Balen D. Ben je erg teleurgesteld?? Op naar de volgende ronde nu maar he!
Ik ben sinds gisteren emotioneel om werkelijk niets :shock: Dat heb ik normaal een dag voor mn menstruatie, en zover ben ik nog helemaal niet. Maf he? Echt huilen om helemaal niets…
NOD is inderdaad de 6e ( bij cyclus van 28 dgn.) Banner rekent nog tot de 9e zie ik.
Ben er ook nog :oops:
Beetje drukke tijden achter de rug, wel af en toe meegelezen op de telefoon maar dat typt zo lastig
We zijn inmiddels een aantal weken geleden bij de verloskundige geweest en hebben daar een goed gesprek had, maar ze raadde ons toch aan om ook eerst met de gynaecoloog het een en ander door te nemen omdat er nog wel wat vragen waren die zij niet kon beantwoorden.
Die afspraak zou afgelopen vrijdag zijn, maar helaas door een domme fout van het ziekenhuis, is dat misgelopen en is er nu pas weer over 4 weken plek bij de gynaecoloog die de vorige keizersnede heeft gedaan en we willen toch het liefst met haar dat gesprek hebben. We moeten helaas dus nog even een maandje wachten :roll:
Ik blijf denk ik maar wel gewoon bij jullie meeschrijven als jullie dat goed vinden. We zijn dan wel niet officieel gestopt/al echt bezig voor een tweede. Maar we nemen het ook niet meer zo nauw met de condooms :oops:
Ik verwacht toch niet gelijk de eerste ronde zwanger te zijn eigenlijk en mocht dat wel zo zijn, dan moest het zo zijn denk ik.
Spannend bolletje! Herken je dat ook van je vorige zwangerschappen?
Jammer D!
Spannend Miro en Kato!
Ben ik nog iemand vergeten?
Een lijstje is misschien wel handig?!
Zit te twijfelen of ik alvast een banner aan zal maken.
Al zijn mijn cyclussen zo onregelmatig dat dat toch niet heel veel zal zeggen… :think:
Heb nu een app geinstalleerd waarbij ik het ook een beetje in de gaten houden en die berekend ook een beetje het gemiddelde van meerdere cyclussen volgens mij.
Al laat hij de langste cyclussen er tussenuit, die zijn blijkbaar te lang…
Jammer D.!!
Nog even een maandje afwachten dan Jeweldrop…
Vanwaar eigenlijk de afspraak met de Gynaecoloog? Als ik vragen mag?Omdat je eerder een keizersnede hebt gehad of complicaties daarbij? Zelf heb ik 2x een (niet geplande) keizersnede gehad. Toch groen licht gekregen om zwanger te worden. Het enige is dat ik geen weeën mag krijgen en dus (mocht ik weer zwanger raken) strikt onder controle blijf en met 38 weken zal bevallen. Wel goed dat je eerst de gesprekken aan gaat! Fijn om vooraf alles goed op een rijtje te zetten.
En natuurlijk blijf je meeschrijven. We kijken niet op een maandje toch? Er zijn vooralsnog niet eens positieve testen langsgekomen.
Zit jij al op het wachtbankje Engel?
Spannend he Bolletje! We lopen echt gelijk op. Door te temperaturen weet ik wel vrij zeker dat mijn eisprong op maandag is geweest( tegelijk met jou dus Miro), dus ik verwacht mijn NOD ook iets later. Vandaag de hele dag buikpijn gehad… maakt ook veel stress van mijn werk deze week… dus zegt waarschijnlijk niet veel.
Weet je al wanneer je wil testen Bolletje? Jij Miro?
Ik heb geen testen in huis en pas van plan om ze na het weekend te kopen. Al zo vaak te vroeg getest. En dan maar turen naar het streepje, dat er eigenlijk toch echt niet stond.
@ Jeweldrop ja gezellig hier mee blijven schrijven hoor.
Ik snap wel dat je eerst wat zaken door wilt spreken met de gynaecoloog. Dan ga je toch met (hopelijk) een ander gevoel dit avontuur weer aan.
@ Bolletje ik ben benieuwd. Als zomaar emotioneel worden niets voor jou is, dan geeft het wel te denken natuurlijk.
Ik huil overigens bijna nooit. Het lucht bij mij ook nooit op. Dus ik doe het liever ook niet.
Voel me juist altijd veel rotter daarna.
Zelfs geen kraamtranen gehad.
@ Kato grappig dat we gelijk op gaan! Ik heb wel testen in huis. Maar ik test pas als mijn menstruatie uitblijft.
Dat is meestal wel vrij stipt bij mij.
Ik vind het een beetje zonde om voor niks te gaan testen.
Ik voelde vorige maand van alles. Maar nu helemaal niks. Dus ik heb geen flauw idee.
Bij de eerste zwangerschap was ik echt verrast door de posi test. Voelde me echt niet zwanger toen.
Bij de tweede wist ik al voor de test vrij zeker dat het raak was.
Nu weet ik het echt niet.
@ Engel hoe is het bij jullie? Zit je nu ook op het wachtbankje?
Hallo meiden!
Wij hebben ook een goede vakantie gehad! De kinderen zijn alweer dik twee weken naar school en wij alweer twee weken begonnen met werken. Moest wel eventjes wennen merkte ik, vooral ook omdat ik een nieuw baby’tje heb als gastkindje. Kost altijd wat meer energie :mrgreen: Verder is de jongste net begonnen met wennen bij de basisschool. Hartstikke trots natuurlijk en het gaat gelukkig heel goed :thumbup:
Wij gaan nu ook starten! Ergens na het weekend zijn mijn vruchtbare dagen en mijn nod is op 22 september. Spannend!
Jeweldrop, wat vervelend dat je nu nog weer moet wachten op een gesprek. Hopelijk biedt het jullie wel de antwoorden waar je naar op zoek bent!
Bolletje, spannend! Hopen op een positieve test dan!!
Ha allemaal!
Mag ik met jullie meeschrijven?
Ik heb gisteren onverwachts m’n laatste pil (minipil) genomen!
We willen eind december voor een tweede gaan, aangezien we de maanden juli en augustus willen mijden, qua uitgerekende datum.
Maar kwam gister een kennisje tegen, haar oudste kindje is een maand ouder dan onze kleine meid, en zij is in november uitgerekend van de tweede. Dus ik zeg tegen manlief: ‘Als dat zie, gaat het bij mij ook wel erg kriebelen hoor!’ Toen ging hij er zomaar mee accoord dat ik vast stop met de pil, deze ronde wordt een voorronde, oktober en november slaan we over, en vanaf december gaan we er serieus voor. En als ik in deze voorronde zwanger wordt, heeft het zo moeten zijn, en ben ik ergens in juni uitgerekend.
Aangezien ik van de eerste ook in de ‘voorronde’ zwanger was (wilde kijken hoe mijn cyclus was…) hou ik er rekening mee dat dat nu weer kan gebeuren. Maar weet ook dat het deze keer net zo goed een poosje kan duren! Geef ook nog borstvoeding, maar was 8 weken na de bevalling al weer ongesteld, vanwege productiedips tijdens mn menstruatie aan de minipil gegaan.
Ik vind het wel erg spannend! Manlief vraagt ook telkens, of ik het wel aan kan, een tweede. Ik zeg dan, er zijn zoveel mensen die het kunnen, waarom ik dan niet? Maar stiekem denk ik dat het best pittig wordt De oudste is echt makkelijk, dat wil niet zeggen dat de volgende dat ook is natuurlijk. En je hebt er dan al een rondlopen die ook aandacht vraagt. Maar je kunt het leven toch niet voorspellen, en die paar maanden eerder of later ga je later niet merken, denk ik zo.
We gaan zien wat er van komt! Ben erg benieuwd hoe het gaat lopen!
Engel en ikke, ben benieuwd of we straks weer in t zelfde groepje maandmama’s schrijven! Zou wel heel toevallig zijn!
Zoooo ik heb weer heel wat gemist! Komt omdat ik wederom weer is geen mailtjes kreeg als er berichtjes waren en ik geen tijd gehad heb om gewoon ff te kijken! Veel moeten werken en vakantie stress haha
Balen D. Mar vol goede moed naar de volgende ronde neem ik aan!!
Gezellig johanne! De julimama’s 2013 zijn goed vertegenwoordigd hier!! Zou wat zijn als we weer in dezelfde maand uitgerekend zijn!
Hier inmiddels ook op t wachtbankje, maar verwacht er helemaal niks van want door alle drukte nauwlijks de vruchtbare dagen kunnen benutten. Mijn nod zal 14-15sept zijn! Das wel prettig want ga komende zaterdag op vakantie en kom de 13e s avonds pas weer terug dus kan me ook niet druk maken om eerder te testen enzo! Ben wel benieuwd hoelang mijn cyclus zal zijn.
Spannend voor degene die bijna bij hun nod zijn!!mijn duimen draaien voor jullie!!
En wat mij betreft is iedereen welkom om mee te schrijven! Of t nu juli, augustus, september of wanneer dan ook is dat je gestopt bent!
Johanne ik ben soms ook wel bang dat t pittig zal zijn hoor als er maar ongeveer 2jaar tussen zal zitten, maar denk dan idd ook maar er zijn zoveel mensen die t kunnen waarom ik dan niet! En mijn mannetje is ook heel makkelijk dus dat scheelt ook (al kan dat natuurlijk altijd nog veranderen)
Ik ben zo benieuwd wanneer we de eerste positieve test gaan zien hier!! Ik hoop dat dat komend weeked al zal zijn!!
Gezellig johanne, welkom! Leuk al zo snel voor de 2e. Bij ons zo tussen de eerste 2 ook maar 17 maanden. Even druk, maar nu oh zo handig!
Vind het altijd wel een beetje raar om te lezen dat er veel dames zijn die rekening houden met de maanden waar het kindje geboren zou kunnen worden.
Kindjes krijgen kun je niet echt plannen hoor. Ze kunnen zomaar wat eerder of later komen, en wat kan er nou zo belangrijk zijn dat je ze dan niet wil?
(Maar dat is mijn mening en die is misschien ook wel gevormd omdat wij inmiddels al zo lang wachten!)
Ik schrijf in ieder geval weer een maandje mee. (Daarna ook nog w hoor) Gisteren alweer ongesteld geworden… Veel te vroeg!!
Morgen heb ik een afspraak bij de huisarts. Sinds mijn laatste zwangerschap (5 maanden geleden) heel veel last van opvliegers, buikpijn, hoofdpijn, stemmingswisselingen en onregelmatige cyclus. Ik heb zelf bijna het gevoel dat ik in de overgang ben. Voor de zekerheid maar eens het eea laten checken. Ben inmiddels 37, dus wil het niet te lang uitstellen.
Succes voor de bankzitters!!!
Balen kato dat je weer een ronde verder moet!!
Verstandig om even naar de huisarts te gaan! Zou ik ook doen, al is het misschien alleen maar ff om je gerust te stellen! Misschien is je lijf gewoon nog wat van slag door je vorige zwangerschap! Ik
Hoop iig dat de huisarts niks bijzonders kan vinden en dat je komende maand gewoon weer zwanger wordt!!
Wij houden geen rekening met de maand hoor(omdat ik zei dat dot de ongunstigste maand zou zijn) want zeker bij mij is er geen touw aan vast te knopen wanneer ik überhaupt beval en we hebben er ook niks aan gedaan om deze maand niet zwanger te worden hoor. Ik zei het meer omdat ik het voor de kids vervelend zou vinden als ze op of rond dezelfde dag jarig zouden zijn en als ik deze maand zwanger ben (waar ik zeker niet vanuit ga) dan zou ik rond S. Zijn verjaardag uitgerekend zijn. Al zei Vl zo mooi, tja die uitgerekende datum kunnen ze beter net zo goed niet zeggen want jij houd je daar toch totaal niet aan.
Pff hier vakantiestress!! Vannacht vertellen we! Moet S. Om half 3 s nachts uit zijn bedje trekken om naar t vliegveld te rijden :?.
Iemand nog tips wat ik niet moet vergeten? (Eerste vakantie met kind)
Bedankt voor het welkom!
Engel, toch een beetje spannend dan, maar gelukkig heb je volgende week afleiding door de vakantie! Succes met pakken, een goede reis en fijne vakantie vast!
Ik snap je zeker Kato, kindjes zijn niet te plannen. Het is meer manlief die liever niet in de zomer de tweede wil. Hij heeft net een nieuwe baan en t was afgelopen zomer ook ingewikkeld om de bezetting rond te krijgen. Hij denkt dat hij van z’n baas geen vakantie krijgt in de zomer daarom, en hij wil het risico niet lopen. Aangezien hij na de bevalling van onze dochter helemaal van de kaart was en eigenlijk niet in staat was om te werken… :oops: Daarnaast is onze dochter al in de zomer geboren, manlief zelf is ook in juli jarig, wat we qua verjaardagen niet praktisch vinden. Iedereen is op vakantie. Vorig jaar ook veel kraambezoek achteraf gekregen vanwege vakanties, dat vond ik echt niet fijn. We hebben geen haast (we zijn allebei 25, dus nog jong) vandaar de keuze om even te wachten, mocht het deze maand niet zo zijn. Maar als het zo uitkomt, is het van harte welkom hoor!
Vervelend van je overgangsklachten zeg Hopelijk vallen de uitslagen mee!
Jij hebt ook al wat meegemaakt zeg, een kindje verloren… Hebben jullie het een plekje kunnen geven?
Hoop dat je snel zwanger mag zijn van een gezond kindje!
@ Johanne welkom! Gezellig dat het clubje steeds voller wordt!
@ Drumstertje welkom terug. Ook een fijne vakantie gehad dus!
@ Kato jammer dat je cyclus zo onregelmatig is. Voor jou geen spanning meer deze maand.
Ik herken wel een beetje je verhaal.
Ik heb steeds meer ‘klachten’ tussen ovulatie en menstruatie: onrustig slapen, chagrijnig, soms opvliegers.
Normaal had ik dat nooit. Ik ben 35.
Ik denk dan zijn dit zwangerschapssymptomen? Of wellicht de overgang?
Ik ben benieuwd wat je huisarts zegt.
@ Engel fijne vakantie!
Door naar de volgende ronde ???, ongi melddezich vandaag alweer
Jammer bolletje! Een dag eerder dan je verwachtte toch?
Inderdaad weer een cyclus van 27 dgn. KORt voor mijn doen, wel handig, hoef niet zolang te wachten. Ik wist dat het m niet zou worden deze maand, had er al een testje tegenaan gegooid gisteren ???
Wie is de volgende?
Inderdaad weer een cyclus van 27 dgn. KORt voor mijn doen, wel handig, hoef niet zolang te wachten. Ik wist dat het m niet zou worden deze maand, had er al een testje tegenaan gegooid gisteren ???
Wie is de volgende?
Balen bolletje!
Oh voor jou ook weer balen, bolletje! We gaan er deze maand maar weer voor!
Ik heb maar 1 tip voor vakantie met kleine kindjes. Vochtige doekjes meenemen!!! Die vlogen er bij ons dan uit. Al die vieze tafels, knoeien met ijsjes en vieze handjes. Echt multifunctioneel!
Fijne vakantie, waar ga je naar toe?
Ben vandaag bij de ha geweest. Ze heeft me doorverwezen naar m’n gynaecoloog. Ze gaan wat testjes doen en eventueel krijg ik tabletjes om mijn hormonen in balans te krijgen. Volgende week kan ik al langskomen.
Het verlies van ons kindje was idd wel heftig, johanne. Ik had erg uitgekeken naar de 40 weken omdat ik dacht het dan een beetje af te kunnen sluiten. Maar dat wad dus afgelopen week en eigenlijk gaat het slechter dan ooit. Maar veel lieve familie en vrienden die er aan hebben gedacht en kaartjes, berichtjes en bloemen hebben gestuurd. Super lief en dit gevoel hoort nou eenmaal bij de verwerking blijkbaar. Zal wel goed komen. Een nieuwe zwangerschap zou daarbij wel helpen…
Bah wat naar kato! Hopelijk kun je t snel een plekje geven waardoor je je beter gaat voelen!
Wij gaan naar Turkije! Dus ook nog is met t vliegtuig… Ben zo benieuwd hoe t zal gaan.
Jammer van je ongi, bolletje Nog geen zwangere hier dus.
Miro, wanneer is jouw NOD? Ovulatie al achter de rug?
Kato, heftig allemaal hoor. Kan me inderdaad indenken dat het juist moeilijk is met de 40 weken, je had je kindje nu gezond in je armen moeten hebben. Het zal echt niet makkelijk zijn om datteverwerken. Fijn dat er zoveel mensen met jullie meeleven!
Gelukkig dat je al zo snel naar de gyn mag. Veel sterkte in alles!
Hier aan t wachten op eventuele ongi. Weet niet hoe dat loopt als je stopt met de minipil. Die slik je altijd door. Ik had wel onregelmatig wat bloedverlies/spotting. En toen ik stopte had ik ook een bloeding, maar dat is nu weer over. Heb maar vast een potje foliumzuur gehaald, je weet maar nooit.
Kato: we wilden graag een gesprek omdat we nog veel vragen hadden over hoe het de vorige keer gegaan is en hoe dat dan nu anders zou gaan. Ik merkte gewoon dat ik het erg spannend vind om weer zwanger te worden en dan dus met name de bevalling. Bij ons 1e kindje ben ik met 42 weken ingeleid en is hij uiteindelijk na 2 dagen met een keizersnede geboren na een hele bevalling waarvan het einde toch wel een beetje traumatisch was voordat ze besloten dat het alleen nog maar ging lukken met een keizersnede.
Ik wil graag nu van tevoren wat meer opties weten over hoe we dat nu anders kunnen doen.
Maar jij hebt dus 2 niet geplande keizersnedes gehad. Waarom werd er bij jou uiteindelijk gekozen voor een keizersnede en hoe was dat bij de tweede bevalling? Wordt het dan nu bij de volgende bevalling wel een geplande keizersnede neem ik aan?
Jammer dat je ongesteld bent geworden. Maar wel fijn dat je langs mag bij de gynaecoloog om het een en ander na te kijken.
En neem de tijd voor het verwerken, zo rond de uitgerekende datum is een lastige tijd, maar wel heel fijn dat er toch veel mensen aan gedacht hebben.
Drumstertje: klusze
Johanne: welkom! Weet ook niet hoe lang het duurt met de minipil. En foliumzuur kan je niet vroeg genoeg mee beginnen! De verloskundige zei toendertijd dat het best was om 2-3 maanden vantevoren al te beginnen, voordat je wil gaan beginnen, zodat je een goede basis hebt opgebouwd.
Engel: spannend, ook al heb je er weinig aan kunnen doen. Fijne vakantie! Ik had als tip meegekregen om genoeg luiers mee te nemen. In sommige landen schijn je je scheel te betalen voor een pak luiers. Wij gaan toevallig ook over een paar weken op vakantie, voor het eerst vliegen met ons boefje, ben echt heel benieuwd hoe hij het gaat doen in het vliegtuig en daar.
Bolletje: jammer. Had je er veel op gehoopt, ook al had je al een testje gedaan?
Hier geen idee wanneer mijn NOD zal zijn. Volgens de app aankomende vrijdag. Maar ik had gister of eergister heel erg buikpijn en ander slijm, dus lijkt het er eerder op dat toen pas een eisprong was, dus dan duurt het nog wel even…Ondanks dat we er nog niet echt mee bezig zijn, ben ik er onbewust toch wel weer erg mee bezig hahaha.
Ik zie ook alleen maar dikke buiken voorbij lopen, erg hé.
Kriebel kriebel kriebel!