Bedtijd?

Hier gaan ze gezamelijk om 18.30 naar bed.

Om 18.15 opruimen, naar boven, schoonmaakritueel, boekje, gebedje of liedje, en dan slapen.

Vaak slapen ze daadwerkelijk tegen 18.45.



Heerlijk. Buiten het feit dat ze gewoon afgedraaid zijn na het eten, wil ik gewoon alles stil hebben boven om 19.00. (uitzonderingen daargelaten)

Daarna is het papa en mama tijd. De hele dag doen we van alles als we kunnen, na het eten nog even ravotten en dan wil ik tijd voor mezelf.



Natuurlijk proberen ze het wel eens te rekken, en soms gun ik ze dat pleziertje ook wel, maar een minuut of 5.

Ik probeer heel erg naar de R’s te leven, en in rust ben ik gewoon strak. Ook omdat ik het zelf anders niet volhoud.

De oudste is elke nacht nog wakker en ik moet er vaak nog uit 's nachts. Dus gaat ze er mooi op tijd in, zodat ik ook nog ergens een uur voor mezelf heb.



Wij gaan met kwartiertjes verhogen, en pas over een aantal jaren.

Marijn gaat om half 7. Sascha en Senna meestal tussen 7 en half 8.

Oudste van 5 tussen half 8 en 8 uur en jongste (bijna 3) tussen kwart over 7 en kwart voor 8. Eerder kan bij haar niet, want dan wordt ze ook eerder wakker. En nu wordt ze ergens tussen 6 en half 7 wakker, 7 dagen in de week (gaap).

Mn oudste van 14 gaat om 22.30

Luuk gaat om 20.00 uur en Jason heeft nog geen vaste bedtijd.

@Rooike wrote:

Mn oudste van 14 gaat om 22.30

Luuk gaat om 20.00 uur en Jason heeft nog geen vaste bedtijd.




:shock: 14 jaar en pas om half 11 naar bed ?

@Selena wrote:

@Rooike wrote:
Mn oudste van 14 gaat om 22.30

Luuk gaat om 20.00 uur en Jason heeft nog geen vaste bedtijd.




:shock: 14 jaar en pas om half 11 naar bed ?




Euh… ja?

Is dat zo :shock: dan?

Ik vind 22.30 ook wel vrij laat voor een 14 jarige



Ivan en Lynn gaan tussen 19.30 en 20.00

Gaat goed hoor, haar school lijd er niet onder, ze kan er goed uit dus waarom niet.

Zo laat vind ik het niet voor die leeftijd, maar ja, dat is mijn visie. :mrgreen:



Ze is nooit een vroeg slaper geweest eigelijk…

Jeetje dat is laat, wij gaan zelf om 21.30/22.00 uur. Ik hoop dat het nog heel wat jaren duurt eer onze later naar bed gaat dan wij :lol:

Wij liggen zelf niet voor 12 uur in bed dus tja, later dan ons zal het

niet worden. :stuck_out_tongue:

Hier 3 en 4 en we gaan rond 7 uur naar boven. Dan mag Jim nog even op zijn kamer spelen en lees ik bij Sem een verhaaltje. Daarna bij Jim.



Mijn ouders trokken mijn zusje en mij vroeger altijd gelijk met echt alles. Vond ik zo oneerlijk, ik was de oudste en bij al mijn vriendinnetjes mocht de oudste altijd iets later naar bed. Nog even bij papa en mama op de bank, stoer toch? Dus ik ben wel van plan om als ze straks wat groter zijn een half uurtje verschil in te gaan lassen eigenlijk.

Hier hebben ze daar echt geen enkel probleem mee, maar wie weet komt dat nog. Al mogen ze afwisselend allemaal weleens laat opblijven en met 1 van ons iets leuks doen. Ook doen we regelmatig een film of spelletjesavond met zn allen.



Ik vind half 11 voor een 14jarige geloof ik ook niet heel laat eigenlijk :think:

Volgens mij ging ik op die leeftijd ook zo laat slapen ongeveer, rond die leeftijd komt er toch een slaapritme in dat je vaak lang (altijd) aanhoudt denk ik.

Ik weet iig dat mijn neefje (15) 's avonds wakkerder op de bank zit als ik :wink:

@Rooike wrote:

@Selena wrote:
@Rooike wrote:
Mn oudste van 14 gaat om 22.30

Luuk gaat om 20.00 uur en Jason heeft nog geen vaste bedtijd.




:shock: 14 jaar en pas om half 11 naar bed ?




Euh… ja?

Is dat zo :shock: dan?




Ik vind dat laat ja voor een 14 jarige… :think: :shifty:

Zou 21:30 voor een 14-jarige zat vinden denk ik :angel:

Melinda gaat tussen 19 uur en 19.30 naar bed door de weeks…

Woensdag,donderdag en vrijdag moet ze om 6 uur haar bed uit dus is het echt 19 uur…

Maandag en dinsdag dus tussen 19 en 19.30

In het weekend wil het wel eens 20 uur worden…



Moet er wel bij vermelden dat ze smiddags nog slaapt zo,n 2.5 uur

Talysha ligt om 19:30/20:00 in bed als ze geen middagslaapje doet.

Met een middagslaapje rond 20:30.



Jenna van 9 maandjes gaat er om 22:00 in.



Mijn stiefbroertje van 14 moet om 21:30 in bed liggen.

@rijstkorrel wrote:

Jeetje dat is laat, wij gaan zelf om 21.30/22.00 uur. Ik hoop dat het nog heel wat jaren duurt eer onze later naar bed gaat dan wij :lol:




Meen je dat nou?? En dan ga je ook meteen slapen of lees je eerst nog een boekje of zo? Ik moet er niet aan denken zo vroeg, ik ben dna nog klaar wakker en als ik slaap zo vroeg, wordt ik midden in de nacht wakker en slaap lastiger in.

Joey gaat tussen 19.30 en 20.00 naar bed, anders wordt hij in de nacht wakker en dan is het een drama om hem weer naar bed te krijgen. Hij ging voorheen om 19.00, maar sinds hij tussen 19.30 en 20.00 naar bed gaat slaapt hij door.



Hij is 2,5 jaar trouwens.

@Danja wrote:

@rijstkorrel wrote:
Jeetje dat is laat, wij gaan zelf om 21.30/22.00 uur. Ik hoop dat het nog heel wat jaren duurt eer onze later naar bed gaat dan wij :lol:




Meen je dat nou?? En dan ga je ook meteen slapen of lees je eerst nog een boekje of zo? Ik moet er niet aan denken zo vroeg, ik ben dna nog klaar wakker en als ik slaap zo vroeg, wordt ik midden in de nacht wakker en slaap lastiger in.




Soms nog even lezen, tv kijken ed… :lol: . We staan wel iedere dag om 6 uur op, 8 uurtjes slaap is toch wel redelijk normaal toch?

@Selena wrote:

@Rooike wrote:
@Selena wrote:
@Rooike wrote:
Mn oudste van 14 gaat om 22.30

Luuk gaat om 20.00 uur en Jason heeft nog geen vaste bedtijd.




:shock: 14 jaar en pas om half 11 naar bed ?




Euh… ja?

Is dat zo :shock: dan?




Ik vind dat laat ja voor een 14 jarige… :think: :shifty:

Zou 21:30 voor een 14-jarige zat vinden denk ik :angel:








In het weekend gaat ze veel later naar bed. :angel:

Tegen 12 uur, half 1 soms wel.

@rijstkorrel wrote:

@Danja wrote:
@rijstkorrel wrote:
Jeetje dat is laat, wij gaan zelf om 21.30/22.00 uur. Ik hoop dat het nog heel wat jaren duurt eer onze later naar bed gaat dan wij :lol:




Meen je dat nou?? En dan ga je ook meteen slapen of lees je eerst nog een boekje of zo? Ik moet er niet aan denken zo vroeg, ik ben dna nog klaar wakker en als ik slaap zo vroeg, wordt ik midden in de nacht wakker en slaap lastiger in.




Soms nog even lezen, tv kijken ed… :lol: . We staan wel iedere dag om 6 uur op, 8 uurtjes slaap is toch wel redelijk normaal toch?




ZES UUR??? :shock: Dat is echt nooit mijn ding geweest zo vroeg op… Maar 8 uur slaap is dan inderdaad normaal hoor, en ja, dan moet je er ook vroeger in :mrgreen: