Augustus & september 2009 Reageren in nieuwe deeltje aub

penelope; thanx, ben bang dat ik dit morgenochtend nog in mijn kop heb. maar goed weet nu wel waar het over gaat.

Dijo: kan me voorstellen dat je zolang mogelijk je functie wilt blijven uitoefenen. nog maar even uitzingen tot de 11e dan.

ik ga zo lekker slapen, welterusten alvast!

De angst om wat te vereenzamen is er wel ja. Dat is denk ik ook wat mijn man voornamelijk tegenhoudt.

Nu ja, dat hij militair is, is inmiddels wel bekend. Wij wonen zeg maar vlakbij Breda, dus is het aan te rijden. Echter is de stad waar wij wonen stervens duur. Een huis kopen voor ons, voor de grootte die wij willen (en dan kijken we gewoon naar een rijtjes huis) is bijna onbetaalbaar. Om nog maar niet te spreken over de ozb enzo…

Hij is dus gekomen om naar Duitsland te emigreren. Het is nog lang niet definitief. Maar we hebben het er veel over. Hebben wat rond gekeken naar huizen en ja, als je puur daar naar kijkt, is het niet moeilijk.

Mijn familie is een verhaal apart. Mijn vader zie ik heel weinig, hij woont in Nijmegen. Mijn zusje zie ik ook niet veel meer, zij is net verhuisd naar Wijk en Aalburg en zal ik dus nog minder zien. Mijn oudste broertje woont ook in deze stad en hem zie ik weinig, doordat hij kok is. Mijn jongste broertje woont in Breda en ook hem zie ik niet enorm veel. Met mijn broertjes heb ik een heel goed contact, maar veelal via telefoon eigenlijk… Ze hebben een bizar druk leven. Mijn schoonouders wonen in een dorp in de buurt en het is altijd dat wij daar heen moeten. Wat ik al langer beu ben. Mijn schoonzusje woont in een ander dorp en haar zien we niet veel. Mijn man heeft niks met en niks tegen zijn zusje. Ze verschillen enorm. Mijn moeder zou ik mee willen nemen, maar ja, die leeft niet meer en is hier begraven, maar haar herdenken kan ik altijd en overal.

Als ik kijk naar vrienden… Heb vier goede vriendinnen. Welke ik denk wel te zien als we emigreren, minder, maar het contact verdwijnt niet. Mijn man heeft een stel goede vrienden, met partners, hen zien we denk ik amper nog. Dat vind ik voor hem heel erg…

We vinden het moeilijk, hebben het er veel over en moeten het gewoon eens laten bezinken.

Maar dit is dus iets wat we in onze omgeving totaal niet laten vallen. Het is echt “ons geheim” en we hebben het besloten het pas naar buiten te brengen als we het doen. Alleen moet ik soms mijn ei gewoon kwijt :angel:

Ow ja, Dijo, die defensiebroeken (jij was toch ook militair) hebben van dat zalige klitteband, vind het geweldige broeken! (En dan lekker warm in combi met een noorse kol, die heb ik “ingepikt” lekker warm!)

He dames, roerige avond zo :wink: , ik ga mijn bedje opzoeken, morgen weer werken, kom daarna wel weer langs :-*

haha… ja dat is mijn gvt… maar op mijn werk loop ik in dt tigru…

jeetje… lastig tigru… toch wel fijn dat je er hier over kan praten… gewoon blijven doen… helpt je misschien… om het van je af te schrijven…

ik ga even wat anders doen… en spreek jullie morgen denk wel weer…

Sweat Dreams…

Hahaha, ja dt is niet prettig, mijn man gruwelt er van! Die loopt eigenlijk altijd in gvt. En die broeken zijn echt wel prettig.

Ga eens kijken of mijn man nog leeft, die zit al zijn diploma’s, tb’s en meer zooi in te scannen, wil naar de kms toe.

Hoi meiden…nou de bom is dus gebarsten!

Die youtube filmpjes had ik ook gezien…zat er met verbazing en met rillingen op mijn rug naar te kijken…iemand die zegt dat ze blind is en wel iedere keer precies de camera weet te vinden met haar ogen…haar handen die feilloos dingen weet te vinden…zonder maar enigszins blind over te komen…koekjes kan maken…enz enz…

Ik vind het zielig voor dr dat zij een probleem heeft en ik wens haar veel succes met het oplossen ervan…dat probleem is er nu namelijk nog!

Maar ik wens haar liever niet meer hier in het topic…

Ik was net als Dijo nog nooit ergens op een forum lid geweest en dacht ook bij mijzelf ik blijf tijdelijk lid…maar ik vond het echt een leuk groepje…als er dan mensen zijn die dit soort dingen veroorzaken is het bij mij helemaal snel gedaan! Ook vind ik het jammer dat er hier mensen zijn die hierdoor onzeker waren…ik moet zeggen, zelf had ik ook zoiets van “ze zullen mij toch niet verdenken van onwaarheden”.

Ik haat liegen…dat is het ergste wat je iemand aan kan doen!

Zo dat moest ik even kwijt!!

nou, inderdaad, ik log een avondje niet in, en de bom barst in meerder pagina`s (hoop leesvoer dus in mijnnnachtdienst waar ik eigenlijk veel te weinig tijd heb!)

Ik ben blij dat het "lek"boven is, wanmt ik zat me er al lang aan te ergeren. Vond het fijn om te weten dat andere meiden het ook zagen.

Ik vind het vervelend dat andere meiden zich hierdoor onzeker zijn gaan voelen. Ik weet zeker dat dat niet de bedoeling was van de meiden die het onderwerp hebben aangesneden.

maar zoals ik al zei, veel te druk hier (en ik ben veeeel te moe)

dus tot morgen!

ik heb er al over zitten denken, om zelf hier weg te gaan, als suzy, niet weg gaat.

maar zou dat heel erg jammer vinden, want viind het voor de rest een heel erg leuk stel meiden, waar ik me prettig bij voel.

Maar een zon iemand kan het voor mij erg verpesten.

Ik HAAT liegen

Pfoe…ben ik er ff een avondje niet…speelt zich hier direct een hele soap af :shock: Net als Dijo en Mimster is dit het enige forum waar ik aangemeld ben en ging er heel naief van uit dat iedereen hier om dezelfde reden zit. Ben wel blij dat het ‘lek’ zoals Fietje zegt bekent is, dat geeft wat meer rust. Vind het jammer dat een aantal meiden zich daardoor onzeker en aangesproken voelde. Hopelijk kunnen we dit hele gedoe snel achter ons laten en weer gewoon verder kletsen over zwanger worden/zijn en wat ons verder bezighoudt.

Knollie: niet weggaan hoor!!! :-*

Tigru: ik heb zelf meerdere malen in het buitenland gewoond en wilde toen niets liever als uit Nederland weg! Als er toen iemand was geweest die had gezegd: zullen we emigreren? Had ik al direct met m’n koffers op Schiphol gestaan :lol: (wél naar een leuk land natuurlijk :angel: ) J. zou ook vrij gemakkelijk op z’n werk overplaatsing naar het buitenland kunnen regelen, maar die wil dus écht niet weg! Ik heb die behoefte ook steeds minder en sinds we Luuk hebben al helemaal niet meer. Bovendien zijn er de afgelopen jaren nogal wat dingen in onze familie gebeurt waardoor ik er anders over ben gaan denken. En m’n moeder zou het verschrikkelijk vinden als we met Luuk naar de andere kant van de wereld gingen ofzo… :? Het lijkt me een moeilijke beslissing, beide kanten hebben zo hun voor- en nadelen…

WM( volgens mij vroeg jij het). Het gaat om een functie als commercieel medewerker binnendienst bij een klein internationaal bedrijf. Ik heb in het verleden jaren in een zelfde functie gewerkt en lijkt me geweldig als ik dat weer kan doen. Het is drie dagen in de week en kan er zo’n beetje lopend heen…wat wil je nog meer?! :pray:

Meer kan ik zo niet teruglezen… Ik ga ff kijken wie als 1e z’n nod heeft!

Teig! En al 2 dagen geleden…hoe gaat het met je? Al ongi? Of miss een positieve test???

Nee knollie niet weg gaan hier hoor!

Ik ben ook wel blij dat het nu duidelijk is over hoe of wat. Ik had nl niet echt door waar het over ging (daarvoor heb ik misschien te weinig meegelezen, en ik schrijf eigenlijk ook alleen bij dit clubbie).

Overigens vroeg ik me af als je blind bent dan heb je toch geen bril nodig? :smiley:

Knollie, we gaan in protest hoor als je weggaat… Kom aan, wij zijn niet schuldig…

Denkt aan het kabinet… Allemaal schuldig, allemaal weg. Zo is het hier niet

Squirrel, ben me momenteel aan het inlezen. Kan heel slecht tegen onzekerheid en dus moet er binnen niet extreem veel tijd (dus geen dikke jaren) een beslissing worden gemaakt. Mijn man roept nu, we kijken eerst hier in de stad en als dat niet lukt emigreren we. Lekker makkelijk! Dacht het dus neit, dat doe je namelijk niet “even”.

Lig nu lekker op de bank, heel lui met de poezen. Manlief is een vriend met zijn auto aan het helpen (hij is monteur) en ik moet straks nog even de stad in. Ga denk ik vandaag lekker stambomen (zo noemt mijn man mijn genealogie).

Heerlijk hoor tigru, ik lig hier ook heel lui op de bank met 1 van de twee poezen :smiley: Vandaag ff lekker lui dagje.

Ik hou wel van lui zijn… Heb vannacht tot half 3 met mijn man in bed tv liggen kijken, houden hier het nieuws van het kabinet goed in de gaten. Het is toch een deel ons brood. Mijn man roept ook al over Uruzgan “Dan kunnen we straks net als de Slovenen continu poortbewaking doen”. Hij heeft dit bij vorige uitzendingen moeten doen en het is geestdodend werk. Hij is monteur en sleutelt veel liever. Hij heeft mij ook eerlijk gezegd “als jij er niet was, was ik nog langer daar gebleven…”.

En vind het zo jammer dat heel veel roepen “Terug trekken!” omdat ze niks anders horen op het nieuws dan “Zoveel doden en gewonden.” Terwijl ze meer niet weten… Kunnen die mensen ook niks aan doen, meer krijgen ze ook niet te horen…

Is een beetje boos op de wereld op dit moment, want het draait voor een deel wel om onze toekomst

Maar goed, moet me er niet te druk om maken… Kijk nu lekker Zapp op Eurosport, alle miskleunen en gekke mensen…

RA: Ja dat vond ik ook al raar… :lol: zeker bij ‘volledige’ blindheid :lol:

Ik schrijf bijna ook alleen maar in dit topic…vandaar, denk ik, dat het dan niet echt opvalt hier!! Ben benieuwd

wanneer het op ging vallen bij de meiden…al heel lang??

WM: Heb je het nog in je kop vandaag :wink:

Lekker zo’n relaxed dagje meiden…hier ook wel…vanavond een gezellig avondje voor de boeg!

Tigru: Wat moeilijk zeg over dat emigreren…het lijkt mij ook een moeilijke beslissing…ik denk ook wel eens wat een suf land…maar aan de andere kant is het hier met een hoop dingen wel weer goed geregeld! Nou veel succes met het maken van je beslissing en Duitsland is hier om de hoek inprincipe…enne lekker blijven schrijven hier hoor…je bent helemaal niet gek!!

Knollie ook niet weggaan hier hoor…ik blijf ook nog… :wink: :stuck_out_tongue:

Fietje: Heb je nog een nachtdienst voor de boeg of nu lekker vrij??? Is het nog druk geweest??

Squirrel: Klinkt als een leuke baan…succes!! Ben benieuwd!

Ik heb ook even snel gekeken en voor Teig en RA is het erg spannend he!!!

Ja zeker! Ben wel heel erg benieuwd hoor! Heb al een aantal dagen last van m’n buik en misselijk 's ochtends (en ook wel beetje tussendoor).

Maarja misschien wel een licht buikgriepje oid, ik durf het haast niet te geloven dat het zo zou kunnen zijn :smiley:

Vanmorgen wel ff keer getempd en die is nog hoog dus…

klinkt positief RA. We :pray: voor je

Dijo leuk dat er een datum vast staat!

Knollie, inderdaad niet weg gaan hoor.

Spannend dus voor jullie RA en Teig.

Tigru lijkt me wel moeilijk om een beslissing te maken over emigreren maar wat Dijo zegt, je moet wel je gevoel volgen. En verder hoef je je niet te verontschuldigen dat je niet gek bent of zo! Iedereen heeft zo zijn eigen rugzakje en het maakt je tot wie je bent. Mijn onzekerheid is natuurlijk ook niet zomaar gekomen.

Vind het verder ook echt een leuk groepje om mee te schrijven, op de rest van het forum kijk ik eigenlijk amper. Ik blijf hier in ieder geval, veel te leuke en lieve meiden om weg te gaan :smiley:

Squirrel jij had gesolliciteerd toch? Hopen dat het positief uitpakt!

Heb wel alles terug gelezen maar het is zoveel dat ik misschien wat vergeten ben om op te reageren.

Spannend RA, zeker met die hoge temp! Wanneer ga je testen denk je?