Augustus 2008 stoppers deel III

@Debke wrote:

Ik heb me voorgenomen om straks maar weer eens een bannertje aan te gaan maken. Volgens de vk kon ik er echt wel vanuit gaan dat ik nu weer gewoon mijn normale cyclus oppak, dus ze verwacht dat ik binnen nu en 3,5/4 weken weer gewoon ongesteld ga wordend (tenzij we besluiten mijn eerstkomende eisprong eens goed te benutten natuurlijk…).

:? wil je de ervaring die we hier hadden horen, of liever niet?

Verder vind ik het zo mooi, zoals je die nacht beschreven hebt. Word er tegelijkertijd ook wel erg verdrietig van, maar toch... jullie hebben het sámen gedaan!!

:inlove: Isja, wat gaaf!!! maar ook heeel heel spannend denk ik. Gefeliciteerd!!

Ja Jiska, ik wil graag jouw ervaringen horen. Ook als die niet zijn wat ik hoop. Alle info is van harte welkom!

Flientje…waarom ga je je extra druk maken na mijn verhaal? Moet je niet doen hoor! Er zijn nog altijd veeeeeeeeeeeeeeeel meer zwangerschappen die helemaal goed gaan in vergelijking tot zwangerschappen die niet helemaal goed gaan. Niet bang zijn…in ieder geval niet meer als je normaal gesproken toch wel zou zijn…Echt niet doen hoor!

Later meer.

Finn vraagt aandacht… :inlove:

Hey allemaal,

Isja, tuurlijk je hoort er nog gewoon bij hoor, en wat spannend, maar streep is streep he.

En de rest van de zwangeren ook alles nog goed, en hoe is he met de kwaaltjes…

Deb je komt sterk over, en het is best heftig geweest, ben blij dat je je langzaam aan weer wat beter gaat voelen, ik blijf aan je denken.

Ja hoe gaat het met mijn oom…afgelopen weekend heel erg slecht, de dokters hebben op het punt gestaan mijn tante te bellen (midden in de nacht) omdat ze bang waren dat hij de ochtend niet zou halen, nu gaat het weer echt een heel erg klein beetje beter, ze hebben hem nu ook nog aan een vocht-aftap-apparaat gelegd (ja noem het maar even zo weet niet hoe het anders heet) mijn oom had nog al heel erg veel vocht in zijn lijf ze hebben al 3 en half liter vocht afgetapt met dat apparaat, ook is hij zo enorm afgevallen dat als er wat gebeurd hij eigenlijk niets meer heeft om bij te zetten, en hij heeft een hele lichte longontsteking, niemand weet eigenlijk of het wel goed komt, sorry dat ik het hier zo over heb, maar mijn oom is echt erg belangrijk voor me geweest en nog, hij is een speciale oom voor me, heeft veel voor ons gedaan en nog.

En dan nu het weekend, zaterdag natuurlijk sinterklaas intocht, was erg leuk en mathijs was niet bang, hij vond het echt leuk, hij is heel erg dicht bij sinterklaas geweest, en heeft 2 keer van een piet pepernoten gekregen, die kleine mathijsje had zaterdag zijn pietenpet op, oohh zo schattig, en we hebben leuke truitjes gevonden, met euke tekst er op, mathijsje had die natuurlijk zaterdag aan he, mathijs mag nu elke dag zijn schoentje zetten, hj heeft al een keer nijntjekoekjes gekregen in zijn schoentje, en vanorgen zat er een doosje krentjes in, super leuk toch, mathijsje krijgt denk ik 2 keer een klein leuk kadootje in zijn schoentje, en de rest gewoon wat lekkers, maar mathijs weet het nu a hoor, als hij naar bedje gaat moeten we eerst zijn schoentje zetten en dan zingen super schattig hoor, we hebben ook een hele leuke sinterklaas tafel staan en daar mag mathijsje zijn schoentje op zetten.

Hier was het weekend mathijsje ook een beetje ziek, heel erg verkouden, een heleboel snot en vanaf zaterdag avond ontstoken oogjes gister ook nog, mathijsje had echt vandie grote witte klodders in zijn oogjes en korsterig we hebben zijn oogjes steeds "gewassen/gespoeld met afgekoeld gekookt water wat lauw was, en vandaag lijkt het goed, geen vast geplakte oogjes vanmorgen, geen grote korsten en vieze klodders meer, en zelfs ook wat minder snot,dus mathijsje gaat weer wat beter.

Oohh en dan nog een vraagje, mischen wel een gekke en een onbelangrijke maar kom er even niet uit, en als jullie het heel gek vinden moeten jullie het maar zeggen hoor dan hoef je er niet op te antwoorden, maar ik wou graag een blousje kopen voor mathijs, die krijgt hij dan aan bij een spijkerbroekje is de bedoeling, maar welke kleur… ik kom er echt niet uit, ik heb maar blauw in mijn hoofd, mathijsje heeft wel hele mooie blauwe ogen, en mooie blonde haartjes, maar welke kleur zou nog meer leuk zijn en bij een spijkerbroekje passen…en bij mathijsje natuurlijk he…

Nou verder even niets meer…

Debke–>Wat knap zeg! al weer lichtelijk alles aan oppakken. Hopelijk mag je de verlos inderdaad snel weer voor heugelijk nieuws spreken. Heel brutaal dan maar, gaan jullie gelijk klussen voor een nieuwe zwangerschap of willen jullie even rust nemen?

Hier gaat alles top twijfel alleen heel erg kan vanaaf met vriendinnetjes sauna in na sporten erg lekker alleen ben ik nog geen 15 weken en tot die tijd zou sauna schadelijk kunnen zijn maar is niet bewezen. What to do?? Het is namelijk zo gezellig en heerlijk voor de spieren na het sporten.

Deb, ik vroeg me toen ook af wanneer ik m’n eerste menstruatie weer kon verwachten. Werd toen gezegd: reken 28 dagen vanaf dag 1 na de miskraam.

Dit duurde toen t/m dag 45 ongeveer. Ook de cyclussen daarna waren waardeloos. Kon er geen pijl op trekken.

En heel gek: na de bevalling, toen alles weer op gang kwam, zat er direct weer regelmaat in (zo iedere 30 dagen ongeveer)

Maar: ‘men’ zegt óók dat je na een miskraam wel weer erg vruchtbaar bent…

En ook dit is bij iedereen weer anders, wie weet roep jij inderdaad over 3 1/2 week al wanneer je nieuwe NOD is…

Marinda, daar moeten we het eigenlijk nog even over hebben hier. Van de ene kant wil ik geen tijd “verspillen” en aan de andere kant wil ik mijn lijf ook even rust gunnen.

Ik denk dat het er op neer gaat komen, dat er niet heel bewust geklust gaat worden, maar dat we gewoon wel zien waar het op uit gaat draaien. Struisvogelpolitiek dus, maar soms is dat wel even prettig.

Overigens, wat sauna betreft…Ga je normaal gesproken vaker naar de sauna? Als je lijf daar aan gewend is, zou het namelijk geen problemen moeten geven. Zo lang je blijft luisteren naar je lijf en je dus de sauna weer uit gaat als je het gevoel hebt dat het je teveel wordt, zou ik het gewoon doen.

Nette… :hug: :hug: :hug: Ik weet even niet wat ik moet zeggen wat je oom betreft…vandaar maar even een paar knuffels.

Een leuk blousje dus…Nou, volgens mij kan zo’n beetje iedere kleur wel bij een spijkerbroek. Als je wilt dat de kleur van Mathijs zijn oogjes goed uikomt zou ik voor wit gaan, met een klein accentje blauw ofzo. Maar ik kan me voorstellen, dat je wit uit praktisch oogpunt wilt vermijden…Een juist erg contrasterende kleur doet het vaak ook goed. Ik denk dan aan rood of oranje of bruin ofzo. Eigenlijk heb je hier dus geen fluit aan… :mrgreen: Maar zeg nou zelf…wat staat Mathijsje nou niet!!!

Debke–> Prima toch even struisvogel spelen. Als jullie daar beiden achter staan dat is het belangrijkste he.

Wat betreft sauna tot week 15 worden alle dingen aangelegd en de stijging van je lichaamstemperatuur kan afwijkingen veroorzaken. Maar dit is niet bewezen. Ik ging tot de test ook meestal 1 tot 2 keer per week en max 10 min per sauna dan afkoelen en weer opnieuw.

Nette–> :hug: wat betreft je oom heel veel sterkte hoop dat ie er bovenop komt.

Whaaaa, m’n nieuwe laptop (verjaardagscadeautje van Matthijs) is net binnen! ga maar eens even rommelen als Leine zo op bed ligt! :dance:

Ik ben net ongesteld geworden…

2 dagen voor mijn NOD gerekend met 53 dagen dus dat is eigenlijk hartstikke regelmatig toch? Griebels zeg… Heb ik gewoon een cyclus van 50 dagen :frowning:

(ga zo verder reageren op jullie, eerst even roken)

wwb: dat tweede kamertje met die oranje accenten vind ik echt heel leuk! Ik zou dat ook zo inrichten hoor. Heel mooi!

Mijn volgende NOD is 6 januari (zoooo lang nog!)

Flien: Vond ze t eng ja? Mijn Bas is ook niet zo’n held hoor.

Wel tof van je oom, wij kennen in Zeist ook de Sint. of althans ik niet maar exschoonmoeder! Dus Bas heeft met haar altijd mazzel alleen nu was hij alleen met mij. Dus hij holde voorbij

Isja, hahaha ‘ik vind het afschuwelijk’ mannen :slight_smile:

Deb: mijn vriendinnetje is niet eens ongesteld geweest na haar MK. Die was gewoon echt meteen weer zwanger, en nu al over de helft.

Goed, ik dus ongi geworden.

Nog geen vriendjes met de grote man. Heb het hele weekend ziek kind gehad thuis en hem dus niet gezien. (we wonen nog niet samen, vandaar) en ik moet zeggen dat ik ineens heel anders over ons denk hoor. Maar niet te uitgebreid hier, je weet t nooit! Maar dat zal wel goedkomen. Ben niet eens echt heel teleurgesteld. Baal er wel van dat het zolang duurt mijn cyclus. Maar goed in elk geval wel regelmatig.

Bas is weer week weg, naar Center Parcs. Hoop maar dat ze niet met m gaan zwemmen als hij nog koorts heeft!

Nette: ROZE! Ik zou echt roze doen!! volgens mij staat dat hartstikke leuk bij Mathijs als ik je profielfoto zo zie! En sterkte met je oom, schrikken zeg als hij zo kantje boord lag :frowning:

Ja…zo kan het ook nog lopen Jiska…Ik weet het ook niet hoor. Kan weinig anders doen dan maar gewoon afwachten…alweer… :wink:

Christine, nog niet bijgelegd dus. Het komt op me over alsof het wel heel heftig is geweest…Ik hoop dat je alles een beetje op een rijtje kan krijgen voor jezelf en dat het dan toch weer helemaal goed gaat komen. Veel sterkte :hug:

Ze zeggen inderdaad dat je na een mk (maar dan vooral na een curretage volgens mij) heel vruchtbaar bent. Tsja, de tijd zal het leren. Ik heb geen hooggespannen verwachtingen op dat vlak in ieder geval. Het zou al heel mooi zijn als mijn cyclus weer gewoon werd zoals hij was. De rest zien we later wel weer.

Marinda, ik kan me persoonlijk nooit zo druk maken over dingen als temperatuurwisselingen in de zwangerschap enzo. Daar ben ik het mens niet naar vrees ik. Ik kan alleen zeggen, dat ik niet beter weet als dat je zulke dingen gewoon kunt doen (met enige voorzichtigheid en dus luisteren naar je eigen lijf) als je dat voorheen ook altijd al deed. Hou je wel rekening met de temperatuur van je douche- of badwater bijvoorbeeld? Ik niet hoor…

En Nette…ik vind roze inderdaad ook wel erg mooi…Kan heel goed bij jongens ook he. Rene en Aschwin dragen het ook regelmatig. Basten niet. Die krijg ik niet zover (zal de leeftijd wel zijn…hoewel hij wel graag een roze DS zou willen…). Finn is er het kind niet naar om roze te dragen. Die is meer van het felgroen enzo.

Hey Deb, alle kleren van Basten gaan die door naar Finn? Ik zie dat je wel beetje zelfde smaak als ik heb, aan Finns kleding te zien!

Nee, dat niet hoor Christine. Finn is van april en Basten van september. Wat seizoenen betreft loopt dat niet even vlekkeloos. En, zeker nu Finn ook al een wat groter maatje aan heeft, kan het ook gewoon niet altijd meer. Simpelweg omdat ze de grotere maatjes toch wat langer kunnen dragen vaak en het er dan niet meer zo mooi uitziet (tenminste…niet in het geval van die smeerkledders van mij!)

Oh…en zie! Nieuwe banner! Moet toch optimistisch blijven he! Heb hem op 28 dagen gezet sinds mijn m.a. Ben benieuwd waar het uiteindelijk op uit gaat komen…

Word ik gek trouwens of horen jullie het ook…Hoor steeds een soort van “plok” en dan een “ploinggg”…Kan alleen maar een op en neer wandelende sint en piet vinden bovenaan de pagina…Ligt het nu aan mij en hoor ik spoken of mis ik gewoon iets??? :oops:

Ik hoor geen plok/ploing hoor… Maar zit op kantoor dus heb eigenlijk geen geluid aan. En met ook niet…

Deb, ik dacht als je nou van Basten wat kwijt moet, misschien is het wel wat voor Bas :slight_smile:

Nette, wat vervelend zeg dat het met je oom zo slecht gaat. Natuurlijk mag je het er over hebben. Hij gaat je zo aan het hart dat je er niet over moet zwijgen, want daar heb je niks aan. Kom je zorgen maar uiten hier hoor! Wij leven met je mee!

En kleur bloesje, ik heb ook een blonde kerel met blauw/grijze ogen, en hij heeft aqua wat hem geweldig staat, maar fel rood vind ik ook leuk. Groen is heel fris, het is dus maar een beetje wat jij mooi vind.

Ik vind op een spijkerbroekje heel veel kleuren mooi staan.

Deb, wat heerlijk dat Rene zo lief was voor je, en dat het Parijs-‘probleem’ zich heeft opgelost doordat hij zelf met oplossingen kwam.

Finn ziek, wat sneu, wat heeft hij. (hier een apie wat donderdag op vrijdag met oorpijn kwam en verhoging, maar nu is hij weer de oude)

Christine, ik vond dat ook een leuk kamertje, maar het was zomaar een actiekamertje. Het was dus niet perse de keus tussen die 2, maar meer om aan te geven dat het ikea of een of ander aktiekamertje zou worden.

Zo weer een hele lange cyclus voor jouw dus. Balen hoor!

En probs met je lief, balen!

Deb, die geluidjes waren vorig jaar ook een isseu volgens mij.

Missmarm, of wij nog meer kindjes willen. Mijn verstand zegt nee. Dat zegt mijn man ook, maar mijn gevoel sluit het niet zo definitief uit.

En wij gaan ook zeker voor een goede wagen. Bij mijn zoon had ik allemaal 2dehandse, en die gingen snel stuk.

Kamertje, tja ik denk dat we Deb’s advies op moeten volgen en ook nog eens naar aktiebaby moeten. Ow wat een straf :liar:

Hier gisteren gezwommen in een golfslagbad. Heerlijk met de mannen en een nichtje met vriend. Hele gezellige dag gehad zo met z’n allen. S avonds nog lekker chinees gehaald en vroeg naar bed gegaan.

Vanmorgen werden we getrakteerd op een driftbui van zoonlief. Hij was zwaar teleurgesteld in zwarte piet, omdat hij niks in zijn schoen had. Wij hadden gezegd je mag je schoen best zetten, maar zwarte piet heeft geen tijd om alle dagen bij alle kindjes langs te gaan. Dus er zal wel eens niks in zitten.

Huilen vanmorgen, en hij wilde zich niet aankleden, hij wilde niet eten, nee hij wilde niks. Papa was stom, en moest weggaan.

Ik heb hem op een gegeven moment maar even bij me gepakt, en toen kalmeerde hij wel enigszins.

Best zielig eigenlijk.

Dan heb ik ook nog gewerkt, en daarna moest ik naar de dietiste, maar ik kon er niet aansluitend na mijn werk heen, en moest dus een uur overbruggen. Ik heb me maar op een broodje gezond en een dubbele cappucino getrakteerd.

Bij de dietiste was alles goed. Ik had niks bijzonders, dus daar hoef ik pas weer in mijn 30ste week terug te komen (om te voorkomen dat ik heel erg groei in de zwangerschap)

Ik ben vannacht erg verkouden geworden en ben heel niesserig, niet fijn, en voor de hele omgeving er duidelijk dat je verkouden bent. Ik hoop maar dat het snel over is, want telefoontjes met continu ‘heeft u een momentje mevrouw’ is niet handig hihi.

Ik ga zo mijn zoon van school halen, dus tot de volgende keer,

Deb–> hier geen geluid dus geen plok en poing geluiden. Kan me normaal ook nooit schelen maar verlos waarschuwde er echt voor. Vorige week tijdens buikgriep had ik ook koorts 39 graden dat kan zelfde gevolg hebben en in 10 min sauna kan de temperatuur van je lichaam nooit 2 graden stijgen dus vandaar gooide ik het in de groep.

Ga dus vanaaf niet te lang maar wel even in de sauna.

wwb–> ik moest stiekem wel wat lachen hoor om je verkoudheid. Zo slaat het bij mij op mn stem en noemden collega’s het mijn 0906-marinda stem haha. Hopelijk is het snel weer over. Fijn dat je pas over 15 weken bij de dietiste hoefde terug te komen. Ben je nu al aangekomen qua gewicht?

Hey allemaal,

WWB, ik hoop voorj e dat je je snel weer goed voelt, beterschap, en zoonlief boos op zwarte piet, oohh wel zielig he maar ja die hebben het nu wel erg druk :wink:

Deb knap van je hoor dat je al een nieuwe banner hebt, zit eigenlijk steeds ergens aan te denken, toen je die mk kreeg was je toen niet bang…over wat er allemaal zou gebeuren, en hoe het zou voelen,je wist natuurlijk niet wat je te wachten stond he, als je het er liever niet over hebt is het ook goed hoor, maar vroeg het me gewoon af,lijkt me best eng om zoiets mee te maken.

Oohh en heb net even sinterklaas kadootjes gekocht, nog 2 dingetjes voor mathijs en voor vriendlief zoiets leuks, het heet de biirstation 360 ech wel grappig bij de mitra, 4 verschillende soorten bier, 100 bierfiltjes met een spelletje er op, en een flessenopener in een vorm van een afstandsbediening, kortingsbonnen en 1 of ander blad over bieren of zo, het is afgeleid van de playstation en de wii en het ziet er uitals een spelcomputer, echt wel grappig, die krijgthij in zijn schoen, ik denk dat ik die morgenvroeg er in doe, grappig he, dus nu even een gedichtje maken voor er bij, vind het zo grappig, staat in de mitra folder, mischien vinden jullie het ook wel leuk voor jullie mannen…

Oohh en ik heb express mijn geluid aan gezet om ookeens die geluidjes te horen, maar hoor niets, heb een tijdje naar die sinterklaas en zwarte piet zitten staren, maar ik hoor echt niets hoor :think: