Augustus 2014 stoppers!!

Ik weet ook niet wat makkelijke baby’s zijn hoor! Denk dat ieder dat voor zich zelf moet invullen! Maar ik teken ervoor om nog zo’n baby te krijgen als mijn mannetje! In het begin door zijn prematuriteit wel veel energie gekost met name met voeden ging met 8 voedingen naar huis en per voeding altijd ruim een uur bezig en hij sliep in t begin moeilijk! Tot ik hem tegen alle

Adviezen in! Op zijn buikje heb gelegd, beste besluit wat ik ooit genomen heb! Hij slaapt sindsdien super goed!!



Ik vond het begin best lastig veel onzeker geweest, doe ik het wel

Goed enzo en denk dat dat bij een 2e/3e wel

Makkelijker is omdat je alles al een keer meegemaakt hebt enzo

@engel vooral praktisch, nieuwe auto nodig (vl dan toch), eigenlijk een te klein kamertje maar plannen wel om te verhuizen



@gemakkelijke baby’s : wat is gemakkelijk, wij hebben moeilijke slapers gehad maar verder heerlijke baby’s. Peuter/kleuter overgang veel ziek geweest maar ook dat is weer voorbij… inderdaad, voor je het weet zijn ze alweer peuter/kleuter :inlove:



@van 1 naar twee : vond ik best te doen. het is in het begin wel even zoeken naar het ritme, zeker als er weinig leeftijdsverschil is. vond ook van 0 naar 1 een groter evrschil dan van 1 naar twee. Zoals D. zegt : je bent al gewoon dat je tijd nu niet enkel naar je partner en jezelf gaat, al heb ik wel het gevoel iets meer nood te hebben aan me/us time dan bij een eerste. IS wss wel omdat het drukker is…



@onzeker dat blijft hoor. Elke baby is weer anders. J. was bv ook een buikslapertje,L. totaal niet. denk dat het niet uit maakt of je 1/2/3/7 kinderen hebt, dat onzeker gevoel zal niet echt verdwijnen denk ik.

Nee dat is waar maar, het lijkt me wel dat je met de 2e makkelijker beslissingen neemt of je eigen gevoel

Volgt. Heb nu vaak advies gevraagd bij t cb wat dan soms al tegen mijn gevoel in ging, maar ja hun adviseerde het dus toch maar geprobeerd, maat heb inmiddels als wel geleerd dat k gewoon. Mijn eigen gevoel te volgen! Dat pakte meestal toch het beste uit!

Miro: ik denk dat ik het wel een plekje heb kunnen geven, vind het erg lastig want soms kan ik er zo van het ene op het andere moment toch weer erg verdrietig van zijn.

Na de keizersnede moesten we nog een week in het ziekenhuis blijven en toen heb ik wel een gesprek gehad met een maatschappelijk werkster, maar dat was uiteindelijk niet voldoende, na lang aanmodderen loop ik nu sinds begin van dit jaar bij een soort van psycholoog en die helpt wel goed relativeren. Maar de angst is er nog steeds wel een beetje.

En inderdaad ook als je wel een goede bevalling hebt gehad, is het nog steeds een hele ingrijpende gebeurtenis, waar je je ook eigenlijk echt niet op kunt voorbereiden, tenminste dat vind ik. Je hoort er van alles over, ziet het misschien op tv, maar hoe het echt is, dat is gewoon niet uit te leggen.



Heb je dan nu een grotere kans op weer zwangerschapsdiabetes?



Engel: van het zwanger zijn ga ik dan ook zeker genieten, dat is het probleem niet. Ik heb toen een hele goede zwangerschap gehad, amper ergens last van, puur en alleen de bevalling die totaal anders ging en waar ik nu erg tegenop zie.

Duurde je bevalling maar 4,5 uur? En dat was langer dan ze gedacht hadden? Bij een eerste gaan ze toch altijd uit van een uur of 10 :mrgreen:



Petatje: wat heftig zeg voor je zoontje en voor jullie. 5% overlevingskans is echt heel weinig :shock:



D. Is dat emdr, dat je het herbeleeft onder hypnose? Was dat niet heel heftig?





Makkelijke baby’s: ik vraag me ook altijd af wat mensen dan verwachten van een baby?

Bas was een heerlijke baby, maar 's nachts een spook. Nadat hij ongeveer 6 maanden was, begon het spoken 's nachts en was hij elke nacht wel uren achter elkaar wakker. Soms krijsen, soms gewoon wakker. En het is nu nog steeds een onrustige slaper. Heel langzaam aan slaapt hij eens een nachtje door of twee, maar meestal wordt hij toch nog een paar keer wakker, soms valt hij snel weer in slaap, soms is hij een uur of 2-3 achter elkaar wakker.



Denk ook wel dat de overgang van 0 naar 1 groter is dan van 1 naar 2.

Eerst is alles nog zo nieuw, nu heb je dan al ervaring.

Wel zoeken naar een nieuw ritme, waarbij je voor beide kindjes genoeg tijd hebt.

@ jewel ja ben precies 4,5u bezig geweest vanuit niks tot een klein manneke op mijn buik! Ja toen het begon dachten ze dat hij er binnen een uur zou zijn! Gezien de snelle ontsluiting en de hevige weeenstorm, maar pas toen t langer duurde zijn ze gaan kijken en bleek dat meneertje een sterrenkijker was dus toen werd het lastig! Mar al met al hoor je mij dus echt niet klagen!! Al was t natuurlijk zeker niet prettig, maar als je sommige verhalen hoort…



Wat vervelend dat je zo’n nare ervaringen hebt met je bevalling! Het enige wat je zeker weet is dat elke bevalling anders is! Mar goed daar heb je natuurlijk niks aan! En heb je wel

Baat bij de gesprekken met de psycholoog??

Jewel, emdr is geen hypnose, kijk hier maar even: http://nl.wikipedia.org/wiki/Eye_movement_desensitization_and_reprocessing



En ja, dat is enorm heftig maar dat was mijn bevalling dan ook. Mijn bevallingsverhaal staat ook nog hier ergens trouwens. Ik heb er echt een post-traumatische stress stoornis aan over gehouden, vandaar die emdr. Dat moet echt goed uit mijn systeem zijn voor de volgende bevalling zich aan dient.

Wat naar dat jullie allemaal van die vervelende ervaringen hebben met jullie bevallingen en er nog zoveel last van hebben! Ik heb ook heel veel terug gedacht aan mijn bevalling, maar das normaal denk ik! Maar erg heftig hoor voor jullie!!



Hopelijk helpen de therapieën en dergelijke zodat jullie met een positieve gedachte de volgende bevalling in kunnen en hopelijk valt die voor jullie allemaal dan 100% mee!!

@ engel welke beren ik nu zie? Er zijn natuurlijk praktische zaken, maar die zijn op te lossen.

Ik ben er des te meer van bewust dat het niet vanzelfsprekend is dat je kindje gezond is.

Wat betekend het voor ons gezin als een derde kindje gehandicapt of ziek is?

Wat als er nu een tweeling komt? Wat als er iets met mij gebeurd?

Dat soort zaken lijken nu ineens veel zwaarder te wegen dan de vorige keren.

Ik ben natuurlijk ook weer ouder en de risico’s nemen toe.



Ik vond het krijgen van onze eerste wel een hele overgang, maar ik had me daar ook helemaal op ingesteld.

En het ging me voor mijn gevoel heel natuurlijk af.

Ik gaf me over aan de gebroken nachten, het vele voeden etc.

Toen de tweede kwam had ik best veel moeite om weer een balans te vinden, om weer in een ritme te komen.

Dus eigenlijk vond ik die overgang groter. :wink:



De eerste heeft een pittig karakter. Kon zich moeilijk zelf vermaken, was niet zo’n makkelijke slaper.

Dus daar was ik best druk mee, al voelde dat niet als een belasting.

Ik kon alles heel moeilijk uit handen geven. Daarmee maakte ik het mezelf wel lastig.

De tweede was veel rustiger en in die zin ‘makkelijker’.

Hij sliep veel makkelijker, vermaakte zichzelf en ik kon hem makkelijker uit handen geven.

Maar bij beide heeft het lang geduurd voordat ze gingen doorslapen.

Mijn dochter bij ruim 1 jaar, mijn zoon bij 1,5jaar.



Ik geloof wel heel erg in het volgen van je gevoel/ intuitie als het gaat om kinderen/zwangerschap etc.

Ik heb daar echt op leren vertrouwen. Het heeft mij nog nooit in de steek gelaten.



@ D. jij hebt dus veel baat bij emdr therapie? Ik heb er wel over gehoord.

Schijnt een goede therapie te zijn om trauma’s te verwerken.

Ik zal je linkje zo nog even bekijken.



@ Petatje wat heftig zeg wat jullie met jullie zoontje hebben meegemaakt.

Gelukkig is het allemaal goed gekomen! Jij dus ook diabetes gehad in de zwangerschap?

Ja, ik was na de bevalling lichter als voor de zwangerschap.

Maar ik kan ook niet zoveel eten in de zwangerschap, ik krijg al snel last van maagzuur.

Dus zonder de diabetes was ik ook al niet veel aangekomen. In de eerste zwangerschap 6,5kg en in de tweede zwangerschap 4,5kg.



@ Jeweldrop ik heb nu inderdaad weer kans op zwangerschapsdiabetes.

Ik ben nu wel een paar kilo lichter. ( ik was niet echt te zwaar hoor)

En ik sport weer.

Dat deed ik voor de zwangerschappen ook, maar daar tussen heb ik niet gesport.

Ik denk dat dat ook meegespeeld heeft.

Als we een derde kindje mogen verwachten, ga ik wel proberen door te gaan met sporten.

Hopelijk krijg ik dan niet weer diabetes. Want ik wil liever niet weer zo’n medische zwangerschap.

4,5kg en 6,5kg aangekomen :shock: netjes!!! Nou zal je dieet vanwege je diabetes wel iets mee spelen maar zeker niet alles!

Ik was precies 10kg aangekomen maar heb t niet tot het einde volgehouden. Wel in de laatste 2weken bijna 2kg aangekomen voornamelijk door t vocht toen.

Kon een week na mijn bevalling wel al weer in mijn eigen broeken! Daar was k al heel blij mee en eigenlijk ben ik nog steeds 1kg zwaarder dan voor mijn zwangerschap, maar kan geen motivatie vinden om weer te gaan sporten ofzo :oops:



Ja die beren op de weg die je ziet snap ik wel, maar zou je daarom geen 3e kindje meer willen of gaan de kriebels het toch winnen dan?



Zwangerschaps diabetes lijkt me ook zeker geen pretje! Hopelijk blijft t jullie

Allemaal bespaard deze keer!

@ engel ik heb inderdaad mazzel gehad met de geringe gewichtstoename in de zwangerschappen. Maar 10kg van jou is ook nog heel netjes toch?



En inderdaad al die beren op de weg hebben het niet gewonnen van onze hartenwens.

En ze zeggen ook: men lijdt het meest door het lijden dat men vreest.

Dus we gaan het avontuur nog een 3e keer aan, anders schreef ik hier niet. :wink:

Heel goed miro!! Ben je inmiddels al gestopt? Of stop je ook pas echt in augustus?



Ja mar die 10kg was niet in 40wkn dus ik heb vals gespeeld haha

Ik “meld” me hier ook even… Niet officieel een stopper (aangezien ik nooit weer begonnen ben met de pil :p)

Maar vl en ik hebben gezegd dat we er weer voor gaan vanaf dl 1 is, en dat wordt ze op 1 augustus :wink:

En nu zag ik dat een “maandgenootje” (haaaaij Engel :p) hier ook meeschrijft, dus kon ik niet achter blijven :wink:

Haaaaai ikke!! Gezellig!!



Hoe is t met de rest van de dames?? De twijfelaars al een keus kunnen maken?? En zit de rest ook zo uit te kijken naar augustus??

Hallo Ikke! Welkom!



@ Engel ik ga deze cyclus nog even afwachten. Rond de 20e mijn NOD denk ik. Daarna gaan we van start. Mijn vruchtbare dagen vallen dan begin augustus. En jij?

Wij hebben besloten om na onze vakantie te gaan beginnen. Al een beetje vooruit gerekend en dan zou paar dagen na onze vakantie mijn pilstrip leeg zijn en dat zou rond half augustus zijn en dan gaan we ervoor dus dan liggen de vruchtbare dagen ergens eind augustus/ begin sept denk ik.

Begin sept gaan we met schoonfamilie weekje naar Turkije dus dat wordt nog een lastige…

Want we willen niet vertellen dat we aan een 2e gaan werken. Maar normaal drink ik altijd wel gezellig een wijntje of cocktailtje mee, nooit veel hoor dus dat scheelt al… En nu ga ik er zeker niet vanuit dat t de eerste ronde gelijk raak zou zijn, maar we zouden dan paar dagen na mijn vruchtbare dagen op vakantie gaan dus hoe ga ik dat aanpakken… Want wil eigenlijk niet drinken dan. En nou sla ik wel eens vaker een drankje af maar ben bang als ik heel de week alle drank afsla dat ze me dan door hebben en dat wil ik eigenlijk echt niet!



Jullie ideeën tips?? Of ook als eens in zo’n situatie gezeten?

@ Engel wellicht kan je zeggen dat je medicijnen slikt waar je geen alcohol bij mag gebruiken? Of zeg dat je er de laatste tijd niet meer goed tegen kan.



Maar ik heb ook wel eens gehoord, dat je pas echt een bloedcirculatie met je kindje krijgt als het rond 8-9 weken oud is.

De eerste tijd leeft het kindje van de dooierzak.

Dus als jij tussen ovulatie en NOD wat drinkt, zou dat geen problemen hoeven opleveren.

Maar ik snap dat het niet goed voelt.

Het liefst doe je natuurlijk niets wat evt. schadelijk kan zijn voor je kindje.

Ja t lastige is dat ik mijn schoonfamilie heel veel zie dus zomaar iets verzinnen is bijna geen optie en dat k er slecht tegen kan dus ook niet.

Mar wil liever idd niks drinken mar wel fijne gedachte dat het als t zo innieminnie is nog idd niet van mijn bloed en voedingsstoffen voorzien is dat wist ik niet.

En de kans is natuurlijk sowieso mega klein dat t de eerste ronde gelijk raak is.

En heb al bedacht dat k dan mar gewoon als k er echt nie onderui kan een cocktail kies waarvan k bij voorbaat al weet dat k die toch nie lekker vind haha en dan gewoon kan zeggen dat k hem daarom

Nie opdrink

Ik ga vandaag mijn eerste vruchtbare periode in :wink:

Maar vl is het weekend weg, dus zal nog niks van komen…



Engel kun je niet, op momenten dat het mogelijk is, zelf de drankjes in doen en dan voor jezelf een alcoholvrije cocktail maken :wink:

Spannend ikke!!

We zitten in een all in hotel dus zelf de drankjes maken wordt geen optie denk.

Hoe is t met de rest??

Al meer dames gestopt??

Ben nooit meer begonnen na de bevalling ???Maar wel condooms gebruikt… Meestal??? Hoop dat we augustus ervoor kunnen gaan!! Manlief wil toch echt eerst huis verkocht hebben, en misschien lukt dat gewoon wel wel snel!!!