Augustusstoppers 2007, deel 11... ***Quirine***

goeie moggel!!

drukke dag zo douchen en opruimen ah komt tussen 12.00 en 14.00 boodschapen brengen!!

en me vriendin komt me helpen om 14.00.

Krijg de wieg van me moeder voor me verjaardag!! dus dan is ie ook af ook zondag :dance: vind de stof niet zo passen bij de verf maar ja had ik mar niet naar me moeder moeten luisteren en als straks ons prinsesje erin ligt maakt het helemaal niet meer uit!!

en ben ZOOOOO blij met me koijntjes!!

we gaan als de tuin klaar is nog een groter stuk maken voor de schatjes ze zijn zo lief en huppelen en springen door het hok van blijdschap zijn niet gewend om van boven naar onder te kunnen en daar maken ze dan ook gebruik van :inlove:

Freggel: JAAAAAAAAAAAAA :dance: :dance:

Van harte gefeliciteerd met jullie prachtige dochter Jenthe en Yeline natuurlijk ook gefeliciteerd met haar zusje :dance: .

Wij hebben de afgelopen dagen familieweekend gehad dus ben erg moe nu. Ga zelf eerst even liggen en dan straks de boel maar 's opruimen :? .

kom later nog wel uitgebreider terug, maar was erg nieuwsgierig naar nieuws van Freggel :slight_smile: .

Groetjes Renate

thnxs meiden.

nu eindelijk ff tijd hier bij te lezen. zal bij de meimama’s wel moeilijker worden hahaha

foto ga ik nu niet meer verkleinen…geen puf voor.

weeen kwamen echt goed op gang om half 1 yeline is tussen 1 en half 2 gehaald en half 3 stond het hoofdje al. 5 voor drie is ze geboren. uit voorzorg een knip, maar tot nu daar weinig last van gelukkig.

ze heeft het wel ff moeilijk gehad, maar is helemaal bij nu.

ze lijkt als twee druppels water op dr zus.

mocht lekker thuisblijven dit keer, weeen waren gemeen zaten in mn liezen, maar we hebben het maar weer gefikst!

tot later meiden! :-*

oh freggel wat leuk dat je alweer wat van je laat horen :dance:

zo das echt snel gegaan lijkt de bevalling van isabella wel :thumbup: :mrgreen:

ff kort maar krachtig maar dan ben je er ook vanaf :wink:

fijn dat t goed met je gaat en niet te veel last hebt van de knip :thumbup:

en die foto komt vanzelf meid al zijn we natuurlijk wel errug nieuwsgierig :mrgreen:

geniet er maar lekker van en wat vindt Yeline van d’r zusje :inlove:

nou tot snel weer!

ladies foto’s!

we doen het lekker rustig aan hier, alles gaat goed bv loopt ook lekker.

later meiden.

Freggel: heb even jullie mooie dochter bekeken en ze is werkelijk prachtig hoor :inlove: :inlove: .

En wat heb je die bevalling snel gedaan joh! Heb je nu ook last van naweeen of dat niet?

Meid doe maar lekker rustig aan en geniet van de kraamtijd :-* .

Groetjes Renate

Gefeliciteerd met je dochter Freggel! Ga de foto ff bekijken.

mooi popje freggel :inlove: :inlove: :inlove:

FREGGEL, MAN EN YELINE… Van harte gefeliciteerd met jullie dochter/ zusje!!!

X Bren.

goeie morgen freggel wat een prachtige dochter zeg!!

hoop dat ik ook snel zo’n mooi meisje heb!!

gister me verjaardag geviert voor familie wat traantjes gelaten door de hormonen want liep niet zo als ik wou maar goed hoort erbij.

vandaag lekker nieuwe schoenen kopen enzo heb een hoop geld gehad dus het kan!! en lekker luchtje vanavond bbq heerlijk!!!

tot snel :-*

Zo ben ik ook dan maar eens :oops: Sorry sorry sorry echt geen pc aan gehad hier

Maar Freggel, man en GROTE zus Yeline van harte gefeliciteerd!!!

Geniet maar weer heerlijk van deze mooie tijd.

En wat een lekkere vlotte bevalling. Ik ga zo eens lekker naar je meisje spieken.

Op naar de volgende!

Zo eerst nog de echo, hopelijk hebben we een andere professor en zo niet ga ik er toch wel even wat van zeggen. En daarna lekker op vakantie :dance:

Iemand vroeg trouwens nog hoe ik wist dat de kleine in me bekken lag, weet alleen even niet meer wie. Maar ik heb zelf al heel lang het gevoel alsof ze maar beneden blijft en helemaal niet naar boven zwemt. Dat gevoel werd dus bevestigd door de echo. Hij kon het hoofdje niet goed zien doordat ze dus in me bekken ligt. En naar mijn idee ligt ze daar nog steeds. Ookal heb ik gisteren met mijn benen in de lucht gelegen.

Nou dames, niet te veel kletsen. Geniet van het mooie weer! En freggel jij natuurlijk helemaal genieten. Ik kan niet wachten, maar ik zal wel niet de enige zijn :wink:

:-*

Neeeeeee, je bent zeker niet de enige Lelle. Ik vind het een gek idee dat ik eerst 4 juni al uitgerekend was, dan zou ik nu ook op knappen staan… Had me wel heel leuk geleken, lekker de zomer in met zo’n klein ukkie, maar goed, het is niet anders, moet nu toch echt nog een paar maandjes wachten en dan zal het wel gedaan zijn met het mooie weer…

Freggel, heb net de foto’s van Jenthe al ff bekeken, en ze is echt een heeeeeel mooi poppetje zeg!

En jij bent ook zo’n lekker nuchter mens he :lol: ‘maar we hebben het maar weer gefikst’. :lol: Alsof je niet net een gigantische topprestatie hebt geleverd!

Hier ook weinig achter de pc gezeten, zit liever in de tuin nu, met dit mooie weer.

Heb vandaag ‘lekker’ last van m’n hormonen. Schoonmoeder past op maandag altijd op Sterre zodat ik aan het huishouden en mijn afstudeerscriptie kan werken. Belde ze dat ze naar de speeltuin gingen en dat ze ff andere kleren voor Sterre kwam halen. Ik dacht dat ze Sterre mee zou nemen, maar ze kwam alleen, en toen heb ik daarna gewoon een potje zitten janken omdat ik Sterre zo miste :cry: , maar dat ging dus echt nergens over want ze was nog maar anderhalf uur weg :doh: Inmiddels is ze 2 uur weg en ik heb nog steeds zo’n rotgevoel. Van huishouden en scriptie komt dus weinig terecht :? , had net zo goed toch mee kunnen gaan naar die speeltuin…

Maar verder gaat alles goed hier. We hebben gisteren de tuin weer aan kant gemaakt en een nieuwe tuinset gekocht. Ziet er nu weer helemaal gezellig uit. :dance:

Nou, ik ga toch maar eens een poging wagen

tja heske horen we dan toch maar weer bij de categorie nuchtere friezen hahahah

yeline reageert heel goed op jenthe en kan zich gelukkig ook prima zelf nog vermaken. helemaal geen jaloezie, ze mist mama alleen een beetje want die is natuurlijk veel boven. verder gaat het hier prima.

meiden geniet van het mooie weer en echt jullie tijd komt ook nog!

Haha, ja daar zal het wel aan liggen. Ik las gisteren je berichtje voor aan Tjip, omdat ik er zo om moest lachen (vooral om het contrast met mijn eigen herinneringen aan mijn kraamtijd, ik was alles behalve nuchter geloof ik). Hij keek ff mee, en zag je woonplaats staan. ‘Oh Drachten, vandaar!’, zei hij :lol: Zijn opa is ook Fries (vandaar die naam ook, Tjipke is echt een familienaam, wordt van generatie op generatie doorgegeven en ik ben wat dat betreft blij dat we weer een meid krijgen :silenced: ), dus hij weet een beetje hoe Friezen in elkaar zitten :wink:

Maar fijn dat alles zo goed gaat. Ook super dat Yeline zo goed op haar zusje reageert. Ik ben echt zo benieuwd hoe dat straks met Sterre gaat… die heeft nogal veel aandacht nodig en is al jaloers als Tjip mij een keer een knuffel geeft :eh:

heske dat zal vast goed komen en die huilbuien niks geks aan heb ik ook nog steeds last van.

net ook bijna ze hebben die schoenen alleen in maat 38 of 42 daar tussen hebben ze ze niet :evil:

en voel ik toch ineens nattigheid :shock: ik een pashokje in met thirt (hele lelijke ook nog) haha

zit er zo’n drappie in me string (heb geen inlegkruisjes kan ik niet tegen)

lekker!!! ik daar op winkelcentrum naar toilet snel ijsje gehaald en naar huis KKKKKK zooi!!!

:oops:

Zo, heb echt een rotochtend gehad zeg. Ben zo boos op m’n schoonmoeder. Sterre gaat normaal eind van de ochtend al naar bed, en als ze naar kdv of schoonmoeder gaat wel wat later, maar toch uiterlijk om 13 uur. Nou was ze dus gewoon om 14 uur nog niet terug uit de speeltuin. Ik gebeld, vond het sm het nog gek ook dat ik wilde dat ze Sterre thuis kwam brengen, ‘want ze was nog helemaal niet moe’. Kwartier later stond ze gelukkig toch op de stoep. Sterre was vuurrood (sm had haar 1 x ingesmeerd met factor 10, terwijl ik Sterre altijd als een gek loop in te smeren met de factor 50+ die ik uiteraard niet voor niks in haar tas had gestopt :evil:, Sterre verbrandt echt gigantisch snel, heeft zo’n ontzettend wit huidje), viel letterlijk om van de slaap, en had een aangekoekte poepluier (de 3 luiers die ik mee had gegeven zaten nog ongebruikt in de tas, dus sm heeft Sterre van 's morgens vroeg tot kwart over 2 's middags in dezelfde luier rond laten lopen :cry: , terwijl ze al zo snel luieruitslag krijgt.

Ik heb me eerste een paar uur gigantisch op lopen vreten en toen heb ik met lood in mijn schoenen m’n sm gebeld om te vertellen dat ik het niet vond kunnen hoe het die ochtend gegaan was. Ik weet niet of ze het nou begreep, volgens mij vond ze dat ik me aanstelde, maar ik ben blij dat ik het gezegd heb, want vind het echt heel erg rot als ze zo met mijn lieve kleine apie omgaat.

Maar goed, Sterre dus in bed gelegd, en ben zelf lekker in de zon gaan zitten, dus nu gaat het wel weer.

Enne… Bianca…

Rot maar waar, maar die nattigheid hoort erbij :frowning: , heb ik ook soms ineens… Je kunt ook beter geen inlegkruisjes gebruiken, krijg je alleen maar eerder een infectie. Gewoon regelmatig schone string. Irritant he… :?

Oh, Sterre is alweer wakker (met dank aan buurman die in de tuin aan het boren is :roll: ), dus ga haar maar uit bed halen…

xHeske

Haha die oma! Ook alles om zich heen vergeten bij het spelen! :lol:

Maar snap best dat jij - als moeder - daar heel erg boos over bent geworden, hoor! Als het nou een 16 jarige oppas ofzo was geweest, maar oma’s hebben al ervaring en letten in de regel toch wel beter op dat soort dingen! :naughty:

Nou, weet je, als zoiets ooit eens een keer gebeurt dan is dat niet erg, maar mijn schoonmoeder heeft het al vaker af laten weten en ging dan elke keer heel dramatisch zielig doen als ik er iets van zei, dus op een gegeven moment is het niet leuk meer. Het is nu een hele tijd goed gegaan hoor, maar nu was het dus weer ff helemaal mis. Het was ook niet dat ze het echt vergeten was, ze vond de rij bij de verschoontafel te lang :shock: :wall: , en vond het makkelijker om Sterre gewoon met de factor 10 van de jongens (Sterre’s neven) in te smeren, dan hoefde ze niet speciaal voor Sterre die andere fles te pakken. Nou vraag ik je, hoeveel moeite is dat nou helemaal, hij zat bovenin Sterre d’r rugzakje :roll:

Maar goed, ik kan me er enorm kwaad over lopen maken, maar het is nu eenmaal zo gebeurd en daar doe ik nu toch niets meer aan. Ik vind het zo alleen erg moeilijk om mijn meissie aan m’n schoonmoeder toe te vertrouwen. Anyway, Sterre en ik hebben er verder een gezellige middag van gemaakt. Sterre heeft lekker met een emmer water lopen klooien en we hebben net samen pannekoeken (papakoekkoek, volgens Sterre :lol: :inlove:) gegeten. En nu zit ze schoon gebadderd in haar pyjama de Teletubbies te kijken.

Hoe is het verder met onze kersverse zwangere? :mrgreen: Ben je al een beetje aan het idee gewend? En beginnen de kwaaltjes al de kop op te steken?

Oh heske, daar zou ik me ook kwaad om maken hoor!!! Jemig zeg, vooral het insmeren dat is zoooooo belangrijk!!!

(en die luier is ook goor zeg!!)

Bianca, natte broeken…tell me about it…

Ik word er knettergek van!!!

Lijkt soms wel water andere keer zoals jij zo mooi omschrijft een drappie!!!

Hier vanmiddag bij Freggel geweest. Nou Jenthe is echt :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

Nog een paar weekjes en dan mag ik ook!!! :mrgreen:

@ Heske

Fijne oma dan, als dat soort dingen vaker gebeuren; laat je idd je kind met een heel gerust hart achter… :roll:

Was ze met haar eigen kinderen ook zo ‘makkelijk’ ? :eh:

Hier gaat het prima! Eigenlijk (nog) nergens last van, behalve van rommelende darmen. Gisteravond waren ze zelfs zò bezig, dat ik opeens net boven m’n navel een hele bult voorbij voelde schuiven… :o 't Is dat ik wéét dat het er nog véééél te vroeg voor is, maar het leek wel een voetje! :slight_smile:

Verder merk ik het alleen als ik teveel/te lang gebukt heb gezeten (ben met nieuw konijnenhok bezig :smiley: ) of te ‘druk’ bezig ben geweest (schoonmaken b.v. 8) ); dan begint m’n buik te protesteren (ja, nu al! :? ). Maar heb de vorige keer eigenlijk ook geen ‘klachten’ gehad (de klachten die ik had - kokhalzen en altijd doodmoe - hadden een andere oorzaak), zèlfs geen harde buiken!, dus verwacht nu eigenlijk ook niet echt ergens echt last van te krijgen. Behalve misschien later wat rugpijn, had ik de vorige keer nl wèl. :think: Dus toch nog een zwangerschapsklacht gevonden! :lol:

De enige keer tijdens m’n vorige zwangerschap dat ik ‘nat’ voelde, was toen m’n vliezen gebroken waren… 8) :lol: