Augustus/Sept. '09 Al 4 zwanger!

@ Penelope, dus jullie willen 4 kinderen, leuk hoor zon groot gezin!!

@ lotte

ik kom morgen nog in doetinchem

leuk hoor 4 kids

mooi lijstje Amaya, helemaal mooi!

Leuk Penelope, niet aan mij besteed 4 kids… Kom zelf uit een gezin van 4 en was de oudste, enkel is mijn mening (heel lang verhaal) dat mijn ouders dat beter niet hadden kunnen doen…



Ik begin maar bij 1, dan is het begin gemaakt :stuck_out_tongue:



Fietje, kan me voorstellen dat je je huis ondertussen gewoon kwijt bent. Maar de baas van je man is een gouwe!

tja, met de werkgever van mijn man vslt te praten. het is de “kerk”.



Wij zijn voor deze baan op dringend verzoek van het kerkbestuur verhuisd. we hebben bij voorbaat al aangegeven dat dat w.s. problemen op zou gaan leveren, maar ze hebben ons tot nu toe steeds goed geholpen.



Dat geeft een veilig gevoel!

Dat is echt wel onwijs tof dat ze zo meehelpen. Ok, het is op hun verzoek, maar toch wil dat helaas niet altijd wat zeggen! Vind het fijn voor jullie dat jullie zo geholpen worden.



Overigens, als ik dit eerder had geweten, was ik al jaren geleden gestopt met de pil. Zo wil ik vaker mijn ongi hebben!



Met de pil: 5 dagen, 2 zwaar, rest licht, veel krampen, migraine en soms heel ziek. :thumbdown:



Zonder pil: 3 dagen, halve dag zwaar, klein beetje hoofdpijn. :thumbup:

hey Tigru, kan me heel goed voorstellen dat het behoorlijk stressen is, al helemaal met de nare berichten steeds uit dat gebied… Ik heb het rustig, mijn man is op training.

@WM: da’s inderdaad best stressen zo, mensen letten eigenlijk nooit echt op die dingen, het is misschien meer omdat je er zelf mee bezig bent. Mijn pilstrip ligt er inderdaad ook niet meer en ik had daar niet bij nagedacht. Mijn buurmeisje maakt ons huis schoon en zal vast het foliumzuur gezien hebben, hoop maar dat ze geen idee heeft wat het is. Mijn moeder heeft de sleutel van ons huis en gaat hier regelmatig even een bakkie koffie doen als ze moet wachten voor haar werk, ze heeft vast het foliumzuur gezien. Hmmm. misschien doet ze daarom zo lief :smiley: Maar verder heb ik het alleen aan een paar vrienden verteld en mijn zus, andere familieleden en vrienden hebben geen idee. Er wordt wel veel gevraagt wanneer wij nou gaan beginnen en ik lach dan altijd maar een beetje als een vistick :lol: . Denk wel dat deze en gene dus vermoedens hebben, maar gezien wij nog niet echt aan het klussen zijn, ga ik daar verder ook nog niet op in.



@Knollie, kan me voorstellen dat het dan inderdaad een hele afweging is voor jullie. Maar als jij en je man er zelf achter staan is het al het halve werk! Als ik mag vragen; had je een postnatale depr. of te maken met psychoses oid?



@ de rest; plannen voor het weekend?

@ Kuona.



Ik weet niet of het een postnatale depressie is geweest, het had er wel wat van weg, maar in erg mindere mate, en nee geen psychoses.



was met name heel erg bang om alleen te zijn met de kids, heel erg onzeker, de oudste huilde 24 uur op een dag,



nu ik bij iemand ben die mij helpt, blijkt dat er ook veel dingen van vroeger zijn die meespelen en dat het dus waarschijnlijk helemaal geen hormoonkwestie is (geweest).

Ik was als kind altijd erg onzeker en hoorde nergens bij, ben in zekere mate ook gepest.







Wij hebben dit weekend niets op de planning. heerlijk genieten van de rust

mijn weekend plannen zijn:

vandaag teambuilding, vanavond bruiloft in gala en zondag dagdienst …



ik vermoed dat ik me zondagavond compleet opgebrand wel eer eens bij jullie meld…

Das dan inderdaad best een druk weekend! Ik had gister een diner met een vriendinnetje die in niet zo vaak ziet en drie maal raden wat de verassing was: ze is zwanger! Echt super leuk voor hun.

Vandaag klussen bij mijn zus in het nieuwe huis, vanavond verjaardag, morgenochtend naar de kerk en morgen middag een babyshower. Ja, de mijne zit ook behoorlijk vol…

@ knollie; kan me heel goed voorstellen dat je erg onzeker kan worden als je kindje huilt en je niet weet wat er is. Maar ook uberhaupt hoor met z’n kleintje. Goed dat je hulpt hebt nu en daar ook om durft te vragen.

@Penelope: 4 kids…gezellig hoor! Dat wilde ik vroeger ook altijd (thuis waren we maar met z’n tweeën). Maar omdat mijn prins op t witte paard wat later in mijn leven voorbij kwam galopperen zit dat er niet meer in en gaat het bij 2 blijven (tenminste, daar hopen we op!)



@Knollie: fijn dat je nu wat hulp hebt. Ik kan me goed voorstellen dat je van een baby die zoveel huilt er onzeker wordt. Dat lijkt me echt heel zwaar.



@Fietje: mooi dat de werkgever van je man zo behulpzaam is. Hopelijk komt alles op z’n pootjes terecht en kun je lekker relaxed zwanger worden van nr. 3!! :wink: Een ideale tijd voor het krijgen van een kind is er toch nooit…er is altijd wel iets. En mensen hebben ook altijd wel een oordeel…sommige tenminste. Toen ik zwanger was van Luuk vroeg er ook iemand of het gepland was!!! Vond het echt een belediging…zoiets vraag je toch niet? En er was ook niets in onze situatie waardoor ze dat zou kunnen denken. Als ik nu snel zwanger ben van een tweede zullen er ook wel meer een aantal mensen hun oordeel klaar hebben…nieuw huis nog niet af, flat nog niet verkocht, ik momenteel geen werk. Ach ja, trek me er lekker niets van aan!



Wij hebben vanavond BBQ van J z’n werk, 1e avondje weg zonder Luuk :cry: :cry: En morgen gaan we met z’n 3-en uit eten omdat J. en ik dan 3 jaar samen zijn :inlove: :inlove:

He, ik kom even zwaaien :smiley: , vandaag best druk met van alles, misschien morgen tijd ok te reageren en anders kom ik maandag weer!

Fijn weekend!

Hier ben ik ook ff snel:



vanochtend naar mijn therapeute geweest.

vanmiddag de tuin winterklaar gemaakt.



en volgens mij zit mn menstruatie er aan te komen, heb erge buikpijn en een heel zeer hoofd.

hier nog steeds buikkramp, als sinds zondag :pray:

zo, er is een hoop geschreven hier!

Ik kan het even niet allemaal bijhouden, maar ik vond het wel grappig dat sommigen al betrapt zijn met de pil of foliumzuur, haha.

Ik ben blij dat er normaalgesproken niemand in onze slaapkamer komt!

In de woonkamer en zo lopen nu erg veel mensen (hele grote verbouwing)dus de foliumzuur zit in een tasje verstopt!

en ik weet niet hoe ik ongezien aan moeders voor moeders mee zou kunnen doen.

Ik wil er deze keer wel even mee wachten voor ik zou vertellen dat ik zwanger ben, omdat iemand in de familie pas een miskraam heeft gehad en dit heeft mijn ouders erg veel verdriet gedaan.



nu maar wel hopen dat we allemaal snel zwanger zijn!

Hallo



Ik ben priscilla en ben nieuw hier



Ik ben 27 augustus gestopt met de pil over drie dagen verwacht ik me ongi



Vind het heel spannend!



Mijn vriend en ik konden het ook niet laten om vanochtend een test te doen van kruidvat maar die was negatief



Hoop dat we allemaal snel zwanger zijn.

welkom

welkom

Welkom prissie!



En ik kom ook weer even aanwaaien :smiley:

Druk druk druk de laatste tijd, pff en er wordt hier veel geschreven dus ik houd echt niet alles bij.

Ik ben 24 trouwens, dan kan het ? weg :wink:

Mooi lijstje hoor :thumbup:



Bij ons weten de meeste mensen wel dat we aan het klussen zijn, we hadden do vorige zwangerschap net iedereen verteld dat ik zwanger was toen ik de miskraam kreeg, heel vervelend maar aan de andere kant kreeg ik wel veel steun.

Sinds dien de mensen een beetje op de hoogte gehouden hoe het met me ging en uiteindelijk ook verteld dat we weer toe waren aan een nieuwe kans.

Op het werk en studie weten ze het nog niet maar die horen het wel als ik al even op weg ben.

Hopen dat het niet al te lang duurt :pray:

gv, jij bent dus ook een jonge moeder hahahah. ik was nl 18 toen ik de eerste kreeg. en wij zijn ook voor de derde bezig en ik heb ook een mk gehad. dus we hebben aardig was overeenkomsten dacht ik zo hahah.