Ik zal het aanpassen, Tigru.
WM, ook voor jou een dikke :hug:
Wat is je nieuwe nod?
Dreampje: Gefeliciteerd!! Je kwaaltjes klonken al erg zwanger, super dat dat idd ook zo bleek te zijn :dance:
Tigru & WM: balen zeg!
Later meer, zit met kind op schoot en dat typt errug onhandig :?
Penelope: zet mijnnod maar op 17 mrt
dreampje, gefeliciteerd!!! begint het al te wennen??
tigru en wm :hug: :hug: :hug: :hug: het is altijd een teleurtstelling he??
raar in één berichtje te zetten…
vervelend voor je zeg Tigru, en die tranen, da’s heel normaal hoor.
Je wilt het graag en dan de teleurstelling na die spanning of je nu wel of niet zwanger zult zijn…
en dreampje: van harte gefeliciteerd!!!
Ben ik weer! Boodschappen gehaald en smurf ligt in bed (slapen ho maar… :roll: )
Ik ben nog steeds in afwachting van een positieve ovu test… hopelijk heb ik die straks… Dan hebben we vanavond nog een kansje…gisteravond was het klussen nl. geen succes Het is dan wel weer een laat ei en dus ws een korte LF, da’s dan wel weer jammer.
Even een vraag over de LF. Wij willen nu gaan temperaturen, omdat een ovulatietest ook altijd erg laat positief wordt (als hij positief wordt, want ik heb altijd een streep). Maar volgens mij is mijn LF 12 dagen, dat houdt de mensrtuatiekalender ook aan. Maar wat is een “goede” LF?
En hoe laat kun je het beste temperaturen?
Ik lees overal dat de LF meestal 14 dagen is.
Voor mijn gevoel wordt dit overal omschreven alsof dit bij bijna alle vrouwen zo is, maar zoals ik hier merk is dit helemaal niet zo.
Squirrel en WM hebben allebei een korte LF en ik ook.
Ik heb een cylcus van 26 dagen en test meestal op dag 14/15 positief met de digitale CB. Dat betekent dat mijn eisprong ongeveer op dag 15/16/17 is. en dat maakt een LF van 9 tot 11 dagen.
Tigru, je hebt trouwens meestal wel een streep met de ovutest, maar het gaat om de kleur van de streep. Deze moet gelijk of donkerder zijn dan de controlestreep.
Dreampje van harte!!!
Tigru en WM, :hug: :hug: balen hoor van de ongi!! Tigru, ja die verhalen over snel zwanger worden is niet leuk om te horen…de andere kant hoor je vaak niet. Er zijn zoveel stellen die er een half jaar of langer over doen, en dat is eigenlijk heel normaal. Ik had het er nog met mijn vriendin over laatst, die zijn ook al sinds augustus bezig en zegt ook het lijkt wel of wij de enigen zijn die er lang over doen.
Tigru en wm een dikke knuffel voor jullie! toch altijd weer vervelend hoor!!
Knollie: hoe is het met jou? nog misselijk en heb je geen bruinverlies meer gehad?
dreampje begint het al een beetje tot je door te dringen?
hoe is het met de andere meiden?
ik ben ff een beetje aan het bijkomen van de carnaval hihi. maar het was reuze gezellig. we zijn ook weer aan het klussen begonnen hihi.
even kort… laptop is kapot…
dreampie gefeliciteerd
tigru en wm… helaas… hopelijk volgende ronde beter nieuws…
en de rest ik kom gauw terug en schrijf bij…
Tigru: over wat een goede LF is, zijn de meningen nogal verdeeld. Gemiddeld schijnt het zo tussen de 11 en 14 dagen te zijn, verder lees je dat 10 dgn. het minimum moet zijn en ook dat het iig niet korter moet zijn dan 8 dagen. Redelijk vaag dus allemaal.
Ik ben het met Teig eens dat het lijkt of heel veel sites ervan uitgaan dat je LF altijd 14 dagen is. (vul maar 'es een laat ei in bij babybrabbel…, wordt gelijk aangegeven dat het zeeer onwaarschijnlijk is en je zwangerschapskans daalt direct naar 0.0…zoveel!! :x )
Ik heb trouwens alleen vlak voor mijn ei een streep, verder niet… Vanochtend had ik eindelijk een positieve test!! Vanavond dus al mijn charmes in de strijd gooien en hopen dat manlief zich wat minder gestresst voelt Worst case scenario: morgenavond mijn ei en volg wk donderdag ochtend ongi worden: LF van 7 dagen. Duimen dus voor een langere cyclus Op een zwangerschap durf ik nu ff niet meer te hopen…
squirrel: je zit voor je ei dus het kan nog toch!! ik heb altijd begrepen dat de periode tot en met je ei variabel is, maar dat je lf altijd redelijk stabiel is. dus dan zul je nu waarschijnlijk wel een langere cyclus hebben.
Tigru: 8 tot 9 dagen lf was volgens mijn vriendin (huisarts) al niet schrikbarend. 10 tot 16 dagen is normaal. Dus 11 tot 12 dagen zou voldoende moeten zijn.
Ik moet nu naar mijn schoonmoeder want die is jarig. Zo geen zin in, ik ben vandaag een beetje uit mijn hum, ondanks dat ik het wist dat het bijna niet zo kon zijn toch weer een beetje aangeslagen.
En inderdaad je lijkt wel altijd te horen hoe snel het gaat. gelukkig heb ik ook wat verhalen in mijn omgeving waarbij het n iet zo makkelijk gaat. maar van de oppervlakkige kennissen hoor je het alleen als het makkelijk is gegaan, dat het wat lastiger ging daar rust dan toch weer een beetje een taboe op. jammer hoor. maar nog steeds is 70% (ongeveer) van de stellen binnen een half jaar zwanger, na een jaar is dit opgelopen tot 90%. Dus Tigru (en ook voor mezelf en de anderen) er is hoop!!!
dames gewoon hoop houden… jullie tijd komt vanzelf…
ik ben er ook van overtuigt dat iedereen zwanger raakt van ons gewoon nog even geduld hebben … maar iedereen krijgt hier een wonder!!
ik denk ook dat er procentueel gezien maar een kleine kans is dat er één of twee misschien langer dan een jaar of zo erover zal doen om zwanger te worden.
In het begin ging het hier erg hard met de zwangeren, dat zei iedereen hier.
Nu gaat het misschien een tijdje minder hard, maar toch… nu alweer twee vrij snel na elkaar zwanger, terwijl het daarvoor even stil was.
Ja toch?
voor het jaar voorbij is zal vrijwel iedereen hier zwanger zijn volgens mij.
Kom op dus, lekker doorklussen, en beentjes in de lucht daarna, hahaha :silenced:
Hoi allemaal,
Wm en Tigru, balen hoor, ik blijf voor jullie duimen!!
Het idee van zwanger zijn begon net wat te wennen, we zijn vanmiddag naar de huisarts geweest en die gooide even een knuppel in het hoenderhok…Het zou namelijk best goed kunnen zijn dat ik niet 4 maar 7 weken zwanger ben, en dat zou dan inhouden dat de bloeding die ik eind januari heb gehad geen ongi is geweest maar de innesteling, wel 1 van 4 dagen dan, maar volgens hem kan dat best heel goed, ben dus op advies van iemand naar de drogist geweest om zo’n "hoelang ben je al zwanger"test te halen, maar die waren helaas op, morgen komt de nieuwe lading, en ze bellen me als ze binnen zijn.
Het zou wel verklaren waarom mijn kleren al strakker zitten en ik het gevoel heb al een buikje te krijgen, vond dat al vroeg voor vier weken…dus ik ben benieuwd morgen, en ik ga dan zeker wel de Ha bellen om dat door te geven, voorlopig moet ik 7 maart bij hem terug en dan gaat hij me doorverwijzen voor een echo en daarna dan de Vk.
Zo weer genoeg om van bij te komen vandaag.
liefs van een nog steeds beduuste Dreampje en man…
Tigru :hug: op naar de volgende ronde.
Dus voor jou Dreampje alsnog even spannend hoe lang je nu al zwanger bent.
Ik had vanmiddag op het werk zoiets raars. Uit het niets kreeg ik enorme buikpijn, wist niet hoe ik zitten moest, werd misselijk en het zweet brak me uit, snel naar de wc gegaan maar uiteindelijk was het na 5 minuten weer weg. Heb zoiets nog niet eerder gehad. Zou het te maken kunnen hebben met ontpillen?
dreampje dat is wel heel spannend!