Bah ben het zat

Wat heerlijk typisch nederlands topic :mrgreen:

Het mooiste voor mij persoonlijk zou ik dooi vinden. NU even alles goed dooien, even een adempauze, dikke plakaten van de weg. En dan weer een laagje, prima.

Helaas hebben we het niet voor het zeggen. :mrgreen:

Gelukkig hebben we het niet voor het zeggen…

maar uhhh :think: … was er niet een Al Gore die het over de opwarming van de aarde had :angel:

Hier in het dorp is het nu helemaal een drie letterig scheldwoord :angel:

Overal een grote ijs zooi, de straten zijn net spiegels, de stoepen net zo, ben net bijna 3 keer op mijn snuffel gevallen.

Ik wil zomer :mrgreen:

@juulke wrote:

maar uhhh :think: … was er niet een Al Gore die het over de opwarming van de aarde had :angel:

Toevallig las ik dat we nog 23 van zulke winters gaan krijgen. Het schijnt zo te zijn dat de zeestromingen veel meer invloed hebben als global warming. Dat zou gaan in periode’s van 25 jaar. De warme periode eindigde in 2007. We hebben nu al 2 strenge winters gehad en dus nu nog 23 te gaan.

Straks worden we nog een wintersportland … langlaufen dan, bergen ontbreken toch wel.

Ik vnd het wel prima hoor. Liever een echte winter dan een kwakkelwinter en afgelopen zomer was ook prachtig. Als er ook 25 mooie zomers voor staan, dan teken ik er voor :thumbup:

@juulke wrote:

uuuh, ik zag deze week een grafiek in het nrc staan van afgelopen honderd jaar, en hoewel iedereen doet alsof deze winter heel streng is, is ie vergeleken met de afgelopen eeuw nog steeds helemaal niet streng hoor :wink: Dus ik weet niet precies waar jij het idee vandaan haalt dat dit een vreselijk strenge winter is en dat het dus wel zal meevallen met de opwarming?

Daarbij zijn er meerdere theorien die ervan uit gaan dat wij in nederland door de opwarming van de aarde juist in eerste instantie te maken krijgen met méér kou. Iets met uh stromingen of zo die hier langs komen…sorry, aardrijkskunde was altijd mijn meest gehaatte vak…

In Florida vriest het anders wel voor het eerst in 82 jaar.

Ja een beetje vorst is daar al een strenge winter.

@fiep klophout wrote:

@juulke wrote:

uuuh, ik zag deze week een grafiek in het nrc staan van afgelopen honderd jaar, en hoewel iedereen doet alsof deze winter heel streng is, is ie vergeleken met de afgelopen eeuw nog steeds helemaal niet streng hoor :wink: Dus ik weet niet precies waar jij het idee vandaan haalt dat dit een vreselijk strenge winter is en dat het dus wel zal meevallen met de opwarming?

Daarbij zijn er meerdere theorien die ervan uit gaan dat wij in nederland door de opwarming van de aarde juist in eerste instantie te maken krijgen met méér kou. Iets met uh stromingen of zo die hier langs komen…sorry, aardrijkskunde was altijd mijn meest gehaatte vak…

De ijs schotsen laten los doordat het te warm wordt op de polen. Deze schotsen gaan drijven naar warmere zee-gebieden, waardoor daar de temperatuur omlaag gaat. De schotsen verdampen en zetten om in neerslag.

Dus door de verwarming op de polen gaat eerst hier de temp omlaag. En dan komen de overstromingen door verhoogde neerslag.

Zodra alles weer gelijk staat, dus geen schotsen in de zee meer, is de temp wederom hoger. En dan komt de hitte.

Even geen historie-verhalen van mij.

Ik wil alleen maar zeggen dat ik de gladheid ook zat ben. De sneeuw vind ik nog steeds prachtig, maar ik ben die gladheid zo zat.

Fietste vrolijk over de gladde wegen totdat ik eergisterenavond viel en mn grote teen en gedeelte van de voet zwaar kneusde.

Dus: IK BEN HET OOK ZAT!!! :mrgreen:

Hoe gaat het met je pootje?

Het regent hier, dus ik wil eigenlijk geen vorst nu. Even een paar dagen goed drogen, en dan weer een centimeter of 20 sneeuw voor een weekje.

En dan meteen over naar Lente.

@fiep klophout wrote:

@juulke wrote:

Zeg ik dan dat het een vreselijk strenge winter is? Het is in elk geval wel zo dat we de afgelopen twee winters weer eens iets hebben gehad wat op een winter lijkt ipv de verlengde herfst van de jaren daarvoor.

Verder ben ik van mening dat temperatuurwisselingen normaal zijn en we daar helelmaal niet zoveel invloed op hebben ook al zou de mens dat graag anders zien en dat het ook niet te voorspellen is omdat er zoveel factoren zijn waar het van afhankelijk is … inderdaad iets met stromingen en nog meer van dat alles … aardrijkskunde was ook niet mijn favoriet :wink: En echte metingen worden pas sinds een jaar of honderd gedaan, daarvoor is het veel natte vingerwerk. Maar goed … ik dwaal een beetje af.

Even on topic … hier is het nu -1 en vanmiddag wordt het 0 tot 1 graad … dus de sneeuwlaag blijft hier vandaag nog wel liggen. Rondom het huis begint het nu wel te smelten, dus dat is een glibberboel. Straks maar even weg proberen te krijgen.

In de krant voorspellen ze flinke dooi in het weekend in regen, in een andere krant juist weer sneeuw en vorst … haha … op korte termijn kunnen ze het al niet voorspellen :mrgreen:

Nou…ben t nu helemal zat…Amc belde net; teen is toch gebroken…grrrrrrr…moet in t gips…bllllll…

Vond t ook al een beetje vreemd gisteren, want de vrouw die de rontgenfoto’s maakte zag meteen wat maar de arts die het daarna beoordeelde niet…anyway…lekker dan…stomme fiets, stomme sneeuw… :wall:

:hug:

Niet leuk Jewel :hug:

Sterkte ermee :-*

au

heel veel sterkte ermee

ben de sneeuw ook beu ben toe aan de lente :smiley:

Gisteren zat ik op me werk en de zon scheen zo lekker fel kreeg spontaan de voorjaarskriebels helaas is er vandaag hier geen straaltje zon te bekennen de lucht is zo grauw

Sneeuw, gladheid… mag van mij ook gauw vertrekken! Ben dan ook erg blij om te zien dat er al een tijdje niks bij is gekomen en het nu dan ook dooit.

ik ben die gladheid ook zat!

de sneeuw is overal zo aangestampt en glad gereden dat het overal nog spekglad is hier, niks aan.

je kunt nergens de auto uitstappen zonder bijna op je plaat te gaan…

mag van mij wel voorjaar worden!!