Bedtijd?

hier een dametje wat moeilijk gaat slapen…rond een uur of 8 gaan we naar boven, maar vaak ligt ze er dan pas rond 20.45 uur in.

hier gaan ze om 19.00 naar bed mag eens een kwartier eerder of later zijn maar meer niet.



in het weekend word het wel eens 20.00 uur

Hier tussen 19.00 uur en 20.00 uur.

Maar ook vaker al rond 18.30 uur als ze erg moe zijn :thumbup:

@Selena wrote:

@Rooike wrote:
@Selena wrote:
@Rooike wrote:
Mn oudste van 14 gaat om 22.30

Luuk gaat om 20.00 uur en Jason heeft nog geen vaste bedtijd.




:shock: 14 jaar en pas om half 11 naar bed ?




Euh… ja?

Is dat zo :shock: dan?




Ik vind dat laat ja voor een 14 jarige… :think: :shifty:

Zou 21:30 voor een 14-jarige zat vinden denk ik :angel:




Toen ik 14 was zat ik in de derde klas van de middelbare school, dan kun je niet echt meer aankomen met dat je om 21.30 naar bed gaat hoor. :angel:

@Cin. wrote:

Hier tussen 19.00 uur en 20.00 uur.

Maar ook vaker al rond 18.30 uur als ze erg moe zijn :thumbup:


Had mijn uitspraak kunnen wezen.

mijn oudste om 20.30 uur (is 10 jaar)

dan gaat hij boekje lezen, of even 30 min. op zijn ds in bed



en de jongste wil zelf naar bed rond 19.30,

maar is wel elke morgen wakker om half 7

Hier proberen we om om 20:00 met het avondritueel te beginnen zodat ze beide voor 20:30 in bed liggen. Maar dit lukt vaak niet. In de week probeer ik het wel niet later dan 21:00 te maken.



In het weekend is het wel vaker eens 21:30 of zelf nog later.





De kleinste slaapt nog in de namiddag. De oudste heeft misschien wat meer slaap nodig maar heeft evenveel nood aan spelen met mama/papa dus dan wordt het moeilijk.





Ik haal veel vroeger gewoon niet. Ik haal de kinderen op bij mijn ouders rond 18:00 en moet dan als ik thuis kom rond 18:15/18:30 nog aan het eten beginnen. Dus rond 18:45/19:00 beginnen we met eten.

Ik vind het dan toch moeilijk om hen direct na het eten al naar bed te brengen.



Hoe doen andere werkende ouders dit?



Groeten

Isle

Maar dan zijn ze toch veel te moe lijkt me? Of hoeven jullie niet zo vroeg op?



Toen ik nog werkte zorgden we altijd dat 1 van ons rond 17u thuis was eigenlijk, dan een makkelijke maaltijd koken zodat je om 17.30 gewoon aan tafel zit, nog even spelen en naar bed.

Mijn zus werkte lange dagen, zij kon het op haar werk gewoon niet anders regelen, maar at dan vaak mee (bijn onze ouders of mij als haar kind bij mij was) direct als ze uit haar werk kwam, misschien is dat een optie?

En anders zou ik zorgen dat er eten klaarstaat iig, dat scheelt al een hoop tijd.

Pastasauzen, hartige taarten, soep etc kan je natuurlijk prima vantevoren bereiden en op dat moment even opwarmen.

Dochter is 4,5 en die proberen wij om 19:00uur in bed te hebben.

Vaak loopt dat wel iets of wat uit (wij zijn nl. late eters!), maar later als 19:30uur wordt het nooit door de week.

In het weekend hebben wij nog wel eens een uitschieter, maar dat merken wij dan ook de volgende dag :lol:



Meestal moet ik haar dan nog wakker maken de volgende ochtend om 8uur om op tijd op school te kunnen zijn!



Helaas in het weekend en vakanties staat ze vaak tussen half 7/7uur al naast mijn bed en dan baal ik wel hoor.

Ik weet dat een hoop mama’s in hun handen zouden klappen met die tijd, maar aangezien ik weet dat ze langer kan slapen verwacht ik dat dan ook op die dagen :wink:

@Selena wrote:

@Rooike wrote:
@Selena wrote:
@Rooike wrote:
Mn oudste van 14 gaat om 22.30

Luuk gaat om 20.00 uur en Jason heeft nog geen vaste bedtijd.




:shock: 14 jaar en pas om half 11 naar bed ?




Euh… ja?

Is dat zo :shock: dan?




Ik vind dat laat ja voor een 14 jarige… :think: :shifty:

Zou 21:30 voor een 14-jarige zat vinden denk ik :angel:




mee eens. 21.30 is laat zat op die leeftijd. Hoe lang slaap je zelf dan, als je pas tegen 12en naar bed gaat?

Hier gaan ze alledrie (5, 3,5 en 1) tegelijk naar boven rond 19.00 uur (kan een kwartiertje eerder of later zijn) We zijn met 20 minuten klaar met het heel avondritueel en dus gaan ze voor half 8 slapen. Tenminste, als de oudste twee het niet in hun hoofd halen te gaan keten :roll: Ze liggen samen in een stapelbed namelijk, en dan kan nog wel eens gezellig zijn. Als het te bont wordt of te lang duurt gaan we naar boven om ze te zeggen dat ze moeten slapen. Na een keer of twee worden we streng. Heb daarnet een nieuwe straf uitgeprobeerd: allebei in een andere hoek van de kamer staan. Leuk he, dat je niet in bed hoeft :mrgreen: reactie: Neeeee ik wil naar bed! whaha, ze gingen heel lief slapen :angel:

Ik slaap zo’n 7 uur per nacht, dat is toch heel normaal?



Ik heb ook even opgezocht en vond dat kinderen van 12jr 9,5uur slaap nodig hebben. Die zouden dus om 21.30 naar bed moeten gaan, er vanuit gaande dat ze om 7u opstaan op een schooldag… 14 werd uberhaupt niet eens genoemd, dus ik ga er even vanuit net zoveel als een volwassene. Dus dan is dat helemaal niet zo’n gekke tijd.



Lagen jullie dan als pubers echt al zo vroeg op bed? Ik was echt een vervelend geval toen hoor, maar mn moeder hoefde echt uberhaupt niet aan te komen met een bedtijd, laat staan met half tien…

@WoLa wrote:

@Selena wrote:
@Rooike wrote:
@Selena wrote:
@Rooike wrote:
Mn oudste van 14 gaat om 22.30

Luuk gaat om 20.00 uur en Jason heeft nog geen vaste bedtijd.




:shock: 14 jaar en pas om half 11 naar bed ?




Euh… ja?

Is dat zo :shock: dan?




Ik vind dat laat ja voor een 14 jarige… :think: :shifty:

Zou 21:30 voor een 14-jarige zat vinden denk ik :angel:




mee eens. 21.30 is laat zat op die leeftijd. Hoe lang slaap je zelf dan, als je pas tegen 12en naar bed gaat?






Ik slaap tot 7 uur in de ochtend.

Elke ochtend ook in het weekend, ben ik om 7 uur wakker.

Op de wekker, zonder wekker… Net hoe het valt, maar altijd 7 uur.



En net wat D. zegt, op die leeftijd hoef je niet met half 10 aan te komen…

Mn dochter kan het aan dus waarom niet.

Hier gaat het hele spul tussen 19.00 uur en 19.30 uur naar bed.

Door de weeks en in het weekend dus dezelfde tijden.

Mijn dochter van 15 gaat sinds kort pas om 21.30, nog niet zo heel lang geleden moest ze gewoon om 21.00 uur naar bed.

Ze word sóchtends altijd zelf om 6.45 uur wakker en neemt rustig de tijd om te douchen en wakker te worden.



De jongste van 6 wil ik voor 20.00 op bed hebben.

Onze oudste 2 dochters (7 en 5 jaar oud) gaan tussen 19.00 en 19.30 naar bed. Meestal rond 19.00 naar boven en rond 19.15 liggen ze dan in bed. De oudste heeft altijd veel slaap nodig gehad en de 2e een stuk minder, dus dat gaat heel goed samen.

De jongste gaat vaak al een half uurtje eerder, en slaapt nog 2 uurtjes in de ochtend. In het weekend wordt het meestal 19.30. Tenzij er iets bijzonders is dan mogen ze ook wel ooit wat later. Op vrijdag wordt het overigens altijd 20.30 ivm scouting.



We hebben inmiddels besloten dat tijd vanaf de zomervakantie wordt verlengt naar 19.30 tot 20.00 op schooldagen.

Isle, dat probleem herken ik wel. Op werkdagen is het hier ook al gauw na 20.00 uur voordat Lars ligt. Het streven is eerder, maar soms lukt dan niet!

Lune, Lars doet meestal nog een middagdutje dat scheelt veel. Maar als hij die niet meer doet dan zou het wenselijk zijn om eerder te liggen. Ik ben alleen 2 weken van de maand alleen (man vaart) en daardoor loop ik wel eens achter qua schema. Vooral ook omdat Lars de ikwilnietmeewerkenfase :wink: heeft ontdekt. Wat ik niet meer doe is uitgebreid koken, meestal warm ik een prak van de dag ervoor op. 't Is niet anders…