Augustusstoppers 2006 deel 3 / 7 zwanger nog 3 te gaan

Hier gisteren met Alyssa de kerstboom opgezet en nee geen halve maar gewoon een hele. Ze vond het prachtig en de katten natuurlijk ook. Alleen wel balen dat stitch en shawn nu allebei in de kerstboom gaan liggen slapen en dat er zo dus kale plekken zitten in mijn berenboom. Zit gelukkig niks breedbaar in de boom. Heb er alleen verlichting en 150 kleine beertjes inhangen.

Ik heb de boodschappen binnen en ook al een deel voor kerst. Het huis is schoon. Ga nu dus ff verder lezen hier op KOK tot dat Alyssa wakker wordt.

Groetjes Ellen

Is iedereen zo druk bezig om de kerstboom op te zetten??

Daar lijkt het haast wel op he? Zo rustig is het hier. Zal wel door de feestdagen komen enzo. Is niks aan als het hier zo rustig is. Loop je alleen maar tegen je zelf te praten is ook niks.

Baukje: nog steeds alles goed bij jou en met Rudi. Ik hoop het zo.

Groetjes Ellen

Ja jeetje wat rustig hier! Bij mij komt het niet van het kerstboom opzetten, heb er namelijk geen een (geen zin in) maar het is voor de verandering weer eens chaos op mijn werk! Mijn (zwangere) collega is erg ziek, nou ja, heel heel erg verkouden en overgeven van het hoesten enzo echt heel zielig!

Nog een week werken na deze week en dan heb ik lekker 2 weken RUST! Ik verlang er echt naar!

Vandaag echt leuke kleding gescoord in de stad en 2 winterjassen! Tja als het toch 2 voor de prijs van 1 is… dan maar een zwarte én een bruine!

Tot gauw!

Hallo, ik ben ook niet alleen druk geweest met de kerstboom :mrgreen: Hij staat wel maar het is zo’n zielig geval dak jullie daar niet mee lastig zal vallen. Heb wel een beetje last van spanning voor de aankomende week. De 18e om precies te zijn :shifty: Heb een aantal vrije dagen gehad die ik non-stop aan Sven heb besteed. Was even nodig om Sven-vitamines op te doen. Had daarvoor zes dagen gewerkt :zzz:

En nu is het al weer erg laat dus eigenlijk tijd om mijn bedje op te zoeken en eens lekker te gaan slapen. Moet morgen de nachtdienst weer in.

Heb je ook de twijfels. Zo spannend he.

We hebben wel een lekkere meevaller zo voor de kerst. Mijn moeder heeft na 6 jr wachten haar erfenis gekregen van mijn opa. Lastig als er 13 kinderen zijn je kunt dan beter alleen zijn. Maar wij kregen ook iets mee ikke helemaal blij.

Groetjes Ellen

Dat zijn idd leuke meevallers zo voor de kerstdagen. De reden is natuurlijk iets minder leuk :shifty:

Dat wel maar ja het is alweer 6 jr geleden. Mijn opa is toen ook op 17 dec overleden en dat is nu mijn NOD. Wel speciaal he.

en daar ben ik ook weer eens

Ellen en Chester alvast heel veel suxxes voor zondag en maandag! ik :thumbup: voor jullie. en Ellen je hebt idd een hele speciale NOD!

Affie, waar is dat van 2 winterjassen voor de prijs van 1? Ik kan ook wel een nieuwe gebruiken. lekker hè shoppen. het is hier ook al uitverkoop.

Hier staat de kerstboom ook. ieder jaar een kleinere, maar ik geloof dat dit een formaat is dat bij de kamer past :lol:

het is op mijn werk zo druk dat ik tussendoor niet ff kan KOK-en, dinsdagavond de kerstboom gezet en de rest een beetje in kerstsferen gebracht.

woensdag op kraamvisite geweest bij mijn zus, die is dinsdag bevallen van haar 2e.

gisteravond naar het theater.

gelukkig werk ik op vrijdag maar een halve dag, want ik ben een beetje op.

vanavond lekker vroeg naar bed en in het weekend goed uitrusten, dan lukt die laatste superdrukke week ook wel.

:-*

Hoi ben ik ook weer even.

Pffff snap er niets meer van. Vanmorgen weer naar mijn psycholoog geweest en hoef ik niet meer terug te komen :shock: . Ze kon niet zoveel meer voor me doen. Ze heeft me weer doorverwezen naar een haptonoom? Dat leek haar helemaal iets voor mij. Ik heb haar gemaild voor info. Ben benieuwd. Ik heb wel het idee dat ik van kastje naar de muur gestuurd word zo langzamerhand. Ben ik zo’n moeilijk mens?

Op zich gaat alles wel goed hier maar gisteren weer ineens bloedverlies :shock: . Dat was weer even flink schrikken zeg nu is het weer over. Ik hoop zo ontzettend dat het een restje van het beetje bloedstolsel was. ( het was gelukkig niet helderrood dun bloed maar roodbruin slijm ) Niet zo heel veel maar ik schrok me weer wild. Ook heb ik weer buikpijn? Maandag weer naar de gyn. Ik hoop dat alles er nog goed uitziet vanbinnen. ( geen nieuwe bloeding of bloedstolsel )

Wel voel ik Rudi nog lekker bewegen dus dat ik wel fijn.

tot snel

groetjes baukje

heb eerst opgezocht wat dat precies is haptonomie.

misschien is het idd wat voor je. en je bent helemaal geen moeilijk mens, je bent bijzonder! voor iedereen en misschien ook wel voor elke gebeurtenis helpt een bepaalde manier van de dingen bekijken. als je psycholoog zegt dat dit wat voor je is, kun je het in ieder geval proberen. zij kent je zo onderhand wel een beetje.

pffff, is idd weer schrikken, bloedverlies. gelukkig oud en maar even.

buikpijn? Rudi zal wel aan het oefenen zijn met voetballen ofzo :slight_smile:

ik :thumbup: weer voor je maandag

Baukje: das schrikken zeg. Is wel vroeg dat je Rudi voelt of niet bij een 2de is het toch anders he. Wel leuk natuurlijk. Wat je psygoloog betreft sluit ik me bij Jental aan.

Jental: nog gefeliciteerd met je nieuwe neefje of nichtje.

Groetjes Ellen

Ellen ik voelde Pien ook al tussen de 17/18 wk dus ook vroeg. Rudi voel ik nu sinds 16/17 wk. Spannend trouwens binnenkort je NOD. Zal voor je duimen. Is wel een heel speciale datum hoor wie weet.

Chester ook jou NOD komt er toch weer aan?

Jental gefeliciteerd met het tante worden.Wel heel speciaal he kraambezoek als je zwanger bent? Weten ze het al?

Volgens mij had Affy het er al een keer over. Over de kindjes die sommige zwangeren van ons al hebben. Pien is nu 1,5 jaar. Kan ik haar er in gaan betrekken? Is dat nog niet te vroeg? Ze is nog zo jong snapt ze het al wel nee toch? Weet iemand hier wat over. Ik ben er nu nog niet zo mee bezig met haar. Maar misschien toch wel wat om over na te gaan denken.

groetjes baukje

Hoi Baukje ik werk op een kdv en de meeste kindjes van 1,5 “weten” wel dat hun mama zwanger is, hoor. Of ze het werkelijk beseffen is een tweede, maar misschien kun je langzaam aan beginnen met “Mama heeft een baby in haar buik!”. Ik ken namelijk ook verhalen dat ouders ervoor kozen niets te zeggen omdat ze dachten dat hun 1e kindje het niet zou begrijpen. Je moet je voorstellen dat er (in de ogen van zo’n dreumes) ineens een baby in huis is! Geloof me, dat is een ware schok hoor, ookal zijn ze nog klein. Ik denk dat het goed is er van te voren al een beetje over te beginnen, en bijv boekjes te lezen erover. (even op bol.com kijken :wink: ) Succes!

Hmm dan straks toch maar eens mee beginnen. Ik wilde het zoiezo niet te vroeg doen vooral omdat voor een kind 9 mnd echt onoverzichtelijk lang is. Ze hebben nog geen enkel besef van tijd. Ook heb ik het met mijn neefje van 4 gezien. Mijn schoonzusje en zwager hadden het hem al verteld met 6 wk ofzo. Dat mannetje was er helemaal vol van nergens anders had ie het over. En dan duurt 8mnd nog heeeeeeeeeeeeeeeel erg lang. Zoals jullie misschien nog weten is deze zwangerschap toen ook in een miskraam uitgedraaid. Hoe leg je een ventje van 4 uit wat een miskraam is terwijl hij al 2 mnd niets anders dan baby baby baby hoort? Hij heeft het daar heel erg moeilijk mee gehad en snapte er natuurlijk niets van. Nu is dat met Pien natuurlijk wel anders ze is nog maar 1,5 jaar en zal 23 mnd zijn als Rudi geboren word maar ik vind het heel erg lastig. Wanneer moet je haar er nou in betrekken en hoe? Het zal toch shocking voor haar zijn dat er straks ineens een baby in HAAR huis gedumpd word waar ze helemaal niet voor gekozen heeft en niets van begrijpt ook al heb ik haar er vanaf begin af aan in betrokken? Natuurlijk wil ik niet doen alsof er niets aan de hand is en jullie begrijpen ook wel met al dat onzekere gedoe dat ik haar zoiezo nog niet verteld heb. Maar ik zal eens kijken voor wat boekjes en info op internet ofzo hoe dit aan te pakken. Ze heeft wel door dat er iets met mijn buik is in ieder geval. Ze kijkt heel de tijd onder mijn shirt en aait en prikt over mijn buik. ( of doen alle dreumesen dat?) Wel anders dan bij Jeroen in ieder geval net of ze iedereen mijn buik wil laten zien.

Voor degene met de NOD’s in zicht :thumbup: :thumbup: :thumbup:

groetjes baukje

Baukje: hun er in betrekken is wel heel belangrijk. Ik ga het zeker doen maar andere tips zijn van harte welkom hoor. Alyssa wil ook altijd onder mijn trui kijken en ook bij papa. Heb haar wel gezegd dat zij uit mama buik komt toen was ze nog een baby en nu zegt ze steeds als ze mijn buik ziet baby. Zo lief.

Ha dames,

Volgens mij komen er een paar NOD dagen aan! Ben heel benieuwd, ik hoop dat er weer wat zwangeren zijn!!!

Ik weet even niet wat ik van mijn zwangerschap moet denken nu. Toch wat de onzekerheid denk ik vanwege een eerdere miskraam. Ik denk totaal geen zwangerschapsverschijnselen meer te hebben. Ben wel sinds een paar dagen heel moe maar ik ben ook ontzettend verkouden geworden. Verder niet misselijk, alleen af en toe een vlaagje. Nou ja, woensdag zullen we weten of er een hartje klopt. Pas dan durf ik er vanuit te gaan dat het wel eens echt wat kan gaan worden.

Verder heb ik eigenlijk geen nieuws. Nog een weekje (= 3 dagen) werken en dan anderhalve week vrij. Daar heb ik veel zin in. Misschien komt mijn nichtje van vijf nog een paar daagjes logeren. En met kerst gaan we wat familie opzoeken.

tot gauw!

Vanmorgen getest en was negatief net zoals ik had verwacht. Heb wel mijn twijfels hoor. Mijn ongi is nog in geen velden of wegen te bekennen gelukkig.

Liefs frutsel

Frutsel, wat jammer…

:hug: Frutsel, maar geen :evil: is nog altijd hoopvol

Ellen, al getest?

Pien, ook ik ben eigenlijk alleen maar heel erg moe, ben dan ook erg blij met het weekend en straks de kerstvakantie. Natuurlijk ook omdat ik de 28e de echo heb!

Kraamvisite is zeker leuk en ik heb een heel lief, heel klein nichtje erbij. Ze weten het nog niet, met kerst gaan we het de familie vertellen.

ga me zo maar eens uitgebreid douchen, mss wel eerst een maskertje. je moet jezelf zo af en toe verwennen :mrgreen: