Ben benieuwd : wie is er ook zwanger van de 4de?

Hallo dames, hier ook een tijdje niet meer geweest.

maar zoals jullie kunnen zien aan mijn banner is nr. 5 onderweg als alles goed blijft gaan!

Ben dus gelijk na mijn miskraam weer zwanger geraakt! :dance:

Volgende week woensdag de echo om te kijken of we een vruchtje zien met een kloppend hartje. :pray:

Oh Kantje wat een fijn nieuws. Kun je wel al een beetje blij zijn, of overheerst de angst? En houden ze je wel goed in de gaten nu?

Gerdy: laatste loodjes, hou je het nog een beetje vol? Zit iedereen al af te tellen of hebben ze het niet zo in de gaten? Nog even…

Kira, het is best nog wel even spannend! We hopen a.s. woensdag een kloppend hartje te zien.

Kijk nu ook steeds op het wc papier of er geen bloed op zit. :pray:

Denk dat ik er daarna meer van kan gaan genieten.

Kantjeboord: wat spannend meid. Mijn duimen draaien op volle toeren voor je.

Merk aan de oudste 2 dat deze zwangerschap meer aan ze voorbij gaat dan de vorige. Toen vroegen ze bijna elke dag of de baby al bijna kwam. Nu heb ik het nog niet een keer gehoord. Ik moet er wel bij zeggen dat de oudste vandaag de communie doet en die zit daar helemaal vol van. Ze vind het zo spannend. Dus dat zal wel de reden zijn dat ze niet zo met deze zwangerschap bezig is. En zoals jullie kunnen zien aan het tijdstip van dit berichtje, slaap ik vreselijk slecht. Ik kan niet in slaap komen. Baal hier zo van. Zeker vannacht. Moet vandaag toch een beetje fit zijn met al het bezoek.

Denk dat ik vanmiddag toch maar even plat ga, ondanks al het bezoek. Die redden zich ook wel een uurtje zonder mij.

Ik ben van plan om thuis te bevallen. Als het lukt, dan heb ik er 2 thuis en 2 in het ziekenhuis ter wereld gebracht.

Gerdy, alles goed verlopen met de communie? En heb je nog even kunnen gaan liggen?

Zou wel mooi zijn, 2 thuis en 2 in het ziekenhuis! Beide is goed denk ik.

Ik had heel graag thuis willen bevallen, maar omdat de voorgaande 4 in stuitligging lagen moest ik uiteraard naar het ziekenhuis.

Vanwege de placentaloslating moet ik nu sowieso in het ziekenhuis bevallen en ga er ook van uit dat nr. 5 in stuit ligt. Ken blijkbaar geen ander recept! :wink:

Vond het overigens niet vervelend in het ziekenhuis, Had altijd snelle bevallingen dus was zo weer thuis. :dance:

Communie was heel erg geslaagd. :thumbup: Ben niet meer gaan liggen, maar heb vooral in een tuinstoel op mijn kont gezeten. Heb bijna niets hoeven doen.

Ziekenhuis vind ik ook geen probleem hoor. Die 2 keer is heel goed bevallen. Maar vind het thuis gewoon knusser.

Lekker dat jou kids allemaal met de billen eerst willen komen :thumbdown: Zijn het ks geworden of toch via de natuurlijke weg?

Hoi meiden

daar ben ik ook weer even.

ik ben gisteren terug gekomen van een langweekend weg in friesland en ben heeeerlijk bij gekomen en heb onwijs genoten.

vandaag ben ik een dag suikerpriken en vamorgen was hij 6.1 en daarna om tien uur 6.7 dus als alles zo door gaat en de groei ook normaal is dan mag ik thuis bevallen :dance: maar ja laten we eerst de echo maar even afwachten en dan veder zien.

het is al een voordeel dat ik geen suiker heb en dat de kleine anders ook niet naar de couv hoeft na de geboorte en we snel naar huis mogen als ik wel in het ziekenuis moet bevallen.

kantje boord van harte meid dat je weer zwanger ben :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley:

@gerdy wrote:

Lekker dat jou kids allemaal met de billen eerst willen komen :thumbdown: Zijn het ks geworden of toch via de natuurlijke weg?

Ach ja, waren gewoon slimme kinderen zeg ik altijd, wie gaat er nou 9 maanden op kop hangen? :wink: :mrgreen:

En het waren normale bevallingen, ik weet niet beter, zou het juist eng vinden als eerst dat koppie eerst kwam! :slight_smile:

@mamadidi wrote:

Hoi meiden

daar ben ik ook weer even.

ik ben gisteren terug gekomen van een langweekend weg in friesland en ben heeeerlijk bij gekomen en heb onwijs genoten.

vandaag ben ik een dag suikerpriken en vamorgen was hij 6.1 en daarna om tien uur 6.7 dus als alles zo door gaat en de groei ook normaal is dan mag ik thuis bevallen :dance: maar ja laten we eerst de echo maar even afwachten en dan veder zien.

het is al een voordeel dat ik geen suiker heb en dat de kleine anders ook niet naar de couv hoeft na de geboorte en we snel naar huis mogen als ik wel in het ziekenuis moet bevallen.

kantje boord van harte meid dat je weer zwanger ben :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley:

Mamadidi, dat zijn keurige waardes hoor! :thumbup: Houden zo!

En dank je wel voor je felicitatie, hoop dat het nu goed gaat. :pray:

Woensdag morgen de echo.

Kantjeboord: vandaag de echo. Mijn duimen draaien in mijn gedachten overuren :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: (moet nog andere dingen doen waar ik mijn handen bij nodig heb. Hoe laat mag je?

Vind het wel grappig, dat jij bang zou zijn voor een 'normale’bevalling.

Mamadidi: heerlijk even bijtanken :thumbup: Dat kan ik vanaf vrijdag doen. Dan gaan de oudste twee met hun vader (mijn ex) naar de camping tot volgende week donderdag/vrijdag. Denk vrijdag, want dan krijgt Kelly weer buisjes (voor de 4de keer :thumbdown: ) en papa zou deze keer meegaan. Mama zag het niet zo zitten om met een dikke buik in het ziekenhuis rond te hangen, als ik al niet bevallen ben dan.

Meiden, net terug van de echo, toch wel een beetje teleurstellend. In plaats van 7w en 1 dag kwamen ze uit op precies 6 weken. Er was hartaktie te zien, maar heel traag. Dat kan dan weer kloppen met die 6 weken. Bij Ninte* hadden we dat ook in het begin, die trage hartaktie.

Het kan dus 2 kanten op, of het wordt sterker en sneller of het gaat mis.

Volgende week zijn we op vakantie, dus dan kunnnen ze niet kijken. 6 mei heb ik nu de volgende afspraak staan. Weet zelf niet helemaal goed wat ik er van denken moet.

Oh ja, dit keer een andere gyn en zij zei dat het vruchtje aan de rechterkant zat! :shock: En nee, er is geen tweeling. Want ik zei dat de andere gyn had gezegd links.

Nou ja, rest ons niets dan afwachten en bidden. en hopen dat ik geen bloed zie de komende tijd.

Oh wat spannend weer. En hoe kunnen ze nou niet goed zien of baby links of rechts zit? Ze kunnen met deze termijn zelf niet verschuiven toch? (klinkt dom, maar kan toch echt niet?)

Nou, we blijven maar even extra voor je duimen. Ik vind het altijd zo oneerlijk, waarom overkomt de een zo veel meer als een ander…

Hahahaha, nee ze gaan niet aan de wandel, maar ik heb een dubbele baarmoeder. zit een groot tussenschot in.

De eerste 3 kids zijn gaan groeien aan de linkerkant, tevens de grootste, Ninte* zat rechts, de kleinere ruimte, daarom was ik blij dat de eerste gyn zei dat het links zat, maar ik denk achteraf dat hij vanuit zijn eigen gezichtspunt sprak, dus voor mij rechts.

hey meiden!

ik ben hier nieuw en had ook ergens een topic geplaatst.

iemand verwees me hier heen!

ik heb jullie verhalen even vluchtig gelezen ivm tijdgebrek.

wij hebben 3 kindjes onder de 4 jaar! de oudste is bijna 4.

nu willen wij graag een 4e kindje en was ik benieuwd naar andere mama’s met ervaringen!

er zijn ontzettend veel vooroordelen ben ik al achter gekomen!

hoop hier wat met jullie te kunnen babbelen!

zal me binnenkort ff beter voorstellen

liefs

Hoi Mommy3!

Welkom! Lekkere drukte bij jullie thuis nu, maar wel gezellig!

En wat de vooroordelen betreft, mensen hebben op alles wel wat aan te merken hoor, of je bent te jong, of je bent te oud, of het is zielig dat je er maar 1 hebt, of je bent gek dat je een 4e wilt, te vlug op elkaar, te groot leeftijdsverschil enz.

dus het is niet goed of het deugt niet! Lekker doen waar jullie je goed bij voelen hoor! :wink:

nou ik heb alles op bed liggen en nu pas de energie om ff wat te typen( net ziek geweest)

ik zal me nog ff voorstellen, (naam nog ff prive)

ben 26 jaar en woon samen met mijn vriend.

we hebben 3 dochters!

de oudste word 4 in juli, de middelste word 2 in juli en de jongste is pas 8 maanden.

ik ben fulltime mama!!! ik werkte op de kinderopvang maar dat was een beetje te dubbel voor mij!

bracht mijn kids weg en paste op andere kids, dus heb gekozen eerst thuis te blijven tot ze naar school gaan.

ons gezinnetje staat echt centraal!

nu hebben we meteen heel duidelijk tegen elkaar gezegd dat we graag een gezellig gezin wilden, met 3 of 4 kindjes.

tja we hebben nu al 3 en de wens is er nog!

dus een 4e kindje is zeer welkom.

nu hoor je zoveel verschillende dingen over grotere gezinnen! alsof het schande is want je kan je kindjes niets bieden op deze manier??

mijn meiden komen niets tekort! krijgen eten, kleren en veeel liefde en aandacht!

nu vind ik het wel leuk om met andere mama’s te kunnen praten die al ervaring hebben met 4 kindjes of meer!

wel willen we erg graag dat er niet teveel leeftijdsverschil zit tussen de kids omdat we dat nu ook niet hebben.

nou weer een heel verhaal, maar ben gewoon benieuwd naar andere reacties!

liefs :smiley:

Tja, ik denk dat liefde en warmte en een veilig nest de belangrijkste voorwaarden zijn om je kinderen mee te geven.

Over dingen bieden aan je kinderen. Wij werken beiden, en hebben vanaf de geboorte spaarplannen voor de kinderen afgesloten zodat, als ze straks willen gaan studeren, we een bedrag achter de hand hebben.

Verder leer ik ze ook dat ze klusjes moeten doen in huis, als je met z’n vijven of meer bent blijft het natuurlijk geen “hotel mama!”

zo moeten ze hier een week lang om beurten de vaatwasser uitruimen, de was die ik gestreken heb en in stapeltjes heb gelegd in hun eigen kasten leggen. Af en toe vraag ik ze te stofzuigen, tafel te dekken enz.

Het leuke is dat ze nu uit zichzelf af en toe vragen of ze mogen koken!

dus mijn oudste dochter van 14 en haar broer van 12 doen dat dus ook wel eens, mijn dochter van 9 mag het wel proberen, maar haar help ik. Ik leg er geen dwang op, daardoor blijft het leuk voor ze.

En we krijgen echt geen pannenkoeken en patat en tosti’s van ze hoor! aardappelen, groente, vlees.

Heb hier al een paar keer wel eens wat gelezen en dan nu toch ook maar even mijn vraag hier stellen. Ik heb altijd gezegd dat ik graag 4 kids zou willen (natuurlijk wel na elk kindje bekijken hoe het zou gaan). Zoals jullie kunnen zien ben ik inmiddels al bijna toe aan de bevalling van nummer 3 en zitten onze kids lekker dicht op elkaar qua leeftijd (de oudste is nog net geen 3 als brusje geboren wordt). Hub kent mijn wens en emotioneel gezien zou hij ook best wel 4 kinderen willen, maar praktisch gezien…andere auto, kamer erbij maken in het huis (fitness-apparaat wat zo goed als niet gebruikt wordt weg :wink: :mrgreen: ), Financiën (als we de lottozouden winnen zou hij er geen punt van maken). En dan de oppas, ik werk 2 1/2 dag in de week, om hier te kunnen blijven wonen en te leven zoals we nu doen zal ik dat ook moeten blijven doen (zou het helemaaaaal niet erg vinden om thuisblijfmoeder te zijn) en die 2 1/2 dag passen mijn schoonouders (nou ja, voornamelijk mijn schoonmoeder :wink: ) op. Maar ook mijn sm ziet een vierde niet echt zitten :? . Nu moet ik natuurlijk nog maar afwachten hoe ons derde kindje is en of ik het dan allemaal nog zo graag wil, maar als dat wel zo blijkt te zijn zou ik toch graag voor een vergelijkbaar leeftijdsverschil willen gaan (niet onbelangrijk, ik ben inmiddels ook al 34, al weet ik dat het echt wel goed kan gaan als ik nog een paar jaar zou wachten). Vandaar dat ik er nu ook best al veel mee bezig ben in mijn hoofd. Maar nu dus mijn vraag, waren jullie partners vanaf het begin al helemaal enthousiast, of hebben jullie hem ook moeten overtuigen en indien dat laatste het geval is, hoe hebben jullie dat dan aangepakt?

ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap!

mijn vriend zei al toen ik zwanger was van onze 3e dat ik toch nog wel een 4e zou willen! waarop ik heel hard zei, nee joh!!!

haha maar 6 maand na de geboorte kwam die kriebel weer, dus we hebben erover gepraat en hij vond het ook leuk!

eerst had hij zijn twijfel over de praktische zaken!!! maar ook hij zei dat komt allemaal goed hoor! :slight_smile:

en ook ik was veel aan het plannen in mijn hoofd… onze oudste is net 4 jaar en we zijn gestopt met de pil!

ook allemaal lekker vlot op elkaar dus! heerlijk!

liefs

Mommy, leuk hoor, dat jullie nu voor een vierde gaan :dance: en idd ook dicht op elkaar. Maar zo te lezen was jouw vriend al een beetje ‘om’. Mijn hub loopt juist overal te verkondigen dat dit de laatste is :? .