Augustus 2008 stoppers deel III

zo is het maar net … debke…

ene Nette … talk girl :slight_smile: we are here for you! :hug:

en jullie ook allemaal bedankt voor jullie steun…

van eigenlijk ‘wildvreemde’ is het toch erg prettig om te krijgen :-*

Dat gevoel herken ik enorm Nette…

Weet je…iedereen verwerkt alles toch op zijn eigen manier. En als je dat helemaal zelf kunt, zonder hulp of een luisterend oor van anderen is daar ook niks mis mee toch?

Je hoeft het niet te delen als je het niet wilt, maar je moet wel weten dat het wel kan als je daar wel behoefte aan hebt.

Je kunt altijd tegen me aan komen kletsen als je dat wilt, hier of via pb.

Zoals jij je nu voelt…zo voelde ik me ook. Niks komt er meer uit je handen, niks maakt je nog blij en je hebt niks om naar uit te kijken. Je voelt je daar vervolgens hartstikke schuldig over, want in principe is er geen echte aanleiding voor dat je je zo voelt (die is er wel overigens, maar die vind je gewoon niet goed genoeg om zoveel invloed op je te laten hebben…zo werkt het bij mij…).

Nou ja, hoe dan ook…als je me nodig hebt, weet je me te vinden! Niet vergeten!

Nette :hug: je bent er voor Matthijsje… en die is naast jezelf het belangrijkste… :-*

de rest komt wel… je mannetje snapt het heus wel… … ene ja… praten helpt… maar als je van nature een opkropper bent is dat makkelijker gezegd dan gedaan…

:hug:

Heidy, ik kan het alleen maar met je eens zijn. Eigenlijk kennen we elkaar niet (althans…de meeste van ons niet) en toch kunnen we een enorme steun voor elkaar zijn. Geweldig toch?

Echt meiden, jullie zijn super!

Tuurlijk lucht het op om het hier neer te schrijven, en alles wat jullie tegen me zeggen vind ik erg lief en dat beurt je ook weer wat op, maar weet je, waar komt dit vandaan…ik ben langzaam een beetje in een soort en met van deprie gevoel gegleden, en ik moet zeggen mijn vriend is een schatje echt waar, maar elke dag van je werk terug komen in de bende is niet leuk, en dan ook nog eens een chagerijnige vriendin die boos op je is en je weet niet eens waarom is niet leuk, weet je ik heb eigenlijk gewoon geen idee hoe ik hier weer uit kom, want het is al een tijdje zo en het blijft het zelfde of word zelfs erger… dat is toch niet goed…soms denk ik mischien heb ik wel iets waardoor dit zo is…

Nette, je hebt pb! :-*

Deb; Wat klink je een stuk vrolijker! Gelukkig…

Nette; Ik heb het verhaal dan wel niet gelezen, maar maak wel op dat je een flinke knuffel nodig hebt :hug: :hug:

Hier voelen we ons alweer wat beter, heb lekker veel geslapen. Leine blijft alleen nog wel spugen en aan de diarree (ik ook, maar word er niet jengelig van :wink: )

Maar nu moet ik echt dichten! En het lukt maar niet :roll:

Nette, door het opkroppen maak je het jezelf zo moeilijk. Dat is toch niet nodig, meid. Ik snap het wel hoor. Je wil ons niet lastig vallen, maar als ik voor mezelf praat dan vind ik het geen lastig vallen hoor.

Ik spui hier toch ook als ik me rottig voel ofzo. Dat mag gewoon hoor! En wij denken daardoor echt niet slecht over jou ofzo.

Het wil vaak opluchten als je iemand deelgenoot maakt van je gevoel. Soms is het verhelderend als iemand je een spiegel voor houd, en soms is het fijn om gewoon spuien. Je moet eens weten hoeveel spui-mailtjes Deb al heeft gehad in de loop de jaren. En het helpt!

Maar goed je moet er zelf aan toe zijn en je er niet ongemakkelijk bij voelen. De uitnodiging ligt er! En ondertussen een hele dikke knuffel :hug: Want ik denk dat we bijna allemaal je gevoel wel zullen herkennen!

En als ik de afgelopen dagen niet zoveel had lopen spuien (hier en op mijn log), dan had ik nu nog in zak en as gezeten!

Dus ja…het helpt echt!

Overigens…het valt best mee toch wwb, dat aantal spuimailtjes? Jij hebt er vast niet minder van mij gehad! :mrgreen:

Nee Deb, dat klopt, maar in de tijd dat mijn man en ik nog niet getrouwd waren en zoveel ‘aanpassings-problemen’ hadden samen, heb ik heel veel tegen je gespuit. En dat hielp inderdaad heel goed. Vooral de begripvolle spiegel is dan helpend.

En van jou heb ik er ook gehad, maar dat vond ik nooit erg. Een lezend oog en medeleven kan je altijd gebruiken als je rot voelt.

Dus Nette :wink:

Flien, gelukkig dat je niet jengelig word van diarree en spugen haha… Ik hoop voor je dat het snel over is, want zieke kids bij zieke mama’s is geen handige combi! Beterschap voor jullie!

Ik heb DOG (Dicht Ontwijkend Gedrag)…

wat bedoel je met dicht? De rest van DOG snap ik hihi…

WWB, ik snap wat je bedoelt hoor, echt, maar weet je hoe moeilijk dat voor mij is, ik kan het gewoon weg niet, nu is dat hier misschien wel wat makkelijker omdat jullie niet te dicht bij staan, ik ben bang, bang voor het gevoel, misschien wel om het toe te laten, ik ben een hele harde als het om gevoel gaat, dat is niet iets om trots op te zijn dat is meer een probleem en je propt jezelf niet alleen vol met de shit die je op dat moment hebt maar je propt ook nog eens je gevoel er bij en de harde kant komt naar boven snap je dat, en als je dat jaren doet, ook met best heftige shit om het zo maar even te zeggen, maak je je het zelf steeds moeilijker dat begrijp ik ook wel maar ik zit nu op een punt dat ik het dus niet meer durf omdat mijn lijf en mijn hoofd misschien wel te vol zitten, wat gebeurd er als ik mijn gevoel laat gaan… ik kan wel helemaal instorten, weet je dat wil ik niet, dat durf ik niet en dat kan ik gewoon weg niet, hoe het nu is is natuurlijk ook niet goed, de enige manier om het kwijt te raken is denk ik mijn gevoel laten gaan, maar wil je wel geloven dat ik al niet eens meer weet hoe dat moet, die harde kant komt dan naar boven, ik weet het gewoon niet, ik weet niet hoe ik dat weg moet krijgen, snap je dat…misschien ook wel niet, soms snap ik me zelf daarin ook niet hoor, als ik tranen voel dan heb ik dat binnen 3 tellen weer onder controle en is het weg, dat is dan die harde kant van mij die naar boven komt, ja ik zit toch wel ingewikkeld in elkaar hoor…

Nou ik denk wel dat ik je snap hoor. Ik heb ook jaren mijn gevoel niet geuit, en alles opgekropt (tot ik erdoor in de psychiatrie kwam)

maar is het dan geen idee voor je om dat gevoel bijvoorbeeld 10 minuten toe te laten (en daarna dus gebruik te maken van het gene waar je nu last van hebt, het ‘harde’ in je. Om te zorgen da tje niet verder wegzakt)

en in die 10 minuten mag je schrijven en voelen wat je wil. Daarna terug naar de orde van de dag.

En daarvoor dan iemand uit te zoeken die veilig voor je voelt. Of wij als groep, of iemand persoonlijk via pb of mail, of een vriendin aan de telefoon, waar jij je goed bij voelt.

Want ik denk dat je, als je de spiraal doorbreekt, je beter zal voelen. Maar dat is wel doodeng, dat geef ik toe.

Misschien is het wel geen goede tip voor je hoor, want ik ken je natuulijk alleen van de lettertjes die je hier produceert, maar het zou kunnen…

Ik zou graag willen dat je je beter zou voelen, want ik vind het naar voor je! (en dat heeft niks te maken met dat ik geen rottige dingen wil lezen hoor, maar omdat ik gewoon wil dat je het fijn hebt)

Nette meis…je bent sterker dan je zelf denkt! :-*

Flien, ik ben ook superslecht in dichten…Zou je graag helpen, maar vrees dat je dan van de regen in de drup beland… :mrgreen:

Misschien dat je wat inspiratie op kunt doen door zo’n dichtmachine via het internet in te zetten?

Meiden, ik moet met een noodgang gaan koken nu…

Tot morgen!

ow wat ben ik een simpele ziel zeg… DOG, hahaha… Ik weet nog niet of ik het moet, hoor ik straks, en dan mag ik naast pakjes inpakken ook

nette–> heel veel is al gezegd, maar probeer inderdaad af en toe even hier of bij een vriendin of je man even je gevoel te uiten. Hard zijn is leuk alleen kan je daardoor steeds verder in de vicieuze neerwaartse spiraa; komen. Verder lijk je me een hele lieve mama voor matthijsje die heb enorm stimuleerd en enorm veel voor dat kleine manneke over heeft.

wwb–> super toch dat je virtueel eerst zoveel steun aan deb hebt gehad en nu ook in real life goed met elkaar kan? Hoe is het verder daar?

flien–> ik kan rijmen en dichten zonder mn hemd op te lichten… Hier hetzelfde probleem nog 20 uur tot sinterklaas :dance: :dance:

Hier kadoootjes ingepakt voor mijn vader die 7 december jarig is een mooie trui gekocht nu nog een bon voor 15 euro en meneer is helemaal blij :mrgreen: want sint marinda brengt hem ook jagermeister en sokken hihi.

Verder is kleine man al nachten erg aan hoesten en raakt in paniek. nu begonnen met dezelfde hoestdrank als voor mijzelf dat mocht en hopelijk komt hij er nu vanaf.

werken viel erg tegen voel me nog moe en lusteloos en heb nu weer flinke keelpijn. laatste loodjes van de griep. Hopelijk maandag echt beter. Van niks in 2 dagen weer naar full speed is ook wel veel gevraagd :wink: . Hihi ik word dik volgens collega’s :naughty: nee krijg ineens een BUIK hihi

Ga nu lekker bij Mark op de bank kruipen fijne avond!!

Zo pffffffff…alle kado’s zijn netjes ingepakt…om morgenavond weer van hun mooie jasje ontdaan te worden.

(zinloos eigenlijk he…dat inpakken…als je het zo bekijkt :lol: )

Rene is de spullen nu naar de twee sinthuizen aan het brengen.

Ik ga nog ff gauw een rondje KOK en dan lekker niksen!

Fijne avond en tot morgen!

Dikke kus!

ow marinda, deb en ik zien elkaar niet vaak hoor. Nu 3x.

ik moet ook nog dichten. nu typ ik met 1 vinger. lig met mega veel pijjn op de bank. mijn bekken is echt verrot nu. combi van het shoppen van gister, licht huishoudelijk werk vandaag is totaal fout. inpakken moet ook nog dus. manlief is nu aan het poetsen. hij is voor mij niet gaan lopen. lief he

wwb–>niet vaak maar dat hoeft ook niet het is wel super om zo vriendschappen op te doen.

kan dichten niet morgen overdag?? De boel de boel laten en even aan je lijf denken je moet nog “zo lang”. Lief mannetje heb je hoor!