Augustus 2014 stoppers!!

Die mannen toch haha die moet eerst toch altijd van alles voordat ze et weer voor willen gaan!

Ten minste die van mij ook die wil eerst rustig relaxt vakantie hebben… Net of dat dat kind er gelijk is haha

Hier sinds deze week aan de laatste of een na laatste strip begonnen… Beetje afhankelijk of k Vl nog zover krijg om voor/tijdens de vakantie al te stoppen. En anders half augustus pil de deur uit!

Maar van mij mag hij nou al de deur uit!!

Heey meiden ik ben weer terug van een heerlijke vakantie, super genoten.

Hoe is het hier?? Nog wat gemist??

Ik zie veel nieuwe meiden erbij, leuk…welkom allemaal!

Gisteren mijn laatste pil gehad…dus nu wachten op de ongi.

Spannend Liz!! Succes

Thanx Engel…hopelijk kunnen jullie ook gauw aan de slag als je man mee werkt hihi

Hoi Meiden,

Ik zou graag met jullie meeschrijven! Ik zag dat er al meer dames zijn die inmiddels begonnen zijn met proberen. Voor mij geld dat ook.

Even in het kort iets over mij;

Ik kom uit het zuiden van het land (brabant), ben moeder van 2 meisjes en heb een lieve man.

Ik ben sinds eind 2012 actief hier op KoK. Toen begonnen te schrijven bij de okt/nov/dec 2012 stoppers. Na een paar hele vroege miskramen in het begin, eindelijk na iets meer dan een jaar zwanger geraakt. Helaas bleek bij 16 weken dat ons kleine meisje geen kloppend hartje meer had.

Beetje een triest verhaal en we hebben er ook echt wel verdriet van, maar inmiddels toch ook wel weer begonnen met het opnieuw proberen. De wens is zo groot!

Mijn periodes zijn nog wat onregelmatig, dus echt meten e.d. doen we (nog) niet. Maar het zou wel weer erg welkom zijn.

Ik heb nog niet alles heel goed gelezen, maar ben erg benieuwd naar al jullie ervaringen en verhalen.

Hey kato, gezellig dat je mee komt schrijven!!

Wat een droevig verhaal :frowning:

Hopelijk is na al die ellende van miskramen enzo het jullie gegunt om heel snel zwanger te zijn en te blijven tot het einde!

Welkom Kato! Wat een verdriet hebben jullie meegemaakt zeg!

Hopelijk gaat het dit keer allemaal goed en voorspoedig!

Welkom Kato…leuk dat jullie ook voor een derde kindje gaan, ik ook. En wij hebben ook twee dochters.

Wat vreselijk van jullie verlies…hopelijk gaat het snel goed.

Hoe oud zijn je oudste twee?

Hey dames hoe is t met jullie?

Liz ik zie dat je oudste dochter vandaag jarig is! Gefeliciteerd nog!!

@ Liz gefeliciteerd met je dochter! Na de vakantie mag ze naar de basisschool dus!

@ engel tja nog niet zoveel te melden he? Komt wel als we allemaal ook echt gestopt zijn denk ik.

Ik ben in afwachting van mijn NOD. Duurt nog 1,5 week ongeveer.

Dan zijn we net met vakantie. Dat is wel een beetje balen.

Daarna gaan we de eerste ronde in.

Ja straks als we allemaal gestopt zijn valt er vast meer te melden idd en zulle. We elkaar wel door die vreselijk onzekere Wachtweken slepen… (Ten minste k vind die onzekerheid en dat wachten echt horror!) zal t wel zal t niet, voel k al iets aan mijn lijf of verbeeld ik me dat maar Pff Marja hoort erbij!

Goed dat je dat zag engel!

Idd gefeliciteerd met je dochter Liz!

Zo bijzonder als je kindje 4 jaar wordt en dus naar school gaat.

Mijn meisjes zijn 4 en bijna 6. Dat was wel even wennen, zo’n leeg huis.

Ben maar extra gaan werken…

Spannend miro, bijna zover dan. Ga je ook echt alles bijhouden? Ovulatietesten, tempen etc? Of zijn er andere die dat doen?

Ik doe het nu (nog) niet, maar de vorige keer heeft het me wel geholpen. Bleek de eisprong toch anders te zijn dan ik dacht.

Leuk weer een aantal nieuwe medestoppers erbij!

En het is nog geen eens augustus :wink:

Liz: gefeliciteerd met je dochter!

Kato: heftig dat je met 16 weken je kindje bent verloren. Moet je dan bij de volgende zwangerschap extra onder controle staan?

Ovulatietesten heb ik bij mijn eerste zwangerschap wel gebruikt, ik heb een erg onregelmatige cyclus, die soms ook erg lang kan zijn (met een nieuw record vorige week, 54 dagen! :roll: ) en dan ook niet altijd een eisprong volgens mij, dus die testjes zijn voor mij wel erg handig en denk ook wel dat ik daarom de vorige keer toch wel vlot zwanger was.

Bolletje: spannend dat je man eerst het huis verkocht wil hebben! Hoe lang staat het al te koop?

Engel: lastig dat je straks wat moet verzinnen voor de alcoholische dranken tijdens de vakantie. Wij gaan ook nog in het najaar op vakantie met mn schoonouders, maar ik drink gelukkig al geen alcohol, dus voor mij valt het niet zo op hihi. Ben benieuwd of je goeie smoesjes kan bedenken om niet te drinken :wink:

Ik heb vorige week de eerste stap gezet door te bellen met de verloskundige en gevraagd naar een voorgesprek.

Wordt daar deze week over terug gebeld, want ze hadden niet de juiste agenda bij de hand.

Wil toch eerst even een aantal dingen doorspreken en weten wat te opties zijn qua bevallen.

En hopelijk kunnen we dan ook ergens in augustus beginnen, als ik niet weer zo’n belachelijk lange cyclus heb…

Hier in eerste instantie geen ovulatietesten of iets dergelijks, vorige keer ook niet nodig gehad dus hopelijk nu ook niet!

Jewel goed van je dat je het al gelijk vooraf bespreekbaar wil maken met de verloskundige! Hopelijk kun je snel terecht voor zo’n gesprek en kunnen ze je duidelijkheid geven en je angst weg nemen! Zodat ook jij snel kan gaan beginnen!

Hier nog even geduld hebben (daar ben ik zo slecht in!!) maar gelukkig wel allemaal leuke dingen gepland staan komende dagen als k vrij ben en heb net ff geteld moet nog 9 diensten werken en dan heb ik al vakantie!! Dus als die 9 dagen werken voorbij zijn en ik heb op bijna al mijn vrije dagen al wel iets gepland staan dan is het zo half augustus! Ga daar mar vanuit en stel dat Vl zegt dat vlak voor de vakantie stoppen ook al goed is dan is dat alleen mar mooi meegenomen!

De gene die er al voor gaan moeten ons wel op de hoogte houden he!!

Wanneer is jullie nod?

Bedankt voor jullie felicitaties. Gisteren een leuke dag gehad met heerlijk weer gelukkig. En ja de basisschool vind ik wel even spannend, weer een nieuwe fase…

Ik denk dat ik morgen ongesteld wordt en dan ga ik ronde 1 in…nod zou dan rond 6 augustus zijn. Ik houd jullie op de hoogte.

Hier vorige keren wel ovu testen gebruikt, maar voel de eisprong zo duidelijk dat ik het nu niet ga gebruiken. Mocht het erg lang gaan duren dan kan ik ze altijd nog halen…

@ engel ja dat wachten is best spannend. Maar ik wil toch proberen daar nu wat minder op te focussen.

Ik weet dat ik zwanger kan raken.

Dat was natuurlijk nog maar de vraag toen we voor de eerste gingen.

Misschien vond ik dat toen wel het meest spannende. Ben ik wel vruchtbaar?

En toen we voor de 2e gingen was het direct de eerste ronde raak.

Dus niet lang en veel spanning gehad.

We hebben nu ook geen enorme haast.

@ Kato nee ik doe in principe geen ovulatietesten of temperaturen. Net als Liz voel ik heel duidelijk mijn eisprong.

Ik houdt wel bij hoe lang mijn cyclus duurt.

De laatste 2 keer was hij keurig 28 dagen.

Maar hij is ook wel eens 35 of 38 dagen geweest.

En in die gevallen was de eisprong ook later.

Het wordt nu wel meer een uitdaging om op het juiste moment te klussen.

We hebben nu 2 kleine kinderen en we sporten beide 2x per week.

Dus heel spontaan kunnen we het niet noemen. We moeten het haast inplannen haha!

@ Jeweldrop jee wat een lange cyclus.

Ik heb wel eens gelezen dat bepaalde kruidenpreparaten kunnen helpen.

Maar ik weet niet meer precies welke. En ik kan het zo snel ook niet vinden op google.

Ik hoop dat de VK al je vragen kan beantwoorden.

@ Liz jij voelt dus ook je eisprong? Wat voel jij precies?

Bij mij is het best pijnlijk.

Ik voel ook veel druk dan links of rechts in mijn buik. Maar net welke kant de eisprong is.

Het voelt dan echt of er iets op knappen staat.

Duurt zo’n 15-20 minuten.

Ik mag ook niet klagen hoor wat heb ook niet lang in spanning hoeven zitten want was de vorige keer de 3e ronde zwanger toen bij 8wkn helaas mk maar daarna meteen weer zwanger.

Ik voel mijn eisprong totaal niet! Vorige keer had ik cyclus van 30/31dgn.

Lijkt me wel handig als je je eisprong voelt!

Ik heb ook wel eens gehoord dat ze idd van die kruiden hebben die je kunnen helpen om je cyclus wat regelmatiger te maken.

Ik heb drie dagen ook erge pijn links of rechts, van die steken.

En inderdaad op t laatst het gevoel dat er wat op knappen staat…echt een rot pijn. Maar wel handig om te voelen wanneer je vruchtbaar bent zeg maar…

Zojuist ongesteld geworden dus dag 1 is begonnen.

Spannend Liz!!

Hallo meiden!

Ik wil me ook graag bij jullie aansluiten als dat mag :smiley: Ik ben vorige week donderdag gestopt met het nemen van de pil. We doen het nu nog even met condoom (even ontpillen) en gaan het in september proberen. We hebben al twee jongens van 6 en bijna 4 jaar, tijd voor de volgende ronde :wink:

Ik vind het maar moeilijk geheim te houden, heerlijk dus dat ik hier even van mij af kan praten. Leuk dat er al zo’n groepje is!