Babels kleine projectje

Ah dat meen je niet? Bloedverlies?

Dikke knuff

:hug:

Jep, nog niet veel hoor, maar toch…

Ik ben blij als ik morgen getest heb, dan weet ik het zeker en kan ik hoe dan ook verder gaan kijken.

Heb je nog niet getest dan?

Ik werd ook altijd ongi ondanks de utro. Maar zodra ik bloedverlies kreeg, ging ik gelijk testen en bij een negatieve test stopte ik ook gelijk met de utro.



Ik blijf nog even duimen voor je.

Deze test namen we vanmorgen om 6 uur (kon niet meer slapen en moest plassen). Die is zo vaag! Kan een schaduwstreepje of helemaal niks zijn.

Nog maar even verward teruggekropen in bed. Hadden we de test wel goed gedaan. Lang genoeg erin gehouden etc? Daarna om 10 uur weer een nieuwe test gedaan. Deze keer was mijn urine meer geconcentreerd en heb ik het stripje er echt 10 sec ingehouden. Nu kwam er wel een streepje, maar nog steeds zo licht! Terwijl er staat dat er een ‘distinct line’ moet verschijnen. Kijken jullie eens mee?

De eerste foto is van meteen bij 3 minuten (maar ik zag t streepje al eerder). De tweede foto is na een kwartiertje, toen ik erachter kwam dat de eerste vaag was. Hij is ietsje sterker geworden tijdens het wachten denk ik.



(Herstel: de editor heeft de volgorde omgedraaid, de tweede is dus meteen na 3 min genomen, de eerste een klein kwartiertje later)



Manlief gaat straks nog even twee ‘echte’ tests kopen. Een voor straks en een voor later in de week/weekend.



Ik ben zo in de war :think:

Euhm lieve Babel, deze zijn positief!

Gefeliciteerd!!!

Het zijn mooie streepjes Babel :inlove:



Gefeliciteerd.

Deze zijn zo duidelijk als wat joh!! Streep is streep! ! :dance:

Van harte gefeliciteerd! Nu maar duimen dat t blijft plakken! :pray:

Overduidelijk positief hoor meid :inlove:

Hoi Babel,

Ik heb je verhaal gevolgd. Wat geweldig dat alle moeite beloond is en je positieve zwangerschapstesten in handen mag hebben!

Gefeliciteerd! Ik hoop voor je dat alles goed blijft gaan en je over 8 maanden je kleintje in armen mag sluiten!

Haha jullie zijn lekker enthousiast :smiley:

Ik ben toch nog wel bezorgd over die bloedinkjes hoor. Maar vooruit, ook voorzichtig optimistisch. De testjes (heb er nog maar een paar goedkope en een ‘echte’ tegenaan gegooid vanmiddag) waren vanmiddag wel een stuk lichter, maar wél licht positief.



In overleg met de kliniek en het lokale ziekenhuis heb ik nog maar weer bloedverdunners bijgehaald. Nog een ruime week spuiten, hiep hoera :wink:



Duimen jullie nog even door?

Tuurlijk duimen we verder.

Maar waarom krijg je bloedverdunners?

Dat is vanwege de overstimulatie. Het vocht in mijn buik en longen kwam niet alleen uit mijn eierstokken, maar ook uit mijn bloed. Dat werd daardoor te dik (te hoge hemoglobinewaarde) en dan loop je risico op bloedproppen/embolie.

Ik had de vroege versie (enkele dagen na de eisprong, door de spuiten). Daarnaast bestaat de late variant, die je vaak pas krijgt als je zwanger bent en je lichaam zelf voor de hormonen zorgt. Als je de vroege variant hebt gehad heb je ook grotere kans om de late te krijgen, als je zwanger raakt. En aangezien ik positief testte nemen ze geen risico. Volgende week doe ik weer een bloedtest om te zien of mijn hemoglobine (bloedprocent) dan goed is. Misschien mag ik dan stoppen met de bloedverdunners, maar er zit een goede kans in dat ik het hele eerste trimester mag blijven spuiten. Gelukkig ben ik inmiddels een prof :wink:

Duimen blijven hier draaien voor je Babel :pray:

Ohh wat spannend allemaal: een streep! Een voorzichtige felicitatie en ik blijf gewoon hard doorduimen.

Ohh wat spannend allemaal: een streep! Een voorzichtige felicitatie en ik blijf gewoon hard doorduimen.

Dankjewel lieve meiden :slight_smile:

Ik merk dat mijn lijf echt denkt dat er wat zit, ik heb weer zo’n bolle buik en ben weer wat kortademig. Lijkt een weer opspelende OHSS. Ben ook een klein beetje misselijk, dus dat lijkt goed te zitten. MAAR ik bloed nog steeds iedere dag een beetje, nu al 3 dagen. Te weinig voor maandverband, maar wel echt vers bloed, precies 4 weken na mijn vorige ‘menstruatie’. En alle 10 :oops: :oops: :oops: testjes zijn weliswaar positief, maar de meeste zijn behoorlijk licht. Ik ben een beetje bang dat het wat ze hier een ‘chemische zwangerschap’ noemen is. En dat mijn overgestimuleerde lijf dat nog niet helemaal begrepen heeft. Hopelijk wil de huisarts maandag en vrijdag een bloedtest doen, dan zien we of de waarde stijgt of daalt. :pray:

Nu even een dutje doen, ben moe van al 2 nachten op rij liggen piekeren :wink:

Jeetje Babel, wat spannend. Ik denk toch ook dat je zwanger bent, anders zou er geen streepje - hoe licht ook - te zien zijn, naar mijn idee? Maar ik begrijp ook wel je twijfel. Hopelijk wil de huisarts maandag inderdaad testen en krijg je snel duidelijkheid. En anders kun je maandag natuurlijk zelf ook weer een testje doen, toch? Hoe dan ook, ik duim voor de zekerheid nog even voor je door, op naar een superpositieve duidelijke uitslag!

Hoe is het nu met je? Ben je nog bij de huisarts geweest voor een bloedtest?