Augustus stoppers 2009

Tja, ik merk nog niks bijzonders moet ik zeggen… Geen tekenen die op een zwangerschap duiden nog…

Vorige keer had ik dat ook niet hoor, pas rond de dag dat ik het moest worden kreeg ik buikpijn. Toen was ik er van overtuigd dat ik ongesteld zou worden, maar het bleef weg… Was de buikpijn dus van wat anders :-). Nu nog maar afwachten.

Bovendien is mijn banner ingesteld op een regelmatige cyclus en dat is nog maar even afwachten natuurlijk…

Maar ik duim vrolijk verder :slight_smile: :pray: .

Ik duim met je mee!

Maar vanaf je eisprong tot je menstruatie (moet NOD zijn) duurt bij veel vrouwen 14 dagen, de periode tussen menstruatie en eisprong is het deel dat het meest variabel is. Dus als je weet wanneer je je eisprong had. . . Maar goed, het is toch altijd afwachten want je zult maar net de uitzondering op de regel zijn :?

Ik vloei nog steeds, alleen bij het afvegen en heb af en toe lichte krampen. Ik :pray: zoveel ik kan.

@Penelope wrote:

Oh meiden, willen jullie voor me :pray: ?

Ik heb net wat gevloeid, zag het bij het afvegen. Ik hoop zó dat het een innestelingsbloeding is :pray: Het zou wel kunnen volgens mij, vandaag is de 5e dag na mijn eisprong. Heb ook wat last van krampen. Als het maar goed gaat :pray:

En nog van harte met je vriend’s verjaardag Kim.

Ik zal voor je duimen :pray: ! Spannend.

En ik moest je bedanken van mn vriend, heb hem gefeliciteerd :thumbup: :mrgreen:

Wat een weer he, vinden jullie ook niet? En morgen word het nog warmer!

Heb medelijden met de (hoog)zwangere dames nu. Je zal morgen maar gaan bevallen :shifty:

Nou hier maandag dus ongi begonnen en vandaag echt flink doorgezet. auw :? Hopelijk hierna een jaartje ofzo er vanaf? :angel:

Kim, welkom bij de aug.stoppers! Veel klusplezier :mrgreen:

Penelope, ik zal voor je duimen, maar kan dat al zo snel dan een innesteling?

O en wie deed het lijstje nou? :think: Maria toch? Je mag als je tijd hebt bij mij de tweede ronde invullen en NOD 14 september :-*

Groetjes Amaya.

Ja warm is het inderdaad. Vannacht ook nog 20 graden he? Leg je luchtbedje maar buiten neer. Kan makkelijk met dit weer :slight_smile:

Lijkt me ook niet fijn om met dit soort temperaturen zwanger te zijn.

Hier lijkt mijn ongi alweer over. Duurde vijf dagen, maar heeft al die dagen niet echt doorgezet. Hmm… :think:

Amaya, ik doe het lijstje inderdaad. Heb je ronde en NOD meteen even aangepast. Als ik een cyclus van 28 dagen heb, hebben we dezelfde NOD.

Nou, ik duik nu lekker m’n bedje in. Slaap lekker allemaal! :zzz:

Amaya, balen dat je zo’n last hebt van je ongi :frowning:

Hier staat eea over de innestelingsbloeding:

De bevruchting heeft plaatsgevonden. De eicel en de zaadcel zijn samengesmolten en wordt vanaf nu 'zygote' genoemd, een ander woord voor bevruchte eicel. Deze zygote bevat de erfelijke kenmerken van beide ouders. Na de bevruchting gebeurt er 24 uur even niets, maar daarna begint de bevruchte eicel zich te delen.Na vier dagen zijn dit er meer dan honderd. Het eitje wordt na al die delingen 'blastocyst' genoemd en lijkt op een klein besje.
Dit trosje wordt door de 'haartjes' in de eileider naar de baarmoeder geduwd. Hoewel het slechts om enkele centimeters gaat, doet de bevruchte eicel zo'n vijf tot zeven dagen over de reis. Het klompje cellen is zo'n 0,1 - 0,2 mm groot wanneer het zich in de baarmoederwand vasthecht. Aan de buitenkant van de eicel zitten hechtvlokken, die later zullen uitgroeien tot de placenta. Het vruchtje verdwijnt helemaal in de baarmoederwand, die nu dik en goed doorbloed is door het progesteron. De celdeling blijft ondertussen doorgaan tot de baby uiteindelijk uit miljarden cellen zal bestaan. Vanaf de innesteling wordt het vruchtje een embryo genoemd.

In deze week gaat je lichaam aan de slag om diverse hormonen aan te maken. Deze hormonen en eiwitten zorgen ervoor dat je lichaam het embryo niet als een indringer ziet, maar het juist beschermt. Het progesteron zorgt ervoor dat je baarmoedermond niet meer doordringbaar is.
De samenstelling van de slijmprop in je baarmoeder verandert weer. De poort gaat weer dicht gaat en het vruchtje wordt goed beschermd. Omdat de baarmoeder nu zo goed doorbloed is, kan er tijdens de innesteling een klein bloedvaatje scheuren, waardoor je wat bloedverlies kunt hebben.

Dit noemen we de innestelingsbloeding.
Het is niet ernstig en het komt bij 1 op de 3 vrouwen voor. Als de bloeding niet gepaard gaat met zware kramp, en het bloeden niet te hevig is, hoef je je er geen zorgen over te maken.
http://www.babybytes.nl/Zwangerschap/kalender/week/3

Er staan ook best veel tegenstrijdige berichten op internet, maar toch ook wel ervaringsverhalen van meiden die in de week voor ze ongesteld moeten worden een lichte bloeding hebben en dan na een week komen melden dat ze zwanger zijn en dat het dus een innestelingsbloeding was.

Ik zou ook niet weten wat het anders voor bloeding zou zijn eigenlijk :think:

Maria, mijn laatste menstruatie duurde ook maar een paar dagen en was maar een beetje. Apart he.

Ik dacht dat het bij mij lag aan het weer opstarten van de cyclus (maar ja ik had dan ook al veel gebloed van de ma en het liep min of meer in elkaar over).

Penelope, ik hoor heel vaak ove reen innestelingsbloeding, zou maar zo kunnen!

Maria, jeetje nog niet opgeknapt. Hoop dat je snel beter wordt, zodat je lekker aan de gang kunt.

Kim, nog van harte met je vriend!

Amaya, dus je ongi is nu helemaal doorgezet en nog zoveel last van ook :hug:

Ik heb gister de hele dag een zwaar gevoel onderin gehad met rekbaar slijm, eergister begon het met steekjes. Maar hubbie had geen zin gister :evil: , ja we waren wel bezig, maar tot een eind kwam het niet, ik baalde :thumbdown: . Nu trekt dat zware gevoel weer weg. We hebben hem dus gemist denk ik ( tenzij het klussen van eergister nog effectief is geweest ).

Vandaag ben ik lekker vrij, ben er wel blij om. Gister moest ik 's morgen en 's avonds werken ( zorg ). Ben toch wel blij dat ik op deze superhete dag lekker koel thuis kan zitten.

Ah Vlinder, wat ontzettend sneu! Baal baal. Ik hoop voor je dat het toch genoeg is geweest om effectief te zijn. Of misschien hebben jullie de dag ervoor ook nog geklust? Dat zou dan ook nog kunnen werken. Ik duim voor je Vlinder!

Ik vloei ik inmiddels toch wel behoorlijk, nog net niet zoveel dat het in mijn onderbroek drupt, maar als ik plas is het wel behoorlijk rood gekleurd. De kramp is grotendeels weg. Maar ik maak me wel wat zorgen, ik lees hier en daar dat de bloeding niet te heftig mag zijn, maar ja, waar ligt die grens? Zorgen maken heeft geen zin, het gaat toch wel zoals het gaat en ik probeer er niet aan te denken, maar ik hoef maar een steekje te voelen of ik denk alweer oh jeee.

Penelope, hmm ja hoe veel dat bloeden dan is weet ik ook niet :think: . Je kunt inderdaad niks anders doen dan wachten, maar dat duurt zo lang nog he! Die wachtweken zijn niet leuk.

We hebben dag 11, 12 en 13 ook nog geklust, alleen 14 dus niet. Ik hoop dat we vanavond nog wel even klussen, voor 't geval dat… Ja ik baalde gister wel, ik vind gewoon dat een man altijd moet kunnen haha :mrgreen: daar zijn ze toch mannen voor :wink:

Haha, vind ik ook hoor :wink:

Maar als je dag 11,12 en 13 hebt geklust dan mis je hopelijk dag 14 niet echt. Als inderdaad dag 15 ook nog even meepakt dan kan het daar al haast niet meer aan liggen, zou je zeggen. Heb je nog een ovu test gedaan na die eerste? Je denkt dat je eisprong echt de 14e was? Dan zou het klussen van dag 13 op zich wel raak kunnen zijn.

hahahah je spoiler vlinder! tja, zoals het bij ons wel eens niet wil, wil het bij hem ook wel eens niet. alleen lastig als dat dan nét in je vruchtbare dagen valt. ik denk zelf dat die dagen ervoor ook wel nuttig kunnen zijn hoor. gewoon afwachten (en z.s.m. nog een keer doen natuurlijk ;-))

penelope, balen dat je inmiddels zo vloeit! zal wel geen innesteling meer zijn dan? wanneer kun je dan eigenlijk testen om te checken?

ik heb vanmorgen ook een test gedaan, omdat ik die lichte ongi niet vertrouwde, maar test was hartstikke negatief.

misschien maar beter ook, want had door mijn ziek-zijn de foliumzuur niet meer ingenomen en de medicijnen die ik van de ha kreeg mogen niet in combi met zwangerschap ingenomen worden.

ongi is nu trouwens echt opgehouden… nu de rest van mijn lijf nog weer normaal krijgen…

Penelope, ik had mijn ovutestjes al op, had op dag 12 een licht positieve test, dan zit het ei er dus aan te komen, waarschijnlijk dag 13 of 14 dus, maar ik denk zelf dat het gister was.

Maria, hoop dat je snel opknapt, je hebt je energie straks nog wel nodig :wink:

gelukkig krijg ik van dat klussen ook energie, dus dat komt wel goed hoor.

Flink klussen dan Maria, ben je snel beter! :wink:

Vlinder, ja is toch rond 36 uur ofzo, na een pos ovutest dat je ei springt? Maar ik weet het niet precies hoor, zoiets herinner ik me vaag.

Ik ben ook bang dat het geen innestelingsbloeding meer is door de hoeveelheid, al lees ik ook wel ervaringsverhalen van meiden die zeggen dat het net een beginnende ongi is of dat ze 2 dagen heb gebloed. Maar als dit mijn ongi is heb ik wel een hele korte cyclus gehad. Want de eisprong was ook al op dag 11. Nou ja. Ik weet het ook niet :frowning:

Sorry Maria, vergeten je vraag te beantwoorden. Ik las ergens dat je 4 dagen na de innestelingsbloeding zou kunnen testen. Lijkt mij een beetje vroeg, maar ik weet het niet.

Oh is dat zo 36 uur? Nou dan zou ik idd op dag 14 uitkomen :wall: . Las dat zaadjes 24 tot 48 uur in leven blijven, dus er zit wel een kansje in, als mijn hubbie langlevende zaadjes heeft :mrgreen:

Penelope, irritant he die onduidelijkheid en dat wachten duurt nog zo lang. Help me weer even, was jij nou gestopt met de pil of had je een spiraaltje uit laten halen?

Ja, ik keek nog even snel op babybytes en daar staat dit:

Een grote hoeveelheid oestrogeen in het bloed beïnvloedt de baarmoederhals en de slijmprop die zich daar bevinden. Na zo'n 'oestrogeenpiek' treedt de ovulatie op, zo'n 24 tot 36 uur later, en duurt gemiddeld 48 uur.

De snelle zaadjes zijn de jongetjes en de langstlevende zaadjes zijn de meisjes :)

Ik heb in juli een missed abortion gehad en ben gecuretteerd. Binnen twee weken na de curettage heb ik een menstruatie gehad (vrij snel dus al en viel in augustus) en volgens mij kreeg ik 11 dagen daarna de eisprong. Het kan dus ook best dat mijn cyclus gewoon met me aan het dollen is :(

Elders op dit forum las ik dat zolang je een innestelingsbloeding kunt opvangen met een inlegkruisje het wel ok is. Ik verlies alleen bloed als ik plas dus heb niet eens een inlegkruisje nodig, al heb ik die uit voorzorg wel in mijn onderbroek gestopt. Maar ik heb toch ook nog een beetje hoop.

O ja sorry :hug: , dat was janinepien die een spriraaltje eruit had laten halen geloof ik dan.

Ik hoop echt voor je dat het gewoon een innesteling is. Qua dagen zou het goed kunnen vanaf je eisprong. En het zou toch geweldig zijn zo snel al weer zwanger :mrgreen:

Maar hoe zit dat dan, ik had op dag 12 en licht positieve test, die dag daarna als ik zou testen misschien wel een duidelijke positieve test, moet ik dan vanaf dag 13 24 tot 36 uur later tellen :think: ( heb me ook weer niet echt verdiept in die ovutestjes schijnbaar ). Ik dacht dat als de test goed positief was dat je dan je eisprong net hebt gehad of dat hij er op zeer korte termijn aan zit te komen.

Hoef je geen sorry voor te zeggen hoor. Ja, zou super zijn meteen weer zwanger 8)

Met ovutesten, wat ik erover lees, scheelt het heel erg welk merk je hebt en ook nog eens van persoon tot persoon. De algehele stelregel is dat de teststreep donkerder moet zijn dan de controlestreep. Maar ik lees ook vaak genoeg dat het bij iemand nooit donkerder wordt dan de controlestreep en dat het bij hun zo is (als de ovu eraan komt) dat het teststreepje er uberhaupt staat. Ik weet eigenlijk niet of er dan nog verschil is in dikte. Aangezien jij na die lichte positieve ovutest niet hebt kunnen testen of de teststreep nog donkerder zou worden zou ik je gevoel mee laten wegen, wanneer jij dacht te voelen dat je je eisprong zou hebben. Maar hoe je het ook wendt of keert, als je het in de periode elke dag of om de dag doet dan kan het daar bijna niet aan liggen lijkt me.