Ben benieuwd : wie is er ook zwanger van de 4de?

Hoi,hoi,

Ik ben benieuwd…wie is er ook zwnager van de 4de of 5de ect.?

Zijn jullie ook benieuwd hoe het in de praktijk gaat werken???

Wij zullen een andere auto moeten en ik twijvel er niet aan dat de rest wel goed gaat komen.Het is bij ons een bewuste keuze geweest om nog een wondertje te “krijgen”…

Groetjes,

Danielle

Hoi Daniëlle,



Gefeliciteerd met je zwangerschap!



Ik ben ook zwanger van mijn vierde. Ook heel bewust en er super gelukkig mee! :inlove:



Hier geen nieuwe auto nodig, want we hebben toch geen rijbewijs :mrgreen: Wél een bakfiets aangeschaft, ideaal!



Hoe oud zijn jouw andere kinderen? Mijn oudste is 10, mijn middelste wordt in januari 4 en mijn jongste is 2,5.

We hebben vier slaapkamers en een grote zolder, toch moeten de jongste 2 nu bij elkaar op de kamer slapen, omdat we één werkkamer nodig hebben voor het eigen bedrijf van mijn man. Maar die vinden dat helemaal geweldig en het slapen samen gaat ook goed.



Groetjes,



Marije

Jij ook gefeliciteerd met je zwangerschappen EN succes met de laatste loodjes.

Onze oudste word bijna 9 ,middelste is 7 en de jongste word bijna 3.

Wij hebben ook 4 slaapkamers maar vanwege ook een eigen bedrijf een groot kantoor wat bestaat uit 2 delen. Waarschijnelijk gaan wij in de toekomst dan beneden slapen en de oudste op onze slaapkamer.

Ach we zien.De kleine slaapt eerst lekker bij ons!

Wij wonen op het platteland en dan is een auto wel handig.Gelukkig kan ik met mijn auto wel alle kids vervoeren naar school maar als er iemand met mij mee zou willen dan kan dat niet.Ach we zien wel hoe dat gaat lopen.Het staat niet in de brand

Danielle

hai hai ik ben zwanger van de 6de :slight_smile:



en alles is bewust geplant dus enorm blij :slight_smile:

Helemaal geweldig!!!..ik ben blij met zo’n forum.

Ik ben best wel “benauwd” voor de reacties die we gaan krijgen. Een 4de nou,nou…bla,bla…maar dat mag de pret niet drukken :smiley:

Hoewel mijn vriendinnen en naaste personen zo nooit zullen reageren.

Natascha ik wens jou succes bij de laatste loodjes!

Danielle

Ach ja, ik kreeg ook reacties als: “Nou, na deze stop je toch zeker echt wel hè!” :roll: En mensen kunnen het zich niet voorstellen dat het bewust is, als je meer dan 3 kinderen krijgt :roll:

Gelukkig begrijpen de mensen die dichtbij ons staan ons wel :smiley:



Daniëlle, grappig dat jullie ook een beetje hetzelfde hebben met slaapkamers en een werkplek.

Ja, als je zo buitenaf woont is een auto wel erg handig natuurlijk! :smiley:

Hier komt de kleine ook de eerste tijd bij ons op de slaapkamer, maar omdat wij de kleinste slaapkamer van het huis hebben, hebben we ook alvast een babykamer gemaakt… De commode en de babykast passen nl niet op onze slaapkamer erbij :lol:

Hoi,



Mijn naam is Gerdy en ook ik ben (bewust) zwanger van nr. 4.

Tot nu toe maar een vervelende reactie gehad. Maar dat mens moet ik zelf ook niet, dus daar zal het wel aan liggen en het boeit mij geen ene zier wat zij ervan vind.

Wij gaan wel voor een andere auto en er moet een slaapkamer bij komen. Maar de middelste heeft een erg grote kamer, dus die gaat door midden.

Vanmorgen de nekplooimeting gehad en die viel heel gunstig uit (maakte me een klein beetje zorgen ivm mijn leeftijd (37)).



ps. super zo’n topic :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Ben niet zwanger van een vierde, maar sinds 6 weken trotse mama van een vierde. De andere 3 kids zijn bijna 13, bijna 11 en 8 jaar.

Tis bij mij wel zo dat er maar 3 bij ons wonen, mijn oudste woont bij zijn vader.

Ik heb er geen negatieve reacties op gehad. Mijn moeder vertelt wel dat als ze op het werk verteld dat het mijn vierde is mensen wel verbaasd kijken. Maar als ze daarna horen dat de eerste 3 van een andere relatie zijn dan is het opeens niet gek meer…

Ach, wie weet mogen we ooit nog een vijfde verwelkomen!



Succes met jullie zwangerschappen en trek je er niks van aan als je negatieve reacties krijgt.

Hier iemand die net zwanger is van de eerste :slight_smile:

Maar als het ons net zo gegunt is als bij jullie dan zouden we ook dol graag 6 kids willen hebben :mrgreen:

Sinds we elkaar kennen hebben we het er altijd over gehad en lijkt met ook helemaal super zo’n groot gezin…

Ondanks dat bij ons de eerste onderweg is hebben we het wel eens met andere of onze grote gezinnen wens en zelf die reactie’s zijn al negatief :roll:

Ach zo lang jullie allemaal gelukkig, zijn kan een ander de pret niet drukken toch?? :slight_smile:



Dus ik berijp jullie heel goed hoor! En gun jullie het beste en al het moois met alle 4e,5e,6e wondertjes in spee :thumbup:

Dragon gefeli :dance: met je zwangerschap en dat er maar vele zullen volgen :smiley:

Edanjelan gefeliciteerd met het 4de wondertje :clap: (m/j?)

Inderdaad …ik moet me nix aantrekken van de menigen van mensen.

Mijn 2 beste vriendinnen wisten wel dat ik graag een “4de” zou willen dus voor hun komt het niet als een verrassing dat ik nu zwanger ben.

Op mijn werk (was net weer begonnen als invaljuf) en “het schoolplein” zullen ze wel opkijken maar ook een hoop die het super vinden.Kortom IK en mijn man (die moet nog even wennen want hij had het niet zo snel verwacht om al in ronde 2 papa te worden hihi…)gaan ervoor en met de hulp van de meiden gaat het helemaal lukken.

Ik vind het ook erg fijn dat nu de jongste rustig is en een sociaal manneke.Hopelijk blijft dat zo.

Wel zit ik in over het ecxeem krijgen.Al onze kids zaten eronder.Heb echt van alles geprobeerd …helaas zal dit kindje ook wel exceem krijgen.Maar zal er nu wel rustiger mee om gaan omdat je weet hoe een baby werkt dus dat hoef e niet meer te leren…hoop ik

Kortom…een fijne dag voor iedereen vandaag :-*

Danielle

Goeiemorgen meiden!



Gerdy, ook gefeliciteerd met je zwangerschap! :smiley: Wat heerlijk dat de nekplooimeting goed was!



Ik ga ook niet gebukt onder de negatieve reacties hoor… Ben wel wat gewend :mrgreen: Mijn oudste kreeg ik volgens mensen veel te jong (ik was 22), bij mijn middelste kende ik nog maar net mijn man (we zijn vanaf dag 1 voor een kindje van ons samen gegaan… we wisten gewoon dat het goed zat, bijzonder gevoel!), de jongste kwam natuurlijk veel te dicht op de middelste (schelen 15 maanden) en dan nu ook nog eens een vierde… en dat alles heel bewust. Ja, ik moet wel een kronkel in mijn hoofd hebben :mrgreen:



Edanjelan, gefeliciteerd met Kyrsten! (mooie naam!)



Dragon, wat leuk dat jullie ook een groot gezin willen! Gefeliciteerd met deze zwangerschap! En ik hoop dat je wens in vervulling gaat! :smiley:



Daniëlle, vervelend dat eczeem zo in de familie zit. :hug:

En lekker hè, wat grotere kinderen. Mijn oudste is dus ook al 10 en al lekker zelfstandig. Bovendien niet te beroerd om een keer een boodschapje te doen of zoiets.

Hij zei deze week:“Mam, ik bof wel dat ik een jonger zusje, broertje en straks nog een zusje heb … Zo doen we lekker lang aan pakjesavond en krijg ik veel kadootjes.” :inlove:



Heb het k-k-k-k-koud hier… Gisteravond voor het eerst de verwarming even aan gehad, kan 'm nu nog niet aandoen, want manlief slaapt nog op de kamer waar de radiator aanstaat… is anders zo vervelend wakker worden (manlief heeft een thuiswerkdag, kan dus zelf zijn tijd indelen vandaag).



Meiden, een fijne dag!



Marije

Marije Grappig dat je zoon dat van Sinterklaas zei…dat werd hier door de kids ook al gezegd. Zo van, nou voorlopig hebben we lekker nog pakjesavond!



Daniëlle erg vervelend dat exceem. Mijn oudste heeft het ook heel erg, de andere kids daarentegen niet.



Leuk om te lezen dat er meer zijn met een meerkinderen wens.

Super jullie… bij ons is ‘nummer twee’ nog maar aan de beurt, maar van mij mag het ook nog even doorgaan :wink:. Al was het alleen al omdat zo’n beetje ie-de-reen er standaard 2 heeft.



Het lijkt ons wat om voor 3 of meer te gaan… of het zo loopt weet je nooit, maar we gaan binnenkort verhuizen naar een woning met 5 slaapkamers, dus mochten we weer zwanger mogen raken dan zitten we qua ruimte nog even goed :wink:.

Danielle: Het lijkt me echt vreselijk als je kids zo’n last hebben van eczeem. Gelukkig ben je nu wat relaxer in het geheel. Maar toch… Vind het altijd zo erg als een van mijn kids iets heeft. Dan heb ik het liever zelf en laat de kids maar huppelen.



Hier was iedereen vooral verbaast dat ik zwanger was van nr. 4, maar wel gelijk heel positieve reacties er boven op. Op de ene na dan.

Ik heb tot nu toe geen fijne zwangerschappen gehad. Bij alle 3 vreselijk overgeven, tot de bevalling aan toe. En daarbij 2de helft van de zwangerschap heel veel migraine. Ik heb al migraine vanaf mijn 16de en de meeste vrouwen hebben er tijdens de zwangerschap geen last van, maar ik dus niet, helaas :cry: Nu moet ik wel zeggen, dat ik goede hoop heb, dat het deze zwangerschap mee gaat vallen. Deze zwangerschap voelt heel anders dan de 3 meiden. Overgeven is alleen direct na het opstaan en de rest van de dag voel ik me helemaal kippetje :dance:

(misschien is het nu wel een manneke???)

Ik kom uit een gezin van 12, ik heb 5 broers en 6 zussen.

Supergezellig! :dance: :inlove:

We kregen vaak de vraag: ‘van dezélfde ouders?’ ‘jahà à …’ :roll:

Ook: 'kunnen jullie à l die namen dan onthouden? ‘ja duh!’ :wall:

Veel klasgenootjes van mij in het lager vertelden dan van ruzie tussen broer en/of zus en daar kon ik eerlijk gezegd niet zo van meepraten, we hadden ook wel eens ruzie maar hoe het er soms bij hen aan toe ging? Nee! :hand:

Mijn oudste zus heeft ook 4 kindjes, mijn andere zus ook 4 (waar van één kindje gestorven is).

Ik heb ook 4 kindjes maar dus ook een engeltje dus je ziet er maar 3.

Ik heb jammer genoeg hele moeilijke angstige zwangerschappen en er spelen wel nog factoren mee maar moest ik alleen op mijn moedergevoel afgaan dan zou ik er zeker ook nog 3 bij willen … :inlove:

Ik heb het altijd gezien, zo’n groot gezin en ik vind het nog steeds geweldig en supergezellig!

Dus ga ervoor meiden, mijn ouders kregen ook vaak hele erge commentaren!! maar zo zijn mensen nu éénmaal, altijd klaar met een antwoord en een vooroordeel… :wink: :-*

Het gekke is dat exceem helemaal niet in onze familie zit :think: …ook geen andere soorten van huidziekten als je het zo mag noemen.

Het zou natuurlijk een toetje zijn als dit kindje geen exceem zou hebben.

Ik weet nu wel dat hormoomzalf in lichte vorm lang niet zo erg is dan word gezegt.Ik heb mij er flink in verdiept dus ik laat mijn kind niet meer zo krabben van de jeuk dat het niet meer kan slapen.

De krabpakjes heb k nog dus die gaan aan zodra hij/zij er last van zou gaan krijgen.Zodra het de onwikkeling gaat belemmeren omdat ze zoveel jeuk hebben dan pak ik even de hormoonzalf.En nee geen klodders want de oorzaak gaat er zeker niet mee weg.Ik ben erg homeopatisch ingesteld maar het moet wel realistisch blijven voor het kind.

Bij mijn oudste hielpen erveel dingen maar bij de 2d hielp nix.Zij heeft ook nu nergens last van terwijl de oudste en de jongste beide astma hebben.

Maar…eerst maar eens de zwangerschap doorlopen.

Danielle

Ik ben sinds februari dit jaar mama van 4 en ik kan alleen maar zeggen, heerlijk! We hadden al 3 meiden en de 4e is een jongen,echt fantastisch!



Commentaar is er altijd wel, of wij net zolang door gaan tot er een jongen is, of nu het jongetje er is stoppen jullie zeker? blabla bla.



Maar meest positief hoor!

Erg leuk om te lezen dat er best wel wat mensen zijn die graag 4 kinderen willen of hebben. :smiley:



Mensen die ons kennen reageren ook positief hoor! Ze hadden eigenlijk niet anders verwacht van ons 8)



Gerdy, hier voor het eerst ook een zwangerschap waar ik van kan genieten. Bij mijn oudste had ik nare ontstekingen in mijn heupen, bij mijn middelste was ik 9 maanden beroerd en bij mijn jongste sliep ik vanaf maan 1 nauwelijks meer… Nu alleen last van een erg lage bloeddruk en van kriebelbenen en kriebelarmen. Maar verder wil ik nog best een tijdje zwanger zijn, terwijl ik het andere keren met 32 weken al zat was :oops:



Ik hoop dat jij verder ook een goeie zw.schap hebt! :-*



Marcella, hahaha, jullie nieuwe huis is alvast berekend op een groot gezin. Ik hoop dat jullie wens in vervulling gaat!



Groetjes,



Marije

Nou, hier hebben we er 3… maar als manlief zijn zin krijgt dan volgt er met een jaar of 2 a 3 nog 1.

Ons huis is zeker niet bizar groot straks, de kids zouden dan ook 2 aan 2 op een kamer moeten slapen.

Maar Aniek en Peter slapen nu ook samen en vinden dat juist super.

Dus ik zie totaal geen probleem op dat vlak.



Wel zie ik NU een 4e nog niet zitten, ik wil nu eindelijk eens echt genieten van Michel als babietje, dus eer ik erover na wil denken zijn we echt wel 2 jaar verder.

Maar goed, ben 32, dus heb nog even 8)

Denk echter wel dat men niet raar moet kijken als die 4e er nog komt ook, al roep ik nu dat ik wel klaar ben.

Dit keer gaan we alles bewaren :oops: :wink:



Commentaar trek ik me niets van aan, ze weten altijd wel wat te zeggen.

Kreeg er 1 toen was het… nou je hebt er de leeftijd ook wel voor (alsof er een bepaalde leeftijd is om aan kids te beginnen) kregen we de 2e was het… jemig, het lijkt wel bij de konijnen af, zo snel, weet je wel waar je aan begint enz…

Was ik zwanger van de 3e zei men, waarom dat? Je hebt toch een koningskoppel? alsof je indien je van beide smaken 1 hebt, je geen 3e meer mag wensen :roll:

Nou, ze doen maar, heb een brede rug, dus rolt er wel vanaf.



Grote auto is geen punt, we zijn nu al aan het kijken naar een toyota previa… mega grote bak met 7 zitplaatsen :thumbup:

Tweetyytennis, hier ook een moeder van 4!

Bijna 4 maanden geleden ben ik met 36 weken bevallen van een heel mooi meisje, die helaas vlak voor de geboorte besloten heeft om als engeltje ter wereld te komen.

We zijn nu in de running voor kindje nr.5!



Mijn andere kids zijn 13,11 en 8 jaar. Erg leuk die verschillende leeftijden kan ik zeggen. Oudste dochter is echt een puber, geniet ook van de verhalen van school, kan het me zelf nog zo goed herinneren! :wink:

Oudste zoon prepuber, groep 8, dus speciaal jaar. 2e dochter doet puberende oudste zus na, erg komisch, groep 6.

Nu hopen we nog op een keer zo’n klein hummeltje in onze armen te mogen sluiten. alle tijd weer voor.



Heb hier trouwens tijdens mijn 4e zwangerschap wel een keer de vraag gekregen of mijn man soms mijn 2e relatie was! :shock: :mrgreen:



Nee hoor, wel een tweede leg, maar van dezelfde man. Schijnt tegenwoordig ook bijzonder te zijn of zo? :wink: