Augustus 2008 stoppers deel III

Ik laat het dichten ook ff voor wat het is. Ik moet morgen naar de gyn. Ik ga in de wachtkamer wel ff zitten dichten.

En het inpakken is gebeurd, en meer heb ik niet gedaan. Mijn man heeft gestofzuigd en gedweild en is naar de clubavond gegaan (dat had hij wel verdiend he)

Nou, na uuuuuren van niks op papier krijgen is het me uiteindelijk niet gelukt :wink: Ik heb nu een brief geschreven van de Anti-dicht Piet :lol:

Nu alleen nog een deadline voor het printen… Onze printer is stuk, dus op naar Matthijs zijn werk straks om te printen… Maar ik wil ook nog even langs de stad, want bij Future Mamam hebben ze alles met 20% korting vandaag, dus misschien kan ik nog iets op de kop tikken… Owja en in de gauwigheid nog even stofzuigen en ik moet een pakketje voor WWB op de bus doen… Dan heeft ze de eerste onderdelen voor haar kinderwagen alvast :smiley:

Mogguh meiden!

Zo! Het is dan ein-de-lijk pakjesavond vanavond! Basten was vanochtend al stevig aan het hyperen, dus het wordt tijd ook. Vanochtend komt Sint bij hem op school, dus dan is de eerste spanning er hopelijk weer af. Vanmiddag moet hij nog even zwemlessen en naar de kapper en dan gaan we aan het eind van de middag naar mijn ouders. Daar eten we vanavond een hapje en dan worden daarna de kadootjes daar gebracht door Sint.

Ik ben ook heel benieuwd wat Finn er van gaat vinden. Die heeft natuurlijk nog alles behalve het besef van wat er aan de hand is, maar ik ben zoooo benieuwd naar dat koppie als hij de zakken met kadootjes ziet…Note to self: fototoestel niet vergeten!

Hebben we elkaar echt pas 3 keer gezien wwb? Zo lijkt het niet…gek eigenlijk he!? Hoe dan ook…ik vind het een mooi voorbeeld van hoe goed een internetvriendschap kan zijn voor een mens!

Hoe is het met alle zieken trouwens? Zit er al een beetje vooruitgang in of wordt het een ziek/zwak en misselijk-sinterklaas? Ik hoop maar dat de verbetering er is!

wwb, hoe gaat het vandaag met je bekken? Heb je vannacht een beetje kunnen slapen? Vervelend is het he…dat je heel goed weet waar het door komt, dat je zo’n pijn hebt…maar dat het gewoonweg niet te voorkomen is…Dat roept iedereen maar altijd he, dat je het rustig aan moet doen enzo. Nou zul je dat ook vast doen, maar er blijven altijd dingen die toch gedaan moeten worden…

Ik ga even verder kijken op KOK en een van de april-07-mama’s een pb’tje sturen met mijn mobiele nummer. Kan ze me een sms-je sturen als er sprake is van een BUB…Vind dat altijd zo spannend he! Heerlijk gewoon!

Overigens gaat het hier nog altijd goed. Gisteren heeft Rene nog even met zijn broer zitten bellen (die het hele verhaal van zijn moeder had gehoord en zich zorgen maakte) en Rene heeft hem gezegd, dat hij zich geen zorgen moest maken. Dat we veel gepraat hebben en dat we er hartstikke hard aan werken nu. En vooral dat het echt weer de goede kant op gaat…En natuurlijk had hij dit ook tegen mij gezegd enzo, maar toch voelde het even heeeeeeel erg goed hem dat hardop tegen “een buitenstaander” te horen zeggen!

Nou, ik blijf weer plakken geloof ik…Geen tijd! Moet weg! Tot later!

Dikke kus Deb

Hey dames,

Bedankt voor al jullie woorden, dat doet me goed, ik kom er wel weer, alleen als je al een tijdje niet lekker in je vel zit en steeds tegen problemen aan loopt raak je inderdaad in een viceuze cirkel, die moet doorbroken worden, en ik denk dat dat wel gaat lukken, je verhaal kwijt kunnen bij iemand dat helpt echt…dat heb ik al gemerkt, meiden komt goed met mij hoor.

Onze zak met pakjes staat klaar hoor, alleen even bedenken hoe we het gaan doen nog, ik denk dat we hem voor de deur gaan zetten, en even op het raam kloppen, ben beneiuwd hoe mathijs er op gaat reageren, ik heb er wel zin in moet ik zeggen hoor, wij vieren gewoon met ons 3tjes.

WWB, hoe gaat het nu met je… nog zo’n last van je bekken… rustig aan doen is soms ook zo moielijk he, en soms ook niet te doen, pak je rust waneer het kan.

Iedereen hier in de dicht-stress, heel eigenlijk vind ik dat wel grappig hoor :lol: ik moet ook nog gedichten maken, maar niet voor sinterklaas hoor dat is voor kerst, als ik 1 maal op dreef ben dan lukt het vaak wel, en vind ik het wel leuk om te doen.

Wij doen niet aan sinterklaas… althans… nog niet… dus hier geen dichtstress… :wink:

alleen… gaan we iets leuks doen voor onze buren… samen met andere buren…

onze rechtstreekse buren hebben financiele problemen omdat haar man en zij zijn gescheiden, het is een koophuis, maar omdat die man ‘niet goed bij zijn hoofd is’ LETTERLIJK… (door een zwaar ongeluk) hoeft hij niets te betalen…

ze wilt wel heel graag daar blijven wonen, maar haar complete loon gaat dus bijna naar de hypotheek en heeft nog minder dan 200euro om de rest van de maand mee te doen…

Laatst was ik met haar in een winkel omdat mijn mannetje een lamp voor haar ging ophangen… en toen moesten de kinderen kiezen of dat ze slagroom op de chocolade melk kregen of … een chocolade letter…

nu hebben we met de buren afgesproken dat daar sinterklaas langs gaat komen… zonder dat ze weten wie het is geweest :slight_smile:

zowel voor haar als voor de 2 dochters… LEUK HE :slight_smile:

Oohh heidy, wat super aardig, toch een leuke sinterklaas dus voor jullie buren, maar dat is toch eigenlijk heel zielig voor die man dat hij nu zo is door een zwaar ongeluk, hij kan er niets aan doen dat hij nu zo is.

Toen wij nog met zijn 2en waren deden we ook aan sinterklaas, vind het gewoon gezellig en leuk, en nu met mathijs er bij word het nog leuker.

Heidy–> wat super super lief van jullie als buurt! Petje af en leuk dat je zoiets voor iemand kan doen.

deb–> Mooi toch dat R het zo ook tegen zijn broer zei. Zorgt ervoor dat bij jou het vertrouwen steeds weer wat groter wordt. Fijne pakjesavond! Zet je wel foto van de snoetjes in het showtopic? Hier weer (bijna)helemaal beter hoor eindelijk! Voelt wel weer goed.

Nette–> jij ook een fijne pakjesavond Hopelijk is dat de start voor jou voor positieve verandering en dat je weer goed in je vel komt te zitten.

wwb–> hoe was het bij de gyn??

Hier vandaag illegaal op werk op internet oepsss… Sta daarnaast met de auto op parkeerplaats terwijl ik eigenlijk normaal met de fiets kom en t dichtbij woon maar had flink keelpijn en zag fietsen in regen niet echt zitten.

Hier kadootjes ingepakt en gedichten zo even in elkaar draaien.

Fijne pakjesavond allemaal!!

Meiden, ook ik kom ff spuien hoor.

Ik ben bij de gyn geweest, en heb daar even flink kunnen klagen. Alleen ik loop toch tegen een soort muur op. Ik ben blij dat ik een kindje krijg, begrijp me niet verkeerd, maar ik vind het zo zwaar dat ik niet blij ben dat ik zwanger ben.

Ik kan me ook nog niet voorstellen dat ik dit tot een goed einde ga brengen. Ik heb geen liefdevol gevoel naar het kindje toe. Het is niet negatief ofzo, maar gewoon niks. Als ze morgen zeggen dat het ‘het niet meer doet’ dan is dat zo. Klinkt heel depressief misschien maar zo voelt het. Ik zie ook enorm op tegen de 20 wekenecho. Ik ben doodsbang dat daar iets fouts uit komt. Aan de andere kant kan ik me niet voorstellen dat dan mijn wereld instort. Heel stom gevoel

Ik heb dat verteld tegen de gyn, samen met dat ik het zo zwaar vind met de suiker en de bekkenklachten. Ze was heel begripvol en aardig, maar toch snapte ze me niet. Ze zei bijvoorbeeld op het laatst, geniet er toch maar wel een beetje van want het is zo voorbij.

Hmm ik weet echt niet hoe ik dat moet doen hoor, genieten nu.

Ik kan heeel goed een maskertje opzetten, en doen alsof ik er zo blij mee ben, en dat ik zo trots en gelukkig ben, maar zo voel ik me niet. Gelukkig trappen mensen (zoals op mijn werk) daar wel in, want ik heb ook geen zin in het onbegrip (waar ik nu ook wel een beetje bang voor ben)

Verder heb ik van haar wel uitleg gekregen over het inleiden. Het idee erachter is, dat er een groep moeders, die insuline gebruiken, is waarbij de placenta aan het eind van de zwangerschap drastisch in kwaliteit terugneemt. Dit zou dan tot complicaties kunnen leiden waarbij je altijd te laat bent.

Nou dat is wel een reden om in te grijpen en de natuur ene handje te helpen lijkt me. Ik vind het nu dus ook minder erg.

Ook het beleid rondom het kindje (als alles normaal verloopt) is me nu duidelijk (baby krijgt iedere 2 uur een hielprikje om de bloedsuiker in de gaten te houden, en als het goed gaat word dat uitgebreid).

Of het kindje opgenomen word voor de kinderarts is afhankelijk van de start van beeb, en diens geboortegewicht (ik heb kans op een te groot en zwaar kind)

Ik ga nu ff liggen, ben op van de emoties, bah wat een dag

@nette wrote:

Oohh heidy, wat super aardig, toch een leuke sinterklaas dus voor jullie buren, maar dat is toch eigenlijk heel zielig voor die man dat hij nu zo is door een zwaar ongeluk, hij kan er niets aan doen dat hij nu zo is.

de beste man heeft bijna 1 jaar in coma gelegen 8 jaar geleden, toen hij wakker werd wist hij niet dat hij een vrouw en kinderen had..
hij is als een hele andere man wakker geworden en ze heeft het nog 8 jaar geprobeerd, echter hij was ineens een soort ajatholla.. hij had zelfs zijn handen los zitten, naar haar, naar de kinderen... ze heeft het nog 7 jaar vol gehouden, waarvoor alle respect.. en sorry echt niet meer voor hem.. dus vind het ondertussen al lang niet meer zielig. nu je dit leest, jij vast ook niet meer ;)

klotuh wwb… maar ik kan het me goed voorstellen… :-* :-*

tja… rustig aan… meid… kan niet iets zinnigers zeggen

Oohh ok heidy, dat maakt wel een stuk duidelijker.

WWB, niet bang zijn voor onbegrip, dit is hoe jij het op het moment voelt, je hebt het ook niet makkelijk, zo last van je bekken, en dan die suiker er bij, dan is zwanger zijn echt heel zwaar, weetje toen ik zwanger was van mathijs ben ik 9 maanden lang echt misselijk geweest, ik hing wel 5 of 6 keer op een dag boven de pot en voelde me de hele dag vreselijk, was bijna uitgedroogd, en zat tegen een ziekenhuis opname aan, het enige wat ik toen deed was op de bank hangen en naar de wc rennen, ik vond die zwangerschap ook vreselijk, en heb ook wel geroepen zodra het kindje er uit mag (dus levensvatbaar is), doe dat maar, ik was het zo zat, maar toch heb ik ook wel leuke dingen beleefd aan die zwangerschap en ik hoop dat jij die ook krijgt,dus een beetje snappen doe ik je wel.

Ik hoop zo dat als je je 20 weken echo hebt gehad dat je gerustgesteld bent en misschien dan toch een beetje kan genieten, al is het maar van die kleine dingetjes, de mooie echo foto-tjes die je dan van je kindje hebt, of een schopje in je buik, of iets leuks kopen voor je ukkie, voor nu geef ik je een paar :hug: :hug: :hug: :hug:

wwb…het ontbreekt me aan tijd nu, maar als je het goed vind ga ik later even op je verhaal terugkomen…Voor nu gewoon even een dikke kus…

Iedereen een leuke en gezellige pakjesavond gewenst, ik ga het hier een beetje gezellig maken, en ik heb een heel leuk idee voor het eten… wij gaan de zak van sinterklaas eten, dat is dus een pannekoek en die vullen met alles wat je lekker vind, en dan op binden als de zak van sinterklaas en zwarte piet leuk he, sinterklaas servetjes er bij een beetje op leuken met wat pepernootjes langs de rand van het bord en wala we hebben tijdens het eten al feest… dat word leuk en gezellig… ik heb er zin in.

Na een geslaagde sintviering gister met s.moeder, ging de kleine man slapen met het idee dat hij niks meer zou krijgen.

Vanmorgen had hij zwemles en mama mocht uitslapen.

Toen hij terug kwam stond heel de salontafel vol met kadootjes. Ik werd wakkergeschreeuwd door een hyperenthousiast manneke.

Na een geslaagde race kadootjes uitpakken (inpakken duurde langer), ging hier de deurbel.

Pakketpost en het pak van Flien was hier. Flien, het is inderdaad prachtig van kwaliteit, en je ziet er niks van.

voor de anderen, ik heb bugaboospullen van Flien overgekocht.

Alleen heb je ons wel weer een dillema gegeven hoor :wink: rood met beige is ook prachtig. We wilde rood met zwart, maar nu twijfelen we hihi…

Had niet met beige, maar met wit… Maar uiteindelijk vond ik alle combi’s mooi!

En ik ben blij te horen dat het aangekomen is EN goedgekeurd is :wink:

(De zak is trouwens zelfs nog nooit gewassen bedenk ik me net…)

Ow, hahahaha… Druk iets te enthousiast op verzenden :oops:

Hier de laatste Sint voorbereidingen… Vriendlief zit te dichten… Zo gaan we lekker patatjes eten (zit ik al de hele ohtend om te zeuren)…

Morgen meer!!!

Ik moet ff een anekdote van zonet hier delen hoor.

Mijn zoon (bijna 6) ziet een reclame van het wnf (over parende leeuwen). Zegt hij: mama weet je wat ik zag. Een jongetjesleeuw pieste over een meisjesleeuw. Terwijl hij dat zag kreeg hij een hoofdje als een tomaat. Dat is vies he mama. Ja jongen dat mag toch niet he. (en daarna volgde een pedagogische opmerking over het woord piesen)

Zo lachen!

Flien, ik was hem toch uit voor ik hem ga gebruiken (maar dat is toch pas in de winter volgend jaar)

meiden,

Hier weer een teken van leven haha ben de hele dag druk geweest. Gisteravond een leuke pakjesavond gehad Nick is enorm verwend. Vanmorgen van Mark van noppies een hele mooie positiebroek voor feestdagen gehad en daarbij een mooi topje :mrgreen: De schat!

Verder hier erg druk, net gekookt voor schoonfamilie stamppotten, marks oma is opgenomen en ligt erg kritiek heel hard gezegd de vooruitzichten zijn slecht en daardoor hoop ik dat haar lijden snel over is.

Morgen verjaardag van mijn paps wel erg leuk.

wwb–> dat is toch helemaal niet gek! Hier had een mama geen band met Nick de eerste weken door alle ziekenhuis dingen vond hem wel lief maar de echte band dat heeft best een tijdje geduurd maar is helemaal goe gekomen. Komt bij jou ook vast. En heel cliche probeer toch te genieten voor je man voor wie het de eerste keer is en voor jezelf omdat het op deze manier waarschijnlijk de laatste keer is.

meiden hoe was jullie pakjesavond??

groetjes marinda

nou zeg, mijn zoon heeft weer wat op zijn geweten.

Samen met het buurjongetje heeft hij een ruit ingegooid met een baksteen en een muur beschadigd. Echt niet per ongeluk, maar gewoon met een steen kijken wat het lijden kan. Nou niet veel dus.

Nu kunnen we dus met de verzekering in de weer.

Gelukkig reageerden de mensen van wie de muur en ruit was, erg begripvol (hadden zelf ook kinderen)

Verder heb ik heel de dag administratie gedaan, bah wat is dat saai zeg.

Mijn man had post aan hem geadresseerd niet geopend. Kom ik achter rekeningen die al in september betaald hadden moeten worden (voor meer dan 150 euro). Lekker hoor. Ik heb hem maar ff haarfijn uitgelegd dat briefprivacy vanaf nu niet meer bestaat in dit huis. ik maak voortaaan alle brieven open, grrrr. Ow ik was wel even boos zeg.

En hoe is jullie weekend?

wwb–> pff wat schrikken zeg! Zowel van de rekening als van de ruit. Fijn dat die mensen begripvol waren en met een goede verzekering is zo alles weer in orde. Zoonlief hopelijk wel erg geschrokken??

Manlief hopelijk ook?? Dat is wel even een schrik zomaar 150 euro kosten extra! Inderdaad geen briefprivacy meer…

Hier een goed weekend gehad wel veel drukte maar veel mensen die erg blij waren met onze hulp en paps blij met zijn kado’s en blij met komst van kleinzoon.

Marks oma is vannacht overleden, morgen kijken bij haar en dan donderdag condolatie en vrijdag crematie. Drukke week en weinig werk helaas moet morgen en donderdag op tijd weg en dinsdags kan ik nooit overwerken ivm mark zijn school en vrijdag vrij dus…

Maar wel blij met mijn grote en kleine ventje. Grote had heel lief stel kleren voor me gekocht stond volgens iedereen erg mooi en kleine manneke wist de mensen goed op te vrolijken.

Gan nu lekker bij die grote op de bank kruipen!