Augustus/Sept. '09 Al 4 zwanger!

Ons Showtopic!;http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=78566









Amaya: Ik ben rond de 30 jaar, heb een zoon van bijna 3. Wij gaan dus voor een tweede kindje! Ik werk in de gezondheidszorg en als gastouder zorg ik voor een jongetje van bijna 3 en een meisje van bijna 5 maanden. Erg leuke combi zo, kan de zorg voor eigen zoon en werk zo goed combineren. Blijf wel graag anoniem dus vandaar dat ik geen precieze leeftijd en echte naam vertel :slight_smile: Wij hebben behalve condooms geen andere voorbehoedsmiddelen gebruikt, dus voordeel daarvan is dat ik niet hoef te ontpillen o.i.d.



Janinepien: Ik ben Janine, 30 jaar en moeder van een peutermeisje. We willen graag een tweede kindje, dus we gaan ervoor! Ik werk drie dagen in de week als gymlerares en ben blij dat ik dat kan combineren met het moederschap!!



Penelope: Ik ben begin 30, heb in juli helaas een ma :**: gehad en we kunnen niet wachten om weer zwanger te worden. Ik werk niet, al is het een baan op zich om hele dagen bij de kinderen te zijn.



Vlinder83:Ik ben een 26 jarige mama van een lekkere dreumes. Twee jaar geleden was ik ook een augustusstopper, ik hoop dat we dit keer net zoveel geluk hebben als toen en weer snel zwanger mogen zijn. Naast dat ik mama ben werk ik in de zorg.



Maria: Maria: Ik ben Maria, 25 jaar oud en getrouwd. Manlief en ik wonen in een leuk huis en hebben een boompje en beestje daarbij. Ons geluk zou nog groter worden als we een kindje mogen krijgen. Om moeder natuur een handje te helpen, ligt de pil inmiddels in de prullenbak. Het afwachten is nu op hoe mijn natuurlijke cyclus gaat lopen ƃĀ©n tot ik minder medicijnen mag slikken.



Kim: Ik ben Kim, ben 23 jaar en woon samen met mn vriend van 30 in Maastricht, samen met onze huisdieren.

We zijn een paar weken geleden op vakantie geweest in Spanje en hebben daar samen de beslissing genomen om de grote stap te zetten om te stoppen met de pil.

Ik ben 7 augustus gestopt met de pil, heb de dinsdag daarna de laatste menstruatie van de pil gehad en zit nu dus in de spannende tijd om te wachten waneer mn natuurlijke menstruatie komtā€¦of niet komt
:wink:



Fietje: Ik ben Fietje, 28 jaar (bijna 29)

en heb twee kinderen van jan 2006 en jan 2008.

inmiddels voor het werk van manlief verhuisd en met een groter huis ook de wens voor een derde kindje versterkt.

Het oude huis staat nog te koop en dat brengt helaas wat zorgen met zich mee.

van bijde kids snel zwanger geraakt, dus vanwege twee bruiloften in juni waar we graag bij willen zijn, gaan we er eind september pas voor.




Squirrel: Wij zijn van plan om eind september ook voor een tweede te gaan.

Onze smurf is dan 6 maanden. Hij is met een keizersnee geboren en dan ā€˜magā€™ je na een half jaar weer zwanger worden. We gaan er gelijk maar weer voor omdat ik dit jaar 35 wordt en je weet tenslotte nooit hoe lang het gaat duren voor het weer raak is.




Lotte82: Ik ben Lotte en ik ben ook gestopt met de pil. Ik heb al 2 kids, een dochter van 2 jaar en een zoon van 9 jaar dus we gaan voor de derde. Tussen mijn dochter en zoon in heb ik ook een miskraam gehad. Ik ben 27 jaar en woon in doetinchem.



Tigru: Ik ben Tigru, 28 jaar. 18-8 was de laatste pil, na 13 jaar slikken. 15 juli ben ik getrouwd en al eerder is de beslissing gevallen de pil de deur uit te doen. Momenteel wonen we nog te klein voor een kindje, echter staat een verhuizing voor de eerste helft van volgend jaar gepland. Maar helaas duurt het ook even voor we gaan proberen.

Mijn man is namelijk militair en is tot eind december in Afghanistan. Hij is pas 2 weken weg, dus ja, het duurt nog even. Omdat ik zo slecht mijn periode had en ik mijn lichaam graag tot rust wil laten komen hebben we besloten dat ik ging stoppen als hij weg was. Wat nu dus gebeurd is. We hebben heel veel contact over alles en vinden het allebei heel spannend!

Ben heel benieuwd hoe de komende maanden eruit gaan zien en ik heb nu al zin in de thuiskomst van mijn man, om dubbele redenen!




Yanara: Vorige week gestopt met Mirena, netjes ongi geworden en nu dus klussen maar!

Ik ben 29, kom uit Friesland en heb MS.

Omdat ik met medicatie moest stoppen en ze ons zoveel mogelijk kans willen geven, heeft mijn partner nu zaadonderzoek laten doen, waarvan volgende week uitslag, ik ben al aan het tempen en gebruik ovu tests.

We vinden het allebei erg spannend!!




Mopsie;Ik ben Mopsie, 32 jaar,

Mijn man en ik hebben al een hele lieve meid van net 2 jaar.

Onze kleine meid is een heel lief schatje, en tja zo willen wij er nog wel ƃĀ©ĆƒĀ©n.




Wannabe mammie; Ik ben 29 jaar en in januari van 2009 getrouwd met mijn grote liefde. Na bijna 12 jaar pilgebruik ben ik nu aan de laatste strip begonnen. Woensdag 23 september zal mijn laatste pil genomen worden om daarna voor het echie te gaan. Het is dus even wachten wanneer mijn menstruatie weer op gang gaat komen. Erg spannend allemaal!



Knollie1;Ik ben D.ebby, sinds '04 getrouwd.

In '05 is Y. geboren en in '07 T. beiden na een erg zware bevalling die is geeindigd in een ks.

We hebben daarom ook erg getwijfeld of we wel een derde willen. Ook spelen hierbij de karakters van onze andere kids een rol. Het zijn beide erg drukke kinderen, die ook erg slecht slapen.

Maar we hebben beiden hetgevoel dat het nog niet compleet is zo.




Kuona; Ik ben Kuona, 26 jaar en verliefd, verloofd, en sinds ruim 2 jaar ook getrouwd. We zijn nog niet ā€˜echtā€™ begonnen, maar wel al gestopt met het gebruik van een pil. Mijn man verblijft momenteel vanwege zijn werk bij defensie in het buitenland en het idee is om tegen het einde van het jaar te beginnen. Tot die tijd dus ontpillen en afwachten!

Nou Daar zijn ze dan, hoop dat jullie ze leuk vinden zo!? :shifty:

De bloem op het bovenste lijstje is een witte lelie, deze staat o.a. voor vruchtbaarheidā€¦ :inlove:



Staat steeds zo raar ronde 0, en zo is het denk ik ook duidelijker wie wel gestopt zijn maar (nog) niet kunnen/mogen ā€œklussenā€ voor een kindje.

Vandaar ā€œde wachtkamerā€ :mrgreen:



En het lijstje van zwangeren is natuurlijk nog erg kort, hopelijk gaan we Kim daarop snel vergezellen :pray:

Goedemorgen!



Helemaal super, gaan we dan nu verder in dit topic? Of blijft de andere actief??

Maar je hebt even twee dingen door elkaar gehaald; ik ben met de pil gestopt op 03-08 (ipv de 18e) en tevens is mijn man in Amerika en de man van Tigru in Afghanistanā€¦



Groetjes!

ziet er mooi uit hoor!



Hier nu rond de vruchtbare periodeā€¦ maare, ookal willen we het graag, het gaat met enige aarzelingā€¦

Pffff, een derde zal een hoop gedoe geven qua wisselen van kamers, en dan natuurlijk de verkoop van het oude huis nogā€¦

Inmiddels zijn we geneigd accoord te gaan met 130.000, aangezien de tegenpartij gewoon niet verder kan. (en tja, het zijn de eerste geintereseerden in een jaar :shock: )



De werkgever van mijn man wil helpen met de ontstane schuld, dus we laten e.e.a. nog doorrekenen



En dan nog een dakkapelā€¦mennnnn, waar zijn we aan begonnen! :wink:

mooi lijstje :thumbup:



alleen ik weet mijn NOD nog niet precies omdat mijn cyclus na de mirena denk ik nog niet helemaal klopt.



@fietje, wij hebben dat ook, we hoeven dan geen huis te verkopen.

maar er moet wel een extra kamer op zolder worden gemaakt met een dakkapel, dat lijkt me wel een hoop gestress zometeen, gelukkig heb ik een handige man en kan hij alles zelf

Jeetje Fietje, lastig hoor allemaal. Wel fijn dat de baas van je man hulp heeft aangeboden. Succes ermee! Gaan jullie wel gewoon verder klussen voor een 3e kindje of hebben jullie een time-out?



Tja ik ben erg benieuwd hoe het leven zonder de pil bevalt. Moet wel goed gaan komen, want ik heb nogal eens last van stemmingswisselingen en van een verlaagd libido zeg maar.



Maar omdat wij bijna een jaar geleden getrouwd zijn, houden de mensen ons wel in de gaten. De schoonmaakster begon al van nou er gebeurd hier nog niets, want ik zie nog steeds je pilstrip liggen. Mijn schoonzus met mijn 2 nichtjes kwam gister langs en toevallig waren we in de badkamer aan het werk. Dus er werd al weer stiekem naar de pilstrip gekeken. Zij willen graag voor een 3e gaan en ze sms-te al naar mijn man dat ze het gevoel had dat wij er ook voor gingen.



Hoe hebben jullie dat in het verleden gedaan/ hoe doen jullie dit? Gewoon eerlijk verteld aan de familie? Aan de ene kant wil ik er niet zo spastisch over doen, maar aan de andere kant is het ons ding en vind ik het ook niet zo fijn om er verantwoording over af te leggen. Stel dat het nou niet zo voorspoedig gaat.



Ik denk er sterk over om 4 pilstrippen wekelijks te wisselen.

1 lege/ 1 met pilgebruik tot en met 0,5 week/ 1 met pilgebruik tot en met 1,5 week/ 1 met pilgebruik tot en met 2,5 week.

Of ben ik nu te obsessief aan het denken?



Sorry voor de lange post!

Tja, hier komen er niet veel mensen in mijn badkamerā€¦ dat scheelt, maar de vitaminen staan gewoon in het kasje, en ik ga er niet van uit dat iemand naar mijn pilstrip zoektā€¦



De flessen van moeders voor moeders ga ik staks ook niet verstoppenā€¦



een aantal mensen weten dat we voor een derde willen gaan (voornamelijk de mesnen met wie we gediscusieerd hebben over een dakkapel en de ensen die al onze spullen hebben gekregen :wink: ), maar ouders en broers/zussen nog niet.



Als mensen er naar vragen ga ik het niet ontkennen.



Toen we zwanger wilde worden van Anna hebben we helemaal niets gezegdā€¦ gelukkig kwam in zwanger terug van huwelijksreis, dus kon ik het goede nieuws al vrij snel na ons huwelijk met iedereen delen

Op zich komen er bij mij ook niet veel mensen in de badkamer hoor. Pilstrip heeft wel altijd gewoon in de badkamer open en bloot gelegen op het plankje naast de lenzen en tandenborstel.

De VSM puur mama vitaminen heb ik in een normaal multivitaminepotje gestopt. En die staat gewoon in de keuken zodat ik deze bij het ontbijt niet vergeet!

Kuona, wat stom zeg, en ik weet dat zelf wel, dus waarom ik het nou heb omgedraaid? :think: :eh: :doh:

Ik wacht even af of iemand anders nog iets ziet wat gewijzigd moet worden en dan verander ik meteen jouw en Tigruā€™s gegevens :thumbup:

O, en we gaan nu dus hier verder, meestal doen ze dat na een bepaald aantal paginaā€™s :wink: Heb al een modie om een slotje gevraagd voor het vorige deel.



Fietje, wat balen zeg dat ze niet hoger kunnen, maar wat een super baas van je man dat hij wil helpen! :clap: :thumbup: O enne die aarzeling heeft denk ik iedereen wel een beetje toch? Volgens mij is dat mens-eigen dat je als de beslissing is genomen toch dingen verzint waardoor het beter is om niet te doen.

Komt vast allemaal goed :pray: :-*



Knollie1, maakt niet uit toch dat je je NOD nog niet precies weet, bij de meesten hier komt ie weleens wat eerder of later dan wat op de lijst staat. :wink:



Wannabe, lijkt me wel lastig als mensen zo op je letten hoor. :shifty:

Maar hier aan een paar mensen toen wel verteld zoals vriendinnen en naaste familie. Heb het niet als vervelend ervaren achteraf, maar je moet doen waar je je zelf goed bij voelt.

Nou weet ik trouwens niet wat voor band jij met je schoonmaakster hebt, maar als die puur zakelijk is vind ik het best brutaal dat ze er zo op let en ook nog opmerkingen over maakt. :shifty:

Hier staat de gravitamon gewoon in het keukenkastje vooraan, maar behalve ik en mijn man zit er ook nooit iemand in onze kastjes :lol:



Heeft iemand hier trouwens toevallig de ovulatietesten van Sensitest??

Ik heb van iemand de dipsticks overgenomen, maar weet niet wat het beste tijdstip is om te testen en hoelang je ze in de urine moet houden :think:



Groetjes Amaya.

Bij ons let niemand erop, want echt niemand verwacht bij ons een derde.



en ik gebruikte de pil niet, dus die missen ze ook niet.

en de foliumzuur ligt in mn nachtkastje.



We zeggen ook niet dat we bezig zijn. denk dat we van veel mensen ook negatieve reacties zullen krijgen. en ben erg bang dat we dan zullen gaan twijfelen.



als ik eenmaal zwanger ben kunnen we het denk ik niet tot 12 wkn voor ons houden.

bij T.ara kon ik namelijk met 6 wkn mn eigen broeken al niet meer aan.

Mooi lijstje Amaya! Hopelijk wordt het lijstje zwangeren snel langer :lol:



Spannend Vlinder! Ik heb bij Luuk de innestelling wel gevoeldā€¦maar wist pas achteraf dat dat het geweest moest zijn. Het was een lange, pijnlijke steekā€¦heel anders dan bij de eisprong. Ik :thumbup: :thumbdown: iig voor je!



Ook hier niet veel mensen in de badkamer normaal gesprokenā€¦maar we wonen hier nog lang dus soms komen er mensen langs die t nog niet gezien hebben en dan moeten we dus weer een tourtje door t huis doen. Dan gaat de foliumzuur ff in t kastje! Bij Luuk hebben we het aan niemand verteld en nu ook weer niet. Bij Luuk was de familie ook behoorlijk verrast, ze hadden geen idee dat we daar al mee bezig waren omdat we nog in onze flat woonden en er nog niet eens begonnen was met de bouw van ons nieuwe huisā€¦ Maar ja, was ook in ronde 2 al zwanger dus baby werd uiteindelijk eerder opgeleverd als huis zeg maar! :wink:



Was vanmorgen bij de KV en toch maar testjes gehaaldā€¦redelijk voorbarig, kan nog lang niet testen en kans dat het raak is, is wel errug klein. Nou ja, dan heb ik ze maar vast he?? Heb wel steeds last van pijn in onderrug en zwaar gevoel in buik, alsof ik ongi benā€¦ Het zal wel tussen de oren zitten!! :frowning:

@knollie1 wrote:





We zeggen ook niet dat we bezig zijn. denk dat we van veel mensen ook negatieve reacties zullen krijgen. en ben erg bang dat we dan zullen gaan twijfelen.



als ik eenmaal zwanger ben kunnen we het denk ik niet tot 12 wkn voor ons houden.

bij T.ara kon ik namelijk met 6 wkn mn eigen broeken al niet meer aan.




dit zouden mijn woorden kunnen zijnā€¦

wat maakt dat jij negatieve reacties verwacht??

Ik ben na beide bevallingen (pas na 10 mnd toen ik stopte met de bv) psychisch erg slecht te pas geweest.

Ook maakte ik me erg snel zorgen over de kids.

Ik heb hier hulp bij (nu nog)ā€¦maar het gaat heel erg goed.

en ik voel me beter als ooit, en samen hebben we besloten er toch voor te gaan, en met mijn man aan mn zijde weet ik gewoon dat het goed komt.

Jeetje, ik zou gek worden van de controle. Mijn pil lag altijd naast mijn bed. En de foliumzuur ligt in de la bij de andere medicijnenā€¦



Er zijn mensen die het weten dat ik gestopt ben, ben nogal een flapuit, dus jaā€¦ Dan krijg je dat.



Denk dat mijn schoonouders verbaasd zijn, maar blij en het ergens wel verwachten. Maar een hoop vrienden gaan met stomheid geslagen zijn, vooral omdat wij de eersten zijnā€¦



Amaya, leuk gedaan zo, hoef niks meer te zeggen, zie de verandering wel komen!

@ Kuona: Ik stress me de pan uit momenteel. Mijn man is 9 augustus vertrokken en komt als alles goed is 24 december thuis! Maar ja, defensie heā€¦

Fietje, jammer zeg dat je het huis niet hoger kunt verkopen. maar je man heeft wel een fijne baas zeg. hopen dat het allemaal goed komt.



knollie, er zijn meerderen die een onregelmatige cyclus nu hebben. maar dat geeft niet dus de nod is ongeveer.



Wannabe, lijkt me wel vervelend als mensen je zo in de gaten houden zeg. maar ze zullen ongetwijfeld erg met je meeleven.

ik ga vandaag aan de grote schoonmaak beginnen hahah. moet ook gebeuren he? ik ben alleen zoooooooooo moe dus daar moet ik me ff over heen zetten ahhahah.

Wauw! Mooi lijstje :smiley: :clap: Goed bedacht ook, die wachtkamer. Heel duidelijk zo. ƃā€°ĆƒĀ©n klein dingetje: ik ben 13-8 gestopt ipv 13-9, verder prima!



Ik kom later even uitgebreider reageren, ben nu wat gehaast, want moet zo weer weg maar wilde even mijn ā€˜gezichtā€™ laten zien :slight_smile:



Tot later allemaal!

ahhh wat mooi gemaakt dat lijstje :inlove: :thumbup:



Idd hopen dat er snel meer mensen bijkomen, dan ben ik daar niet meer zo alleen :wink:

Succes allemaal en ik duim voor jullie!!

mooi lijstje hoor amaya

Wij zouden graag de 4e snel na de 3e willen, dus als de 3e nog even op zich laat wachten dan heeft dat ook wel zo zijn voordelen. Wat anderen ervan zeggen maakt ons echt helemaal niet uit.