ben jij graag zwanger?

Ja echt wel!

Vind het prachtig…zo wonderlijk allemaal…heb er beide keren ondanks wat ongemakjes echt van genoten!

NEE, van mij hoeft fysiek dat zwanger zijn helemaal niet zo, heb inmiddels een geweldige zoon, maar al 5 :vlinder: ben nu zwanger en nog maar net een week weer op de been dank zij de emesafene. Tijdens de zwangerschap van onze zoon hebben we constant geleefd met de angst voor de dreigende vroeggeboorte, nee genieten en roze wolken ken ik niet.

Ik wil ook niet alleen maar kommer en kwijl neerschrijven, ik heb best genoten van mijn dikke groeiende buik op sommige momenten, meestal deed hij zeer door de langdurige weeën sinds 24 weken, maar als de buik niet zeer deed vond ik het best leuk.

Als het zwanger zijn overgeslagen kon worden, schreef ik me er voor in. Of mijn man mag het doen hahaha!

Ik heb ook vaak moeite met de uitspraak: Ach het is voor een goed doel!

Als je meer je plafond van de slaapkamer ziet afgewisseld met de bodem van de wc pot, heb je het er NIET voor over op dat moment! Achteraf praten is altijd makkelijk, ook voor mij want ook ik ben er immers weer aan begonnen hahaha!

Kabouterknuffel!

Soms!

Toen ik zwanger was van Duncan heb k echt een heerlijke zwangerschap gehad, van Samara werd al wat zwaarder maar toch heb ik daar een paar maanden in gehad dat ik me goed voelde maar deze zwangerschap vind ik echt niet leuk!

Ik heb overal last van, heftige BI, moeheid, misselijkheid, al vanaf maand 3 zuur en dat word steeds erger :sick:

Nee van mij mag het halverwege december zijn :inlove:

@tantetoe wrote:

Ikke geniet enorm van het zwanger zijn! Maar het gaat me tot nu toe ook wel heel erg makkelijk af!!!

Ben wel wat vermoeider, maar zo enorm verliefd op het geschop en gedraai in mijn buik :inlove:

I totally agree!

@Affie wrote:

@tantetoe wrote:
Ikke geniet enorm van het zwanger zijn! Maar het gaat me tot nu toe ook wel heel erg makkelijk af!!!

Ben wel wat vermoeider, maar zo enorm verliefd op het geschop en gedraai in mijn buik :inlove:

I totally agree!

me 2… :inlove: al zijn er af en toe min puntjes maar ik had anders ook wel wat te zeuren gehad als ik niet zwanger was geweest… :lol: :lol: :lol:

@Becca wrote:

Zwanger zijn is een noodzakelijk kwaad voor het krijgen van een kind. Net als de bevalling trouwens… (vast een man die dat verzonnen heeft :twisted: )

Beide geen hobby van me dus…

Sluit ik me bij aan.

Twee erg beroerde zwangerschappen gehad. Vroeg me oprecht af waar ik aan begonnen was. Ben nu dolgelukkig met mijn kinderen, maar zwanger zijn… Nee… niet echt mijn ding.

Ik heb soms geantwoord.

Ik heb letterlijk bijna alle zwangerschapskwaaltjes wel gehad of heb ze nog.

Een baas die denkt dat ik alle boeken erbij heb getrokken om steeds met een ander kwaaltje me ziek te melden.

En ik werk nog wel in de gezondheidszorg…!!!

Ik geniet weinig van de zwangerschap, moet ik eerlijk bekennen.

En als ik ergens van kan genieten zijn het bewegingen van de kleine in me…

Als ze niet gericht zijn op mijn bekken of maag …hahahaha.

Maar heb het er graag voor over… Laat dat even heeeeel duidelijk zijn… :smiley: :smiley:

ik vond zwangerschap heel fijn… Een gelukkige tijd… alles leek een beetje gemakkelijker te zijn. Meer naar binnen gericht en dus minder aantrekken van de buitenwereld. Misschien dat het bewustzijn dat dit de eerste maar ook de enige zwangerschap zou zijn ook wel meespeelde. Wilde optimaal genieten van alles… heb dus ook “veel” gedaan… leuke kleding aangeschaft, gym, haptonomie, zwemmen, pretecho, fotoreportage bij justmarried (!)… :lol: :lol:

Ja… ik was negen maanden zwanger met een lach…

enige kwaal die ik heb gehad waren het vocht vasthouden aan het eind, tijdens de hittegolf in 2005… DAT was warm… maar dat was eigenlijk maar de laatste week heel erg lastig.

De zs van Bo ging heel lekker, na de gebruikelijke kwaaltjes aan het begin heb ik een hele makkelijke zs gehad. Waar ik wel erg aan moest wennen waren de hormonale buien…ik was niet echt mezelf. Maar al met al vond ik het een fijne zs.

Bij Nikkie ben ik 9 maanden moe moe moe geweest, dat vond ik heel pittig. Ook heb ik veel rugpijn gehad en kon ik niet alles meer doen (fietsen, stoeien met Bo, in de tuin werken etc.) Daarom vond ik die zs duidelijk minder.

Wel heb ik erg genoten van het getrappel in mijn buik, wetende dat dit de laatste keer is. Heerlijk lekker op de bank liggen en hand op je buik. Dat gevoel zal ik, denk ik, altijd een beetje blijven missen.

Ik ben nu 5 x zwanger geweest. De eerste :vlinder: en de derde :vlinder: zijn MK, verder heb ik een schat van een dochtertje :inlove: die nu 6 is, een prachtig meiske :inlove: die nu 1 is en ik ben dus nu weer zwanger :dance: . Ik heb diabetes type 1 en dat maakt het allemaal heel lastig. Ik heb enorm veel last van allerlei zs kwaaltjes, maar zal ik je eens wat zeggen?

JA, ik ben graag zwanger. Ookal is het soms vervelend/naar/pijnlijk, dan nog. Ik kan me geen fijner of gelukkiger gevoel bedenken, als je dat getrappel :stuck_out_tongue: :thumbup: :inlove: in je buik voelt. Dat maakt voor mij alles weer dragelijk.

Ik vindt zwanger zijn leuk. Ook al ben ik 9 maanden erg misselijk en kwam ik dardoor maar 5 kg bij de eerste en 2 kg bij de tweede aan. Ook het bevallen vind ik leuk. Okee het doet pijn maar ach dat is maar pijn… Dat ben je zo weer vergeten!

Ik wil echter heel zeker geen kinderen meer dus helaas hoef ik niet meer zwanger te zijn. Als ik zeker wist dat ik de kindjes ook makkelijk af kon staan dan zou ik zo zwanger voor iemand anders zijn.

Ik vind het op zich leuk om zwanger te zijn (en nu weer).

Maar ik heb de eerste keer 8 maanden gespuugd (vanaf de test tot aan de ochtend van de bevalling). Heb in het ZH gelegen met uitdroging, trombose gekregen door de zwangerschap, etc… Dus ik sla die periode ook liever over. Maar ik deed het voor het goede doel.

Hallo,

Ik heb in principe een hele goede zwangerschap tot nu toe.

Heb natuurlijk de normale kwaaltjes die erbij horen en heb helaas BI gekregen.

Toch heb ik het er voor over hoor!

Het enige wat ik niet leuk vind aan zwanger zijn is onzekerheid.

Ik heb het de hele zwangerschap wat.

Het hoort er natuurlijk bij, maar vind het erg lastig.

Ik ben sraks blij dat ons meisje er is en dat ik haar veilig in m’n armen kan sluiten!

Liefs Elly.

@joseetje wrote:

Trouwens vraag me rond de 20 weken nog maar eens of ik het leuk vind :wink:

En? :mrgreen:

ik vond zwanger zijn echt 10x niks :frowning:

hield onwijs vocht vast, beide kinderen zijn ingeleid, en ik heb krom gelegen van de maagzuur en vermoeidheid. het is dat t voor t goede doel is, maar ik heb liever de ooievaar die ze brengt :mrgreen:

@LovelyEllen wrote:

@joseetje wrote:

Jaaaaah ik vind het super :inlove: :dance: :inlove:

Buikje groeit goed, kindje trappelt er op los.

Heb tot nu geen last van mij bekken oid, bij Thijmen was dat wel anders.

Ja op deze manier zwanger zijn is fantastisch :mrgreen: :inlove:

Ondanks alle tegenslagen in mn vorige zwangerschap, mijn bijna doodervaring na de bevalling én de tegenslagen in deze zwangeschap vind ik het zwanger zijn fantastisch en zou het voor geen goud willen missen! Kan er dan ook oprecht verdrietig van zijn als ik me bedenk of het voor mn lijf zelf, verstandig is hierna nog een kindje te krijgen. Vraag me nu al af wat de complicaties dán zullen zijn, maar eerst maar even concentreren op deze natuurlijk :mrgreen:

De eerste 3 maanden kotsmisselijk, kilo’s kwijt geraakt en niet kunnen werken. En de laatste 3 maanden had ik weeen, zh in met 34 weken en vanaf toen rust, rust, rust.

Maar ik heb er ook bijna 2 jaar over gedaan om zwanger te raken en zelfs als ik boven de wc hing was ik de gelukkigste vrouw op aarde.

Ik wil altijd wel zwanger zijn en zo’n groot wonder bij me mogen dragen. En ook de bevalling zou ik tig x over willen doen.

@joseetje wrote:

@LovelyEllen wrote:
@joseetje wrote:

Jaaaaah ik vind het super :inlove: :dance: :inlove:

Buikje groeit goed, kindje trappelt er op los.

Heb tot nu geen last van mij bekken oid, bij Thijmen was dat wel anders.

Ja op deze manier zwanger zijn is fantastisch :mrgreen: :inlove:

damn er was net iemand mij te snel af om deze vraag te stellen :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Ik kan nou niet direct zeggen dat zwanger zijn een hobby van me is. :naughty: Maar ik ben ook bijna anderhalf jaar zwanger geweest om één -weliswaar fantastische- dochter op de wereld te zetten. Ik kan oprecht blij zijn dat mijn lichaam weer van mij is. :oops:

Ach… straks als we voor een 2e zouden willen gaan dan denk ik er wel weer anders over. :mrgreen: