Bekkeninstabiliteit

ja dat dacht ik dus ook…maar goed dan ben ik dus verzekeringtechnisch verplicht thuis te zitten…

want zonder auto kom ik nergens…

fietsen lukt niet meer en lopen nou shake it

Hallo,

Ik heb ook al een week of 5 last van BI.

Toen ik al die verhalen hier las, dacht ik nou, ik mag me wel in mijn handen knijpen.

Maar ja, dat was te vroeg gejuichd.

Ik heb met name last van mijn stuitje, mijn bil en mijn heupen.

Sinds gisteren gaat het een stuk slechter.

Flinke pijnscheuten door mijn stuitje,heupen en bil. Het giert ook door mijn schaamstreek en nu voel ik mijn schaambeen ook heel erg.

Ben vandaag maar thuis gebleven, omdat lang zitten echt niet wil.

Het beste voor mij werkt liggen, en ik zou o zo graag een poosje op mijn buik willen liggen om mijn stuitje en heupen een beetje te ontzien, maar ja, dat gaat niet he.

Vanochtend maar een klein eindje gewandeld in de hoop dat het een beetje beter zou gaan.

Ik wens iedereen heel veel sterkte, en vooral blijven lachen (ookal is het als een boer met kiespijn)

Hier gaat het sinds zaterdag redelijk goed :thumbup: terwijl we toch een druk weekend gehad hebben! Veel in de auto zitten, stukjes lopen etc…maar wonder boven wonder heb ik bijna geen last! Hopelijk houdt dit even zo aan!

Had vorige week zoveel last, en toen ook idd dat mijn benen niet meer wouden.

Dat als ik ging opstaan, ik er zo doorheen zakte. Gelukkig, sinds zaterdag niet meer gehad.

Auto rijden… we zijn dus begrijp ik nu niet meer verzekerd? K probeer toch al niet meer te rijden i.v.m. de pijn. Heb dan echt super veel last.

Over kleermakerszit zitten, dat zei mijn fysio ook, alleen… ik ben niet zo lenig dat me dat uberhaupt echt lukt. Of, het lukt wel maar het zit gewoon niet fijn. Iritant!

Figaro, jij ook sterkte :hug:

Cell, dank :-*

Ennuh, die tips, super! Ga het even bij John voorgooien, dat scheelt echt super veel. Helemaal straks herfstvakantie, alle kids thuis… dan loop ik constant heen en weer, of zit je ff moet je weer in de benen. Echt die kleine stukjes, en die doen juist zeer. Dus daar heb ik wel wat aan. Laat ik John 's ochtends alles klaar maken en kids maar naar mij toekomen, ideaal!

En, wat jij zegt, heb ik hier ook. Ik ken niemand hier. Kom natuurlijk vanuit Twente (Hengelo) begin dit jaar hier naar toe. Maar mijn familie en vrienden wonen in het oosten. Tja, dan ben je ruim anderhalf a twee uur verder voor die uberhaupt bij mij kunnen zijn.

John werkt fulltime, en verder hier weinig mensen om ons heen. Zijn moeder en zus wonen hier wel maar die werken fulltime, en dat contact is nog niet super jippiejajajippie jee, dat ik denk oh die willen wel helpen… helaas :cry: Frusterend… John probeert af en toe wel vanuit huis te werken maar dat kan lang niet altijd… echt shit :cry:

Pff verhaal weer! Naja, hoop dat de pijn nu ff weg blijft, moet wel zeggen dat als ik achter de pc zit, op de burostoel ik erg veel last heb. Terwijl ik juist op deze stoel juist een goede houding heb. Vaag toch?!

hee goed zo Anne :thumbup: volhouden nu!

Met BI gaat het vaak wat op een neer, de ene dag meer last als de andere…

en inderdaad de kids straks aan het werk zetten hun eigenbrood laten smeren en ook meteen dan voor die kleintjes bijv, of savonds alles klaarzetten/klaarmaken voor de volgende dag is ook heel handig…zo heeft daphne hier gisteren stof gezogen vind ze prachtig en vaak geef ik ze ook een doek en gaan ze afstoffen of een emmer met een sopje en gaan ze deuren poetsen :inlove:

afwassen vinden ze ook erg leuk en gezellig samen, alleen hoef dat niet vaak want we hebben een vaatwasser…

Ja Sam wil ook met vanalles helpen maar die is nog net te klein :wink: :mrgreen: Haha!

En ik kan heeeel slecht dingen uit handen geven. Gisteren stof af genomen, en vanmorgen babykleertjes in de kast gepakt. Gaat redelijk :thumbup: Nog altijd weinig last zo overdag! Gisteravond wel weer wat last, maar minimaal. Had toen alleen weer migraine :x Blijf bezig zo he :wink: :x

Hoe gaat het met de andere dames? :hug:

Hallo Anne,

Ohhhh ik ken het gevoel.

Manlief doet tegenwoordig het stofzuigen en de zware boodschappen, maar ik denk dat ik de rest nog wel kan doen.

ik kom dan ook regelmatig van een koude kermis thuis haha.

Dit is ook wat de fysio en de verloskundige tegen me zeiden, de frustratie van het "niets"doen, en dat je wereldje steeds kleiner wordt.

Daarnaast voel ik me ook schuldig, dat wanneer ik languit op de bank lig, mijn man nog eens een keer aan het stofzuigen en dweilen kan, na een dag werken. Hij verteld me wel steeds dat ik dit niet moet doen, maar ja.

Heel herkenbaar!

Vriendlief werkt gewoon 40 uur… kindjes op school, is hij thuis moet hij de meeste zorg van de kindjes, het eten koken etc overnemen. En dan ook nog 's avonds het huishouden. Zoo sneu :cry: voel me er heel kut onder, maar weet ook als ik alles doe ik alleen nog maar verder van huis ben. En hij doet het met liefde hoor, maar is gewoon niet leuk.

Jij ook dikke :hug:

Hebben de helft er gelukkig opzitten! Nu even doorbikkelen! :hug:

Hier nog 1 die zich enorm schuldig voelt, ook gedeeltelijk de oorzaak van de depressie waar ik nu inzit. Kan elke dag wel huilen omdat hij het hele huis moet opknappen en ik dus echt geen ruk kan doen. Ja een beetje op Lana passen, maar meer ook niet :cry:

zo ben bij de fysio geweest…

ik heb nu een bekkenband…en WOW wat een verbetering is dat zeg…

ik sta gelijk stabieler…

hopelijk houdt dit nu stand want dit is het laatste redmiddel zei ze…

ik mag hem ook niet de hele dag om…om het beetje kracht wat mijn spieren nog hebben niet te verliezen…

om het zo lang mogelijk te redden he…

maar goed ik ben hier al blij mee…ik kan weer wat.

( heb trouwens even niet bijgelezen… :oops: )

Colle fijn he zo’n band! Hier ook één! Haha! Mag hem ook niet heel de dag, maar op de momenten dat ik hem hard nodig heb, als we ff weg gaan, als ik wat moet lopen etc. Ze zegt dan draag je hem ff een uur a 1 of 2… en dan weer af. En bewegen moet ik met de schuine buikspieren aantrekken.

Snappie? Vandaag fysio geweest, en dan bescherm je natuurlijk je bekken als je dat doet.

Nog weer een aantal oefeningen mee. Ze schrok nog steeds weer hoeveel last ik heb.

Riep toch vandaag zo hard dat het goed ging? Nou vanavond weer pet hoor!! Kon niet eens op mn gat zitten, wat een pijn. Gatver.

Ga zo ook mn bed in ben gesloopt.

Deb, hele dikke :hug: hopelijk trek je t nog een beetje en anders geef je maar een gil oke? :hug: :-*

Ik heb ook vanaf 14 weken al last van mn bekken (of eigenlijk al voordat ik zwanger was, maar vanaf 14 weken begon het veeeeel erger te worden) Bij mij is het mijn SI gewricht en die knakt ook heel hard als ik me 's nachts omdraai. Nu heeft mn bekken therapeut me ook heel veel tips gegeven, maar als ik me 's nachts om wil draaien denk ik daar niet altijd aan :roll:

Mijn rug staat inmiddels ook gedraaid (en si gewricht staat scheef, ben door mn moeder nogal gammel in elkaar gezet :mrgreen: ). Ben al een paar keer naar de chiropractor geweest die me weer recht gezet heeft en vastgetapet heeft, maar das leuk voor de 4 dagen dat ik ingetapet zit, zodra het er af is schiet het eigenlijk meteen weer terug. Zijn jullie ook wel eens bij een chiropractor geweest. Mijn bekkentherapeut raadde het me aan, terwijl ik een fysio heb gehad die het helemaal niks vond :?

Ik zit nu voor 2 uur per dag in de ziektewet en lig nu 's middags ook braaf in mn bed, plat op mn rug of mn zij, dan doet het niet zo zeer en idd in kleermakerzit. Soms lig ik ook in kleermakerszit (als je begrijpt wat ik bedoel :wink: ) dan is het wel te houden.

Mijn bekkentherapeut had het ook over een bekkenband en misschien dat ik er dan toch ook maar 1 ga aanschaffen. Zal de volgende keer nog eens met haar overleggen. Ik kan gelukkig nog wel autorijden (al is het ritje naar mn werk maar 10 minuten, das nog uit te houden) als mijn man en ik in het weekend op stap gaan dan ben ik altijd blij dat ik niet rijd, zodat ik 10x kan gaan verzitten.

Het huishouden laat ik al een hele tijd aan mn man over en strijken dat doen we eigenlijk niet :eh: Maar de strijkplank kan toch ook naar beneden zodat je er met een normale buro stoel achter kan zitten??

Ik voel me eigenlijk helemaal niet schuldig dat mijn man nu wat meer moet doen, als hij eens ziek is doe ik het toch ook voor hem (zorgen voor elkaar in ziekte en gezondheid enzo…)

ik ga morgen naar de thuiszorg winkel voor een bekken band, eens kijken ben beneiuwd…morgenvroeg ook weer naar de fysio :thumbup:

frumeltje is zo lekker druk bezig, zo leuk… :inlove:

Heleen, Don doet dus nu én het huishouden én het huis opknappen. Verfen, stucken, laminaat leggen, dingen ophangen, enz enz. En dat terwijl ik dus ook die dingen zou kunnen doen ware het niet dat ik er zoveel last van krijg. En Don is degene die thuis voor Lana zorgt en ik normaal gesproken werk.

Dus ja, ik voel me wat dat betreft schuldig.

hier ook een man die het kamertje nu doet en het HH en 40 uur werken en voor dave zorgen…

loesje ik heb al wel een keertje manueel therapie gehad ( de zogehete bottenkraker) en die krijg ik de volgende keer misschien weer…hij gaat dan even kijken of het nodig is…

liever niet, omdat het toch niet al te best is voor je lijf he…

maar goed over twee weken heb ik weer fysio…maar meer voor controle…want ze kunnen eigenlijk niets meer voor me doen… :cry:

ik moet gewoon alle oefeningen blijven doen…overal de tijd voor nemen…en hopen dat dit kindje eerder wilt komen HAHAHA

Hier vandaag weer een pet dag, super veel pijn.

Heb werkelijk waar bijna niks gedaan, enige wat ik gedaan heb is de kids in bad gegooid. Dus wel wat heen en weer geloop en vanochtend wat trap gelopen, maar that’s all over dehele dag.

(wel de nodige afwisseling etc gehad, maar k stond dus al op met pijn :cry: ) Gats! Nu weer op de naar de dagen dat de pijn weg is… :pray:

Heleen, bekkenband is echt aan te raden! Geeft zoveel verlichting! Pas wel op dat je hem niet teveel draagt, is ook weer niet goed.

Debbie, hier zelfde gevoel over dat schuldig voelen. John werkt fulltime, 40 uur. Hebben de helft vd kindjes op school, andere helft meer thuis. Kan zelf bijna niet voor ze zorgen, dus als John er weer is doet hij alles. Ik zit te delegeren op de bank :oops: vind dat zoo erg, want zie dat hij het ook niet trekt. Het is teveel voor hem om alles alleen te doen, en dat is logisch. Met ons tweetjes gaan we nu een beetje kapot :cry: zijn overigens wel bezig om hulp te krijgen :thumbup:

Mmmh dus die bekkenband is wel wat? Hoezo niet teveel dragen?

Waar verkrijgbaar :mrgreen: ik heb er wel oren naar!

bij de thuiszorg organisatie…

debbie jullie waren nog aan te verbouwen toch? das inderdaad dan niet fijn, maar hier doet Karel altijd alle klussen al, ik kan dat niet, en ik doe dan weer andere dingen…

hij werkt ook 40 uur of vaak meer en dan vaak in tweekend vraag ik em dan wel even te stofzuigen of te dweilen, rest kan ik zelf nog wel…

wasmanden enzo draagt ie ook voor me naar beneden …

@Anne en Sam wrote:

want zie dat hij het ook niet trekt. Het is teveel voor hem om alles alleen te doen, en dat is logisch. Met ons tweetjes gaan we nu een beetje kapot :cry: zijn overigens wel bezig om hulp te krijgen :thumbup:

Ik zie dus ook aan Don dat hij het niet trekt. Daarvoor probeer ik zoveel mogelijk Lana in de gaten te ho uden vanaf de bank, ga ik door de pijn heen, kook ik lekker eten voor hem en zet de hele dag door koffie. Ik probeer hem zoveel mogelijk te ontlasten. Heb gisteren een heel schema gemaakt voor mezelf wat ik die dag moest doen. Heb niet alles kunnen doen, maar bij elk dingetje dat ik deed had ik wel 30 min rust nodig. Heb een hoop kunnen doen met de nodige pijn. Was gisteravond ook helemaal gesloopt en ben ik om 19 uur op bed in slaap gevallen.

Het is nu gewoon niet anders, kan mezelf wel in acht nemen maar daar belast ik Don veel te veel mee. Dus mezelf maar een beetje door de pijn heen zetten, para’s innemen en doorgaan maar.

Heleen, ja flink aan het verbouwen ja. Nu is de woonkamer bijna af op het laminaat en de plafond na, het laminaat ga ik maar leggen. Don is nu bezig met Lana 'd’r slaapkamertje te verven zodat zij na of tijdens het weekend in haar eigen kamertje kan. En dan moet de hele badkamer nog gedaan worden, want we hebben tot op heden nog steeds geen warm water, geen douche, geen bad, geen wasbak, geen wasmachineaansluiting. Alleen een toilet staat er. Oh ja, we hebben ook nog geen verwarming want die moet ook nog aangelegd worden en dat allemaal binnen 8 a 10 weken. Dus Don heeft het ongelovelijk druk.

Ik kan een boel zelf aan verbouwen enzo. En dat wil ik ook zelf, maar nu. Zoals ik al hierboven zei, ik ga door de pijn heen, maar ik weiger pertinent een trap op te gaan, ik wil wel, maar weet dat ik het de hele dag afleg dan. Dus dat vindt Don ook niet zo’n goed idee.

wat een gedoe Debbie :hug:

wij moeten de zolder nog uitruimen, er zijn al 10 vuilniszakken weg, heb heel resoluut van alles weggegdaan, als dat klaar is kunnen we daar behangen en de muren sausen en dan wordt dat de slaapkamer voor Daphne, er zit nu op de muren van die hele rare piepschuimplaten ook tegen de schuine dak kant zeg maar die gaan er allemaal af, en dan glasvezelbehang ertegen, doet Karel samen met zijn maatje hoor, dan ist ook in 1 avond klaar, mijn ouders komen ook nog helpen, want de babykamer moet ook nieuw behang in…dat is nu nog Myrna haar kamer, die gaat naar Daphne haar kamer…

Mijn ouders nemen straks de kids een dagje of logeren en dan kunnen wij wat doorwerken :thumbup:

Ik weet nog van toen ik zwanger was van Daphne 6 weken voor de bevalling begonnen met de badkamer verbouwen, die was dezelfde week dat ik beviel klaar,maar das niet leuk…levert ook veel stress op, wat je liever nu niet hebt…

ojaa

Ik ben net terug van de fysio, vanaf nu elke week maseren, mocht zelf aangeven of ik dat wilde, dat wilde ik wel, want dat is fijn voor de pijn :thumbup:

ze zei ook wel, je moet het zien als verzorging en onderhoud, tot de bevalling…mag zo vaak als ik wil de bekkenband gebruiken en ik heb weer een geriirteerde slijmbeurs aan de rechterkant, door de scheefstand, die wordt ook gemasseerd verder kunnen ze er niet veel aan doen…en thuis met biofreeze smeren, dat maakt het koud en is goed voor de slijmbeurs… Heb daar vorig jaar een ontsteking aan gehad

bekken was al weer wat rechter maar nog niet helemaal recht…

dus met die oefeningen ga ik gewoon door…