Ben benieuwd : wie is er ook zwanger van de 4de?

Ben ook een trotse moeder van vier. De eerste was niet gepland, dus dat werd nog geaccepteerd. Toen ik zwanger was van de tweede (bewust) kreeg ik al meer commentaar. Voornamelijk over mijn leeftijd (alsof ik nog geen moeder was voor die tweede :think: ) Na twee jongens dacht iedereen dat ik voor een meid ging. Die kreeg ik ook dus i.d.d. kreeg ik ook te horen dat ik nu wel klaar zou zijn. Na een paar jaar begon het toch te kriebelen dus kwam (na een miskraam) nummer 4, een superzoontje. Hoeveel mensen al gevraag hebben of ik nu toch zeker wel klaar zou zijn… niet meer te tellen. Meeste mensen kunnen het zich echt niet voorstellen maar vind het heerlijk. Zou stiekem best een vijfde willen maar ben bang dat het gevoel van: zou er nog wel eentje willen blijft… Heeft iemand daar ervaring mee, dat je in een keer zo iets hebt van: nu is het genoeg, gezin is compleet, of blijft het kriebelen?

Hoi meiden





ik ben Mamadidi en ik ben zwanger van mijn vierde kindje en het lijkt me erg leuk om te kletsen.



ik heb een zoon van 5 een dochter van bijna 3 en een zoon van 1 en een engeltje en 8 maanden na hem ben ik spontaan zwanger geworden van dit wondertje.





liefs didi

Hallo,



Ik ben moeder van 2 kinderen nu maar zou dolgraag een 3e en misschien wel een 4e erbij willen. Mijn man is alleen bang dat het financieel allemaal niet haalbaar is.

Hoe ervaren jullie dat? Zijn jullie ook bang dat je ze in de toekomst niet alles kunt geven wat ze nodig hebben (studie enzo)

Ik ben erg benieuwd naar jullie eraringen hiervan want bij mij blijft die kinderwens kriebelen.



Gr. Wendy

Wendy, het is ook waar je zelf je prioriteiten stelt. Wil je 4 keer in het jaar op vakantie of neem je genoegen met geen of één keer? En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik vind het het belangrijkst dat de kinderen opgroeien met liefde. En de toekomst wat studie’s betreft, ach dat zien we dan wel weer, komt vast wel goed.

Leuk dit onderwerp gevonden, jammer dat het niet meer zo actief is :wink:

We mogen hopelijk over een maand of 8 ook een 4e kindje in onze armen houden, vind het zo bijzonder.

Hallo allemaal, ik ben al trotse mams van 4 dochters en 1 zoon en wij verwachten ons 6e kindje in aug/sept '09 :).



Leuk dit topic!

Ik was dit topic alweer "vergeten: :oops: …terwijl ik het zelf heb geopend…

Gefeliciteerd met je zwangerschap Mamavan5 :dance:

Ik schrijf nu mee op het Juli forum maar hier nog wat schrijven is altijd leuk.Vooral denk ik als de kids zijn geboren.Hoe regel je bepaalde dingen ect. Ik denk dat we elkaar best in kunnen steunen.



Hier op het moment bijholteontsteking en een kuurtje dus ik hoop dat ik nog wat ga hebben aan de kerstvakantie…



Danielle

Hier ook zwanger van de vierde :smiley:

De oudste 2 zijn bij mij echter al bijna 18 en 15, daarna komt Amber van 3 en nu dan zwanger van frummel nr. 4 :smiley:

Haha, lees net mijn eigen reactie terug van oktober. Had al een voorgevoel maar wist toen nog niet dat ik zwanger was. Schrijf nu met Tweetytennis mee bij de juli-mama’s!!! Nummer 5 voor ons dus. Hoop dat je je snel beter voelt, Tweetytennis, en voor iedereen een supergoed 2009!

Coba, wat apart, zoveel verschil tussen de eerste 2 en de laatste 2 ! beetje vergeljkbaar met mij, een zoon van 11, een dochter van 8 en een klein meisje van 6 maanden :-). Ik vind het gewoon harstikke leuk. Maar mensen schijnen het toch niet helemaal 'normaal’te vinden. Geeft niks, maar valt me wel op. De oudste kinderen vechten bijna om hun klein zusje, en alles loopt gewoon super hier thuis. Ze zullen het helemaal te gek vinden zo’n ukkie erbij.

Ik hoor wel eens de opmerking: "dan ben je weer terug bij af, dan moet je weer helemaal opnieuw beginnen " enz. enz. Maar ik heb zoiets van, ik ben 11 jaar geleden moeder geworden, en ben er nooit mee opgehouden hoor …hahaha !

Hoe ervaar jij dat Coba?

We hebben wel een groot ‘probleem’ maar daarvoor laten we onze kinderwens niet schieten, we hebben te weinig slaapkamers. slechts 3 ; 2 grote slaapkamers en een kleinere. En ik zit erover te denken om de oudste 2 op een kamer te leggen, en de twee jongsten straks op de kleinere kamer. We willen wel verhuizen, maar op wat langere termijn, hier wonen we pas 4 jaar, dus nog even wachten.

Nu in de vakantie slapen ze ook de hele tijd bij elkaar op de kamer, vinden ze wel gezellig, maar ja, ze hebben allebei wel hele andere interesses, de een houdt van snelle auto’s en de andere houdt van barbie’s …kweet nog niet hoe ik dat ga oplossen :slight_smile:

Florence, wij laten ons ook niet tegenhouden door het feit dat wij ook maar 3 slaapkamers hebben, we zijn wel druk op zoek, maar gebeurt het niet voor die tijd, dan jammer dan. De oudste 2 slapen hier samen en de jongste 3 samen op 1 grote, en wij met de baby straks.

@Florence wrote:

We hebben wel een groot ‘probleem’ maar daarvoor laten we onze kinderwens niet schieten, we hebben te weinig slaapkamers. slechts 3 ; 2 grote slaapkamers en een kleinere. En ik zit erover te denken om de oudste 2 op een kamer te leggen, en de twee jongsten straks op de kleinere kamer.




breek ff in…nee ben niet zwanger van de 4e maar las het practische probleem, en dacht hey dat komt me wel bekend voor, ben mama van 3 kids, en we hadden voor elk kind een slaapkamer, alleen waren de jongens hier het niet zo mee eens en vonden het veel leuker om bij elkaar op de kamer te slapen, en dan niet allebij een eigen bed, nee ze willen bij elkaar in bed :inlove:

dus zlefs hebben we een kamer over…die blijft dus onbeslapen, want zoals ik al zei, ze liggen veel liever bij elkaar op de kamer! soms lijkt het probleem lastiger dan gedacht! en is een simpele opossing sneller te vinden dan je denkt, en ik denk dat de omgeveing het probleem vaak groter maakt dan het hoeft te zijn!



meiden veel succes en plezier met jullie zwangerschappen en de komende wondertjes :inlove:

Wij verwachten onze 4de rond begin juli 2009!

Slappkamers zijn geen probleem: we hebben er 4 en er worden nu nog maar twee gebruikt als slaapkamer (twee jongsten slapen nog bij ons)

We moeten alleen achter een extra autootje aan zodat we straks ook met z’n allen op pad kunnen :wink:

Jammer dat dit topic niet zo levendig is want het lijkt me erg leuk om evaringen met andere moeders van grote gezinen te delen.



hier slapen er ook twee samen op een kamer en ik moet zegen waneer een van de twee er niet is slaapt de ander ook slecht tot niet wij hebben daarom ook gezegd ze gaan niet meer zonder elkaar weg want het is drama.





onze dochter heeft de hele week gezeten dat ze haar broer zo miste en slapen deed ze niet dus ze nemen hun of met zn twee mee of niet want ik vond dit zo zielig.



waar ik nu gek van word zijn die vragen van is dit de laatste ??? of hoe betaal je dit ??? maak je nou nooit zorgen of de kosten met school zo meteen ??? dan denk ik dat vraag je toch ook niet aan een moeder van twee kinderen of zo ???

Wij slapen ook het lekkerst met de kinderen om ons heen. Zie er nu al tegenop, dat de middelste misschien binnenkort naar een eigen kamer gaat…



Kan me voorstellen, dat zulke vragen je de strot uitkomen. Zou ik wel hebben in ieder geval.

Hier heb ik ze nog niet gehad. Ik denk ook, dat dit komt omdat we er nooit een geheim van hebben gemaakt dat we een groot gezin wilden. Mensen hebben zich er dus al op kunnen voorbereiden…hihi

Frischling schrijf jij ook mee met Topic 2009 juli (bij ons) Ik “ken” je niet

We kletsen wat af hoor :oops:

Trouwens toen ik dit topic opende wist ik niet dat het zoveel animo zou hebben.Zelf heb ik al aangegeven dat als straks de babe er is de praktische “”“problemen”" om de hoek komen.Dan kunnen we vast wel het één en ander delen.



Voor als nog hebben wij hier slaapkamers genoeg.Wij hadden een grote slaapkamer en die gaat nu in 2en.Daar slapen straks de baby en Levi

Wij slapen nu beneden (dat was groot kantoor) en mijn man zijn kantoor is op Levi zijn oude kamertje. Dat kan makkelijk.Hij gebruikt het toch alleen maar voor facturen te maken en de rest doet hij op zijn laptop beneden.

Onze kamer is nu bijna klaar en gaan dan aan die van Levi beginnen.Met de zomervakantie doen we de babykamer.Eerst slaapt de kleine toch bij ons.



Danielle

@mamadidi, ik ken die vragen ook, en ik doe net of ik dat niet hoor, praat er gewoon over heen, of ik geef een flauw antwoord, ligt aan mijn bui :shifty:



Frischling, woon je in de provincie of stad Groningen? Ik woon in de stad Groningen namelijk :slight_smile:

Ik schrijf niet bij Juli 2009 hoor, ben niet zo goed in clubjes bij en onderhouden dus dat zal niet zo gezellig zijn;-)



mamavan5: oorspronkelijk ben ik een Stadjer en ik heb ook tot 2 jaar geleden altijd vlak onder Groningen gewoond (H’kerk)

Nu wonen we in Oost Groningen.

Vreemde reacties hebben we maar sporadisch gehad. Ben meestal wel zo adrem áls ik wat te horen krijg dat ik ook wel wat terug zeg.



Verder had ik hier best vaker willen schrijven, maar ja, 't is hier even anders gelopen met de 4e. geen praktische problemen nog. De auto is ruim zat met z’n vijven…

Maar hoop toch einde dit jaar/begin volgend jaar jullie wel te kunnen overstelpen met vragen, tips opmerkingen etc. :wink:

ik denk dat er veel animo voor dit topic is om dat je aansluiting is bij elkaar je loopt meschien tegen de zelfde dingen aan je herkent dingen en dat vind ik dus heel erg fijn hier aan.