Augustus/Sept. '09 Al 4 zwanger!

Fietje, beterschap voor de kindjes! Longontsteking lijkt me geen pretje.

Bezig zijn met het zwanger worden, bij mijn zoontje deden we het gewoon vaak, had toen geen testjes ofzo. Nu wel, vind dat gewoon handig om mijn ei te spotten om zo te weten dat we op de juiste dagen klussen. En verder let ik op slijmpjes, maar daar hoef je niet zoveel moeite voor te doen dat merk ik als ik toch al naar de wc ga.

Tigru, lekker hoor dat je man voorlopig niet meer naar het buitenland hoeft. Haha en jullie zullen wel op knappen staan in dec., dus dat klussen komt vast goed :thumbup: .

Lotte, 3 keer zo snel zwanger geraakt, spannend.

Hey Tigru, ik ken het gevoel dat je schrijft dat het ergens ook lekker is om weer even alleen te zijn. Mijn man en ik zijn al een heeeele lange tijd samen en het alleen zijn geeft een gek gevoel van vrijheid. Gewoon naar vriendinnen toe, bij mijn ouders eten of zus overnachten. Kan allemaal zonder ook maar na te denken. Kan normaal ook wel, maar dan hou je toch rekening met elkaar (en zeker als militairsvrouw als je je man alleen in de weekenden ziet). Ja, soms ook best lekker. Maar nu ik weet dat hij over 5 dagen thuis komt kan ik echt niet wachten!! Was het maar alvast zo ver. Wel al begonnen met lichtelijke voorbereidingen; gordijn moest nog een nieuw zoompje, pegel lamp helemaal schoongemaakt etc. Het nestje dus weer op orde brengen voordat het gezinnetje weer compleet wordt!

Maar Tigru, watskebeurt met je schoonouders dan?

5 dagen Kuona! Zalig!!! Dat is wel feest als hij thuis komt… Bij mij nog 78 dagen (A) en ik ben al bezig met bedenken wat we gaan doen…

Mijn schoonouders kunnen echt in de stront zakken momenteel.

Wij zijn in juli getrouwd en ik ben er dolblij om, anders hadden ze er voor gezorgd dat ik niet mee zou mogen naar de familiecontactdagen van Defensie.

Afgelopen zaterdag waren zij eerder binnen dan ik (ik rij samen met een vriendin/mede militairsvrouw die gedeeltelijk in een rolstoel zit en haar kinderen). Als eerste relatie (ik dus) moet je je aanmelden en krijg je te horen wat je waar en hoe laat kunt doen. Onder andere een 1-op-1 gesprek met mijn man! (De reden waarom ik er heen rijdt).

Ik kreeg dus van die thuisfrontmensen niks te weten, omdat mijn schoonouders zich als 1e relatie hadden aangemeld. Na lang drammen van mij mocht ik toch weten hoe het zat.

Zij hebben mij de hele dag niks verteld over de tijdstippen! Gewoon achterhouden! Als ik het niet gevraagd had, had ik niet geweten. Ik schreef op de behangrol (we schrijven altijd een groet op een behangrol dat daar opgehangen wordt) een pootje van Mara, Mickey, Meesje, Loki en Yeti (onze poezen en fretten). Ze kijk bij mij en schreef er een pootje van Gizmo bij (de hond van zijn zusje).

Achter mijn rug om vertelde ze dat zij namelijk niks van mij te horen krijgen mbt mijn man (ze denken dat ik bijvoorbeeld al weken info heb over de thuisfrontdagen en dat ik hen dat gewoon niet vertel, terwijl ik niks heb). Ook niet hoe het met hem gaat (Hallo, mailen? Dat kunnen ze zelf ook en sorry, wat wil ze dan? Dat ik alle mail door lees, zal ze erg leuk vinden alle geile en baby verhalen die mijn man stuurt :angel: ) Ook ontneem ik haar haar zoon, want ja, zij wil die 1-op-1, daar heb ik namelijk niks te zoeken (?). Ook was het fijner toen R. (de beste vriend van mijn man) nog 2e contactpersoon was. (Ofwel, toen zij nog 1e waren en ik nog niet in picture was). Ook ga ik teveel met C. (vriendin in rolstoel) om. Ik moet mijn problemen en moeilijkheden bij hun komen. Zij snappen namelijk het allerbest hoe het is om Menno te missen. Nu is C. ook miliairsvrouw en is haar man met mijn man daar dus ach…

En dat vertellen ze dan tegen J. (ook een militairsvrouw) die aan mij vraagt of het wel goed gaat… Ja en toen kwam dat bij haar eruit.

Ben dus helemaal over de zeik! En ook klaar met ze, wil ze gewoon niet zien.

Oh, ze zit er wel op te wachten om oma te worden. Heb mijn man ook verteld dat ze wel er even voor mag zorgen dat ze zich anders gaat gedragen, anders zal ze haar kleinkinderen niet te zien krijgen…

Mijn man en zijn zusje worden echt nog als kleine kinderen behandeld. Mijn man mag niet tegen zijn moeder zeggen dat ze haar mond moet houden met antwoorden op triviant spelen, terwijl wij spelen en zij niet meedoet… Maar dat mag niet van mijn schoonvader, dus krijgt hij als een klein kind op zijn donder.

Sorry, ik ben enorm zelfstandig (mijn man ook gelukkig) en ben er klaar mee. Wij allebei overigens. En mijn niet-getrouwde zwager ook. (De vriend van mijn schoonzusje). Ze jaagt iedereen weg. En dan belt mijn man om te vragen of ze normaal wil doen, maar dan doet ze of er niks gebeurt is… En speelt ze schone schijn!

Denk dat het binnenkort wel misgaat, als mijn man terug is. Of ze doen net of hun neus bloedt.

Sorry, voor het mega verhaal, maar ben gewoon giftig! Moet er zondag gaan helpen (hierin heb ik ook geen keus, dit wordt me gewoon gezegd, dat ik dan moet komen). Maar duidelijk dat ik met extreme zware ziekte (wat verzin ik ter plekke, maar ik voel nu al een migraine voor zaterdag opkomen) op bed lig.

jeetje dat lijkt me inderdaad heel naar zulke schoonouders…

ff snel ego, heb nog niet alles bijgelezen want moet zo weg…

Hier zijn de :twisted: :twisted: vanochtend gearriveerd! Aan de ene kant kleine teleurstelling maar aan de andere kant errug fijn om van die onzekerheid af te zijn én aan een tweede ronde te kunnen beginnen! :mrgreen:

Tot later!!

Tigru, jeetje zeg wat een irritante schoonmoeder, ze moet maar eens accepteren dat JIJ nu de belangrijkste persoon in zijn leven bent en niet zij. Wat ontzettend gemeen dat zij zich als 1e contactpersoon heeft aangemeld, zou ook erg pissed zijn :evil: :wall:

Squirrel, dus toch de :twisted: :twisted: , hoeveel dagen was je cyclus nu dan?

@ squirre": toch :evil: succes voor de volgende ronde

@Tigru: wat erg zon schoonmoeder, jij hebt toch ook het recht je man te spreken.

Ik ga zo naar de H.ema inkopen doen.

verder rustig dagje

Tigru: :hug: Echt balen zo’n schoonmoeke, sommige moeders vinden het erg moeilijk om hun ‘1e plaats’ af te staan… Helemaal lastige situatie voor je nu je man in het buitenland is lijkt me.

Vlinder: mijn cyclus was nu 31 dagen, volgens mij is-ie nog nooit zo lang geweest :eh: Ik zal zo mijn banner aanpassen, houdt nu voor de zekerheid maar weer 31 dagen aan.

Ik hoop maar dat ik me nu niet elke cyclus zo beroerd ga voelen! Ben trouwens ‘net op tijd’ ongi want nu valt mijn volgende vruchtbare periode ws net in de week voordat J. naar het buitenland moet. Kunnen we gelukkig wel van deze ronde gebruik maken. Mijn ei zal ergens tussen de 20e en de 25e zijn (ruim gerekend) en J. vertrekt de 26e! En als mijn cyclus weer 31 dagen is, is mijn NOD op de dag nadat hij weer thuiskomt.

Ovutesten heb ik trouwens nooit gebruikt. Voor mijn 1e zwangerschap voelde ik mijn ei altijd heel goed en was het ook in de tweede ronde raak. Nu voel ik het niet zo precies meer jammergenoeg, dus misschien dat ik de volgende ronde het eens ga proberen, gewoon om te kijken of het klopt wat ik zelf denk.

squirrel jammer dat je dan toch ongesteld bent geworden maar wel een opluchting dat je nu weet waar je aan toe bent… op naar de volgende ronde!

Tigru, kun je dat niet terugdraaien dan? Dat zij zich als 1e contactpersoon heeft opgegeven. Lijkt me logisch dat jij dat gewoon bent. Ik zou ook heel slecht met zo’n schoonloeder overweg kunnen. Gelukkig staat je man achter je!

Squirrel, je weet waar je aan toe bent :hug: Ik hoop voor je dat de volgende cyclus weer gewoon 28 dagen is.

jeetje tigru ik zou me ook aan zon schoonmoeder ergeren zeg. gelukkig staat je man achter je.

squirrel wat jammer zeg. maar alles is toch beter dan die onzekerheid he?

als ik een cyclus van 28 dagen aanhoud dan moet ik vandaag de eisprong krijgen. spannend hoor.

jeetje tigru ik zou me ook aan zon schoonmoeder ergeren zeg. gelukkig staat je man achter je.

squirrel wat jammer zeg. maar alles is toch beter dan die onzekerheid he?

als ik een cyclus van 28 dagen aanhoud dan moet ik vandaag de eisprong krijgen. spannend hoor.

Ik erger me ook kapot!

Overigens ben ik gewoon nog steeds de 1e relatie, echter doet mijn schoonmoeder alsof zij dat is en zegt dat tegen iedereen. Alleen mijn man kan dit wijzigen. (Gelukkig!)

Squirrel, fijn dat alles in orde is…

even een ego vraagje:

ik ben zooooooo moe, hebben jullie dat ook, zal het aan het weer liggen??

:frowning:

Ik ben niet meer moe dan anders :slight_smile:

Ik extreem, maar ik slaap al bijna 2 maanden niet meer dan 4 uur per nacht, dus ja :mrgreen:

Knollie: dat had ik de afgelopen weken, bij mij gaat het net weer wat beter…heeft dus misschien aan de hormonen gelegen ?! :roll:

Tigru:4 uur per nacht :shock: Hou je dat nog een beetje vol?

Ik had vandaag al van dat elastiek achtige afscheiding, dit heb ik normaal tijdens mn eisprong.

misschien vanavond maar eens aan de klus, je weet maar nooit :wink: :mrgreen:

Kweet niet, ben blijkbaar tot nu toe nog onuitputtelijk. Moet ik wel zeggen dat ik eens in de week een slaappil tegenwoordig neem, anders is het niet te doen. Maar heb nu drie dagen gewerkt en ben kapot. Echter als ik in bed ga liggen zie ik het 1 uur worden. Slaap dan even en lig even wakker om nog weer even te slapen…

En ik eet ook nog slecht, dus weet niet echt waarop ik leef? Misschien op liefde… Of missen ofzow…

Ik weet dat het niet gezond is, ben ook al bij de huisarts geweest… Maar ja, gezien ik gestopt ben met de pil en slaappillen verslavend zijn krijg ik er niet meer. Wat ik overigens ook niet wil!

Ik red het eigenlijk zo wel… Het is soms zwaar, maar ach… We zijn op 44%, dus in december kan ik weer slapen.

Het komt overigens heel veel voor onder militairsvrouwen ben ik achter.

@Tigru

het is idd heel erg vermoeiend als je niet slaapt.

Helaas heb ik daar ervaring mee en ben helemaal ingestort door het slaapgebrek en nog bijkomende dingen.

Bij ons lag het aan de kids dat we zo weinig slaap kregen.

leef met je mee dus :hug: vanuit hier