Ben benieuwd : wie is er ook zwanger van de 4de?

Hoi EJB!

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wel wat laat, maar beter laat dan nooit he? :wink:

Mijn man moest even nadenken over nr.3 maar die kwam toch vrij vlot. door allerlei oorzaken zijn we een paar jaar later pas aan nr.4 begonnen. toen had ik de andere kinderen al groot.

Ik denk voor jouw situatie, als je evt redelijk vlot een 4e zou willen krijgen je er rekening mee moet houden dat je oudste dan al op de basisschool zit, je 2e wellicht op de peuterspeelzaal. Dan wordt de belasting wat betreft oppassen ook wat minder voor je schoonmoeder. Je zit dan alleen nog met het halen en brengen. Maar ik neem aan dat je schoonvader best even een half uurtje alleen kan zijn met de jongste 2 dan? Of iets regelen met andere ouders. ( Dat komt vanzelf als ze op school zitten, “mag ik bij die een broodje eten? Mag die bij mij?” :mrgreen: )

Wij hadden het jaar voor nr 4 kwam de zolder uitgebouwd met 2 dakkappellen zodat er 2 kamers gemaakt konden worden. maar wat let je om 2 kinderen bij elkaar op de kamer te leggen? wordt in meer gezinnen gedaan hoor en de kids worden er niet slechter van.

Wel hebben we een grotere auto aangeschaft met 7 zitplaatsen.

Helaas hebben we die nooit kunnen gebruiken voor nr 4 zoals je aan mijn banner kan zien. We hopen dus ooit nog eens een nummer 5 te krijgen. :wink:

Wat betreft drukte, ja daar zit je even aan vast de eerste jaren, maar dat heeft ook wel weer wat. Hier moesten ze vanaf ongeveer een jaar of 6 mee gaan helpen met klusjes in huis. De vaatwasser uitruimen, een keer stofzuigen, hun eigen was die ik gestreken had in de kast hangen of leggen.

Ik heb de kinderen nu 14,12 en 9 en ze hebben hier vakantie. Ik moet nog 2 weken werken, heb ze al gezegd dat het hier geen “Hotel Mama” is en dat ze echt even mee moeten helpen.

Dus komen ze er nu uit zichzelf mee: “Mam ik heb de handdoeken voor je opgevouwen.” “Mam ik heb gestofzuigd hoor.” “Mam, zal ik koken vanavond?” :dance:

He, wat ben ik blij met mijn kinderen! :inlove:

Kantjeboord, naar de psz heb ik ze (nog) niet gedaan, maar de oudste gaat straks naar een school met continu rooster, dus misschien dat ik mijn sm dan zover kan krijgen. Twee kinderen op één kamer kan idd ook (de kamers in ons huis zijn er groot genoeg voor), maar op zich kunnen we vrij gemakkelijk nog een kamer realiseren, alleen moet hub dan zijn fitnessapparaat opofferen…en elk kind een eigen kamer heeft eigenlijk wel onze voorkeur :oops: .

Als ze wat groter zijn vinden we inderdaad ook dat ze gewoon een beetje mee moeten helpen, worden ze ook niet minder van :wink: .

Ik hoop voor jou dat het er gauw alsnog van mag komen een vierde, ken je verhaal een beetje :hug: :-* .

Een eigen kamer heeft bij ons ook de voorkeur hoor! Is hier ook te realiseren. dus niets geen :oops: , iedereen moet doen waar hij of zij zich het prettigste bij voelt.

En ik hoop het zeer zeker dat er nog een nr.5 komt ja. :pray:

@kantjeboord wrote:

Sorry :oops: :oops: , ik bedoelde natuurlijk ook een vijfde :oops: , want hoewel Ninte niet bij jullie mocht blijven blijft ze natuurlijk toch altijd onderdeel van jullie gezin :hug: :-* .

@kantjeboord wrote:

Dames, ik schreef dit 16 juli, eigenlijk wist ik toen al 6 dagen wat er op mijn banner staat! :inlove:

Gisteren echo gehad, termijn klopt, hartje klopte goed. We hebben dus goede hoop dat deze zwangerschap wel goed zal gaan! :pray:

@kantjeboord wrote:

@kantjeboord wrote:

Dames, ik schreef dit 16 juli, eigenlijk wist ik toen al 6 dagen wat er op mijn banner staat! :inlove:

Gisteren echo gehad, termijn klopt, hartje klopte goed. We hebben dus goede hoop dat deze zwangerschap wel goed zal gaan! :pray:

Oh, wow, gefeliciteerd!!! Ik ga voor je :pray: dat het dit keer helemaal goed mag gaan :-* .

Gisteren weer een echo gehad, 2 dagen eerder dan gepland, verloor wat bruinig slijm tijdens de vakantie. Gelukkig alles goed met onze uk! :inlove:

@kantjeboord wrote:

Gisteren weer een echo gehad, 2 dagen eerder dan gepland, verloor wat bruinig slijm tijdens de vakantie. Gelukkig alles goed met onze uk! :inlove:

Wat zal dat een opluchting geweest zijn! Wat fijn dat het allemaal goed is :dance: :dance: :dance: .

Nou echt wel!

Wat zie ik aan je banner? Heb je al getest?

@kantjeboord wrote:

Nou echt wel!

Haha, moet je de tekst onder de banner wel helemaal lezen :wink: , sta op het punt te bevallen :mrgreen: .

@ejb wrote:

@kantjeboord wrote:
Nou echt wel!

Haha, moet je de tekst onder de banner wel helemaal lezen :wink: , sta op het punt te bevallen :mrgreen: .

Whahahaha, muts die ik ben! :wall: Zullen we het maar op zwangerschapsdementie houden? :wink: :mrgreen:

Succes met je laatste dagen!

Haha, ja hoor, je mag het op zwangerschapsdementie gooien :mrgreen: . En thanks, hoop dat beeb zich snel aandient…

Hallo damens,

Ik ben ook zwanger van de 4e

Ik had al een nieuwe topic geopend…

(ben nog een groentje)

Maar die was er dus al :oops:

Maar bij deze allemaal gefeliciteerd :smiley:

Hallo mystery Angel! Jij ook van harte gefeliciteerd!

Las al even hoe je omgeving op jullie zwangerschap hebben gereageerd. Lekker laten gaan, mensen vinden overal wat van. Kreeg ook van die verbaasde reacties toen ik na een aantal jaar na mijn 3e zwanger was van de 4e.

Ben benieuwd hoe ze nu zullen reageren nu ik zwanger ben van de 5e. Denk dat het wel mee zal vallen in mijn geval gezien de gebeurtenissen.

Veel succes met je zwangerschap!