Augustus / september 2012 stoppers

Vandaag contact gehad met gyn. Ik moest weer een nieuwe verwijzing vragen om de mirena eruit te laten halen, best gek als je bedenkt dat er ruim een jaar geleden ook een verwijzing was om hem te laten plaatsen.

Maar goed HA gebeld, en volgens mij is het eruit halen (normaal) niet zo’n probleem dus ik ga het eerst bij de HA proberen. (heb zelfs eens op een site gelezen dat iemand het zelf gedaan heeft :think: :eh: , en dat terwijl het ook zo zou kunnen gaan als bij D.)

Nu ongi, dus maandag 13 aug is het zover!

Een verwijzing om hem eruit te halen?

Ik heb er niet veel verstand van maar het klinkt inderdaad wel gek!



Hebben jullie ook al slapeloze nachten?!:wink:

Hier pas net begonnen en al slapeloze nachten…

Kamers opnieuw indelen in gedachten, met elkaar overleggen wat we wel en niet willen…

En we hebben zelfs al namen!!! Hahah

Nu maar hopen dat het snel raak mag zijn!!

Hallo ik wil me ook aanmelden. Gisteren mijn mirena laten verwijderen. Dus… Eerst maar even afwachten en dan gaan we er weer voor. Het zou voor ons het 3e kindje zijn. Ook deze keer weer spannend. Vooral omdat de rust eindelijk is wedergekeerd en nu gaan we weer opnieuw beginnen :roll:



1e x duurde het uiteindelijk 2 jaar voordat ik zwanger was (was wel een tijdje op hold gezet vanwege medische problemen). Bij de 2e heeft het een klein jaartje geduurd. Toen we voor de 2e gingen was ik direct in ronde 1 zwanger maar dat ging helaas mis.



Dus nu benieuwd of we het kunnen doorlopen zonder strubbelingen :slight_smile:

Heb wel t idee dat de druk minder hoog is. We zijn al super blij met onze meiden. Dit is een extraatje.



Veel succes allemaal.

Welkom Mosje en succes gewenst.



Mimi wat raar een verwijzing om te laten plaatsen en verwijderen.



Iemand ( zit op tel dus kan niet terug lezen) vroeg of het leuk was om te vermelden wat voor werk we doen. Ik ben sinds nov 2011 thuisblijfmama voor Fleur. Dit vanwege reorganisatie op het werk wat ik deed.



Hier ook al aan het nadenken over inrichten kamers, jongensnamen hebben we al ( die hadden we al voor ons eerste kindje, maar dat werd een meisje)

Ff een vraagje. Slikken jullie al foliumzuur?? Ik zat me te bedenken dat ik daar ook weer mee moet beginnen.



Hebben jullie een spiraal laten plaatsen bij de HA of het ziekenhuis? Ik zit net bij een nieuwe HA maar die man komt nogal zenuwachtig over. Hij heeft mijn spiraal verwijderd maar ik merkte dat zijn handen erg trilden. Kan me niet voorstellen dat het makkelijk gaat als hij ook mijn spiraal plaatst. Het zal nog wel ff duren voordat ik een nieuwe laat plaatsen maar dan kies ik toch liever voor het zkh.



Ik ben benieuwd hoor wie hier t eerste zwanger is. Dan wordt het allemaal weer zooo echt.



Fijne avond nog allemaal! Ga lekker mijn bedje in.

mosje zodra ik stop met de pil ga ik aan het foliumzuur.



ik zou dan ook naar het zkh gaan voor een nieuw spiraaltje, en dan uitleggen van je nieuwe huisarts waarom je graag in het zkh wil laten doen…

Wij gaan 31 augustus stoppen met de pil…

Ik ben 24 en mijn vriend 34, al bijna 7 jaar samen en wonen nu iets meer als een jaar samen.



We gaan voor de eerste!

ik vind het erg spannend allemaal… :inlove:

Ik heb ruim 10 jaar de pil geslikt dus ben benieuwd hoe lang het ontpillen duurt…



ik hoor wel eens mensen dat ze de eerste periode van het stoppen met de pil “voorzichtig” doen met vrijen… is dit met een rede? “mag” je niet gelijk zwanger worden na het stoppen met de pil?



ik ga als ik stop met de pil gelijk beginnen met foliumzuur…



Ik duim dat het voor ons allemaal voorspoedig gaat!

jaaa nieuwe meiden! :dance: :dance: Gezellig en welkom!



D. wat gaaf om je hier tegen te komen, echt leuk zeg! Spannend :inlove:



Wij waren ruim een week op vakantie geweest. Naja vakantie… bij mijn moeder waren we 8) Woont aan de andere kant van nl dus voor ons voelt dat als vakantie.

Hier de eerste ronde :dance: Van de week heb ik een eisprong gehad, denk ik. Maar ja, niet vaak gezellig gehad want elke keer ging mijn moeder tegelijkertijd met ons naar bed :evil: 8) :lol: 1 keer een momentje gepakt maja dat was meer lust :lol: :oops: We zien wel of het een toevalstreffer is geweest.

Elintjuh Welkom !

Wij zijn ook gelijk begonnen na het stoppen met de pil en ik heb ook gelijk een regelmatige cyclus gehad. Wij doen ook niet voorzichtig hoor.

Ik hoor ook wel eens dat het beter is om eerst te stoppen en dan de maand daarna pas te beginnen. Dit schijnt dan makkelijker te zijn ( als je gelijk zwanger bent ) om te bepalen wanneer je eisprong is geweest en dat ze makkelijker kunnen uitrekenen wanneer je bent uitgerekend.



Mutsie:Lekker dat jullie er toch nog even tussenuit zijn geweest, maar balen dat jullie niet echt privacy hadden…





Hier weer terug van vakantie. Hebben een heerlijke week gehad, veel gezien en gedaan en Fleur vond de speeltuintjes zo leuk !

Zondag de laatste pil en dan gaan we er weer voor ! :pray:

Helleu!



Wat een gezelligheid hier, leuk! :inlove:



De mirena wordt a.s. donderdag verwijderd. Stond op dinsdag maar had geen oppas voor J. dus verzet naar donderdag, dan is Vriendje er gewoon. Ik heb hier multivitaminepillen liggen waar foliumzuur in zit. Ik hoop heel erg dat al die vitaminen ietsje gaan helpen tegen de vermoeidheid, want daar had ik erg veel last van de eerste zwangerschap, tot aan een week of 16 was ik een vaatdoek. We zullen zien hoe dat dit keer gaat.



Elintjuh: je mag meteen zwanger worden na de pil hoor. Er zijn mensen die eerst even willen weten hoe hun cyclus loopt, maar als je dat niet wil kun je er meteen voor gaan.



mosje: mijn spiraal is geplaatst door de huisarts, zonder moeite, hij wordt verwijderd door de gyn omdat hij naar achteren is gezakt en ze er niet bij kan. Ik word dus doorverwezen door de ha, ik weet niet of je ervoor kan kiezen of je dat bij de gyn of de ha wil laten doen eigenlijk. Maar een kerel met trillende handen bij je baarmoedermond klinkt niet heel gezellig nee :shifty:



mutsie: :slight_smile: Het kan zo maar raak zijn na een avondje lust he :angel: Waar woont je moeder? Wij zijn ook net terug van een weekje Limburg, waar mijn schoonfamilie woont. Dat voelt idd helemaal als vakantie, zeker omdat we er schandelijk verwend worden. Ik geniet er extra van, omdat mijn ouders niet meer leven en zij helemaal de oma- en opa-rol op zich hebben genomen. Mijn schoonmoeder zal echt door het dolle zijn als ze hoort dat er hier een kindje bij komt, ik kijk er nu al naar uit :inlove:



Over werk: ik werk in de zorg als EVV’er (eerst verantwoordelijk verzorgende) voor 28 uur. Ik heb vakantie tot 6 september, dus voorlopig nog heerlijk vrij met mijn mannen. Ik had mooi weer besteld voor vandaag, maar het is hier helemaal donker en bewolkt. Dat wordt een dagje knutselen met J, ook gezellig! :slight_smile:

Dan gaan we het gewoon eens proberen…



Vindt het wel erg leuk dat mijn lief nu het dichterbij komt steeds meer geintreseerd raakt over zwangerschappen en baby’s e.d

heb nu 2 vriendinnen met een kleine van 3 en 4 maanden en lief is er echt gek mee… vraagt hun en de vaders ook van allerlei tips.

En hij denkt al na over het kamertje enzo… echt heel leuk!



Ik werk ook in de zorg, 32 uur als verzorgende ig… op een pg afdeling… helemaal super:) ben alleen wel benieuwd hoe het straks gaat als ik echt zwanger ben, ik ben nu geneigd snel ff te tillen of ik doe het wel even alleen… zal dat straks nog kunnen? is het te doen zo vroeg opstaan en allerlei kwaaltjes te hebben (mocht je die krijgen)



Wil als het allemaal lukt 28 uur gaan werken, wij werken kleinschalig en maken zelf de roosters en ga dan vaste dagen werken de ene week 4 dagen en de andere week 3… dat staat al vast met de collega’s echt ideaal!:wink:



d spannend donderdag spiraaltje eruit, heeft je lichaam dan ook nodig om te “ontspiralen”?

Leuk om te lezen dat er toch een hoop in de zorg werken!

Ik werk ook jn de zorg voor 32u p.w…

Is nu al erg zwaar dus ben ook zeer benieuwd hoe het gaat als ik zwanger ben…

Hebben groot personeelstekort en de zorgzwaarte is te groot!

Ik werk alleen op een groep van 7 clienten met een verstandeljjke beperking.

Ik ben ook gauw geneigd om iderdaad even snel te tillen pf dingen alleen te doen en daar zal ik dan echt rekening mee moeten houden

wij werken “kleinschalig” met een groep van 9 bewoners met nu tijdelijk een 10e als crisisopname, we werken overdag met zijn 2e en in de avond alleen, we zitten met 2 groepen naast elkaar dus je kunt vooral in de avond hulp vragen bij de buren :wink:

zitten nu in de vakantieperiode, rooster helemaal dicht alleen hebben we jammer genoeg een collega die zich 3x in 1 week ziek meld… :frowning: en als je dan 5 vroege diensten hebt sta je steeds alleen jammer genoeg…

maaaar ik heb nu 3 weken vakantie dus hoef me even nergens druk om te maken :smiley:



Wat doen jullie mannen?

die van mij heeft een eigen winkel en begint later dan dat ik doe als ik een vroege dienst heb… dus als ik om 7.00 begin dan zou hij de kleine kunnen doen… hoe doen andere dat met mannen b.v op de bouw of in de vrachttwagen of met een baan waar ze ook vroeg beginnen??

Ik ben thuisblijfmama sinds nov. 2011.

Mijn vriend heeft samen met twee broers een eigen autodemontagebedrijf en werkt daar 5 dagen in de week. Hij vertrekt om 7.30 uur om vervolgens tussen 18.00 en 18.30 uur weer thuis te komen.



Toen ik zwanger was van Fleur heb ik in de schoonmaak gewerkt voor 20 uur per week en ik vond het op zich goed te doen ( ik heb ook een super goede zwangerschap gehad )

Elintje: Mijn man werkt in de bouw en gaat om 6:30 van huis en is 16:15 uur weer thuis. Wij hebben het geluk dat ik op een buitenschoolse opvang werk en alleen 's middags werk. Ik verzorg Siem 's ochtends, dan komt oma om 's middags op te passen en mijn man lost haar weer af als hij thuis is en verzorgd dan Siem. Geeft hem eten, wast hem, geeft de laatste fles enz. 1 dag gaat Siem naar het kdv, ik breng hem en zorg dat zijn tas klaar staat en schriftje geschreven is en mijn man haalt hem dan weer op en doet het avondritueel. Ik ben weer laat thuis, zo tussen 18:30-19:00 uur. Zo hebben wij het opgelost. Maar als je zelf vroeg begint dan heb je wel een probleem. In de vakanties werk ik hele dagen maar dan is mijn man meestal thuis. En anders moet oma heel vroeg oppassen 8) Op het werk heb ik geregeld dat ik de dinsdag laat begin (8:30) zodat ik Siem naar het kdv kan brengen als mijn man toch moet werken in de vakanties. Van te voren goed over nagedacht en het werkt prima.



Leuk om te lezen wat jullie voor werk doen. Ik werk maar twee middagen sinds Siem er is en ik vind het heerlijk. In de vakanties dan twee hele dagen, ook leuk!



Tijgertje: jullie ook al een heerlijke week gehad, fijn! En de speeltuintjes haha zo zie je maar weer voor een kind hoef je niet uren in een vliegtuig te zitten :lol:



D. Mijn moeder woont in gelderland en wij zelf in de kop van noord-holland. Vind het er ook fijn, mijn moeder verwent ons zo en geniet zo van Siem. Mijn vader is overleden, al járen, en merk dat ze heel erg naar Siem trekt. Vind het fijn om te zien dat ze zo van elkaar genieten, Siem ligt helemaal dubbel als hij zijn oma elke ochtend na het slapen weer zag :lol: :inlove:

Limburg, ook zo mooi daar. Vind het leuk om te lezen dat je schoonouders een echte opa en oma zijn voor je zoontje. Hopenlijk volgt er snel nog een kleinkind :pray:



Hier hoef ik niet te ontpillen ofzo. Na de bevalling niets gebruikt, ja condooms maar die blijven nu mooi in de kast :mrgreen:



En spannend is het allemaal :pray:

Mijn vriend werkt ook in de zorg,

Zo hebben we elkaar ook leren kennen;)

Wij wisselen elkaar regelmatig af qua diensten…

Denk dat wij het best makkelijk krijgen als het kindje er eenmaal is…

Zo vaak werken wij namelijk niet tegelijk… Vaak is 1 vd 2 wel vrij…

Lijkt me aan de ene kant handig als je niet vaak tegelijk werkt, maar aan de andere kant wanneer heb je dan tijd samen? Zal nu nog wel meevallen maar straks met een kleintje erbij. Wij hebben gelukkig elke avond samen en zondag is gezinsdag, dan doen we alleen leuke dingen met Siem en de hond :lol: :mrgreen:

Mijn schoonmoeder werkt met gehandicapten en werkt vaak 's avonds en in het weekend, mijn schoonvader alleen door de weeks overdag. Die zien elkaar weinig, zal niets voor mij zijn.

Het valt mee hoor! Zien elkaar best vaak…

Misschien vaker dan als er 1 regelmatig werkt en de ander onregelmatig!

En ik kan altijd nog minder gaan werken;)

Ja erg leuk om zo te lezen wat andere doen… en hoe andere het doen.



mijn ouders zijn gescheiden, vader woont in breda moeder in oss, wij zelf in Nijmegen…dus die zullen niet veel kunnen oppassen… schoonouders wonen dichtbij zo’n 520 meter ofzo :wink: dus we hopen dat die willen gaan oppassen als ik avonddienst heb, dus dat ik de kleine daarheen breng en mijn lief hem daar ophaalt als hij klaar is, lief werkt van 08.30 tot 18.00.

verder zou ik graag een gastouder willen of opvang, alleen krijgen we niet bijster veel terug van de belasting heb ik uitgerekend…zodat de kleine wel een aantal dagen? naar de opvang gaat als wij werken, en ik hoop dat lief een dag minder gaat werken… hij werkt nu van dinsdag tot zaterdag… we zijn allebei op zondag en maandag vrij dus dat is wel fijn.

de ene week heb ik meer avonddiensten en dan zie ik hem minder en de andere week veel dagdiensten dan zien we elkaar wel vaker…



zijn jullie getrouwd? geregisteerd partner? of alles via notaris…?

ik zou heel graag trouwen maar lief ziet dat niet zitten heeft er niets mee… hij wilt wel graag als we zwanger zijn geregistreerd partnerschap aan, is praktisch trouwen maar met andere voorwaarden en je heeft geen ja ik wil te zeggen, ik krijg dan wel zijn achternaam en je hebt geen rompslomp met het erkennen en voogdij e.d voor een evt kindje



p.s in ben heel erg nieuwsgierig naar andere altijd :oops: owja en ik ben dyslecties dus er kan wel eens een spelfout of rare zinsvorm tussen zitten… sorry ervoor ik zie het niet altijd;) :oops: :lol:

Wij zijn getrouwd :inlove: Alweer 5 jaar ondertussen. Wij zijn heel traditioneel op dat gebied. Vooral hub, wou graag kinderen in een huwelijk. Mij maakte het 6 jaar terug niet zoveel uit, was 19 toen hij me vroeg. Pas toen we daadwerkelijk een datum hadden begon ik er enthousiast mee te worden.



Elin: en als je nu hem vraagt? :wink: :inlove: Wie weet zegt hij dan wel ja. Ach als je het maar goed regelt idd voor de kleine er is. Gaat erom dat een baby in een lief gezin terecht komt, getrouwd of niet.