Ik heb al een tijdje niet gereageerd, sorry :-*
Zal proberen om weer wat vaker te kijken :mrgreen:
Bigsby, ook hier een dikke knuffel, in een ander topic heb ik al gezegd dat ik met je meevoel. :hug: Een week is zo weer om, komt goed!!
Alicia: ik ben ook benieuwd naar je uitslagen! Nog even en het is vrijdag!
Rhiannon: hoe is het met jou?
Patripiex: succes straks!!
Hier ben ik eindelijk ongesteld geworden (zat alweer op dag 60!)
Maar nu heb ik vrijdag een HSg onderzoek maar ik vloei nog steeds. Morgen maar even bellen wat ik moet doen, ik denk dat het verzet word want je mag helemaal niet meer vloeien. Getver, kon ik er bijna van af wezen dan dit weer.
Zaad is ingeleverd alleen nog geen uitslag van, komt pas als we weer bij de gyn zitten, dit word nu dus ook alweer opgeschoven Zucht al dat wachten ook! :wall:
Mutsie, pfff irritant dat alles opgeschoven moet worden :evil: kan me voorstellen dat je baalt :hug:
Patri, en hoe is het gegaan?
Mutsie vervelend dat het misschien opgeschoven moet worden, hopelijk hebben ze snel nog een plekje over.
De uitslagen waren goed, bij mijn bloedonderzoek hebben ze niets geks gevonden en mijn mans zaad was heel erg goed.
Ze heeft ons aangeraden om het nog een jaartje zelf te proberen en we mogen dan volgend jaar maart weer terugkomen mocht het nog niet gelukt zijn en dan kijken of ze bv IVF ofzo kunnen doen. Ze wil er nu nog niet aan beginnen omdat alles goed was en we zeker nog een goede kans hebben om snel zwanger te raken en aangezien ik 31 ben vond ze ons nog wat te jong.
Heb nu een beetje een dubbel gevoel, ben heel erg blij dat er niets aan de hand is maar zie er ook tegenop om nu weer zelf te moeten proberen, toen de afspraak eenmaal was gemaakt bij de Gyn kreeg ik meer hoop. Ik moet het gewoon nog even laten bezinken denk ik.
Ze heeft wel gezegt dat we bij haar langs mogen komen als we zwanger zijn dan doet ze het eerste onderzoek en als alles goed is kunnen we daarna naar de verloskundige.
Dubbel gevoel Patripiex idd. Pfff maar wel fijn dat alles er eigenlijk heel gunstig uitzag! Klinkt mss raar maar heb je er al eens aan gedacht om het op het wat alternatievere vlak te zoeken? Acupuntuur bv of homeopathie? Voor je eigen gevoel, dat je er ‘iets’ aan doet. :-* Nu ja behalve het overduidelijke
Mutsie! Argh wat ellendig, je stelt je idd ook zo in op de datum! Mag je evt niet bellen zodat je iig weet wat er uit het zaadonderzoek is gekomen? :shifty:
Bigs, idd Ibu helpt geloof ik ook je spieren ontspannen. :thumbup: Maareuh tipje, mss even geheelonthouding tot je de HSG hebt gehad? Voor een optimaal resultaat voor zaadonderzoek bv en ook voor puncties raden ze aan iig 3 tot 5 dagen onthouding. Daarbij weet je zeker dat ze niet per ongeluk (mocht je bv een keertje een vroege eisprong hebben) een bevrucht emmietje wegspoelen. Succes iig woensdag!
Hier is spuit 2 erbij gekomen. 9 april weer een nieuwe afspraak om te zien of er al wat te tellen valt.
@Rhiannon wrote:
Dubbel gevoel Patripiex idd. Pfff maar wel fijn dat alles er eigenlijk heel gunstig uitzag! Klinkt mss raar maar heb je er al eens aan gedacht om het op het wat alternatievere vlak te zoeken? Acupuntuur bv of homeopathie? Voor je eigen gevoel, dat je er ‘iets’ aan doet. :-* Nu ja behalve het overduidelijke
Eigenlijk had ik daar nog niet aan gedacht. Wil liever geen acupunctuur want dat heb ik gehad toen ik een kind was en aan die tijd wil ik liever niet herinnerd worden :silenced: . Maar homeapathie zou wel een optie kunnen zijn. Weet je toevallig een middeltje? Ik ga ook wel even googlen.
Super dat je je tweede spuit mocht zetten, nu duimen dat er wat te tellen valt :pray: :pray:
Dan dus geen acupunctuur natuurlijk. En homeopathie als je dat via een homeopaath doet (erkend etc) dan is het niet een middeltje wat je zo van de schappen kunt halen in de winkel
Die wil je geschiedenis horen zeg maar en gaat dan zoeken naar een middel wat bij jou past. Meestal wordt het ook nog vergoed door je zorgverzekering. :thumbup: Maar er is op alternatief vlak nog wel meer hoor, voetreflex bv. Heb je wat om je zinnen te verzetten, je aandacht op te vestigen en de tijd sneller vooruit te krijgen met hopelijk als vette bonus ook nog eens resultaat van het alternatieve circuit. :thumbup:
Google is je vriend! :mrgreen:
Thnx ook voor je duimen!
Bedankt, ik ben al wat aan het surfen :mrgreen: .
Ga ook even kijken of het vergoed wordt door onze zorgverzekering. Heb nu weer het idee dat ik nog wat zinnigs doe om het te stimuleren en wie weet wat er voor positiefs uitkomt inderdaad.
Hihi alternatief kan best fijn werken hoor! Heb zelf wel een tijdje acupunctuur gehad en dat beviel me wel. Stom genoeg, alleen al dat je een uurtje ‘voor jezelf’ uittrekt deed me al veel goed!
Laat je nog weten of je iets vind wat voor je gevoel heel goed bij je past? Ben wel van het type aagje en heb dus zelf alleen maar ervaring met naaldjes. Al denk ik eraan om voor de punctie naar de voetreflex te gaan. :think:
Natuurlijk laat ik je het weten, moet nog wel even met mijn man overleggen of hij het een goed idee vind. Waar ik wel bang voor ben is dat als ze alles van je willen weten ik misschien alles van mijn ouders weer moet gaan vertellen en dat wil ik liever niet ben blij dat ik dat achter me heb kunnen laten en niet meer bij een psycholoog loop.
Nog even afwachten dus of ik echt in zee ga met iemand.
Zolang het niet ‘medisch/lichamelijk’ is hoef je het niet te vertellen! Jij bent vrij in wat je wel of niet verteld. :thumbup:
Ikke duik mijn bedje in, was vanmorgen 6 uur…dat was me toch wat vroeg 8) Trusten!
Gisteren de uitslag gekregen. Het zaadonderzoek was slecht. Dus we krijgen binnekort een uitnodiging voor een intake voor IVF met ISCI. AAn de ene kant biedt het ons de kans om toch papa en mama te worden, maar ik had zooo gehoopt op anders nieuws.
He gats Alicia dat wil je idd niet horen. Hebben jullie al meerdere onderzoeken (zaad) gehad? Iedere 3 maanden worden er nl nieuwe aangemaakt en als je in de tussentijd bv ook maar verhoging hebt gehad (hoeft niet eens koorts te zijn) dan kan de kwaliteit al heeeel erg verminderen. Aan de andere kant kan het dus na 3 maanden ook weer flink verbeteren. Dingen als een spatader op de bal is ook iets wat ze nog kunnen nagaan bij de uroloog.
Wel goed zeg dat je zo positief denkt! Jullie krijgen een kans en een heel goeie ook nog! :thumbup:
Alicia :hug: :hug: dat wilde je nu net niet horen.
Gelukkig kunnen ze tegenwoordig een hoop doen en ik wil jullie dan ook heel veel sterkte wensen met de IVF en ik hoop dat jullie snel positief nieuws krijgen.
:hug: :hug: :hug:
Wat vervelend Alicia :hug: kan me voorstellen dat dat niet iets is wat je wilt horen :hug:
Ja dit was al het 2e zaadonderzoek Rhiannon. En het was hetzelfde als vorige keer, en het was echt heel slecht. Heel weinig en ook nog weinig beweeglijk. Het vervelende was dat de arts zo negatief klonk. Zo van, ja, dan is de enige mogelijkheid om je voort teplaten nog IVF met ISCI, en dan maar hopen dat er zaadcellen te vinden zijn die goed genoeg zijn. Dat klinkt voor mij al een beetje negatief. Maar, later probeer je er zelf dan weer wat positiever naar te kijken, en ze kunnen inderdaad veel tegenwoordig. Het is gek, maar ik heb ook het gevoel dat als die cryo’s goed gaan groeien dat die innesteling wel goed zal gaan. Is natuurlijk helemaal geen garantie, maar ik ben gewoon bang dat die cryo’s al niet eens goed gaan groeien en dat we niet een tot terugplaatsing komen. Echt als het zover zou komen dan zou dat al heel wat zijn. Maargoed, eerst de intake maar eens afwachten en dan stap voor stap dit traject in…
Ik ben nu echt helemaal gesloopt, het HSG onderzoek viel me zwaar.
Het deed zo’n pijn, en ik was heel misselijk en duizelig na die tijd.
1 eileider was goed en de ander ging de vloeistof minder goed doorheen, ze moesten ff flink druk zetten.
Ik voel me nu nog steeds slap, moe en futloos
Alicia zo werkt het (helaas) ook het beste hoor. Kleine stapjes, eerst de ‘oogst’ van de eitjes, dan de zaadjes, dan de bevruchting en de rest is hoe ellendig ook aan de natuur. Moeilijk stukje want dat moet je echt uit handen geven zonder dat er hulp bij mogelijk is.
Sjips zeg Bigs dat het zo tegenviel! Kun je een dagje rust inplannen morgen? Ze hebben dus je eileider wel door kunnen spuiten? Ik hoop zoooo dat dit het zetje is wat je lijf nodig heeft en dat je nu idd supervruchtbaar bent!
haha rust inplannen? wat is dat? :shock: :mrgreen:
Ik ben vandaag gewoon weer gaan werken, ik had wel iets last van mijn buik maar verder niks. Nu ben ik wel helemaal kapot maar gelukkig ben ik helemaal klaar.
Ff rustig aan doen (hopelijk gaat Luca ook eens rustig slapen
:evil: ) en dan moet er nog geklust worden, ik zit nl op dag 12.
Vanochtend heb ik nog getest maar de test was negatief, mijn ei is dan zeker iets later :think:
enne mijn eileiders zijn allebei goed zei de fertilitiearts gister, ene ging wat moeilijk maar daarna ging het goed. Ik hoop ook dat dat geholpen heeft, het blijft toch raar vind ik.
We hebben allebei niks maar toch lukt het niet :think:
Hihi ja rust is ook relatief zeker als je al een kindje hebt. Die snappen dat niet. Tja blijkt maar uit dat het toch echt een wonder is dat zwanger worden nietwaar? Hopelijk heeft het doorspoelen effect om dat wonder een handje te helpen. :thumbup: