Babyboom

@Pitje27 wrote:

i

dat stel dat alles al in huis heeft… :think: voelt als de goden verzoeken… of dat zij steeds zegt… ja het ligt aan jouw, het is jouw schuld dat ik nog niet zwanger ben, als ik met een jongere vent was geweest had ik al kinderen gehad, misschien wel 2 :shock: ik vind dit toch wel heel lomp en gemeen van haar om te zeggen


Dat stel (of nou ja, die vrouw eigenlijk) vond ik ook een beetje typisch. :think: :shifty: Kijk, enthousiasme bij een kinderwens is logisch. Maar zij hebben alles al in huis/in hun hoofd. Kleren, kinderwagen, kinderkamer, ze hebben al de namen, kopen al kleertjes in de babyzaak. Terwijl ze nog geen eens zwanger zijn. Straks word je nooit zwanger (dat weet je immers niet), wat moet je dan met al dat spul ? Ik den dat het op die manier alleen maar obsessiever en confronterender gaat worden. Sowieso vond ik het al overkomen of zij alleen nog maar lééft voor een kindje. En dan sommige uitspraken van haar en haar houding, vond het soms echt wat arrogant/egoistisch/zelfzuchtig/hoe je het noemen wil...
:eh:

@marieke_dm wrote:

Die maakten zoveel indruk op mij toen, dat was dat stel waarvan ze bij een ivf-poging in het ziekenhuis sperma verwisseld hadden :shock:

Hadden ze het laten afbreken… vond het zo zielig :cry:




Huh, serieus? Jeetje… das behoorlijk l*llig… :shock:

Heb de vorige serie niet gezien, daar ben ik nu mee bezig.

@Selena wrote:

@Pitje27 wrote:
i

dat stel dat alles al in huis heeft… :think: voelt als de goden verzoeken… of dat zij steeds zegt… ja het ligt aan jouw, het is jouw schuld dat ik nog niet zwanger ben, als ik met een jongere vent was geweest had ik al kinderen gehad, misschien wel 2 :shock: ik vind dit toch wel heel lomp en gemeen van haar om te zeggen


Dat stel (of nou ja, die vrouw eigenlijk) vond ik ook een beetje typisch. :think: :shifty: Kijk, enthousiasme bij een kinderwens is logisch. Maar zij hebben alles al in huis/in hun hoofd. Kleren, kinderwagen, kinderkamer, ze hebben al de namen, kopen al kleertjes in de babyzaak. Terwijl ze nog geen eens zwanger zijn. Straks word je nooit zwanger (dat weet je immers niet), wat moet je dan met al dat spul ? Ik den dat het op die manier alleen maar obsessiever en confronterender gaat worden. Sowieso vond ik het al overkomen of zij alleen nog maar lééft voor een kindje. En dan sommige uitspraken van haar en haar houding, vond het soms echt wat arrogant/egoistisch/zelfzuchtig/hoe je het noemen wil...
:eh:


Dit vond ik dus ook! Heb gisteren het begin gekeken (die had ik gemist namelijk).
Nou echt, vraag mij dan ook echt af of zo'n relatie wel stabiel genoeg is om een kind in te verwelkomen hoor...
Ik had echt bijna medelijden met die man.!

@marieke_dm wrote:

Ik ben benieuwd of ze ook bij dat ene stel nog komen… weet even niet meer hoe ze heten, hij heet geloof ik iets van Maurice of Maurits ofzo?

Die maakten zoveel indruk op mij toen, dat was dat stel waarvan ze bij een ivf-poging in het ziekenhuis sperma verwisseld hadden :shock:

Hadden ze het laten afbreken… vond het zo zielig :cry:


:shock: dat meen je? Ah jeetje zeg…

@Cin. wrote:

@Selena wrote:
@Pitje27 wrote:
i

dat stel dat alles al in huis heeft… :think: voelt als de goden verzoeken… of dat zij steeds zegt… ja het ligt aan jouw, het is jouw schuld dat ik nog niet zwanger ben, als ik met een jongere vent was geweest had ik al kinderen gehad, misschien wel 2 :shock: ik vind dit toch wel heel lomp en gemeen van haar om te zeggen


Dat stel (of nou ja, die vrouw eigenlijk) vond ik ook een beetje typisch. :think: :shifty: Kijk, enthousiasme bij een kinderwens is logisch. Maar zij hebben alles al in huis/in hun hoofd. Kleren, kinderwagen, kinderkamer, ze hebben al de namen, kopen al kleertjes in de babyzaak. Terwijl ze nog geen eens zwanger zijn. Straks word je nooit zwanger (dat weet je immers niet), wat moet je dan met al dat spul ? Ik den dat het op die manier alleen maar obsessiever en confronterender gaat worden. Sowieso vond ik het al overkomen of zij alleen nog maar lééft voor een kindje. En dan sommige uitspraken van haar en haar houding, vond het soms echt wat arrogant/egoistisch/zelfzuchtig/hoe je het noemen wil...
:eh:


Dit vond ik dus ook! Heb gisteren het begin gekeken (die had ik gemist namelijk).
Nou echt, vraag mij dan ook echt af of zo'n relatie wel stabiel genoeg is om een kind in te verwelkomen hoor...
Ik had echt bijna medelijden met die man.!


Als zij niet zwanger van hem raakt of op een andere manier gaat ze weg bij hem, dat zie je aan alles.
Nee ik vind het ook een beetje vreemd stel :roll:

Wel weer eluk dat het is begonnen, oh en "het ajaxstel"ik vind ze zoooooh leuk hè :inlove: , geweldig ook dat er een 2de kindje komt (is inmiddels denk ik)
Ach en dat stel met dat verloren kindje, wat vreselijk zielig zeg :( , het lijkt mij ook een heel sympathiek stel, hopelijk zijn ze snel weer zwanger.

Ik las dat iemand op kok ook mee had gedaan of zich opgegeven, is daar al wat over bekend?

mamma van sharondenise even gekopieert… :angel:



@klavertje4 wrote:

@Dtje wrote:
Heey mensen,

April 2011 wordt het uitgezonden. Ik weet dit omdat ik mee doe aan babyboom.

Vrouw met pcos, en 2e zwangerschapswens :smiley:



Het is wel zwaar :? :cry: maar heb veel steun van me mannetje en moeder. En ik hoop dat de mensen die niet durven er toch van kunnen leren. Ik bedoel er zijn er tegenwoordig aardig veel met pcos.



Groetjessss






ach ja,

wat maakt het nu uit of ze nu al alle spullen klaar hebben staan,

ik vond haar niet zielig,

maar gewoon zeer uitkijkend naar een kindje…

wat natuurlijk iedereen verdiend !!



Lijkt me verschrikkelijk als je zo lang moet wachten en hopen…

Ik dacht wel eens even keihard traanloos door de 1e aflevering te komen.



:roll:



Ik moest zelfs huilen van de positieve danwel negatieve testen :lol:



Dat stel wat hun kindje verloren is, en dan dat verhaal erbij…zo erg! En pas 3 mdn geleden ten tijde van de opnamen. Bahbah, heel confronterend zo met mijn beginnende buikje ook. Wel een prachtig monumentje hadden ze daar.



Tja, dat stel met die oudere man…ik vond het ook wel erg apart.



En lachen, de ‘vals alarm’ bevalling van Diana :lol: wel heel leuk van ze als ze het laten zien volgende week.

@marieke_dm wrote:



Ik ben benieuwd of ze ook bij dat ene stel nog komen… weet even niet meer hoe ze heten, hij heet geloof ik iets van Maurice of Maurits ofzo?

Die maakten zoveel indruk op mij toen, dat was dat stel waarvan ze bij een ivf-poging in het ziekenhuis sperma verwisseld hadden :shock:

Hadden ze het laten afbreken… vond het zo zielig :cry:




Ik heb de weblog van dat stel nog een hele tijd gevolgd. Zij hebben helaas geen kindje gekregen en hebben zich proberen neer te leggen bij een kinderloos leven. Heel triest.

Ik volg het niet trouw, maar probeer het wel…puur tijdgebrek.

Gister de aflevering gezien.

Wat een leed en verdriet weer!



Het oud/jong stel vond ik ook wat typisch, ik vraag me af of ze wel op dezelfde manier in deze kinderwens staan.

Zij is wel echt obsessief aan het doen als je het mij vraagt, daarbij zoekt ze continue de confrontatie met haar verdriet op door van alles aan te schaffen.

Tuurlijk is het logisch, en er zullen er weinig zijn op kok die haar verdriet en pijn niet begrijpen.

Maar op deze manier bezig zijn met een kindje vergroot de kans niet, eerder andersom.



Het ajax stel, ik heb er niet zoveel mee. Wel ben ik blij dat kindjes kunnen krijgen op deze manier. Top!



Verder ben ik erg benieuwd naar de nieuwe buikjes, en alle spannende dingen die bij een kindje verwachten horen.



het roept hier ook wel verdriet op, en confrontatie. Alleen overheerst hier de dankbaarheid en het geluk enorm

@marieke_dm wrote:



Ik ben benieuwd of ze ook bij dat ene stel nog komen… weet even niet meer hoe ze heten, hij heet geloof ik iets van Maurice of Maurits ofzo?

Die maakten zoveel indruk op mij toen, dat was dat stel waarvan ze bij een ivf-poging in het ziekenhuis sperma verwisseld hadden :shock:

Hadden ze het laten afbreken… vond het zo zielig :cry:




Voor de volledigheid was het niet bij een IVF, maar bij een IUI poging. Ik had in die tijd ook een blog over ons zwanger worden en “kende” ze daar al van. Helaas is het ze niet gelukt nee.



{edit} meteen even hun log opgezocht en ze gaan trouwen :slight_smile: Dat is leuk nieuws :smiley: {}



Toen ik eenmaal zwanger was van onze tweeling kwam dat nog wel eens terug… Ik was ook stiekem wel een beetje bang dat er ineens 2 gekleurde kindjes uit mijn buik zouden komen bij de keizersnede :oops: Je weet maar nooit. We hebben de eerste dagen ook echt vaak gekeken of we dingen van onszelf herkenden om zeker te zijn dat ze van ons waren :smiley: (en dat zijn ze ;))



Heb er ook flink bij gehuild. Bij de eerste serie zaten wij in de rustperiode tussen onze 2e en 3e IVF poging. Toen was het echt heel erg confronterend en heb ik elke week huilend gekeken. Ben bang dat ik dit seizoen ook weer veel zal snikken… Nu van de emotie dat het gelukt is en uit medeleven met hen.



Vond het wel heel mooi dat die man zei dat hij ernaar uit zag om de beginnende buik van zijn vrouw aan hun overleden kindje te gaan laten zien… Ze leeft echt nog voort in hun harten.



Die test vond ik ook dit keer weer een ongemakkelijk moment. Het lijkt me vreselijk om daar tussen die blije mensen negatief te testen. En ook al zit je misschien niet precies daar in je cyclus, een negatieve test is gewoon echt nooit leuk.

Blijkbaar hadden toch niet al die vrouwen vooraf al getest, die alleenstaande vrouw leek het echt nog niet te weten, zoals hoe ze het tegen haar zus en moeder vertelde. Had echt niet kunnen wachten denk ik… Of denk… dat weet ik wel zeker 8)

meld! (lees later ff bij!)

net de aflevering gekeken :cry: poeh he

tranen van geluk en tranen van verdriet



emo bal me toetsenbord is helemaal nat :cry:

Vond het wel weer een hele mooie aflevering.

Serie 1 ook gevolgd en leuk om te zien dat Diana weer zwanger was.

Ben het eens met jullie dat het oud/jonge stel erg obsessief bezig is.

Angelbaby, fijn hè dat ze dan echt op jullie lijken :wink: !

Ik herken het ook hoor, Aron is bij ons ook via IVF ontstaan en wat was ik blij toen hij enorm op m’n man leek (en nog steeds). Het is toch een soort geruststelling.



Dat stel met die oudere man, ik snap wel dat zij enorm uitkijkt naar een kindje. Alleen dat ze openlijk zegt dat het haar man z’n schuld is vind ik ronduit lullig. Voor hèm had het namelijk niet persé gehoeven, hij heeft vooral voor haar die hersteloperatie laten doen en daarbij is zijn zaad van verminderde kwaliteit geworden. Wat kan hij daar nou doen? :snooty: Nee, niet sympathiek van haar :hand:

(het wordt ook nog een behoorlijk heavy verhaal voor hen…)

@Gab wrote:

mamma van sharondenise even gekopieert… :angel:



@klavertje4 wrote:
@Dtje wrote:
Heey mensen,

April 2011 wordt het uitgezonden. Ik weet dit omdat ik mee doe aan babyboom.

Vrouw met pcos, en 2e zwangerschapswens :smiley:



Het is wel zwaar :? :cry: maar heb veel steun van me mannetje en moeder. En ik hoop dat de mensen die niet durven er toch van kunnen leren. Ik bedoel er zijn er tegenwoordig aardig veel met pcos.



Groetjessss






ach ja,

wat maakt het nu uit of ze nu al alle spullen klaar hebben staan,

ik vond haar niet zielig,

maar gewoon zeer uitkijkend naar een kindje…

wat natuurlijk iedereen verdiend !!



Lijkt me verschrikkelijk als je zo lang moet wachten en hopen…




klopt maar als je op de site kijkt is het makkelijker om te weten dat zij debora heet… :wink: (ik was ook nieuwsgierig wie het was)

Kun je de afleveringen ook terug zien ?

Via uitzendinggemist.nl kun je ze volgens mij gewoon terugkijken.

Heb de afgelopen dagen alles vanaf het begin gekeken, dus de hele vorige serie! Kende het helemaal niet eigenlijk. Heb ooit wel eens een voorstukje gezien, maar daarna weer vergeten en ik kijk niet zo vaak tv verder dusja :slight_smile: Maar nu alles helemaal gekeken en ik zit ook vaak te huilen erbij, van mooie momenten ook, niet alleen de moeilijke momenten.



(alles is terug te zien op de site van de ncrv, babyboom.ncrv.nl)



Erg leuk dat Jeroen en Diana weer een kindje hebben! Het is ook niet mijn soort stel zeg maar, maar het heeft ook wel weer wat :slight_smile:



Morgen is het weer he? :smiley:

Ik ben ook de vorige serie aan het kijken, had het vorige keer ook niet gezien. Vind het mooi om te zien, maar kan me voorstellen dat het voor sommigen ontzettend confronterend is…



Is er trouwens ook ergens op KOK een topic over de vorige serie? Wel grappig om even te lezen wat men er toen allemaal van vond, haha, maar ik kan niet zo goed overweg met de zoekfunctie… :roll:

Ik kan niks vinden over de eerdere serie. Als ik zoek op babyboom komen er alleen een paar topics van 2011 uit en niks met een titel als babyboom of tv of wat dan ook, enkel deze.