Bekkeninstabiliteit

Anne :hug: :hug:

Ben vanmorgen bij de fysio geweest, bekken staat behoorlijk scheef zoals ik zelf al dacht, hiervoor een oefening gekregen, die ik 2/3 keer per dag ga doen, als het goed is gaat dan langzaam mijn bekken weer wat rechter staan…ik te veel pijn heb kan ik een bekkenband gebruiken, dit is ook om dan de lage rugspieren te ontlasting die nu alles trekken zeg maar…eerst thuis even proberen dmv een goede sjaal heel strak eromheem vast maken,zei ze en dan bij de thuiszorgwinkel kun je er eentje kopen…



volgende week gaat ze mijn rug.schouders, nek los masseren, die zaten ook vast…



Ik heb vandaag behoorlijk last, gisteren veel te veel gedaan, stom antuurlijk, maar ik wilde het perse af hebben (badkamer grote beurt, slaapkamers afstoffen, stofzuigen, en alles nog dweilen - heeft Karel even snel gedaan hoor :thumbup: )

ik heb de badkamer vloer staat schrobben met een schrobber, dom dom, vandaag rustig aan doen en tussen de middag even plat, hopelijk gaat het dan morgen beter…

wou net zeggen…stofzuigen en dweilen zijn een NO-NO nu…maar toen las ik verder dat Karel het heeft gedaan… :thumbup:





ik zat ook helemaal vast toen ik met de fysio begon…

ik vermoed nu weer :?



maar goed ik mag dinsdag weer…heb wel meer last gekregen…denk dat ik nu ook aan de band moet…

en werken???

Mijn jaarcontract is eind juni niet verlengd, wist ik al in 2 maanden van et voren en ik wilde daar ook niet verder, werk beviel ook niet en nog een antal andere redenen waarom…

nu ben ik dus thuis en krijg ww en ben dus op zoek naar ander werk…tot die tijd genieten van de zwangerschap en heerlijk rustig aan doen :thumbup:

Zo, hier vandaag de bekkenband binnen :thumbup: Had de fysio voor me besteld. Ik kon ook huren maar omdat k nog zo lang moest was kopen goedkoper!

Draag hem nu ook en geeft echt een stuk verlichting!

Wel nog elke keer heel erg veel pijn!



Hebben jullie trouwens ook dat het in je bekken ‘kraakt’ ?? Alsof het bekken, de botjes, langs elkaar ‘schuren’? Vreselijk geluid… geen idee of het normaal is :think:

ohhhh anne en andere ladies… :hug: :hug: :hug:



vind het zo sneu om te horen dat zo’n mooie periode in je leven zo pijnlijk moet verlopen!!

Ik ben ook vanmiddag weer bij de fysio geweest. We hebben een tijdje zitten praten, waar het eigenlijk op neer komt is dat er bij mij gewoonweg niet tegenop te oefenen is. Ik doe trouw elke dag mijn oefeningen, zorg ervoor dat ik alles doe zoals hij dat zegt, maar nog blijf ik ernorm veel last hebben en dan voornamelijk 's avonds en 's nachts. 's Nachts schieten mijn bekken bij mijn schaambeen over elkaar en dat niet 1x maar 2 a 3 keer per nacht, dus ik zit 2 a 3 keer per nacht rechtop in mijn bed van de pijn, want mijn botten glijden gewoon over elkaar heen.



We gaan dus wel door met oefenen, maar of het heel veel helpt, hij denkt van niet. Maar goed, zolang ik net zo mobiel blijf als nu dan gaat het “goed”.

Nou hier heeft de fysio net teruggebeld, ik had al een paar keer ingesproken en nu gaat degene die bekketherapie doet net volgende week op vakantie :thumbdown: kan daar dus pas eind september terecht :thumbdown: :thumbdown:

juul :hug:



deb :hug:



anne fijn dat er toch iets van verlichting is…



hier ook gekraak… alsof ze af en toe langs elkaar schuren of zo… :?



dinsdag ben ik aan de beurt…ben benieuwd…heb het idee dat de oefeneningen niet veel meer doen… :think:

mijn fysio zei dat tijdens de zwangerschap oefenen ook niet echt veel helpt, dweilen met de kraam open zei ze, alleen heb ik die oefening nu om het bekken weer wat rechter te krijgen, maar die is ook erg fijn omdat het ontspant :thumbup:

Ik heb maar 1 oefening mee gekregen voor thuis. Ze masseert me overigens wel. En zijn gewoon ook heel veel aan het kijken om het bekken te ontlasten.

Vanavond weer net als van de week, door mn been heen zakken. Kan soms gewoon van de pijn niet meer lopen. Erg frusterend. Durf ook niet goed meer… :cry:



Meissie :-



Deb :hug: :hug: :hug:



Juul :hug: wat k
t! Moet je nog zo lang wachten. Probeer jezelf een beetje te onlasten en gebruik de tips wat in dit topic staan, dan kom je een heel eind :hug:



Colle, bij mij klinkt precies zoals bij jou… succes alvast voor dinsdag :hug: :hug: :hug:



Heleen, hoe is het nu bij jou?? :hug:

massage…heb ik (nog) niet gehad…



misschien dat ze dat nog gaan doen…





sterkte meiden :hug:

sterkte allemaal,

uitval in de benen heb ik ook wel gehad, was toen niet zwanger, had het niet in de gaten want ik liep op de trap en toen dus van de trap gevallen, ik merk het nu wel direct en blijf dan even staan en kan daarna dan wel weer gewoon verder…



langzaam wordt het het wel wat erger hier hoor, heb nog steeds last van dat ik donderdag zo veel gedaan heb, maar ben aan de andere kant blij dat het klaar is, hoef het huis nu alleen nog goed bij te houden, alle grote klussen zijn gedaan zeg maar…



nog maar 14 weken :dance: dan wordt alles weer veel beter, kan ik ook weer lekker gaan trainen en die spieren weer sterker maken :thumbup:

fysio zei ook nog dat als d ebaby eenmaal ingedaald de pijn bij het schaambot een heel stuk minder wordt omdat het dan door het hoofdje vast ligt, dat is ook zo, kan ik me nog wel herinneren van Myrna op het eind, nu maar hopen dat frummeltje ruim op tijd in gaat dalen en niet pas tijdens de bevalling ofzo :?

nou dat kan ik me niet herinneren hoor…dat de pijn minder werd…

weet eigenlijk wel zeker dat die gelijk tot erger werd bij mij.









weten jullie eigenlijk hoe het verzekeringtechnisch nu zit met autorijden???

stel je been valt uit en er gebeurt wat…hoe het dan zit…

zijn we dan nog verzekerd???

Hier ook bij zowel Peter als Michel BI gehad (nog wel, herstel duurt soms ook nog even, bij Peter duurde dat nog zeker 5 maanden)



Het krakende geluid herken ik zeker… welke botjes het precies zijn, geen idee, maar ik had dat echt elke keer als ik van zit naar staan ging, of van liggen naar zitten.



Vanaf 23 weken ben ik letterlijk heeeel voorzichtig eerst op mijn buik gerold om dan achterwaarts mijn bed uit te kruipen, want rechtop gaan zitten en dan mijn bed uit kon ik echt niet meer.



De laatste weken had ik alles voor de verzorging van de kinderen beneden. Luiers, verschoonkussen voor Peter, alles. Ruud nam s’ochtend de kleding mee naar beneden en dan kleedde ik ze beneden aan.



Ook maakte ik een grote lege fles van frisdrank klaar met aanmaaklimonade en dan liet ik ze hun beker bij me brengen zodat ik kon bijvullen zonder eerst weer op te staan en naar de kraan te lopen.



S’ochtends maakte ruud ontbijtbammen en smeerde meteen de lunch, deed deze in een broodtrommel zodat ik dit enkel hoefde te pakken en dan niet lang hoefde te staan.



Ik maakte de groenten schoon en schilde piepers, hij kookte.

Zulke kleine dingen hebben wel veel geholpen want ik kon ook amper de trap op en voor tijdelijk een traplift is geen optie, die krijg je ook niet zomaar. De wvg aanvraag loopt ws langer dan je zwangerschap…



Heel veel sterkte in elk geval en als je nog een keer hulp nodig hebt… ik zit nog een paar weken kort bij :wink:



Ik had geen hulp, ik ken hier namelijk eigelijk niemand :think: En dat was echt looooodzwaar… ik heb hier regelmatig een flink potje zitten janken omdat ik Aniek bijvoorbeeld niet eens naar de peuterspeelzaal kon brengen. Ik kon namelijk geen auto meer rijden op den duur… mijn rechterbeen viel geheid in slaap om daarna kloppend pijn te gaan doen. Handig is dat niet met gas geven en veilig al helemaal niet :shifty:



Mijn lievelingshouding… klinkt vast bizar… kleermakerszit.

Vk zei dat ze dit wel vaker had gehoord. Maar vanuit kleermakerszit kon ik tenminste nog opstaan. :thumbup:



Heel veel sterkte in elk geval :-*

Cell, dat je in kleermakerszit het lekkerst zit, kan wel kloppen. Op deze manier houdt je namelijk je bekken stabiel.



Bij mij is het de voorkant van het bekken, je schaambot dus, bestaat uit 2 delen die het geluid maakt. Deze twee delen schuren bij mij langs elkaar. Het lijkt wel als of er iets uit of in de kom schiet. En bij mij is dat dus ook het geval. Zodra mijn bekken recht moeten komen te staan, dan verschieten de twee delen van het schaambot weer goed, en dat geeft zo de pijn en het geluid.



Verder klinkt het alsof je echt heel goed hebt gedaan door alles beneden te doen en de kinderen dingen laten brengen zodat je zelf niet zo lang hoeft te staan of te lopen :thumbup:

@colle wrote:

nou dat kan ik me niet herinneren hoor…dat de pijn minder werd…

weet eigenlijk wel zeker dat die gelijk tot erger werd bij mij.









weten jullie eigenlijk hoe het verzekeringtechnisch nu zit met autorijden???

stel je been valt uit en er gebeurt wat…hoe het dan zit…

zijn we dan nog verzekerd???




Geen idee, wij zijn alrisk verzekerd, dus dat zit wel goed dacht ik :think:

ik zit ook heel veel in de kleermakerszit…de fysio zei ook dat ik het beste zo kon gaan zitten.



verder doe ik ook alles beneden…

dave doet ook veel voor me :mrgreen:

dingen oprapen of iets halen voor me…vind hij nog leuk ook :lol:

papa is nu degene die veel met hem doet…ach goed voor hun binding :mrgreen:



wel jammer dat ik nu niet meer alleen met hem naar de dierentuin enzo kan…dat was echt ons ding…saampjes eropuit als mama vrij is…



komt goed na de bevalling…lassen we gewoon een dave dag in…

Al ben je All-risk verzekerd, eigenlijk is het hetzelfde als met een gebroken been rijden. Je rijdt dus dan onverzekerd rond.

Als je medicatie slikt die de rijvaardigheid kan beinvloeden, ben je eigenlijk niet meer verzekerd.



Ik neem aan, maar daar zou je eigenlijk de polisvoorwaarden voor op moeten naslaan voor de zekerheid, dat als je weet dat je iets mankeert wat invloed kan hebben op je rijvaardigheid, en er gebeurd wat, en ze komen erachter dat je op dat moment wat mankeerde, dat je dan dus niet verzekerd bent en dus zelf voor de kosten moet opdraaien.