Aan de ene kant ben ik het er mee eens, wat betreft Sweety en Plien maare ik heb ook een periode gehad dat ik minder actief was…
Aan de andere kant 3 delen terug is wel heel lang geleden :think:
Ik duim voor je Lin
Fijn weekend :mrgreen:. Geniet!
Goedemorgen!
Ik ben gezegend met een man die elke dag kookt! (en die dat dan ook nog leuk vindt :roll: )
Vaak in het weekend met een voorgerechtje erbij…jammie.
Hij laat wel altijd zijn natte handdoek na het douchen ergens liggen, vaak op mijn kleren!! :twisted:
Maar voor de rest mag ik niet klagen hoor!! :inlove:
Inge wanneer wil je gaan testen? Je bent toch al heel lang overtijd?
Ja Ing, al maanden, TESTEN met die hap :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
heus niet nieuwschierig :liar: :liar: :liar:
Hier een man die vind dat ik teveel rommel maakt maar hij accepteert dat zonder al teveel gemopper, en hij ruimt het soms nog op ook :mrgreen:
Hij is wel blij met mijn administratieve, creatieve en kook vaarigheden :mrgreen:
Ach ja, we vullen elkaar goed aan :lol:
Vorige week zaterdag al een testje gedaan, maar die was negatief.
Zit nu volgens mij op 26 dagen, ik wacht nog even.
26 dagen kan een prima cyclus zijn…
Had jij nou je ei gespot deze ronde, of niet? :think:
Hoe kan je dan 8 dagen overtijd zijn? Oh wacht, had je een vroeg ei? Dan wel een heel vroeg of niet?? :think:
MSJ, ze heeft al een aantal erg korte cycli gehad, vandaar dat ze haar banner nu ingesteld had op opnieuw een korte cyclus. Feitelijk is Inge nu pas 26 dagen ver in haar huidige cyclus, wat dus nog steeds niet lang is!
En zo is het Han helemaal goed dus we wachten nog lekker even.
Dus zondag testen? Dan zit je op 28 dagen! :silenced: :inlove:
Inge, knap hoor dat je wacht, duim voor je
Misschien een beetje een rare vraag.
Maare hoe zijn jullie van voorgaande kindjes bevallen. Thuis/ziekenhuis/in bad etc.
Heb nl even gegoogled omdat ik wilde weten hoe dat gaat zeg maar, zo’n bevalling en ik kwam dus een filmpje tegen van iemand die thuis is bevallen zonder iemand erbij (ja wel haar man en kids maar geen verloskundige oid) Lijkt me zo gevaarlijk … :think:
Ik ben twee keer ingeleid in het ziekenhuis ivm HELLP/pre-eclampsie, dus over een normale bevalling kan ik je niets vertellen, en ook niet over een thuisbevalling.
Zonder deskundige hulp bevallen lijkt mij ook niet verstandig! :eh:
Zonder verloskundige erbij, lijkt me inderdaad gevaarlijk hoor :eh: Als je niet wilt dat ze je stoort, kun je ook met haar afspreken dat ze alleen op de achtergrond aanwezig is. En zich er verder niet mee bemoeit. Maar helemaal niet?? Wat als er iets fout gaat?? :shifty: Je bent zo een kwartier tot een half uur verder voordat ze er dan wél is :shifty: :shifty:
Ik ben in het ziekenhuis bevallen, geen medische indicatie maar ik zag thuis niet zitten. En uiteindelijk schoot de ontsluiting helemaal niet op, dus ik was blij dat ik er was. Ging meteen aan de wee-opwekkers én pijnstilling want mijn rugweeën waren niet te harden :roll: .
Ik ga voor de volgende keer bespreken of ik een ruggeprik kan krijgen :shifty: . Ik ken mezelf goed genoeg, ik heb een hele lage pijngrens. En dan die rugweeën :evil: Marijne is op dinsdag geboren en ik was tot zaterdag een dood vogeltje. Manlief heeft álles moeten doen die eerste dagen en dat wil ik niet meer. Uiteraard helemaal afhankelijk van hoe het loopt, maar hier in het ziekenhuis is er wel 24 uur anesthesie aanwezig, dat scheelt alvast .
Amy / Eef nog gefeliciteerd he :inlove: :inlove:
Ben dat ook niet van plan, maar zag er zo mooi uit. Kindjes daar, bad midden in de woonkamer. Heel natuurlijk.
Maar was gewoon nieuwschierig :-).
Maare nu ik weet hoe het eruit ziet en hoe het werkt (wist niet dat het zooooo ver op kon rekken :shifty: ) vind ik een thuisbevalling wel mooi. Al heb je daar natuurlijk niet altijd iets over te zeggen. En manlief ziet dat ook niet echt zitten geloof ik … :think:
Ik ben een aardige bikkel wat dat aangaat. Ik heb beide bevallingen zonder pijnbestrijding gedaan, zelfs al wist ik al dat Isa een sumoworstelaarster zou zijn. :mrgreen: Niet geknipt, niet gescheurd, niks! :dance: Daarna wel een fluxus die me bijna mijn leven kostte, maar daar hebben we het maar niet meer over…
Bikkel!!
Ik kan er niet over mee praten maar ik hoop dat ik zo natuurlijk mogelijk kan bevallen (klinkt lekker zweverig). Zonder pijn bestrijding…
Maar ben er van overtuigd dat je lichaam instinctief weet wat het moet doen.
Uiteraard denk ik hier na 24 uur weeen anders over :mrgreen:
Ieuww han…
Ik ga sowieso in het ziekenhuis bevallen. Thuis lijkt mij heerlijk , maar de angst dat het mis gaat…
Doet jullie ei ook zo zeer??
ben bang dat we de mijne gemist hebben
Hai,
Ik ben met de twins ingeleid, was 39+2 dgn en ik begon de kleinste steeds minder te voelen dus ze moesten er echt uit.
Uiteindelijk zijn ze na 39+4 gekomen, horrorbevaling. Morfine en alles gehad. Op dag 2 uiteindelijk ruggenprik.
Jongste was een thuisbevalling. Ze lag tot 37 weken in een stuit en oh wat baalde ik dat ze terugdraaide naar hoofdligging. Ik dacht; kom ik ff mooi van die bevalling af, dat wordt een keizersnede! :dance: (Is ook niet alles, i know, maar geloof me, na de bevalling van de twins wilde ik echt liever een ks).
Thuisbevalling was echt heerlijk, supergeweldig. Oke, bij de eerste wee dacht ik; shit, hier is geen pijnbestrijding! :roll: Maar ik wilde echt niet meer als een nummer behandeld worden en ik vond hte heerlijk thuis. En tja, een bevalling doet pijn. Maar het scheelt gewoon of die pijn 48 uur duurt of 3 uur…Jongste was er zo, huppakee. Wel centje pijn maar kort centje. En daarna lekker in mijn eigen douche douchen, lekker bedje in, heerlijk.
Dus nummertje 4 als het zou kunnen, graag weer thuis!
Ik geloof niet dat het in het ZH perse veiliger is. AL die bacterieen die daar rondwaren, laatst weer 2 babietjes overleden in een zh door infectie met bacterie. En als er in het vruchtwater gepoept is of er is iets anders moet je toch naar het ZH.
En als je zelf in het ZH wil bevallen moet je met 8 cm die auto in, moet er niet aan denken…Maarja, dit is een zeer bekende discussie en je mening is zooo persoonlijk.
Ohja en bij twins knip+vaccumpomp en tot 1 jaar na bevalling last gehad van “daaronder” en 1 van de 2 heeft voorkeurshouding gehad daardoor.
Bij jongste klein beetje gescheurd, verder niets…
Ik ben nog nooit bevallen, dus kan er niets over zeggen.
Al hoef ik geen ruggenprik en zou ik denk ik het liefst thuis bevallen. Mijn vriend wil liever dat ik naar het ziekenhuis ga.
Hier nog geen ei op komst, wat duurt wachten soms lang :oops:
@MSJ wrote:
Hai,
Ohja en bij twins knip+vaccumpomp en tot 1 jaar na bevalling last gehad van “daaronder” en 1 van de 2 heeft voorkeurshouding gehad daardoor.
Bij jongste klein beetje gescheurd, verder niets…
Wat beoel je met voorkeushouding? :think: Sorry maar het kwartje valt hier niet :oops:
Ik ben er nog niet over uit (hoeft ook nog niet haha). Zal het er straks nog even met manlief over hebben :mrgreen: