Babels kleine projectje

Hoi! Ja ze hebben gister een test gedaan en donderdag doen we er nog een. Dan zien we og hcg en hemoglobine zijn gestegen of gedaald.



Vandaag belde eerst de arts van de fertiliteitskliniek. Na een kort gesprekje over hoe t ging en de overstimulatie, besloot hij dat het t beste is als ik gewoon doorga met de bloedverdunners zolang ik voel dat ik last heb van de overstimulatie.

Daarna heb ik de huisarts gebeld en naar de uitslag van gister gevraagd. Hcg was 974 en hemoglobine 13,0. Dus ik ben echt zwanger!!! :inlove:



Blijft natuurlijk spannend de komende 8 maanden, ik besef heel goed dat er nog vanalles kam gebeuren, maar vooralsnog…whaaaaa! Gewoon de eerste keer gelukt, ongelofelijk!



De zwangerschapstestjes zijn ook steeds duidelijker :slight_smile: Ik begin er vertrouwen in te krijgen :slight_smile:

Jippie!!! Gefeliciteerd, wat een geweldig nieuws. :dance: :dance: :dance:

Oh Babel!!! :dance: Whaaaaaaaa!!!

Jeetje meid, dikke tranen voor jou hier! Wat een goed nieuws, heerlijk gewoon!!! Geniet ervan!!!

Dankjewel! :slight_smile:

Het is nog veel te vroeg om echt te kunnen ontspannen maar we voelen ons op dit moment echt heel bevoorrecht dat we (vooralsnog) bij die luttele 20% horen waarbij het de eerste keer lukt. Waar hebben we dat aan verdiend? De kans was zo klein…



Nu hopen dat de echo bij 7/8 weken bevestigt dat t in de baarmoeder zit, dat is de volgende mijlpaal denk ik?

Een kleine kans is nog altijd een kans, dat blijkt maar weer! Ik geloof niet zo in het ‘verdienen’ in dit leven. Ieder probeert het op zijn/haar manier zo goed mogelijk te doen, daarvan ben ik overtuigd. De een is niet beter dan de ander. Waarom jullie bij die stellen horen die die hele kleine kans hebben benut? Geen idee, is ook helemaal niet belangrijk joh!

Geniet van hoe je je lijf voelt veranderen en klim lekker op je roze wolk! Elk nieuw iets in het zwangerzijn is een mijlpaal op zich, laat het lekker gebeuren en verwonder jullie hoe alles gaat veranderen! Heerlijk toch???



Dikke knuffel, ben zo ongelooflijk blij voor je!

Jaaaaaaaaa ben super blij voor jullie. :dance: :dance:



Gefeliciteerd met de zwangerschap, geniet ervan.



( bij iedere zwangerschap via de gewone manier of Ivf blijven de maanden altijd spannend. Dus geniet ervan)



Klim op je roze/blauwe wolk. :inlove: :inlove:

Weet ik ook wel, sorry als het stom overkwam. Ik bedoelde het absoluut niet alsof de een het meer verdient dan de ander. Ik ben alleen maar zo overdonderd! Had echt niet verwacht dat het zo goed zou gaan.



Vandaag bij de huisarts geweest. Hcg is van maandag 974 gestegen naar gisteren 4073, verviervoudigd dus! Dat is super! Dinsdag doen we nog een laatste voor onze vakantie en als die weer zo goed is (dan hopelijk rond 10000-15000), stuurt ze een doorverwijzing voor een vroege echo naar de gyn, om te checken of het in de baarmoeder zit. Dat zou dan ergens rond 20-26 juni zijn denk ik. Spannend!



Maar nu eerst: vakantie!!



Fijn lang weekend allemaal!

Excuses zijn helemaal niet nodig en het kwam voor mij ook niet stom over. Ik geloof gewoon niet in het ‘verdienen’. Maar ik begrijp heel goed je verwondering, zeker met zo’n kleine kans waarbij je eigenlijk niet eens durft te hopen op een positief resultaat!



Maar fijn dat de waarde zo ruim blijft stijgen, en hopelijk over een paar weken ook een mooie en vooral supergoede echo. Ik duim rustig voor je verder meid! Keep going!

Geniet van je vakantie.



Hier blijven ze ook stilletjes verder draaien voor jullie.

Dat het maar mooi mag blijven stijgen :inlove:

Babel, hoe is het? Hoe voel je je? Al last van zwangerschapskwaaltjes en is het goede nieuws al een beetje bij jullie geland?

Hoi! We zijn lekker op vakantie en aan het bijkomen van alle indrukken van de afgelopen periode. Iemand gaf ons de tip om na elke poging iets leuks te plannen, dat is echt een aanrader! We relaxen vooral (normaal zijn we wat actiever) en praten veel. Over vanalles maar natuurlijk ook over ons ‘projectje’, en angsten en verwachtingen. Heerlijk.



Tot nu toe gaat het nog steeds goed lijkt het, vrijdag hebben we de eerste echo. Volgens mijn berekeningen ben ik dan 7+2. De bloedingen zijn afgenomen.



Kwaaltjes ja :wink:

Ik ben echt super misselijk en krijg nauwelijks wat door mijn keel. Alleen de gedachte aan eten al! Maar heb nog niet overgegeven.

Verder wat pijnlijke borsten en ik ruik beter. Ik moet ook vaak plassen maar drink dan ook nog steeds erg veel dus dat is niet raar.



We zijn vooral erg benieuwd naar de echo en hopen zo dat alles goed is! De misselijkheid duidt in ieder geval op iets positiefs dus daar houd ik me nu aan vast :lol:

Trouwens, de dag voor vertrek (10 juni) had ik dus nog een bloedtest, toen was de hcg op >19000 dus werd ik doorverwezen voor een vroege echo.



Deze eerste echo was vandaag. Ik had me vooraf enorm voorbereid op een negatief resultaat, om maar niet al te voorbarig blij te zijn. Maar alles was goed!! Het kleintje is ongeveer 8 mm klein en ligt verder mooi op de curves. Het hartje klopte snel en ik kon het haast niet geloven. Vroeg of we het nog een keer mochten horen :lol:

Moest er gewoon van alle spanning toch van huilen, ook al zou ik dat niet doen :wink:



Manlief was vooral verbaasd hoe goed je het kon horen, hij is niet zo bang aangelegd als ik :wink:



Volgens de berekeningen op de kalender ben ik nu ongeveer 7+1 of 2. Volgens de meting 6+5. Dus ongeveer 7 weken. Fingers crossed tot de volgende echo over drie weken!

Wat heerlijk Babel! En ik word ook zo emo bij het horen van zo’n hartje. Doet me meer dan het zien op een echo.

Nou, geniet lekker van jullie relaxmomenteb en het groeiende kindje in je buik! Fijn joh!

Geniet ervan en mijn duimen die blijven draaien voor jullie.

Voor een mooi klein baby’tje over 6/7 maandjes :-*

Heerlijk he dat geluid van het hartje. Fijn dat je nu iets meer zekerheid hebt. Nu lekker genieten hoor!

Ik mag geloof ik niet heel erg klagen wat betreft de kwaaltjes. De misselijkheid is al zowat over (als ik maar regelmatig en genoeg eet), dat duurde maar twee weekjes ofzo. Ben wel wat moe, en mijn conditie is na het circus van de afgelopen maanden nog niet echt top, maar gaat steeds beter. Alleen wat duizelig als ik te snel te veel wil doen, dus moet gewoon naar mijn lichaam luisteren, dan gaat het goed. Van de misselijkheid ging ik in een keer over op eetbuien, man wat heb ik opeens een honger de hele tijd! :lol: Daar zit ik niet zo mee.

Valt erg mee dus! Nu die conditie weer wat opschroeven, dan zijn we er weer!



Ik heb nu ook een paar apps die iedere dag een update geven wat er zoal in mijn lijf gebeurt, en met tips, checklists en weeëntimers (zo ver zijn we nog niet, maar goed). Nog even kijken welke ik het handigst vind, dan hou ik die.



Manlief is nog steeds erg zorgzaam en vindt dat ik erg mijn gemak moet houden. Helaas moet er toch echt vanalles gebeuren in en om huis :wink:

Fijn dat het zo goed gaat!

Maarre waar blijft je zwangerschapsbanner? :inlove:

O ja :slight_smile:

Vind die hier op KoK niet echt mooi, maar vooruit :wink:

Kan dat vanaf mijn telefoon?

Yeah mooie banner :inlove: :inlove: :inlove:

Ik zie dat het aantal dagen hier weer anders wordt dan wat de gynaecoloog zegt, én anders dan volgens de echo. Ik hou het er maar op dat ik ergens tussen 9+3 en 9+6 ben :slight_smile:



Weinig nieuws hier. Ik voel me uitstekend. Buik en borsten groeien een klein beetje dus ik ben benieuwd hoe lang ik het nog verborgen kan houden - helemaal omdat een aantal mensen op het werk weten wanneer we de ivf-poging hadden. Reken maar dat die me in de gaten houden! :slight_smile:

Er zijn ongeveer 10 mensen (familie en close vrienden) om ons heen die weten dat ik zwanger ben. Spannend!

Vrijdag hebben we weer een echo. Dan ben ik ongeveer 10 weken. Ik weet goed dat het dan nog mis kan gaan maar als de ontwikkeling goed is gegaan en het kleintje is gezond voor zover we weten, denk ik dat ik het misschien wel tegen de rest van de familie durf te zeggen.

En dan ga ik ook op jacht naar grotere BH’s! :smiley: