Augustus & september 2009 Reageren in nieuwe deeltje aub

Ons showtopic!



Wijzigingen kun je gewoon op het forum melden dan verwerkt Penelope het zsm.











Amaya: Ik ben rond de 30 jaar, heb een zoon van bijna 3. Wij gaan dus voor een tweede kindje! Ik werk in de gezondheidszorg en als gastouder zorg ik voor een jongetje van bijna 3 en een meisje van bijna 5 maanden. Erg leuke combi zo, kan de zorg voor eigen zoon en werk zo goed combineren. Blijf wel graag anoniem dus vandaar dat ik geen precieze leeftijd en echte naam vertel :slight_smile: Wij hebben behalve condooms geen andere voorbehoedsmiddelen gebruikt, dus voordeel daarvan is dat ik niet hoef te ontpillen o.i.d.



Janinepien: Ik ben Janine, 30 jaar en moeder van een peutermeisje. We willen graag een tweede kindje, dus we gaan ervoor! Ik werk drie dagen in de week als gymlerares en ben blij dat ik dat kan combineren met het moederschap!!

Penelope: Ik ben begin 30, heb in juli helaas een ma :**: gehad en we kunnen niet wachten om weer zwanger te worden. Ik werk niet, al is het een baan op zich om hele dagen bij de kinderen te zijn.



Vlinder83: Ik ben een 26 jarige mama van een lekkere dreumes. Twee jaar geleden was ik ook een augustusstopper, ik hoop dat we dit keer net zoveel geluk hebben als toen en weer snel zwanger mogen zijn. Naast dat ik mama ben werk ik in de zorg.



Kim: Ik ben Kim, ben 23 jaar en woon samen met mn vriend van 30 in Maastricht, samen met onze huisdieren.

We zijn een paar weken geleden op vakantie geweest in Spanje en hebben daar samen de beslissing genomen om de grote stap te zetten om te stoppen met de pil.

Ik ben 7 augustus gestopt met de pil, heb de dinsdag daarna de laatste menstruatie van de pil gehad en zit nu dus in de spannende tijd om te wachten waneer mn natuurlijke menstruatie komt…of niet komt
:wink:



Fietje: Ik ben Fietje, 28 jaar (bijna 29)

en heb twee kinderen van jan 2006 en jan 2008.

inmiddels voor het werk van manlief verhuisd en met een groter huis ook de wens voor een derde kindje versterkt.

Het oude huis staat nog te koop en dat brengt helaas wat zorgen met zich mee. Van beide kids snel zwanger geraakt, dus vanwege twee bruiloften in juni waar we graag bij willen zijn, gaan we er eind september pas voor.




Squirrel: Wij zijn van plan om eind september ook voor een tweede te gaan.

Onze smurf is dan 6 maanden. Hij is met een keizersnee geboren en dan ‘mag’ je na een half jaar weer zwanger worden. We gaan er gelijk maar weer voor omdat ik dit jaar 35 wordt en je weet tenslotte nooit hoe lang het gaat duren voor het weer raak is.




Lotte82: Ik ben Lotte en ik ben ook gestopt met de pil. Ik heb al 2 kids, een dochter van 2 jaar en een zoon van 9 jaar dus we gaan voor de derde. Tussen mijn dochter en zoon in heb ik ook een miskraam gehad. Ik ben 27 jaar en woon in doetinchem.



Tigru: Ik ben Tigru, 28 jaar. 18-8 was de laatste pil, na 13 jaar slikken. 15 juli ben ik getrouwd en al eerder is de beslissing gevallen de pil de deur uit te doen. Momenteel wonen we nog te klein voor een kindje, echter staat een verhuizing voor de eerste helft van volgend jaar gepland. Maar helaas duurt het ook even voor we gaan proberen.

Mijn man is namelijk militair en is tot eind december in Afghanistan. Hij is pas 2 weken weg, dus ja, het duurt nog even. Omdat ik zo slecht mijn periode had en ik mijn lichaam graag tot rust wil laten komen hebben we besloten dat ik ging stoppen als hij weg was. Wat nu dus gebeurd is. We hebben heel veel contact over alles en vinden het allebei heel spannend!

Ben heel benieuwd hoe de komende maanden eruit gaan zien en ik heb nu al zin in de thuiskomst van mijn man, om dubbele redenen!




Mopsie: Ik ben Mopsie, 32 jaar.

Mijn man en ik hebben al een hele lieve meid van net 2 jaar.

Onze kleine meid is een heel lief schatje, en tja zo willen wij er nog wel één.




Wannabe mammie: Ik ben 29 jaar en in januari van 2009 getrouwd met mijn grote liefde. Na bijna 12 jaar pilgebruik ben ik nu aan de laatste strip begonnen. Woensdag 23 september zal mijn laatste pil genomen worden om daarna voor het echie te gaan. Het is dus even wachten wanneer mijn menstruatie weer op gang gaat komen. Erg spannend allemaal!



Knollie1: Ik ben D.ebby, sinds '04 getrouwd.

In '05 is Y. geboren en in '07 T. beiden na een erg zware bevalling die is geeindigd in een ks.

We hebben daarom ook erg getwijfeld of we wel een derde willen. Ook spelen hierbij de karakters van onze andere kids een rol. Het zijn beide erg drukke kinderen, die ook erg slecht slapen.

Maar we hebben beiden hetgevoel dat het nog niet compleet is zo.




Kuona: Ik ben Kuona, 26 jaar en verliefd, verloofd, en sinds ruim 2 jaar ook getrouwd. Na een ontpil-periode sinds 3 augustus zijn we sinds oktober voor het eggie begonnen! Een kwestie van ‘timemanagement’ gezien mijn man voor zijn werk veel weg is. We hopen op een groot wonder van kleine omvang!





RedAngel: Ik ben 22 jaar, en 07-08-2009 getrouwd met mijn grote liefde :inlove:

Mijn laatste pil heb ik 17 september geslikt. We wilden eigenlijk eerst voor Natural Family Planning gaan in de vorm van anticonceptie.




Beate: Ik ben Beate, 26 jaar en samenwonend met mijn super lieve mannetje!

Mijn anticonceptiemiddel was de Mirena spiraal, van mij mocht die er al wel afgelopen januari uit. Maar manlief had daar niet dezelfde gevoelens over… totdat hij in augustus zomaar ineens 's morgens zei dat ik maar eens naar de huisarts moest gaan. Nou daar kwamen mijn vreugdetranen hoor!! Wat was ik blij! (was mijn gezeur toch ergens goed voor geweest) :wink:

Dus nu zijn we al 2 maanden druk aan het klussen! En gaan we er voor de volle 100% voor! Hopelijk met een positief resultaat! Liefs mij.




Pris: Ik ben priscilla ben 21 jaar oud dus de jongste hier haha. Mijn vriend is 23 en we wonen in groningen. We dachten in augustus dat ik zwanger was door de pil heen had echt alle symptomen. Maar elke keer negatief getest de huisarts geweest en die bevestigde dat ik helaas niet zwanger was. De teleurstelling was zo groot voor ons allebei dat we hebben besloten om met de pil te stoppen.

Ik ben sociaal pedagogisch medewerker en werk in woonvorm voor mensen met een psychische indicatie.




Mimster: Ik ben dus Mimster, 28 jaar en in augustus gestopt met de pil!

We hebben twee cyclussen rustig aan gedaan en sinds afgelopen maand druk bezig :wink:

We gaan voor ons eerste kindje, dus erg spannend allemaal!!




Loveisintheair: Hai ik ben loveisintheair (echt alle gebruikersnamen zijn hier bezet) ik ben 22 jaar en we willen graag ons eerste kindje.Mijn man en ik werken allebei full-time. We wonen in de buurt van Groningen, en we hebben 2 katten. Ik vertel nog even niet te veel over mezelf omdat ik weet dat hier ook veel collega’s van me komen, en ik hou onze kinderwens het liefst nog even voor mezelf. Maar als iemand nog vragen heeft…



Dijo: Hallo, ik ben Dijo, 24 jaar en ik en mijn vriend hebben een kinderwens al een tijd maar in september was het hoge woord eruit en ben ik 27 september 2009 gestopt met de pil.

Ik doe aan een teamsport en train 3 x in de week.

Ik kom uit Noord-Holland, werk bij defensie (38 uur)heb geen huisdieren.

Niemand weet verder dat wij een kinderwens hebben en omdat ik sta te popelen om toch dingen te weten te komen had ik me aangemeld en moet zeggen het bevalt me hier prima… :slight_smile:




Geneva: Mijn verhaaltje, ben 29 jaar en vorig jaar getrouwd. We hebben er al eerder over nagedacht maar vorig jaar augustus echt gestopt met de pil. We gaan voor een eerste wondertje.



Dreampje: Hoi Allemaal,



Ik zal het ff over doen, ook voor pagina 1.



Ik ben dreampje, wil nog even niet mijn eigen naam gebruiken, aangezien die te apart is, ik ben 33 en ben getrouwd, manlief is 42.

Aangezien ik altijd veel te veel overgewicht had, had ik besloten zo niet aan kinderen te beginnen, toen ik in 2008 de mogelijkheid kreeg om een maagverkleining te ondergaan, kwam ook de optie kinderen weer in zicht, we hebben toen al besloten dat als ik genoeg zou afvallen, ik zou gaan stoppen met de pil, ik ben in januari 2009 geopereerd, heb wat complicaties gehad, waardoor de kilo’s eraf vlogen, na overleg met de chirurg mocht ik in juli/augustus van hem wel stoppen met de pil, in juli voelde ik me nog niet goed genoeg, maar in augustus wel, dus zijn we in augustus met de pil gestopt voor een eerste kindje, na 19 jaar gebruik daarvan.

Inmiddels weeg ik 66 kilo en voel me prima. (Ja ik ben meer afgevallen als dat ik nu weeg…)

Wij hebben 2 honden en een kat, waar we veel aandacht aan besteden. Ik werk vier dagen in de week, als administrateur bij een groot bedrijf.




Mariamaria: Ik ben Maria, 25 jaar oud en getrouwd. Manlief en ik wonen in een leuk huis en hebben een boompje en beestje daarbij. Ons geluk zou nog groter worden als we een kindje mogen krijgen. Om moeder natuur een handje te helpen, ligt de pil inmiddels in de prullenbak.



Teig2: Ik ben 30 en wij gaan voor ons eerste kindje

Ik ben daarom afgelopen zomer gestopt met de pil sinds september zijn we aan het klussen geslagen.

Ik ben er weer…

Dijo: ja gaat goed hoor…ben gelukkig weer uit de rode periode :roll: en nu afwachten totdat we weer mogen :wink:

Lezen Maria en Geneva nog mee??

ook ik meld me weer in dit nieuwe deeltje.



Ik heb net mijn curve van deze maand, na de eisprong, vergeleken met een cyclus 2 maanden geleden. Het is echt bizar hoe dat overeenkomst. Nadeel van die curve is dat ik dus morgen een dikke daling zou moeten krijgen en 2 dagen later mijn ongi. Dus morgenochtend temperaturen gaat spannend worden.

tigru… snap ik helemaal… gewoon op je gevoel af gaan… wij duimen voor je



mimster beter dat je de rode vlag naar beneden hebt kunnen hijzen…



alweer een nieuw topic… wij schrijven ook wel wat af hoor!



Beate hoest met jou zie dat je 27 feb je eerste echo hebt… hoe voel je je…



Penelope ik ben btw terug gezet naar 10 augustus mijn uitgerekende bevalings datum!! Hoe gaat het met jou… gaat alles voorspoedig.



Ik ga btw next friday naar 9maanden beurs nog meer mensen

@wannabe-mammie wrote:

ook ik meld me weer in dit nieuwe deeltje.



Ik heb net mijn curve van deze maand, na de eisprong, vergeleken met een cyclus 2 maanden geleden. Het is echt bizar hoe dat overeenkomst. Nadeel van die curve is dat ik dus morgen een dikke daling zou moeten krijgen. Dus morgenochtend temperaturen gaat spannend worden.




wm blijf positief… je hebt zelf al gezien dat je lichaam niet altijd het zelfde doet als andere maanden… misschien dat je wat minder daar naar moet gaan kijken… dat als je gewoon lekker alles doet wanneer t jou uitkomt en niet wanneer de termometer t aangeeft… niet lullig bedoeld maar ik probeer je te helpen dat je misschien wat positievere gedachten daardoor krijgt!!

Dijo: ben ook positief hoor, maar vind morgen dus nu wel een beetje spannend.

ik zie het wel, kan er nu niks aan veranderen. ben wel benieuwd naar mijn lengte van mijn luteale fase, hopelijk heel lang.

Ik wil zondag gaan testen.



En ik wil alleen naar de 9 maanden beurs als ik zondag of later in de week positief test. Welke dag en met wie weet ik dan nog niet. Ga jij overdag Dijo? En ga je met je vriend?

Leuk dat je naar de 9maanden beurs gaat Dijo…

WM: ben erg benieuwd of het hetzelfde is…het kan morgen natuurlijk ook een andere kant op gaan… :thumbup:

Tigru :pray:

tuurlijk baal ik wel, maar ik ga er ook vanuit dat ik gewoon ongi wordt. dan kan het altijd alleen maar meevallen



@ Lotte: als engel erg leuk.

meld!



wat jammer van de negatieve test knollie!

Dijo, je datum is aangepast. Met mij gaat alles naar wens, dank je.

Ik weet niet of ze nog meelezen, met Maria heb ik wel contact gehad, met Geneva niet. Maria is nog steeds niet ingi geworden volgens mij. En of Geneva nog meeleest merken we misschien pas als ze wel of niet haar nieuwe NOD doorgeeft / als ze meldt dat ze zwanger is.



WM, ik begrijp het even niet? Als je temp morgen daalt dan denk je binnen 2 dagen ongi te worden, maar je banner staat op nog 13 dagen?

wm… ik ga voor je duimen dat je lichaam na je vorige lange lf nu weer een lange lf heeft!! Ik ga overdag… samen met mijn moeder. Mijn vriend ga ik het niet aandoen om in het weekend daar heen te laten gaan. En ik wil alleen heen om ideetjes op te doen. Ik ga daarna gewoon nog met mn vriend shoppen enzo… we zijn vaak nu ´s avonds al op internet aan het kijken. Maar vind de 9mnd beurs meer een vrouwen aangelegenheid zelfde als de huishoudbeurs zou ik mn vriend niet aandoen haha…



Knollie goed dat je beetje positief bent… Wij blijven aan je denken en duimen dat het misschien wel een innestelingsbloed was!!



Fietje alles goed met jou, kwaaltjes of valt alles mee wanneer heb jij je eerste echo.



bedankt penelope!! Goed dat je je goed voelt!!

even een vraagje aan Lotte:



hoe is het weer bij jullie?

aangezien ik daar zo naar toe moet?

hier sneeuwt het namelijk alweer de hele ochtend

oja,



Zaterdag was Beate jarig:



Beate een beetje laat, maar alsong GEFELICITEERD met je verjaardag!!!

heb je een leuke dag gehad?

Ohh Gefeliciteerd Beate!!! Leuke dag/avond gehad??

knollie hier is een klein beetje miezersneeuw. dus te verwaarlozen maar het kan wel glad zijn.

ok dank je

hier ligt ondertussen weer 2 cm en het sneeuwt nog vandaar

beate gefeliciteerddddddddddddd

misschien een hele domme vraag:



maar ik liep net naar boven, en was vergeten mn test in de prullenbak te doen,

dus wil ik hem weggooien, zie ik dat er een lichte streep bij op staat, is dat nog wel geldig dan na zon tijd.

Dit was een kruidvat test he?

Heb ik ook gehad, bij mij was het wel een positieve test.