Ben benieuwd : wie is er ook zwanger van de 4de?

ik ken het hoor Kira hier ligt ook de zolder vol maar ik weet nu ook al dat er nieuwe dingen bij gaan komen ik heb ook afgesproken dat we zolder gaan opruimen en dat ik heel krities ben maar bij elke jurkje of broekje heb ik wel een verhaal bij hahahahahah maar dat zal elke moeder wel hebben denk ik.



kantjeboord ik bedoelde het ook als geintje hoor meid hahahaha





nou ik ga de badkamer doen want ik ga vamidag naar de pret echo en dan komt er niets van.

Kantjeboord:

Een septemberbaby, helemaal leuk (die heb ik ook al een!) Fijn dat je dat nu al weet, kan me voorstellen dat je gezien je voorgeschiedenis i.d.d. niet langer wil wachten. Heb je het al tegen de andere kinderen verteld of wacht je daar nog mee?

Ik wacht er nog even mee, over 1.5 week eerste echo, eerst maar eens kijken of er echt wat zit! voel me prima afgezien van moeheid en af en toe tinteling in mijn borsten. dus ik wacht nog even.



zoon zat nu ook midden in de cito toetsen, leek me ook geen handig tijdstip.



En als ze het wat later weten, hoeven ze ook niet zo lang te wachten.



En sept is idd erg mooie maand, mijn 2e dochter is van 9-9-99! :inlove:



Hee, realiseer me ineens dat 9-9-09 ook haalbaar is dit jaar! Whahahahahaha! Zal je toch meemaken! :mrgreen:

Kom weer eventjes aanvliegen (en topic naar boven halen)



Eigenlijk heb ik helemaal niet zoveel kleding. Na nr. 2 dacht ik dat ik klaar was en heb veel weggegeven aan het goede doel. Maar na mijn scheiding en ontmoeten van nieuwe partner ben ik van mening verandert. Zo als wel duidelijk is :mrgreen:

Nou Gerdy, goede reden dan toch om weer te gaan shoppen? :wink:



Hier heb ik nog veel van vorig jaar, zal het kunnen redden met een shirtje of zo bijkopen.



Ben alleen nu al wel erg nieuwsgierig wat het wordt. heb een kast vol splinternieuwe meidenkleren. die kunnen er allemaal uit mocht het over een paar weken een jongetje blijken te zijn. :eh:



Pfff, het fantaseren is hier al wel losgebarsten hoor! :wink:

Voor de mama’s met al wat oudere kinderen, hoe hebben jullie het verteld dat er nog een baby bij kwam?



Ben wel nieuwsgierig ook naar de reacties daarop.

Ik was de echo aan het scannen toen de oudste onverwacht beneden kwam. Ik vroeg hem: wie denk je dat dit is? Eerst dacht hij onze jongste, toen dacht hij aan zichzelf.

Nee, kijk eens naar de datum, deze baby zit nu in mijn buik!

Hij kreeg helemaal een rood hoofd en werd verlegen en ging meteen zijn broer en zus halen. Nummer twee zei: gotsiepietje, ik dacht dat ik toch gezegd had dat ik het al druk genoeg vond?

Nummer drie (mijn dochter) zei: is duidelijk een meisjesbaby, toch mam?

De mooiste reactie kwam de volgende dag, ik liet vallen dat ik nu ruim 3 maanden was. Roept onze nummer twee heel hard: dus die baby zit al drie maanden in je buik! En dat vertel je ons nu pas!!! (haha, hij was echt zwaarbeledigd)

Hahaha, wat een leuke reacties! En dat je het zo lang verborgen hebt kunnen houden! 3 maanden?! :shock:



Denk niet dat ik dat zo lang kan. ook al niet vanwege mijn werk. hebben ze nog 1 maand om ander werk voor me te vinden! :mrgreen:

Meiden gefeliciteerd met jullie zwangerschap!



Wel grappig… Ik heb een topic aangemaakt met: Zwanger van de 2e, hoe zal het gaan???.. Spannend!

En jullie gaan voor het 4e/5e of 6e wondertje! :inlove: Leuk hoor!

Ik heb ook altijd gezegd: het lijkt me geweldig, een groot gezin!

Maar kom er wel een beetje op terug… :oops: Onze jongste (nu 1,5 jr) is zo’n kleine druktemaker… Moet eerst maar eens zien hoe het straks met 2 kids is :wink:



Jullie 'n goede zwangerschap een veel geluk toegewenst!

Hoi meiden





hier ben ik ook weer eens.



ik zit hier met een ziek kind ( de jongste ) en die slaapt nu erg veel het is wel even lekker eigelijk want ik zou een hoop kunnen doen maar ik heb echt een heel druk weekend gehad en ik neem nu lekker mijn rust.



en hoe is het met jullie ???



wij gaan in april naar de ikea toe en dan gaan we andere bedden halen we gaan gewoon voor twee lossen bedden want mijn zoon is helemaal weg van 1 bed die daar is en mijn dochter van een ander bed en we hebben de ruimte dus waarom niet.





ik heb ook weer een nieuwe droger die heb je wel nodig met drie kinderen en zwanger van de 4de.





ik kan binnen kort alle babykleren van boven halen en echt uit zoeken wat mooi is en wat niet.

De oudste 2 vonden het helemaal geweldig toen wij vertelden dat ik zwanger was van nr. 4. nr 3 is nu bijna 1 jaar, dus die snapt er helemaal niets van.

De oudste 2 gingen echt stuiterend en zingend door de kamer. Na een tijdje is alles en iedereen weer rustig, zegt de oudste (die is 8): “ik hoop wel dat dit een jongetje is, want zusjes heb ik genoeg”. Hier zijn ze met 3 meiden en de vriendin van hun vader (die wonen ook samen) heeft ook 2 dochters uit haar vorige relatie.

Grappig he, die voorkeuren van onze koters. En gelukkig ook leuke reacties van jouw kinderen. De jongste twee zitten lekker dicht op elkaar. Gezellig!

Heb het niet snel verteld i.d.d.: De eerste reden was dat we met een artikel in de Kinderen zouden komen als ik ongeveer 14 weken was (blijkt het artikel ineens een maand verzet :wall: , daar ging het idee) en dat was een moooie aanleiding geweest

De tweede reden was toch wel een beetje het opzien tegen al die reacties. Positief en negatief, ik zat er niet echt op te wachten.

De derde was dat ik al eens een miskraam heb gehad en ineens een ongelofelijk angst kreeg: waarom zou het bij mij 5 keer goed gaan terwijl sommigen moeite hebben met een of twee gezonde kinderen. Vond dat echt wel moeilijk (nog steeds een beetje, ik ga denk ik pas opgelucht(er) ademen als ik donderdag mijn 20 weken echo heb gehad)

Dit is dan ook zeker de laatste keer voor mij, buiten het praktische en financiele, zou ik het niet meer aandurven denk ik.

Pff, heel verhaal geworden. Ga maar eens wat nuttigs doen, hihi!

Meiden, heb het noodgedwongen moet vertellen aan de kinderen dat ik zwanger was. Heb gisteravond nl een miskraam gehad met 7.5 week. :cry:



dus tot ziens, hoop over een tijdje weer bij jullie terug te komen.

Hallo meiden,



ZOu ook graag mee willen schrijven hier, weet sinds anderhalve week dat ook ik zwanger ben van ons 4e kindje!! Ben nu pas 5 wkn en 4 dgn maar helemaal blij. Zal wel heel blij zijn als de 1e 13 wkn voorbij zijn maar kan me nu al verheugen op zo’n klein frutje! Begrijp dat jullie andere kindjes al wat ouder zijn? Ik heb een zoontje van 4 jr 4 mnd, een dochtertje van bijna 3 en nog een zoontje van 15 mnd… allemaal nog jong dus, druk maar gezellig!! 3 van mijn beste vriendinnen en mijn moeder weten het al wel, de rest wacht ik nog een paar weken. Stel dat het mis zou gaan weet iedereen meteen dat je bezig bent voor een 4e en daar heb ik nog niet zo’n zin in. Zie inderdaad wel een beetje op tegen reacties van anderen, hoe was dat bij jullie??



Ben erg benieuwd naar jullie verhalen en zou het leuk vinden om mee te mogen schrijven!



Kantjeboord, wat kl*te zeg, ook al weet je dat het kan gebeuren, je rekent er toch niet op he, meid, heel veel sterkte en hoop je hier snel terug te zien!



Groetjes mam76

Oh Kantjeboord, wat kl#te. Tweede keer dit jaar, toch? Hoop dat het jullie toch nog gegeven is… Hoe reageerden je kinderen? En trek je het zelf nog een beetje?

Mam76: Allereerst gefeliciteerd!!!

Mijn kinderen zijn 9,7,5 en 17 maanden. Toen ik zwanger was van de vierde heb ik ook vrij lang gewacht. Ik had toen net een andere functie en wilde niet dat die in gevaar zou komen als het eventueel toch niet goed zou gaan. Bovendien dachten veel mensen dat ik “klaar” was aangezien ik na twee jongens een gezonde meid had gekregen. Het was dus best een schok voor mijn omgeving en ook al was het uiteindelijk allemaal goed baalde ik wel van de reacties: oh wat druk (met drie kleintjes niet dan?), weet je wel wat dat gaat kosten, ga je nu verhuizen, stop je nu met werken enz.

Ben nu zwanger van nummer 5 (nummer 4 was zo leuk, ik wilde er heel graag nog eentje :oops:). Nu zijn de reacties nog wat heftiger. Heb me vooral verbaasd hoeveel mensen durven vragen of het gepland was. Ik zou dat toch niet gauw durven, maar ja.

Het is druk met vier, maar dat heb je het nu met drie ook al. En het is echt gezellig. De ouderen helpen al een beetje mee en de kleine hobbelt achter zijn brusjes aan en wil overal aan meedoen. Zo schattig :inlove: .

Ohh Kantjeboord, wat vreselijk voor jullie. Ik heb zo met jullie te doen. Heel veel sterkte de aankomende tijd :hug: Weet helaas uit eigen ervaring hoe het voelt.

@Kira80 wrote:

Oh Kantjeboord, wat kl#te. Tweede keer dit jaar, toch? Hoop dat het jullie toch nog gegeven is… Hoe reageerden je kinderen? En trek je het zelf nog een beetje?

Mam76: Allereerst gefeliciteerd!!!

Mijn kinderen zijn 9,7,5 en 17 maanden. Toen ik zwanger was van de vierde heb ik ook vrij lang gewacht. Ik had toen net een andere functie en wilde niet dat die in gevaar zou komen als het eventueel toch niet goed zou gaan. Bovendien dachten veel mensen dat ik “klaar” was aangezien ik na twee jongens een gezonde meid had gekregen. Het was dus best een schok voor mijn omgeving en ook al was het uiteindelijk allemaal goed baalde ik wel van de reacties: oh wat druk (met drie kleintjes niet dan?), weet je wel wat dat gaat kosten, ga je nu verhuizen, stop je nu met werken enz.

Ben nu zwanger van nummer 5 (nummer 4 was zo leuk, ik wilde er heel graag nog eentje :oops:). Nu zijn de reacties nog wat heftiger. Heb me vooral verbaasd hoeveel mensen durven vragen of het gepland was. Ik zou dat toch niet gauw durven, maar ja.

Het is druk met vier, maar dat heb je het nu met drie ook al. En het is echt gezellig. De ouderen helpen al een beetje mee en de kleine hobbelt achter zijn brusjes aan en wil overal aan meedoen. Zo schattig :inlove: .




Kira, idd 2e keer dit jaar, 2 januari 6 dagen over tijd, dus heel vroeg mis. en nu met 7.5 week. Gaat op zich redelijk, heb er niet al te veel lichamelijk ongemak van. Kinderen schrokken wel, want die wisten nog niet dat ik zwanger was. Mijn 9 jarig dochter verwoordde het op de volgende manier: “Het babietje wat nog een celletje was is dus opgelost als een bruisbal in het bad.” Vond ik wel mooi gevonden.



belachelijke reacties krijg je uit je omgeving zeg! Zou gewoon zeggen, nee ik heb geen idee wat het kost? nee, het gebeurde zomaar, kan je het voorkomen dan? Lekker over de top de vooroordelen onder hun neus wrijven.

Nou ja, probeer je er maar niets van aan te trekken, het is toch jullie beslissing? Niet die van de buitenwereld.

KANTJEBOORD



jeet meid :cry: sterkte :cry: en we hopen je hier weer gouw terug te zien meid :hug:



MAM 76



welkom hier bij ons clubje :smiley: nog een mama er bij leuk :smiley:



Mijn audste is ( waneer de baby geboren word ) bijna 6 mijn dochter is 3 en onze jongste bijna 2 dus ik heb ook nog jonge en er weinig leeftijdsverschil in.

ik vind het best pittig.

ik kreeg als reacties vooral nog eentje ben je nu nog niet klaar??? maar nu toch wel ??? je mag blij zijn dat je kinderen heb en dan krijg je er nog eentje.

weet je wel hoe duur kinderen zijn??? na deze stop je toch wel een keer ???

ik word er gek van ik heb zo iets van we bepalen het zelf toch lekker wel daar heb ik jou niet bij nodig.

ik heb ook meteen gezegd en ik weet niet of dit de laatst is we zien het wel meschien wil ik er nog wel 10

:mrgreen:





hier gaat alles zn gangetje ik slaap echt vroeg want ik ben echt kapot savonds.

hoe doen jullie het eigelijk zo meteen met de bevalling met de andere kinderen ???

Ga nog even ons topic omhoog halen.



Mijn ouders gaan de andere kids opvangen tijdens de bevalling. Mijn moeder is zo zenuwachtig op het moment. Ik ga nog rustig overal naar toe, maar mijn moeder blijft in de buurt. Gisteren wilde mijn vader bij mijn broer op bezoek die 1 uurtje vanaf hier woont. Maar denk je dat mijn moeder mee wilde? Heb vanmorgen toch maar duidelijk gemaakt, dat ze vooral overdag bereikbaar moet zijn. Als het 's avonds of 's nachts begint kunnen we het waarschijnlijk ook wel redden als de kids in bed liggen. Worden hier niet zo snel wakker van vreemde geluiden.

Gerdy, het wordt wel spannend zo de laatste loodjes!

Succes met je bevalling. Ga je thuis bevallen?