Bang voor alles wat gaat komen..............

Het is bij jullie toch ook heel spannend Rhiannon, je wilt toch graag de tweede spuit kunnen zetten zodat je weer een stapje verder kan.

Eigenlijk hoop ik inderdaad dat ze iets kleins vinden wat snel op te lossen is als dat ze ons naar huis sturen omdat alles goed zit en we het zelf weer moeten gaan proberen.

Bedankt Chelleke, voor jou hoop ik ook snel goed nieuws zodat je niet door gestuurd hoeft te worden naar de gyn.

Tuurlijk hoor, maar dat tweede spuitje komt of die dag erbij of een weekje later :wink: en ze kunnen me niet naar huis sturen met de mededeling dat we ‘nog maar’ een half jaartje zelf moeten proberen zwanger te worden.

Dus ik zal de 31e eerst even komen neuzen of jij nieuws hebt en zet mijn duimen voor je in! :thumbup:

@Rhiannon wrote:

Tuurlijk hoor, maar dat tweede spuitje komt of die dag erbij of een weekje later :wink: en ze kunnen me niet naar huis sturen met de mededeling dat we ‘nog maar’ een half jaartje zelf moeten proberen zwanger te worden.

Dus ik zal de 31e eerst even komen neuzen of jij nieuws hebt en zet mijn duimen voor je in! :thumbup:

Lief van je ik ga ook voor jou duimen dat je hem dan al mag zetten scheelt weer een weekje…

Mijn afspraak is pas om 15.25 en ik ben die dag vrij dus kan lekker de hele dag in spanning zitten :?

Patriplex, vooral dat lekker in spanning zitten h’e :wink: :lol: :lol:

Gek word je van al dat wachten :?

Tja en of je nou moet hopen dat ze iets kleins vinden of juist niet, het maakt er beide niet makkelijker op en niet sneller!

Rhiannon,Voor jou dus ook weer spannend! hopelijk hoef je niet langer te wachten!

@bigsby wrote:

Patriplex, vooral dat lekker in spanning zitten h’e :wink: :lol: :lol:

Gek word je van al dat wachten :?

Tja en of je nou moet hopen dat ze iets kleins vinden of juist niet, het maakt er beide niet makkelijker op en niet sneller!

Rhiannon,Voor jou dus ook weer spannend! hopelijk hoef je niet langer te wachten!

Inderdaad, dat wachten is echt het ergste.

Hoe gaat het nu met jou Bigsby?

Met mij gaat het wel goed, ben het wachten ook goed zat maar we gaan gewoon door.

Ik mag over iets meer dan 2 weken (als ik ongesteld ben) bellen voor een HSG onderzoek!

HSG onderzoek? Wat gaan ze dan precies doen?

Ik hoop maar dat het niet nodig is en je gewoon over 2 weken positief test :pray:

ze gaan mijn eileiders doorspuiten :mrgreen:

En dat verhoogd als het goed is je kanzen, en dat hooop ik zo natuurlijk.

Of eigenlijk hoop ik dat het niet meer nodig is :wink:

HSG is ook kijken er bv geen vleesboompjes of poliepen in je baarmoeder zitten :wink: . Kan nl zomaar uit het niets groeien en het innestellen tegen werken. Maar het schijnt idd je kansen te vergroten! Dus succes al hoop ik ook voor je dat je lekker mag afbellen. :mrgreen:

Patripiex jemig wat laaat. Alsof je die dag nog wat uit handen krijgt tsss. Hopelijk is het dan iig goed weer kun je nixen in het zonnetje. :wink:

Ik zie aardig wat bekende namen hier :smiley:

Herken veel in wat hier geschreven wordt.

Wij zijn zo ongeveer anderhalf jaar bezig. Dacht na een maand of 10 dat het aan mij lag dat het niet lukte (was toen 34 inmiddels 35) en gelukkig wilde mijn huisarts me doorsturen (vanwege m’n leeftijd). Bij de eerste afspraak kreeg ik een inwendige echo die er goed uit zag, en werd er iets op kweek gezet om te kijken of ik geslachtsziektes had. Dit was gelukkig ook allemaal goed. Afspraak gemaakt voor spermaonderzoek en samenlevingstest. Na het eerste spermaonderzoek bleek dat dit niet geweldig was, en de samenlevingstest was ook niet goed. De arts begon toen meteen al over IVF enzo. Is allemaal een beetje langs me heen gegaan want wij waren compleet uit het veld geslagen. Nooit gedacht dat het probleem niet bij mij zou liggen (al kan er nog steeds iets bij mij niet goed zitten want we hebben nog niet alle onderzoeken gedaan). We hadden daarna even wat tijd nodig om het allemaal te verwerken en in plaats van na 2 maanden terug te gaan voor het 2e spremaonderzoek duurde het 6 maanden om er weer verder mee te kunnen. Na het inleveren daarvan gebeld voor een afspraak. Die telefoniste had niet zoveel zin om mee te werken en we moesten toen nog 2 maanden wachten om de uitslag te kunnen horen. Inmiddels zijn er weer wat weken verstreken en kunnen we vandaag precies over 2 weken terecht. Ik zou vlak voor die afspraak of op die dag ongesteld moeten worden (al hoop ik nog steeds dat ik dat natuurlij niet wordt).

Zit deze week ziek thuis en merk dan dat ik er toch wel weer veel meer mee bezig ben. Normaal werk ik full time en heb ik niet zoveel tijd om er bij stil te staan.

Aan de ene kant straks dus lastig als het op IVF/ICSI uitdraait (wil het eigenlijk op m’n werk niet vertellen), en aan de andere kant heb je lekker wat afleiding.

Denk dat het inderdaad het beste is om het stap voor stap te doen en niet al te ver vooruit te denken. Het heeft geen zin om zover vooruit te denken (al is dat soms best moeilijk). Het meeste zie ik op tegen de punctie en de emotionele rollercoaster waar je in terecht komt. Ook ben ik bang voor de effecten van de hormonen op m’n lichaam en geest. En daarna natuurlijk bang voor teleurstelling mocht het niet lukken. Maar zover wil ik nog niet denken en wil voornamelijk positief beginnen aan dit hele avontuur.

Valt me wel op dat er hier aardig wat meiden zijn die allemaal in deze periode zo’n beetje in dezelfde fase zitten… Best fijn om er hier over te kunnen praten, al zou het fijner zijn als we binnenkort allemaal hier niet meer hoeven te schrijven… :slight_smile: :pray:

haha Rhiannon, ik weet wel waarvoor het spoelen moet maar ach ik zie het maar zo dat het me kans vergroot. Ik geloof nl niet dat ze wat vinden tijdens het spoelen :wink:

Hoi Alicia, een spannende tijd voor jou dus :dance:

Hopelijk is het binnenkort ook jou beurt, fijn dat er nu echt iets gedaan word :thumbup:

@bigsby wrote:

haha Rhiannon, ik weet wel waarvoor het spoelen moet maar ach ik zie het maar zo dat het me kans vergroot. Ik geloof nl niet dat ze wat vinden tijdens het spoelen :wink:

Hoi Alicia, een spannende tijd voor jou dus :dance:

Hopelijk is het binnenkort ook jou beurt, fijn dat er nu echt iets gedaan word :thumbup:

Bigsby, ik hoop ook inderdaad dat het je kansen vergroot. Lijkt me geen prettig onderzoek, maar als het dan je kansen misschien vergroot… :pray:

En of er echt iets gedaan gaat worden is nog maar de vraag. We krijgen over 2 weken alleen de uitslag van 2e zaadonderzoek. Hoe het dan verder gaat weet ik niet. Ik hoop dat we snel door kunnen maar voor hetzelfde geld is er een lange wachtrij… :roll:

Dacht ik ook eigenlijk wel :wink: je voelt je lijf ook wel goed aan. En soms wat bevestiging dat alles goed zit kan al helpen. Dan nog een stukje extra kans erbij in de mix. :thumbup:

Alicia spannend zeg! Ondanks dat bij ons de zaadonderzoeken eigenlijk altijd goed zijn vind ik het ook altijd spannend. Hopelijk laten ze je niet te lang in onzekerheid en kun je daarna verder met een plan van aanpak. :thumbup:

Helaas ben ik gister ongesteld geworden :cry: morgen dus bellen voor het HSG onderzoek :shifty:

Ik moet zeggen dat ik dat best eng vind :shifty: vooral omdat ik niet weet hoe pijnlijk dat is :shifty: de ene zegt heel pijnlijk en een ander zegt dat het wel mee valt :think:

:hug: :hug: :hug:

:hug: :hug: :hug:

Balen Bigsby. Kan me voorstellen dat je er tegenop ziet. Ik denk dat ik over niet al te lange tijd ook aan de beurt ben voor zo’n onderzoek. En je hoort inderdaad verschillende verhalen. Het zal dus per persoon verschillen. Hopelijk valt het mee en ben je daarna extra vruchtbaar :pray:

He gats Big…kan me voorstellen dat je er tegenop ziet. De enige tip die ik dan ook heb; ibuprofen mag je geloof ik vooraf al innemen (en achteraf natuurlijk dus even wat in huis halen) en proberen te ontspannen…makkelijker gezegt dan gedaan weet ik. Tot nu toe lukt mij het aardig bij de puncties en de eerste paar keren heb ik van de Bach rescue druppels gebruikt. Helpt je ontspannen. :thumbup:

Hopelijk heb je snel een datum dan weet je ook wanneer je ermee klaar bent. :thumbup:

Bedankt dames :-*

Er was geen plek maar ik mag volgende week woensdag om 14:15, dan zit ik op dag 11 :mrgreen: Hopelijk voel ik me een beetje goed want er moet ook nog geklust worden natuurlijk, ik heb mijn ei meestal rond dag 14. Dus het kan nog net :mrgreen:

Ik heb al ibuprufan gekocht want dat schijnt het beste te helpen zeggen ze!

Bigsby :hug: wat vervelend

Gelukkig mag je al redelijk snel, nog maar een weekje wachten.

Spannend hoor, hopelijk heb je er niet al teveel last van en helpt de Ibuprofen goed.

Ik zit maar een beetje te niksen en de klok verder te kijken, mijn man komt me om kwart voor 3 ophalen. Ga dus zo maar even lekker douchen en een jurkje uitzoeken wat ik aan kan doen, is toch wel makkelijk loop je niet zo in je blote kont rond :slight_smile:

Heb alle scenario’s al door mijn hoofd gehaald vannacht, maar ben nog het meest bang als ze zegt dat er niets aan de hand is en we het gewoon nog even zelf moeten proberen. Stom want dat betekend dat er met ons niets aan de hand is en dat is goed toch :?

Rhiannon ben jij al terug??

Mag je de volgende spuit zetten??

Alicia ik lees net dat jij vrijdag weer mag voor de uitslag, spannend ik ga voor je duimen :pray: