Ben benieuwd : wie is er ook zwanger van de 4de?

Heb deze week verteld dat de vijfde op komst is (dat mensen het niet eerder hebben gezien…dachten zeker dat ik dikker was geworden :oops: ) Precies waar ik al bang voor was gebeurde ook: was het gepland (nee, na 4 wist ik nog steeds niet hoe ik dit had kunnen voorkomen…), wordt wel druk he, hoe ga je dat later doen, ga je nu verhuizen. Zucht…

Gelukkig heb je ook de leuke reacties van: wat gezellig, groot gezin enzo.

Maar meeste mensen snappen het niet in deze tijd.

Moet nu mijn oma nog vertellen. En die zei na de laatste al: en nu hou je op, he!

En praktisch: mijn oudste twee liggen samen en zouden ook niet anders willen, nummer 3 mijn dochter is jaloers dat ze er niet bij mag en heeft een hele zomer bij haar broers gelegen. De baby gaat straks ook met of broer of oudere zus op een kamer en eentje krijgt het kleinste kamertje.

En als ze groter zijn… dan kijken we opnieuw.

Van harte!



Jullie gaan van een klavertje 4 naar een hand vol geluk;-)

Das heel mooi gezegd…ik sluit me daar helemaal bij aan!

Danielle

)Wauw, dat is echt een mooie uitdrukking. Die ga ik onthouden! Daar moet iets mee te doen zijn met het kaartje…

Is hij van jezelf of heb je het ergens gehoord/gezien (voor ik hem heel brutaal al wilde kopieren :oops: )

Zou leuk zijn als je die uitdrukking zou gebruiken in het kaartje!

Ik heb hem niet zelf gedacht, maar van een kennis gehoord. Zij ging van " een klavertje vier naar een hand vol geluk"

Ik vind de uitdrukking ook zo mooi.

Vond hem ook al zo mooi, zat ook al te verzinnen wat ik evt mee zou kunnen in de toekomst.

wij hebben al een gedichtje voor een kaartje ik heb ook al een idee voor het kaartje.



ik ga zelf pas echt dingen kopen voor de kleine waneer ik weet wat het word.



zijn er hier nog meer moeders die lid zijn van de grote gezinnen vereniging ???



hoe doen jullie dat met een auto ??? wij willen volgend jaar een auto kopen maar welke ???

Ik ben daar lid van maar ik vind er weinig aan eerlijk gezegd en een heel onoverzichtelijke site.



Een auto kan ik je niet mee helpen, ik ben helemaal wijs met mijn bakfiets en aangezien we zo’n beetje in de binnenstad wonen zie ik de nut van een auto niet echt. Is ook milieuvervuilend en dat gaat een beetje tegen mijn principes in :angel:

@mamadidi wrote:

wij hebben al een gedichtje voor een kaartje ik heb ook al een idee voor het kaartje.



ik ga zelf pas echt dingen kopen voor de kleine waneer ik weet wat het word.



zijn er hier nog meer moeders die lid zijn van de grote gezinnen vereniging ???



hoe doen jullie dat met een auto ??? wij willen volgend jaar een auto kopen maar welke ???




Ik ben er geen lid van. Is dat leuk en nuttig dan? Ga maar eens kijken.

Toen wij vorig jaar onze 4e verwachten hebben we een Ford Galaxy gekocht. Zat ruimte, kan zelfs nog een 7e persoon in. Voordeel vonden wij dat de achterste 2 stoelen ook volwaardige plaatsen zijn. Volwassenen kunnen er ook makkelijk in. De bodem loopt gewoon door in plaats van omhoog en het dak loopt ook door in plaats van afbuigend. Met kleine kinderen is de achterste rij niet zo’n probleem, maar we hebben hier ook pubers, die willen wel een beetje normaal kunnen zitten zonder dat ze hun knieën naast hun oren hebben. :wink:

Deze Ford heeft in de bagageruimte nog een luik, doen we bijvoorbeeld schoenen in. verder opbergruimte onder de voorstoelen en onder de middelste rij. en opbergvakken in het plafond. 2 uitklaptafeltjes achter de bestuurders en passagiers stoel en op de 2e rij de buitenste 2 stoelen met isofix systeem.



We zijn erg tevreden over deze auto.

Ik kom me ook weer eens melden. Wij hebben onze grote auto al klaar staan (een crysler voyager) ook met 7 zitplaatsen. Moeten onze andere auto nog ‘even’ verkopen.



Het slaapplaatsen probleem wordt ook opgelost. Een oom van me gaat een wand plaatsen in de kamer van Ilse. Maar de jongste komt toch eerst een half jaar op onze slaapkamer.



En ja later, onderwijs: Ik denk dat we dat financieel wel kunnen, maar wie kan er nu in de toekomst kijken? Wie zegt mij, dat alle ouders met 1, 2 of 3 kids het wel kunnen betalen? En daar vraagt niemand naar. Hoe kan dat toch? Omdat minder kinderen de norm is?



Ik kreeg laatst wel nog de opmerking dat we zeer slecht zijn voor het milieu :shock: :shock: :shock: Omdat wij zoveel verbruiken met een grot gezin. Natuurlijk verbruiken wij wel wat meer, maar ik probeer wel heel bewust te zijn.

Ik gebruik de auto niet als het niet nodig is. Ik draai (bijna)nooit een halfvolle wasmachine. Wij gooien nooit eten weg (alles komt op :mrgreen: ) De kleding gaat verschillende kinderen mee (tot nu toe hebben we 3 meiden. En de goede kleding gaat gerust nog een ronde mee voor de volgende) Geen paniek: ze krijgen ook nieuwe spullen hoor :wink:



Och wat zou het allemaal ook. Ik ben zwanger van nr. 4 en daar kan niemand iets aan veranderen. Ik voel me bijzonder, omdat het bij ons anders is. De 2 oudste meiden vinden het ook helemaal geweldig (vind ik wel heel erg prettig) En de zwangerschap verloopt nog steeds redelijk goed (moet wel opletten omdat ik snel harde buiken krijg als ik teveel hooi op mijn vork neem = dat is wel een nadeel van een groot gezin: je bent altijd bezig)

Heb ook geen vervoersprobleem. We hebben ook geen auto. Heb de laatste weken mezelf weer vaak moeten verdedigen over bijv. studeren. Ten eerste: wie zegt dat ze allemaal gaan studeren? Heb zelf ook een hoge vooropleiding maar door omstandigeheden (moeder worden!) nooit gestudeerd. Bovendien zijn erook zoals Gerdy net zei ouders met twee of drie kinderen die niet alles zelf (kunnen) betalen. Daar hebben ze studieleningen en nog veel meer voor.

Mijn vader (hebben niet zo’n goed contact, voor de duidelijkheid) heb ik van de week gebeld. Hoe vaak dacht ik nog door te gaan. Tis toch niet meer van deze tijd en nou komt de mooiste: hoe moest hij nou aan andere mensen uitleggen dat hij 7 kleinkinderen heeft (waarbij iedereen weet dat er maar twee van mijn broer zijn, ze hebben nl. hetzelfde beroep)

Sorry, is niet helemaal de bedoeling van dit topic, maar ik lees hier verhalen van andere moeders die er ook voor gekozen omdat veel kinderen ook leuk en gezellig

ging iets mis. Bedoelde dus te zeggen dat een groot gezin ook gewoon leuk is :inlove: :inlove:

En ja, ik weet waar ik aan begin, daarom juist :wink: .

ik heb een vriendin met 6 kinderen en als ik vragen heb kan ik bij haar terecht en ik heb er ook nog een hoop aan.



morgen krijg ik een echo en dan weten we wat we krijgen.



ik heb alle kleertjes op zolder op geslagen dus ik heb aan kleren geen gebrek.



hoe is het met jullie ???

He, he, dames,



Ben blij hier eindelijk te kunnen melden dat ik zwanger ben! Nog wel heel pril, maar toch, het voelt wel goed. :slight_smile:



OK, kom maar op met de tips voor grote gezinnen! :mrgreen:

een hele goede tip nietssss aan treken van de cometaar die je krijgen gaat :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:





van harte meid met je zwangerschap :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley:

Oh Kantjeboord, wat fijn zeg. Hoe voel je je? Heb je toch niet voor niets naar die tekst zitten kijken, had je al een voorgevoel :wink: .

Een hele voorspoedige zwangerschap en een gezonde oktoberbaby toegewenst.

En mamadidi, hier ook veel te veel bewaard (en dan wil ik toch weer iets nieuws erbij) Denk als ik de zolder leeg ga halen dat ik nog schrik…

@mamadidi wrote:

een hele goede tip nietssss aan treken van de cometaar die je krijgen gaat :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:





van harte meid met je zwangerschap :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley:




Denk dat het wel mee gaat vallen. Na de verbazing van onze 4e en de grote schok er na, zal iedereen het denk ik kunnen begrijpen dat onze wens nog niet weg was.

Maar ik kan het wel goed hoor, ene oor in, andere oor uit! :mrgreen:

@Kira80 wrote:

Oh Kantjeboord, wat fijn zeg. Hoe voel je je? Heb je toch niet voor niets naar die tekst zitten kijken, had je al een voorgevoel :wink: .

Een hele voorspoedige zwangerschap en een gezonde oktoberbaby toegewenst.




Hihihihi, ja zoiets! Enne, 't wordt een sept, baby, weet al dat ze het met 37 weken gaan halen.

Gefeliciteerd kantjeboord! :smiley: