Augustusstoppers 2007, deel 3!!!

Helaas nog niet beter.

Ben wel koortsvrij maar heb nog steeds een dikke keel en ben zoooo moe maar heb dan ook eigenlijk geen kans gehad om echt ziek te zijn. :roll:

Chris moest gewoon werken en had middag diensten dus was om 13 uur weg dus de rest van de dag was Luca voor mij en hij sliep gelukkig elke middag een uurtje dus kon ik ff bijtanken maar ideaal is anders.

Verder hadden ook wij gisteren een logee. Ik had dit al tijden geleden afgesproken en zijn ouders moesten naar een huwelijksfeest dus dat wilde ik hun niet ontnemen.

Ik heb echt op mijn tandvlees gelopen gisteren zo met die 2 mannen.

Ze hebben elkaar goed bezig gehouden maar het is wel dubbel zo druk.

En s’nachts wilde Luca ineens niet meer liggen en toen ik hem dan maar bij ons in bed had genomen kwamen we er al gauw achter waarom,…hij heeft tot 2x toe alles onder gespuugd inclusief zijn mama :sick: gatver wat was dat vies zeg :sick:

En vanmorgen om 7 uur stonden de 2 kleine mannen weer al naast hun bed :roll:

We moeten vanavond nog naar een BBQ maar die ga ik overslaan want ik moet nu ECHT wat bijslapen :cry:

Miniemouse nog gefeliciteerd met de verjaardag van je man.

En wist hij echt niks van die party??

Hier ook al lang bezig met dat soort dingen zoals namen hoor :oops: :mrgreen:

Ik heb al vanaf dat Luca geboren is een lijstje in mijn agende waarin ik de namen schrijf die ik leuk vind als ik ze ergens zie of hoor.

Valt wel op dat ik deze keer meer meiden namen dan jongens namen heb. (zou dat iets betekenen? :think: :wink:)

Verder weet ik al precies hoe ik het kamertjes zou doen als het een meid is (goh weer een meiden gedachten :lol: ) en zie ik mezelf al achter mijn kinderwagen lopen hoor :inlove:

Ik schrijf nog steeds met de mama’s die ook zwanger waren in de tijd dat ik van Luca zwanger was,…zo leuk.

Inmiddels zijn er daar al 4 bevallen van een 2de en is er nu nog 1tje zwanger ik ben op 1 na de laatste die weer opnieuw begint voor een 2de en telkens als ik hun buikjes zag of als hun bevalling naderde dan was ik echt in de wolken, vond dat zo super om allemaal mee te maken,.

Ik ben ook bijna bij allemaal op kraamvisite geweest en dat maakt het nog iets specialere natuurlijk als je elkaar daarna hier weer spreekt.

Ik twijfelde tot voor kort nog heel erg maar nu ik zo met jullie klets en merk dat jullie aan dezelfde dingen denken als ik weet ik wel dat we de juiste besissing hebben genomen :dance:

Niek, oei, da’s ook niet echt lekker om zo op je tandvlees te moeten lopen met 2 kleintjes.

En onder gespuugd ook nog. Jakkes joh! :?

Vanavond dus goed bijkomen idd!

Minniemouse, leuk zo’n suprisefeest voor je man! En lekker weer erbij, super!

Ik vind het aan de ene kant ook nog moeilijk en raar om weer het zwangerschaps’traject’ in te gaan.Op t moment ook weer gevoelige bekken en dan twijfel ik weer erg.

Maar ik heb me voorgenomen gewoon veel te sporten en onder begeleiding van een fysio enz te blijven. Dan moet het toch wel te doen zijn.

Echt spannend!

Zo zitten we steeds meer samen hoe het zal zijn en hoe we het kunnen vertellen straks aan de ouders/oma’s opa’s. Namen ben ik nog niet mee begonnen, ik vond dat voor Sven ook zo moeilijk om er samen uit te komen. Voor meisjes had ik een hele lijst, maar voor jongens! Mennnn, zo lastig.

Ooit is me voorspelt d.m.v. pendelen, dat ik 2 jongens zou krijgen… dus ik durf niet zo goed op een meisje te hopen. Omdat het voor de 1e al uitgekomen is.

Maar 2 jongens zou ik trouwens wel ook heel fantastisch vinden!

Dinsdag zou mijn ei zijn volgens babybrabbel… 8)

Niek, wat balen dat je nog steeds ziek bent zeg!! En nu die kleine jongen ook al?? beterschap voor jullie !! :hug:

En idd, mijn mannetje wist helemaal niets. Hij had het uiteindelijk door toen hij na het karten terug naar huis ging. (hij snapte toen ineens waarom hij mocht gaan karten hahaha)

Hier voel ik van alles in mijn buik. Dat heb ik elke maand hoor, maar ik kan niet onderscheiden of dit nu mijn eisprong is of dat dit al einde eisprong is???

Op zoch klopt het wel met mijn banner, want ik moet over 14 dagen dan ongi worden.

Ik vind het superspannend ook al is het pas de 1e maand!!

miniemouse wat leuk dat de surpriseparty geslaagd is zeg :dance:

Niek1 doe je nou een beetje rustig aan! Zo knap je nooit op!

Ik ben nog niet bezig met namen…althans geen kindernamen. Ben wel een beetje aan het kijken voor een naam voor het veulentje wat volgend jaar geboren gaat worden. :mrgreen:

Tot nu toe wil mijn ongesteldheid niet echt doorzetten, ik zit er een beetje tegenaan te hikken. Het voelt ook niet als een ongesteldheid want vroeger verging ik van de buikpijn en de rugpijn. En mijn rugpijn is nu niet erger dan normaal. Dus het is een beetje vreemd. :?

@niek1 wrote:

Ik schrijf nog steeds met de mama’s die ook zwanger waren in de tijd dat ik van Luca zwanger was,…zo leuk.

Inmiddels zijn er daar al 4 bevallen van een 2de en is er nu nog 1tje zwanger ik ben op 1 na de laatste die weer opnieuw begint voor een 2de en telkens als ik hun buikjes zag of als hun bevalling naderde dan was ik echt in de wolken, vond dat zo super om allemaal mee te maken,.

Ik ben ook bijna bij allemaal op kraamvisite geweest en dat maakt het nog iets specialere natuurlijk als je elkaar daarna hier weer spreekt.

Je “hoeft” nog maar een week of 20 gelukkig :mrgreen: Maarre… als jij niet op visite komt hier dan ben ik wel zwaaaaaaaaaaaaar beledigd :evil: Het zal niet gebeuren dat jij bij 10 weken eens langs komt :naughty: HAHAHAH Ik zal je voortaan hier ook eens gaan volgen…

Het zou wel geweldig zijn he meid… :inlove: Kom, snel beter worden en ff oefenen :stuck_out_tongue:

Dames, good luck allemaal :thumbup:

Hahah Pien, ik kan ook nergens ongemerkt komen zonder jouw toezicht he :wink: :mrgreen:

En ik zou niet durven om pas na 10 weken te komen, als het aan mij ligt sta ik de volgende dag al op de stoep :lol:

:lol: :lol: bel je dan wel even van tevoren WAAR ik ben :lol: :lol:

Niek, een van de feb.mama’s was net bevallen van haar zoontje, en een andere forumvriendinnetje en ik mochten na 3 dagen al op visite komen. We waren allebei in shock dat we zo snel mochten komen, maar wat was het leuk :inlove: :inlove: :inlove: Het liefst sta ik ook gelijk bij iemand aan de deur :oops: ben altijd zooo nieuwsgierig :mrgreen:

Dat getwijfel dat jullie voelen, da’s volgens mij wel gewoon hoor. Ik heb het in ieder geval ook veel. Het ene moment ben ik super enthousiast, het volgende denk ik :hand: no way, laat maar even… We wachten nog wel. Hoe bedoel je ambivalentie :lol: Maar merk dat ik nu toch steeds meer er naar verlang. Maar we ‘klussen’ er niet voor. We vrijen wanneer we zin hebben (en mijn libido is niet zo hoog…) en we zien het wel. Toch denk ik natuurlijk van alles te voelen hè… Was vanochtend net of ik een harde buik had, maar dan in miniformaat :lol: (ik had bij danté altijd een bal gevoel in mn buik als ik wakker werd)

Jeetje Sooki, wat een hoop narigheid heb je meegemaakt joh :frowning: Hopelijk gaat het nu allemaal eindelijk eens de goede kant uit dan! :hug:

Ja, dat twijfelgevoel heb ik ook wel af en toe. Toen ik het er met Tjip over had dat we dan voor Sterre andere meubeltjes moesten hebben, dacht ik ineens ´dat wil ik nog niet, ik wil haar nog lekker klein laten zijn in haar babykamertje´ :oops: Stom hè. En ik heb gewoon niet zo heel veel zin in die ongemakken van de zwangerschap, vooral aan het begin en het eind. Maar wie weet gaat het deze keer wel veel beter. Aan de bevalling denk ik maar liever niet. En als ik er wel aan denk dan hou ik me vast aan het idee dat het niet veel erger kan dan de vorige keer, en dat ik dat ook overleefd heb… :?

Maar verder… ja, ben er wel klaar voor, heb er zo super veel zin in! Ben gewoon al benieuwd hoe frummel 2 eruit zal zien, of het een jongetje of een meisje wordt, of hij / zij ook zo´n sterk karaktertje krijgt als zijn / haar grote eigenwijze zus…

Net ff met Tjip en Sterre naar Scheveningen geweest, en samen lekker lopen fantaseren. Discussie over namen is alweer begonnen :mrgreen:, we hebben al een paar meisjesnamen die we allebei leuk vinden, maar nog geen jongensnaam…nou ja, misschien eentje… Onze nieuwe slaapkamer op zolder is al ingericht (in gedachten)… We weten al hoe we het de familie gaan vertellen :lol: Oh, we zijn zo erg. Maar wat is dat toch leuk!!! :inlove:

Net ook ff foliumzuur gehaald trouwens. Had nog een restje staan, maar dat was bijna op. Goed verstopt, want schoonmoeder is hier nogal ´kind aan huis´, vindt ze zelf…

Nou ja, we zijn lekker aan het mutsen dus :mrgreen: :dance: En nog maar 1 nachtje slapen en dan gaat m´n mirena eruit! :dance:

xHeske

Niek, heel verstandig van je om vanavond lekker thuis te blijven.

Wordt eerst maar eens echt beter.

Foei, ik klink als een strenge moeder :oops:

Ke, een spannend moment morgen, alvast veel succes!!!

Mijn vriend en ik hebben het ook weleens over namen gehad.

Het wordt denk ik nog een hele klus om wat dat betreft op 1 lijn te komen.

We verschillen nogal van mening.

Met de inrichting van een kamertje zal hij zich denk ik ite zoveel bemoeien.

Toen we ons huis in gingen richten maakte het hem ook niet zoveel uit welke kleur er op de muren kwam.

Tjip en ik zaten ook niet echt op één lijn qua namen. Hij vond ´Sterre´ echt helemaal niks. Over de tweede naam waren we het wel snel eens, dat moest ´Helena´ worden, want zo heten allebei onze moeders (handig!). Ik heb toen Sterre Helena Post (Tjip z´n achternaam, en binnenkort ook de mijne :mrgreen: ) groot op een vel papier geschreven, en toen vond hij het toch wel oké eruit zien. Paar dagen later was ´ie om :mrgreen:

Qua inrichting hebben Tjip en ik gelukkig dezelfde ideeën. En als ik iets anders wil dan Tjip dan weet ik meestal mijn zin wel door te drammen, omdat ik daar dan net wat meer waarde aan hecht dan hij. Dus dat komt goed. Máár… Tjip bewaakt het budget! Helaas… :wink: :roll: :mrgreen:

xHeske

Het budget is inderdaad ook niet onbelangrijk :mrgreen:

Wij hebben de kans gehad de babykamer van mijn schoonzusje over te nemen.

Lekker goedkoop.

Maar we hebben het niet gedaan.

Ik wil het tzt graag zelf uitzoeken.

Zelf de kleur bepalen enzo.

Ik heb ze dat ook eerlijk verteld, ook nog met de mededeling erbij dat we nog lang niet aan kinderen denken.

En wat moet je dan al met meubeltjes.

Ze moesten eens weten dat ik al bijna een jaar pilvrij ben :mrgreen:

sjeetje wat een verhalen weer zeg… wel leuk dat een ieder zich op zn eigen manier voorsteld.

en wat een verhalen over bavallingen zeg…tjeempie dan is die van mij echt een peuleschil geweest.

namen…wij gebuiken de jongensnaam die we al hadden, die vinden we nog steeds mooi. meisjesnaam heb ik ook al een idee voor genoemd. dat klinkt ook lekker bijelkaar.

ben nog niet ongi…ook nog geen tekenen toe. heb nu wel eenpaar dagen dat ik denk van, heb ik nou wel of niet gevoeligere tepels…? ik laat het maar gewoon over me heen komen. kan best zijn dat ik een paar dagen later ongi word, dus doe maandag nog geen test.

feestje was super patries! ik wens jullie vandaag nog een gezellige dag toe! :wink:

Leuk om wat meer over jullie te lezen. Ik wil graag wat anoniemer blijven, je weet nooit wie er mee leest…dus hier alleen een klein beetje info over mij: Ik ben net afgestudeerd aan de HBO-V en ga in september beginnen met mijn nieuwe baan in de thuiszorg. We gaan voor ons eerste kindje! Heb er al jaren zin in om moeder te worden, nu ik mijn diploma heb kan het eindelijk. Wel heel spannend hoor!

Freggel, toch wel spannend hoor, ik duim voor je dat de duivels wegblijven! :pray:

Lotte, wij konden toen voor Sterre ook babykamertjes overnemen van kennissen en familie, kregen aan de lopende band dingen aangeboden, maar we wilden toen ook echt zelf een kamertje uitzoeken. Ben ook blij dat we dat gedaan hebben. We hebben toen totaal niet naar de prijs gekeken, maar echt een kamertje uitgezocht wat we het allermooist vonden. Even diep in de buidel moeten tasten, maar we zijn er nog steeds super blij mee, en het gaat vast ook weer heel mooi staan in de kamer van frummel 2 :inlove:

Zal zo eens kijken of ik nog foto´s van Sterre d´r kamertje op de pc heb staan… kunnen jullie mijn voorpret delen :wink:

Hm, nee dus… foto´s staan op de oude pc denk ik… nou ja, zal binnenkort wel eens nieuwe foto´s maken, er is ook wel weer een heleboel veranderd in de tussentijd…

Oh, wacht eens, bedenk ineens dat er nog wel foto´s van Sterre d´r kamertje in het showforum moeten staan… ff zoeken hoor…

Ben benieuwd naar de foto’s.

Vind het altijd leuk om kamertjes ed te bekijken.

Wie weet doe je nog leuke ideeen op.

Ja, gevonden:

klikhier

Het is het onderste kamertje van die pagina geloof ik… dat roze met groene… ledikantje staat er niet op (is van dezelfde serie, en dan met een bordje met ‘mijn bedje’ erop), omdat Sterre de eerste tijd in de wieg heeft geslapen natuurlijk. En het badje is nu weg, daar staat nu een wasmand, maar die is niet zo boeiend :mrgreen:

Voor frummel 2 (die natuurlijk eerst nog maar gemaakt moet worden, dus ik loop weer vreselijk op de feiten vooruit :mrgreen: ) gaan we dus dezelfde meubeltjes gebruiken, maar dan andere kleuren voor de muren enzo. Voor een meisje wil ik een heel romantisch kamertje, roze met wit en rode roosjes ofzo. Voor een jongetje iets met Delftsblauw met rood of aqua erbij. Jaja, heb het al helemaal uitgetsippeld (een half jaar geleden al :lol: )

xHeske

Dus je wil graag weten of je zwanger bent van een jongen of en meisje? :mrgreen:

Ja, hahaha, als ik straks over een tijdje misschien het geluk mag hebben om weer zwanger te zijn, dan wil ik wel heel graag na een week of 20 weten of het een jongen of een meisje is, zodat ik weer een hele tijd later de babykamer in kan gaan richten :lol: Je hoort het al, ik ben er op tijd bij :mrgreen: Moet toch eens haast gaan maken met het uitzoeken van een geboortekaartje :lol: