Augustus 2008 stoppers deel III

Weet je, het is gewoon dat mijn lijf een menstruatie vaak met veel bombarie aankondigt! En ik voel een deel van die bombarie al. Waaronder de lage-rugpijn…

Daarbij durf ik eigenlijk gewoon niet te hopen. Bang dat ik dan teleurgesteld wordt.

Tsja, dat kan ik me ook wel weer voorstellen, maar weet je wat het is met die lijven van ons? Die doen toch waar ze zelf zin in hebben, en die kunnen je met verschillende seintjes knettergek maken. Probeer jezelf niet knettergek te laten maken, hou in je achterhoofd rekening met een naderende ongi, maar ook met een misschien wel zwangerschap. Het kan gewoon alle kanten op meis en als jij niet meer durft te hopen, doe ik het gewoon voor je! :-*

@Debke wrote:

Ik hoor en lees toch over het algemeen verhalen van vrouwen die hun mk na de echo gehad hebben, waarbij het kindje al met een week of 6 (dus nog voor het hartje zou moeten gaan kloppen) is overleden. Die krijgen hun mk dus veelal na een week of 11/12…

:? twijfel even of ik mijn verhaal ook nog zal vertellen, je krijgt al zoveel over je heen ten slotte…

Ach, zet 't wel onder de spoiler, kan je zelf kiezen…

hm, was begonnen aan de uitgebreide versie, toch maar weggehaald en hier dan de verkorte:

Ik was eind maart 2005 ook een week of 11 zwanger. Zou 29 maart de 12-weken-echo krijgen. Anderhalve week daarvoor had ik zo nu en dan al last van licht bloedverlies, beetje zoals jij het nu beschrijft van gister. 25 maart vruchtje verloren, en zoals ik het beschreef (hoefde het niet te laten zien van de VK) dacht de VK dat het kindje inderdaad al met een week of 6 was gestopt met groeien.

Maar denk niet dat dit representatief is voor wat er bij jou kan gaan gebeuren hoor… jij was ten slotte al veel verder.

Heeft de VK daar verder niets over gezegd, wat bv de maximale tijd is dat het kan duren?

Navloeien duurde hier trouwens ruim een week, en dat was ook wel het maximum, anders moest ik terug voor nog een echo om te kijken of alles schoon was.

Och, en had nog helemaal niet op jouw echo-foto’s gereageerd :oops:

Vind ze zo mooi, vooral die ene waarop je het gezichtje zo goed ziet :inlove: maar 't is ook zo dubbel om ernaar te kijken (heb jij dat gevoel zelf ook?), omdat het zo vreselijk oneerlijk is :cry:

Ik ben eruit! Ik ga shoppen… Ik heb drastisch truien nodig, maar wilde eigenlijk wachten tot ik wel of niet positief zou testen, zodat ik rekening kan houden met een groeiende buik! Maar ik ga gewoon een trui kopen!

Jiska, bedankt voor jouw verhaal! Ik had eigenlijk ook best de uitgebreide versie willen lezen…Maar kan me ook voorstellen dat jij dat misschien liever niet hier neerzet. Weet je, mijn vk heeft er geen tijd aan vast gehangen. Die heeft gezegd, dat het in principe altijd vanzelf op gang komt, maar dat dat best een flinke poos kan duren. Ik mag er op wachten zolang als ik dat zelf prettig vind. Dat idee vind ik nu op dit moment nog heel fijn. Of dat over een paar weken nog zo is, kan ik je nu nog niet vertellen natuurlijk.

Ik heb trouwen niet echt een dubbel gevoel met het kijken naar mijn echofoto’s…Ik kijk er nu zelfs graag naar. Het is misschien heel raar voor jullie dat ik dit zeg, maar ik geloof dat wij hier ondertussen wel zover zijn dat we ons erbij neergelegd hebben hoor…Tuurlijk vinden we het verschrikkelijk, maar het is niet het einde van de wereld…Het gaat hier dus eigenlijk hartstikke goed. We nemen op onze manier de tijd om afscheid te nemen van dit kindje en deze zwangerschap. Ook kijken we alweer uit naar wat de toekomst nog voor ons in petto heeft.

En ja, misschien is het oneerlijk, maar dat is het voor iedereen die iets dergelijks overkomt. Ons kindje is gewoon niet helemaal goed ontwikkeld en eerlijk gezegd vind ik het dan wel weer een fijn idee dat de natuur haar werk doet en dat we er niet bij bijvoorbeeld de 20 weken echo achter komen dat er iets verschrikkelijk niet goed zit en we dan een heel moeilijke beslissing moeten nemen. Die beslissing is nu voor ons genomen en dat is goed zo…

Flien, ook als het wel raak is kun je toch gerust een trui kopen nu? Als je er nu niet meer de hele winter in past, dan volgend jaar wel weer hoor!

Shop ze!

Ik wil ook wel weer een paar truien shoppen trouwens…Van die lekkere warme…heb het een beetje koud…

Ik ben net ook ff gaan shoppen. Ik heb een appeltjes groene trui gekocht, uit de pluscollectie van miss etam. De positiekleding vond ik te koud (dunne tuniekjes), en een soort ponchoachtige sjaalachtige vest/omslagdoek. Omdat ik savonds hier met een deken zit, leek me dit praktischer en mooier hihi…

:oops: :oops: M’n collegegeld is afgeschreven… Gaat dus even niet door! Want nu moet het geld voor het college geld eerst weer van mijn spaarrekening komen…

ow dat is wel erg balen zeg! Duurt dat lang bij jou, voor je spaargeld overgeboekt is? Ik heb telebankieren van de rabo, en ik schrijf over en 2 minuten later is het overgeboekt (alleen naar mijn eigen rekeningen hoor) ideaaaaal

Wij sparen samen op één rekening vanwege de rentepunten. Dus het moet via de rekening van Matthijs overgeschreven worden.

ow,ja dan moet je wachten tot matthijs thuis is.

Herinnert me eraan dat ik de toegang tot mijn mans rekeningen nog moet regelen.

Hahaha, gaat hij daar gelukkig van worden :stuck_out_tongue:

Ik ga even boodschappen doen! Geen Leine betekend tijd om RUSTIG de supermarkt uit te pluizen. Mijn vaste supermarkt is vanaf vandaag dicht, dus moet gaan wennen aan een nieuwe supermarkt!

ja daar word hij gelukkig van. Dan weet hij altijd wat er op zijn rekening staat (niks ahahaha). Nee hoor, dan kan ik zijn rekeningen ook betalen, en we willen met alles over gaan naar een enof rekening, dus dan is het makkelijker als 1 iemand het overzicht houd he.

Ik lees net een verhaa bij arm om je schouder. Dat verhaal lijkt precies op dat van mijn vriendin. Die had een kindje met een afwijking, en dat verhaal lijkt er precies op. Zo zielig.

Geniet van je Leine-loze boodschappen!

Ik ga hier poetsen vanmiddag :silenced:

Zooooo, boodschappen gedaan! Ik MOET echt even klagen! Wat is de AH een dure winkel zeg!!! Ik ging altijd naar de C1000, maar die wordt verbouwd naar een AH, dus ik ben naar een andere AH in de buurt gegaan. Ben gewoon voor 4 dagen 46 euro kwijt!!! Zoveel was ik nooi kwijt aan boodschappen voor 4 dagen. Meestal was ik een tientje goedkoper uit en ik heb echt geen rare dingen gekocht!

Tot overmaat van ramp ben ik ook nog eens in een Elvis-bui :oops:

Flien, bij de AH verkopen ze het merk Euroshopper…Is spotgoedkoop en ik heb eigenlijk nog niks ontdekt wat echt onder doet voor een A-merk. Misschien iets voor de volgende keer?

Ik vind C1000 persoonlijk een heel dure winkel…Daar haal ik vaak alleen de vleesaanbiedingen. De rest is echt veel duurder dan de Supercoop hier. Zelfs bij de AH doe ik goedkoper boodschappen dan bij de C1000.

Overigens haal ik wel veel vers spul van groenten en fruit bij de Aldi. De Aldi hier in het dorp heeft een flinke versafdeling en heeft echt goed (en heel goedkoop) spul. Gemiddeld ben ik per week voor 5 personen 100 euro aan boodschappen kwijt en daar zit alles bij in (dus ook dure wasmiddelen en pampers enzo).

Enne…een Elvis-bui? Leg uit?

Tja, die AH waar ik heen was heeft niet een superuitgebreid assortiment. Ik weet een grote AH en daar kan ik wel veel goedkoper boodschappen doen! Dus ik hoop dat die nieuwe AH wel groot genoeg wordt. Ik koop idd veel euroshopper… Aldi hier is echt heel slecht! Klein, weinig… Het gekke is, ik woon nou niet een superrijke wijk, okay wel veel yuppen, maar aan de andere kant van de weg is het huur en bijstandsgezinnen enzo… En er is gewoon geen goedkope supermarkt te vinden!

De C1000 hier kon ik altijd goed boodschappen doen. Groente en vlees van de C1000 zijn goedkoper dan van de AH… Maar goed, het is weer even wennen en dan lukt het wel weer!

Ennuh de Elvis bui :oops:

Laten we het erop houden dat ik een nogal afwijkende muzieksmaak heb, zeker vergeleken bij mijn leeftijdsgenoten, en het soms heerlijk vind om even keihard Elvis eruit te knallen… Of The Who, of The Doors, of Frank Zappa, of, of, of…

Nou Deb, ik vind de AH ook een dure winkel hoor. De euroshopper vind ik ook prima van veel dingen.

Ik doe momenteel bij de emte boodschappen en dat is goedkoper dan de ah.

Mijn man doet op zaterdag de grote boodschappen bij de jumbo, en dat is voor ons nog het voordeligste.

De aldi hier heeft geen goede versafdeling, dus daar ga ik allee op feestjes enzo heen (voor chips etc)

flien, hier knallen the doors ook regelmatig uit de boxen hoor. Schaam me er niks voor. Toen ik 16 was had ik een levensgroot hoofd van James Dean op mijn jack hihi…

1. COOOOOOOOOOL 8)

I love The Doors!!! :inlove:

Ik bof gewoon met mijn Aldi hier geloof ik! Hier in het dorp hebben we sowieso veel keus qua supermarkt (we hebben Aldi, C1000, Supercoop en AH) dus dat doet ook veel voor de concurrentiestrijd geloof ik. Toch is de Supercoop wel mijn favo winkel. Ze hebben er alles (zelfde huismerk als Jumbo overigens) en zijn gewoon niet duur. Heel soms als ik iets bijzonders moet hebben omdat ik weer eens iets speciaals wil maken, ga ik naar de AH. C1000 dus alleen voor de vleesafdeling en Aldi voor verse dingen en snoep en snaaigoed. Oh en voor schoonmaakmiddel! Spotgoedkoop daar!

Nu we het toch over boodschappen hebben…ik zal mijn lijstje voor deze week weer eens gaan maken. Eerst eens gaan bedenken wat we allemaal gaan eten volgende week!