinds vandaag zwel ik ook nog es op… hoeraaaaaaaaaaaaaa :evil:
Ik vond het geweldig :inlove:
Ben 32 weken zwanger geweest, waarvan ik 31 weken in de ziektewet heb gezeten (nu nog :(), 28 weken heb overgegeven, op een gegeven moment in een rolstoel zat of korte stukjes met krukken liep, maanden niet langer heb geslapen dan 1,5 uur aan een stuk, de angst of het goed zou blijven gaan.
Maar toch. Wat een wonder! Ik heb zo onwijs genoten van mijn 2 muppets in mijn buik!!! Dat maakte gewoon alles zo dik en dubbel goed.
Als iemand vroeg hoe het ging antwoordde ik ook gewoon goed en meende het nog ook.
Bevallen daarintegen… nee, dat stukje sla ik liever over
Grappig he, ik sla liever de zwangerschap over. Zou erg graag in een keer 8 mnd zwanger zijn, even leuk schopjes voelen enzo en lekker bevallen :lol:
Ik was de eerste twee zwangerschappen ook heel zorgeloos, alles ging goed, ik voelde me goed. Daarna ging het wat minder, verplicht rusten met twee kleintjes om je heen, steeds weeen gehad, weer ff naar ziekenhuis om te checken. En de spanning he, en oh wat voelde ik me schuldig naar de anderen! En daarna een miskraam gehad, ben toch wel heel bang voor weer een miskraam of prematuur kindje…
uhhh ja en nee
vond eigenlijk alleen tussen de 20 en 30 weken het leukst
dan ben je nog niet te dik geen misselijkheid meer en het geweegt zo lekker in je buik en daarna nee dan mag overgeslagen worden maargoed
ik heb het uiteindelijk 2 x met plezier gedaan op wat ongemakken na
en heb 2 prachtkids maar ik hoef niet meer
Zwanger zijn…HEERLIJK!
Maar wel pas na de eerste (paar) goede echo('s)!
Mijn eerste zwangerschap is met 12w mis gegaan, wat heel heftig was (ziekenhuisopname).
Helaas heb je na zo’n ervaring niet meer dat onbezorgde… Zeker niet in het begin van een nieuwe zwangerschap.
Maar toen eenmaal duidelijk was (na 3 a 4 echo’s) dat het kindje goed groeide was het echt genieten!
De 2e zwangerschap was een totale verrassing, ff wennen! Eenmaal gewend ging deze ook mis…
En de 3e was ook weer geweldig NA de eerste 3 echo’s!
Ondanks de behoorlijke bekkenklachten die ik had (werkte met zo’n 18 weken al niet meer) vond ik het echt super om zwanger te zijn!
Bevallen vond ik ook super! Zo’n mooie, bijzondere ervaring! Erg pijnlijk, maar PRACHTIG! Nou heb ik ook hele vlotte (6 en 4 uurtjes) en mooie bevallingen gehad!
Ik mis het ook enorm! Zou zoooo graag weer willen!
Ik heb zware zwangerschappen vanwege bekkenklachten, maar ik vind zwanger zijn toch heerlijk. En bevallen vind ik helemaal geweldig!