Babels kleine projectje

Gisteren was echo twee, en alles was goed met klein Projectje :wink: !

Hiep hoi! Man, wat was ik weer nerveus van tevoren. Ik kon écht nog haast niet geloven dat het zomaar na al die tijd opeens - en in 1 keer - goed ging!

Maar er lag een kleintje rustig aan te swingen, zag er een beetje mellow uit dus ik ben benieuwd van wie ie dat danstalent heeft :wink:

Wat fantastisch om te zien, niet alleen een hartje, maar ook beweging! Word er als ik eraan denk nog week van.



Kleintje is nu 3,5 cm en had een hartslag van 184 pm. De gyn vond dat de nekplooi er goed uitzag, maar dat is toch wat vroeg om wat over te zeggen. Aangezien de printer stuk was maakte manlief zelf wat foto’s van het scherm. Moet toch beeldmateriaal hebben hè :roll: Volgens deze controle was ik wel 10+1 gisteren, dus dat klopt weer exact met mijn eigen telling. Is ook allemaal maar een momentopname voorlopig. Eens zien of ik die banner kan aanpassen. Ben nu 5 feb uitgerekend.



Nog een kleine twee weekjes en dan ben ik 12 weken. We proberen het tot die tijd nog stil te houden voor de meeste mensen, voor zover mogelijk. Toch voel ik me nu echt een stuk geruster. Ben opeens helemaal happy en op zoek naar kleren die passen :wink: Nu mag het!

Bij exact 12 wk heb ik weer een echo, dan in het ziekenhuis als nacontrole vanwege die overstimulatie. Leuk! Dat die overstimulatie over is weet ik al, gezien de twee echo’s bij de gyn, dus het is alleen maar een extra kans om kleintje weer te zien. Hopelijk mag ik dan ook eindelijk stoppen met spuiten!



Maandag kan ik bellen met een verloskundige om een eerste afspraak te maken, man wat heb ik daar zin in!

Super dat jullie tweede echo ook zo mooi was.

Leuk is dat he een swingend baby’tje.



Geniet ervan :-*

Inmiddels 12+4, en alles gaat nog steeds goed. Merk wel dat ik wat minder fit ben maar ik mag al bij al echt niet klagen. De echo bij 12 weken was weer heel mooi, moest weer huilen deze keer :wink: Volgens mij omdat ik nu bij 12 weken pas echt erin durf te gaan geloven. Klein Projectje lag flink te schoppen en alles zag er goed uit. Ik mag nu ook stoppen met de bloedverdunners. Vandaag de eerste spuitvrije dag in maanden!



Over anderhalve week ga ik het tegen de familie vertellen, op de verjaardag van mijn vader. Dan mag iedereen het weten, ook op het werk. Twee weken later, bij 16+4 hebben we de eerste afspraak bij de verloskundige, en bij 18+5 en 25+5 weer echo’s. En dan gaat het opeens al snel! Maar dat is natuurlijk pas over drie maanden.



Intussen zijn we (ik) al een beetje aan het rondkijken voor kinderwagen en meubels. We kopen voorlopig nog niks hoor, dat kan na de volgende echo hopelijk ook nog wel :slight_smile:

Goed nieuws na de combinatietest: er is maar een minuscule kans dat kleintje een ernstige chromosoomafwijking heeft :slight_smile: Super fijn! O jongens wat ziet het er goed uit! :inlove:

Hoera voor de laxerende werking van pruimen! :stuck_out_tongue:

17+4. Ik dacht al een paar keer wat te voelen maar vandaag wist ik het zeker: opeens ging het doing doing in mijn buik ???. Mijn man voelde het ook. Zo leuk!



Volgende week is de medische echo, bij 18+5. Hopelijk is alles goed!

Heerlijk he, dat gevoel. Geniet ervan.

Geniet ervan :inlove:

20 weken gepasseerd! Jeeej!

Jaaaa, vandaag 21 weken! :slight_smile:

(Sorry, ik krijg geen bericht dat er nieuwe berichtjes zijn)



We hadden de medische echo bij 18+5, en werden iets vooruit gezet naar 19+1. De uitgerekende datum is nu 5 februari. Dat was eerder eigenlijk ook al maar toen telden ze denk ik anders.

Gelukkig was alles goed met de kleine, dat was het aller-, allerbelangrijkste. Manlief wilde graag het geslacht weten en dat was zo bekeken, we krijgen een klein jochie! :inlove: Voor mijn gevoel heb ik dat al de hele tijd geweten dus dit was een leuke bevestiging! Nu nog namen verzinnen, en believe you me, dat is een hele uitdaging, aangezien we in het buitenland wonen en de naam zowel hier als in Nederland leuk moet zijn.



Inmiddels begint mijn buik wel echt te komen en ik zit nog maar 1-1,5 kg onder mijn oorspronkelijke gewicht. Het kinderkamertje is besteld en komt waarschijnlijk deze week en we hebben de eerste spulletjes en kleertjes al gekocht. Zo heerlijk om daar nu langzamerhand mee aan de slag te kunnen!

Intussen zijn we ook nog aan het verbouwen, dus genoeg te doen.



Ik voel de kleine nu iedere dag, maar niet altijd even duidelijk, aangezien de placenta aan de voorkant ligt. Wel heel gezellig om 'm te voelen! :inlove:



Ik realiseer me nog maar weer eens dat dit topic onder ‘als zwanger worden langer duurt’ ligt. En ben des te dankbaarder voor de kleine schopperd in mijn buik.

:dance: :dance: :dance: Geniet van jullie blauwe wolk.

Gefeliciteerd een klein jochie :inlove: :inlove:

Dankjewel!! :-* :inlove:

Wat heerlijk dat alles goed was en jongetjes zijn zooooo leuk :inlove: :inlove:



Geniet van alle voorbereidingen.

Weer even een update: gister hadden we weer een echo, bij 26+1. Alles was goed, en ons knulletje ligt met zijn voeten omlaag tegen mijn bekken te schoppen. Had al zo’n vermoeden :roll: Gelukkig is hij nog niet zo sterk dus nu is het nog grappig. Krijg opeens de hele dag een schop onder mijn kont, of nouja, daar in de buurt dan. :wink:



Qua groei liggen we mooi gemiddeld dus volgens de diverse tabelletjes zal hij nu rond de 30 cm zijn en bijna een kilo. (wat zijn er veel verschillende tabellen zeg, maar ik hou dit aan)

Ik ben inmiddels ook weer zoveel aangekomen dat ik intussen net (0,5-1 kg) boven mijn normale gewicht ben gekomen. Buikje groeit goed en het is echt zo’n bultje van voren, dus de meeste mensen durven nu wel echt te vragen hoe ver ik ben, zonder bang te zijn dat ik gewoon wat aangekomen ben, haha. Zes maanden zwanger komend weekend, dus dat mag ook wel!



Veel spullen zijn al in huis, en we zijn waarschijnlijk ook uit de naam, jahoe!!

Ik begin me zo langzamerhand voor te bereiden op de bevalling, ook al duurt het nog lang. Vooralsnog ben ik zo naief dat ik er naar uit kijk! 8) Heb zo’n zin om 't manneke te ontmoeten!



Over twee weken weer een controle bij de huisarts.

Super om te lezen dat het goed gaat.

Ook te begrijpen dat je erna uit kijkt, nog eventjes volhouden en jullie kunnen de kleine man in jullie armen sluiten. :inlove:

Lang geleden dat ik hier wat geschreven heb. 36+3 vandaag. Nu duurt het niet meer lang voor we klein Projectje zullen ontmoeten! :inlove:



Hier tellen ze de duur van een zwangerschap op 40+3 en je gaat pas 3 weken voor de uitgerekende datum met verlof, dus pas over een week, bij 37+3! Ik hield het hartstikke goed vol maar de laatste dagen werd het wel zwaarder, met name omdat ik opeens erg slecht slaap, en het op het werk erg stressen is. Geen goeie combi. Dinsdag was ik op controle bij de gynaecoloog en naast de vermoeidheid vond ze ook mijn bloeddruk wat hoog, en er waren sporen van eiwitten in mijn urine. Dat vond ze reden genoeg om me de laatste week ziek te melden. Dus nu zit ik thuis. Heel erg raar zo opeens, maar ze heeft wel gelijk, ik voel me nu veel rustiger. Ik ga wel nog afscheid nemen op het werk volgende week, wil toch doei zeggen!



Morgen weer een nieuwe urinetest, hopelijk is dan alles weer ok.

Het hoofdje was al ingedaald en over een paar dagen is hij voldragen! Voor mijn gevoel duurt het nu niet meer lang, maar wie weet moeten we nog ruim een maand wachten. We zullen zien!

Wauw Babel , de laatste loodjes alweer.

Succes. Hoop dat je niet zo lang meer hoeft te wachten.

Geniet er nog van.

De laatste loodjes Babel :dance: Succes.

Eind januari is ons zoontje geboren! 39+4, een kleine week voor de uitgerekende datum. Hij doet het hartstikke goed en we zijn super blij met hem :inlove:

:dance: :dance: :dance: Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje. Geniet ervan :inlove: