Sooki, heftig allemaal wat je opschrijft. Wat ik me afvroeg he?? (heb je weer zo’n vraag :shifty: ) kunnen ze de placenta niet verwijderen met een operatie???
Dat kan niet, dan moet de hele baarmoeder eruit. Bij een gezonde zwangerschap zit de placenta in het baarmoederslijmvlies ingegroeid. Bij mij was dat te dun waardoor de placenta in het spierweefsel zit. IN de baarmoederwand dus, ipv erop. Als ze dat zouden lostrekken, trekken ze mijn hele baarmoederwand stuk en dan kan gelijk de hele handel er alsnog uit (want een bloeding die dat veroorzaakt, kun je niet hechten of stoppen.)
Laura, jeetje... hoe kan dat nou. De ene dag is het vooruitzicht dat hij nog wel even moet blijven, de andere dag is er iemand die denkt het ei van colombus te hebben gevonden en bonjourt jullie weer naar huis.. :eh: Meis, heb het zo met je te doen. Zo hoort het niet te gaan, al die zorgen, en weinig genieten :hug: :hug:
lautje tjeemig wat krijgen jullie een tegestrijdige adviezen zeg… :hug: :hug: :hug:
sooki, blijf t een apart verhaal van je vinden hoor. maar goed heb er ooknog nooit van gehoord. wel goed te horen dat je steeds weer meet kunt genieten.
bianca mooie foto’s hoor.
minnie dank meis en nu je eerste dagje werken?
hier gaat het beter dan vorige week hoor meiden, kom er steeds meer achter wat ik mis en heb gelukkig een hele goeie therapeut. hij gaat vooral op zn intuitie af en nu blijkt dat ik waarschijnlijk nog wat langer bij em zit. maar dat geeft niet. als ik mezelf maar weer terug kan vinden. heb nl het idee dat ik nu in niemansland zit zeg maar.
Freggel, fijn dat het goed klikt met de therapuet, en ja wat maakt het uit als je nog langer gesprekken moet voeren, als je maar weer happy wordt toch?
Lautje, hoe is het met Tim?
Sooki, jeetje dus als ze geen opereren dan komt gelijk je hele baarmoeder mee :shock: , hoeveel tijd willen ze het geven dan dat je lichaam het zelf kan afstoten?
Heb mn mannetje weer ff geshowd! Gaat hier allemaal goed, ben zooo aan het genieten. Heb deze week nog een week vakantie gekregen van mn werk, dus dit weekend pas weer werken, dan hoef ik M ook mooi niet bij het KDV achter te laten, kan ik dat weer een weekje uitstellen.
sooki, blijf t een apart verhaal van je vinden hoor. maar goed heb er ooknog nooit van gehoord. wel goed te horen dat je steeds weer meet kunt genieten.
1 van de problemen in deze zwangerschap die ik had heet placenta increta. Misschien dat je daar op kan googlen als je het eens wilt nazoeken.. (staan plaatjes bij enzo)
Vlinder tot nu toe krijg ik tot januari en dan gaan ze bedenken wat de volgende stap is, maar zolang ik me er goed bij voel, wil ik eigenlijk wel verder dan januari afwachten. Ik wil gewoon echt niet geopereerd worden tenzij het risico voor mij te groot wordt als we het laten zitten.
Bianca en Vlinder wat een mooie foto’s hebben jullie gemaakt!!
Bianca leuk ook om je gezicht te zien!
Freggel wat fijn dat de therapeut je zo goed kan helpen, maar wat naar dat je je zo rot voelt. Ik hoop dat het steeds een stapje beter mag gaan met je.
Oke nog een paar maandjes dus… Als ze je gaan opereren kun je zeker niet meer zwanger worden… dan begrijp ik heel goed dat als het voor jou geen risico is dat je nog langer wilt wachten.
Freggel ben blij om een iets positiever berichtje van je te lezen. En wat ontzettend fijn dat het 'klikt’met je threapeut, dat is toch altijd maar weer afwachten. Maar dat is in ieder geval al een begin. Ik weet zeker dat je er gaat komen, en wat maakt het uit dat je daar meer gesprekken voor nodig heb. Sommige mensen lopen hun hele leven bij een therapeut. So what! Ik ben er nu wel makkelijker in, maar vroeger was het 1 van mijn grootste geheimen, zelfs mijn ouders wisten het niet. Schaamd emij er voor, maar tegenwoordig hoeft dat niet meer.
En bianca jij zat zo te klagen een paar weken geleden. Nou meid ik kan je vertellen, je hebt niets te klagen! Je ziet er echt weer toppie uit en dat zo snel na de bevalling! :thumbup: En wat een heerlijk meisje is het toch :inlove: Maar ik denk dat ze meer op pappa lijkt dan op jou? wat zeggen andere ervan.
Enne veel plezier morgen met tammy Maar dat gaat vast en zeker lukken.
Sooki, het lijkt mij een hele moeilijke keuze. Ik zou het denk ik zelf ook nog een tijdje de kans geven. Is je kinderwens vervuld, dan is het een heel ander verhaal. Maar nu zou ik ook wachten ja. Houd deze situatie je tegen om zwanger te worden of zou je sowieso nog langer hebben gewacht?
En als ik jullie verhalen allemaal zo lees. Ben ik toch wel blij dat ik maar 4 uurtjes in de week werk. KDV ed zijn niets voor mij. Laat mij maar lekker thuis zitten met de kids. Ben altijd weer erg blij als die 4 uurtjes voorbij zijn en ik mijn ventje weer zie. 23 september gaat hij naar de psz, ben benieuwd hoe me dat afgaat.
Zo alle beddengoed is gewassen, morgen komt mijn moeder nog even helpen met de allerlaatste grote schoonmaak. Hub gaat de laatste boodschappen doen en dan zijn wij er helemaal klaar voor…geloof ik :roll: .
Woensdag is het Kian-dag. zwemmen, speeltuin, pannenkoekenhuis opa oma slapen. afijn ze laatste dag als enigskind.
Sooki, het lijkt mij een hele moeilijke keuze. Ik zou het denk ik zelf ook nog een tijdje de kans geven. Is je kinderwens vervuld, dan is het een heel ander verhaal. Maar nu zou ik ook wachten ja. Houd deze situatie je tegen om zwanger te worden of zou je sowieso nog langer hebben gewacht?
Dit houdt mij tegen, gedwongen ook, ik mag en kan gewoon nu niet zwanger worden. Ik denk dat wij het anders al wel weer geprobeerd hadden. De wens is zo groot... Ik zit me ook af en toe wat te verdiepen in pleegzorg, maar dan wil ik eerst zeker weten dat er van mezelf geen kindje meer bij komt..
Wat betreft het werken: Ik ben ook meer een thuismama hoor, maar de financiën laten het gewoon niet toe helaas... vind dat zo jammer
dat maakt het toch nog een tikje zwaarder, vind ik , wanneer jullie toch die wens hebben. Pff erg moeilijk zeg.
Wij zijn zelf naar een informatieavond geweest voor pleegzorg. Wij stonden en staan er nog steeds heel erg positief tegenover. Alleen toen ik Kian kreeg, was dat voor mij geen afsluiter, wisten we zeker dat we nog een 2e wilde en dus leef je daar naar. Toen kwam pleegzorg op ons pad en ga je toch twijfelen. Maar omdat onze eigen kinderwens nog zo groot was, besloten we toch nog voor een tweede te gaan. Helaas zijn de kamers nu op. Maar wij kunnen er nog een verdieping boven op zetten. Mocht dat fiancieel mogelijk zijn, dan gaan wij zeker weten de pleegzorg in.
Het is geen eitje, maar je kan wel voor iemand wat betekenen en wij hebben het er graag voor over.
En financieel is het hier net haalbaar om maar 4 uurtjes te werken. Het is ook maar net wat je in het leven wil. Wij hoeven geen dure vakanties, geen nieuwe auto, en geen nieuwbouw huis. Het is maar net de keuze die je maakt. Wij hebben hier voor gekozen zodat ik thuis bij de kids kon blijven. Natuurlijk is wel eens moeilijk rondkomen, maar ik heb het er voor over. 1 keer in het jaar krijgen wij het belastinggeld, een flinke som en daar worden dan alle extra dingetjes van gedaan. anders ozu het nog moeilijker zijn.
Gisteren begravenis gehad, was mooi, maar wel vermoeiend. Hadden Mika bij m’n ouders gelaten en het grootste gedeelte was gelukkig ìn de kerk (waar ik dus iig kon zitten), dus dat viel wel mee. Alleen laatste stuk buiten staan (met de condoleance) kreeg ik toch wel echt last. Was nog familie uit Duitsland gekomen en die hebben een dochtertje van ietsje ouder dan Mika. Omdat zij zo teleurgesteld waren dat we Mika niet mee hadden, na de begravenis Mika dus laten brengen (gaan na begravenis hier altijd met elkaar nog ergens eten), maar daardoor wel extra lange dag geworden… Maar goed, kan de komende dagen weer bijkomen.
Heb met m’n schoonmoeder gesproken en mogen - heel lief - ondanks de gebeurtenissen van afgelopen week tòch Mika’s verjaardag zondag bij hun vieren (de meesten die komen, komen bij hun vandaag, zij hebben meer ruimte en zij zou een taart bakken, dus is ook gewoon het meest praktische - en nu scheelt het mij weer een hoop ‘bedienen’, want verjaardagen worden hier altijd heel uitgebreid gevierd).
Vieren het nu dus donderdag thuis met m’n ouders, zodat hij ook nog wat op de dag zèlf heeft en zondag dan met de rest van de fam. van hier bij m’n schoonouders.
@ lelle
Het is idd niet leuk als je kindje gelijk weg wordt gehaald. Ik heb Mika toendertijd echt maar een paar seconden op m’n buik gehad, toen was hij weg (uitzuigen, wegen, etc.), vervolgens kreeg ik hem nèt lang genoeg terug voor een familie-foto en daarna heb ik hem pas de volgende ochtend (was 21:41 geboren) rond 11:00 weer gezien…
sooki dank voor de tip, zal het vast wel nazoeken.
wel moeilijke keuze hoor…vooral als je kinderwens zo groot is…
even een vraagje waarom heb je een soldaatje/schildwacht op je avatar? vind em wel mooi trouwens
en tja je rot voelen hoort er nu even bij… ik kan nu de vinger op de zere plek leggen zeg maar en dat haalt wel van alles naar boven, maar ik heb gelukkig een goeie therapeut die me er doorheen helpt.
lelle ik heb al twee keer eerder bij een therapeut gelopen, maar die waren niet zo effectief als deze. daar wisten mijn ouders van maar nu niet.
hier hebben we nu voor gekozen, omdat we in eerste instantie samen zijn heengegaan en dat wilden we niet de familie in hebben tenzij het echt nodig was. maar als gauw bleek tijdens de sessies dat bij ons het fundament nog zo sterk is en er is nu geen sprake meer van uit elkaar gaan. wel kwam eruit naar voren dat er bij mij dus het zwaartepunt lag en daar zijn we nu mee aan de slag gegaan. het heeft in elk geval de ogen bij ons geopend en ik schaam me er ook niet voor hoor, als ik maar weer happy word!
lelle kian dag :inlove:
toch wel spannend of niet?
en die kinderopvang… wijhebben de kids dus bij de gastouder maar dat gaat ook veranderen hoorde ik en las ik… nouja als de kosten niet opwegen tegen de baten dan blijf ik ook thuis hoor.
nu heb ik geen werk, maar toch doen we yeline een dag in de week heen en ook jenthe gaat als ik naar de therapie moet. zo blijft t voor yeline gewoon en jenthe kan wennen. voor het geval dat. maar ik moet zeggen heb t nu druk zat hoor…
Wel lekker dat je meteen zo vroeg terecht kan morgen! :hug:
Sooki, groot gelijk dat je wacht idd! Die operaties en chemo zit je natuurlijk echt niet op te wachten! Ik hoop dat je lichaam het vanzelf gaat oplossen door los te laten!
Lautje, jemig idd wat een tegenstrijdigheid dit!
Ik hoop dat de arts van de maagzweer gelijk heeft. Maar vaag blijft het wel.
Merk je al wat verandering bij Tim door de medicijnen?
Freggel, fijn dat je zo’n goede therapeut gevonden hebt! Goed bezig dus! :thumbup:
Ik heb 23 sept de afspraak voor onze eerste echo met 8 weken. Spannend weer!
Toch wel fijn om wat eerder te mogen.
Verder was Sven ineens superbenauwd vanochtend. Dus wij naar de ha, heeft hij voor 4 x per dag pufjes en weer een AB-kuur . Een paar maanden geleden had hij precies hetzelfde. Nou hoop ik niet dat dit zich nog vaker gaat herhalen. :?
Sven was er goed beroerd van. Maar die AB is echt een paardenmiddel, want smiddags ging het al een stuk beter, gelukkig!