Augustus 2008 stoppers deel III

Jullie zijn lief! :-* :-* :-

Ik voel me verder goed hoor, zoals gezegd wel slapjes, maar dat zal ook vast snel wel weer bijtrekken. Ik doe het de komende dagen gewoon even extreem rustig aan.

Heb toch een beetje het gevoel dat onze toekomst vandaag weer een beetje begonnen is…Beebje heeft een mooi plekje en zal zeker niet vergeten worden en wij kunnen ons weer gaan richten op wat nog voor ons in het verschiet ligt…

:-
:-* :-*

Hallo iedereen, daar ben ik weer.

Heb even een flink stuk bijgelezen, maar jeminee wat kletsen jullie lekker :slight_smile:

Deb, wat een verhaal, maar toch fijn dat alles via de natuurlijke weg is gegaan, zoals je graag wilde.

Ik kom eigenlijk effe checken of jullie me nog terug willen, want…

Is nog erg erg pril, want mijn nod is pas maandag. Erg spannend allemaal, hoop dat alles goed gaat en we eind juli een kleine beeb kunnen verwelkomen.

JAAAAAAAAAAA!!! Isja, gefeli meis! Enne…hoezo je nog terug willen? Je bent toch nooit echt weg geweest!

:-* :-* :-*

:kaars: :**: :kaars: :vlinder: :kaars: :hug: voor Deb

Isja, gefeliciteerd!

Hmm wat een dubbele berichten vandaag. Ik ga ook eens een dagje weg.

Deb, ik ben heel blij dat je lijden kort en heftig is geweest. Beter dan dat het lang geduurd zou hebben he. Nu is het inderdaad een plek geven en aansterken.

Ik vind je wel weer deb’s nuchter klinken. Dat stelt me wel gerust! Al merk ik dat jouw verlies mij toch wel erg verdrietig maakt zo nu en dan.

Meid, ik denk aan je, en als ik iets meer voor je kan doen, dan hoor ik het uiteraard graag! :-* :hug:

Isja natuurlijk willen we je “terug”, maar voor mij ben je niet echt weggeweest hoor. Maar je mag me wel even een nieuw voortelmailtje en je uitgerekende datum mailen. Dan zet ik je weer bij het eerste begin hihi.

Maar euuuhhhh voor ik het vergeet *** smak*** Proficiat zeg! Fijn dat jullie de grote stap toch hebben durven wagen! Stoer!

Vandaag zijn we op informatie uitgegaan. Prenatal, van Asten en baby planet zijn met een bezoek vereerd.

We hebben heel veel wagens proef gereden, en tjeee wat is dat moeilijk zeg.

De keus is tussen de mura4 en de bugaboo gebleven.

Voordelen mura4:

• prijstechnisch beter
  • makkelijk in en uit elkaar
  • stuurtje in het zitje is leuk/schattig/stoer

Voordelen bugaboo
  • veel lichter dan mura4
  • veel wendbaarder
  • ziet er degelijker uit

Het prijsverschil puur qua wagen is ca 130 euro, maar dan moet je nog een voetenzak erbij en daar is het prijsverschil 20 van. Bij de mura zit er wel een dekentje in de wieg, maar bij de bugaboo moet je die nog los kopen (ik heb nog een wiegdekentje in het antraciet, dus die kan ik eventueel gebruiken, maar anders is dat ook geen dure aanschaf)

Ik vind het heeeeeeeel moeilijk. Ik heb ook Flien’s negatieve ervaring in mijn achterhoofd. Maar aan de andere kant, het is een heel vooraanstaand merk, en ik kan me niet voorstellen dat ze heel erg veel productiefouten hebben. Ik denk dat Flien ook veel pech heeft gehad.

Kortom ik weet het niet, grrrr

Dan het kamertjedillema.

Het kamertje waar kruimel komt is heel klein. Zo klein dat er waarschijnlijk geen kast in past (of een hele smalle). Ik geef liever geld uit aan een goede wagen dan aan een duur kamertje. Het kamertje gebruik je toch maar 3 jaar en dan moet het kindje in een groter bed etc.

Bij IKEA hadden we een heel leuk bedje en commode gezien:

Super leuke serie vonden wij. Alleen… het is heel zacht hout. Je drukt er met je nagel zo een putje in. Dat betekent dat je na 3 jaar echt geen mooi kamertje meer hebt.

Nu komt het. Bij van Asten heb je actiekamertjes. Daar krijg je dit:

bij een kamertje. En dan heb je ook best leuke voor een redelijke prijs:

Dit is een voorbeeld, want er waren meer leuke kamertjes.

Dit is dan dus weer het volgende dilemma. Ik weet het gewoon niet meer. En we hebben heel veel stof om over na te denken.

Nette ik was helemaal vergeten te vragen (geen desintresse hoor, maar het is er stom bij ingeschoten) hoe het met je oom is? Knapt hij op? Ik hoop het voor jullie! Het is zo moeilijk als iemand die zo dichtbij staat zo ziek is.

Ik ga nu mijn grote man aandacht geven, want die is erom aan het zeuren hihi.

Jeetje Deb, wat een heftig verhaal eigenlijk…

Ik heb daar nooit zo bij stil gestaan, nog nooit zo uitgebreid gelezen eigenlijk… Wat lief hoe je vriend was en goed dat jullie het zo met elkaar hebben kunnen doen. Toch wel fijn denk ik na afgelopen tijd?

Rest even verwaarloosd. Heb ziek kind en bonje in de tent met vent. Heel kud allemaal :frowning: Maar even hersenloos voetbal kijken…

edit

Ooh Isja! toch! Gefeliciteerd!!!

Hai meiden!

wwb, ik vind het lief dat je zo aan me denkt en met me meeleeft. Maar geen zorgen om mij hoor, ik klink weer als de nuchtere Deb en ik geloof dat ik dat ook wel weer ben.

Voel me na een dag toch ook weer beduidend beter dan gisteren. Geen last meer van mijn buik nu, het bloeden is nog maar minimaal te noemen. Wel nog wat slap op mijn benen, maar dat heeft echt wat tijd nodig.

Oh en wwb…ben je al bij de Aktie-baby geweest? Is ook zeker de moeite waard om eens te kijken hoor! Zit in Breda, Grenssteen geloof ik (daar waar ook de mega-praxis zit, dicht bij het NAC-stadion). Ik denk dat de wagens die je op het oog hebt, daar nog wat goedkoper zullen zijn.

En wat het kamertje betreft…Heb je het Trofast-systeem van IKEA al overwogen? Moet je even in het showforum spieken misschien. Kamertje van Juulisjuul’s tweede beeb is heel mini en zij heeft met dit systeem een heleboel opbergruimte gecreeerd. Persoonlijk zou ik die kastjes wel een likje verf geven (zoals ik bij mij beneden ook gedaan heb, je hebt het laatst nog gezien). Misschien is het een idee voor je.

Christine, hoop dat de rust bij jullie thuis weer snel terug is…Ik weet hoe kud het is…Sterkte meis! :-*

Isja, vertel! Hoe voel je je vandaag??? Al kwaaltjes?

Oh meiden…echt…het is heerlijk om weer een beetje over de toekomst te kunnen dromen…Uit te kijken naar wat nog komen gaat…echt…daar was ik toch wel weer aan toe hoor!

Nou, ik ga afsluiten. Ga een poging doen mezelf twee trappen af te werken naar beneden. Heb trek en heb Rene gezegd dat hij mij niks hoefde te brengen omdat ik het zelf wel kwam halen.

Tot later weer!

Dikke kus Deb

He Deb, ik ben blij dat je weer als je zelf klinkt. Dat stelt mij gerust. En inderdaad de toekomst kan nu weer beginnen.

Maar eerst herstellen hoor. Want je moet echt je lijf de kans geven om de oude te worden. Het is niet niks wat je (fysiek EN mentaal) hebt doorstaan de afgelopen weken met als hoogtepunt gisternacht.

Ik denk dat de wagens die ik op het oog heb geen wagens zijn die ergens anders goedkoper zijn, maar ik snuffel ff verder. Aktiebaby is een optie, maar van asten heeft volgens mij vaak dezelfde acties. In ons vorige huis kregen we vaak 2 dezelfde folders, maar dan van deze 2 verschillende bedrijven.

Trofast is net zo’n zacht hout als dat andere kamertje. Bovendien vind ik het niet zo mooi als kamertje (ik heb het zien staan in de IKEA). Mijn kerel vond het ook echt niet mooi, maar goed die blijft zijn verwende-enigst-kind-van-rijke-ouders-houding houden en vind kamertjes van boven de €1500 pas echt mooi. Om gek van te worden.

Had jij bij Finn’s kamer wel een kast erop staan. Ik kan me zijn bedje en commode wel herinneren, maar de kast niet. En dat wiegje wat jij had bij Finn, was dat van Prenatal? Ik zag daar iets soortgelijks, maar die waren wit en creme, niet dat mooie donkere.

Meid, heel veel beterschap toegewenst, en ik ben eigenwijs, ik blijf aan je denken, en met je meeleven :-*

Ja, het voelt allemaal nog een beetje onwerkelijk. Gooi er denk ik morgen nog maar een testje tegenaan.

Ik had wel al de hele week het gevoel zwanger te zijn, pijnlijke borsten een opgezette buik en steken en ploepjes vanuit de zijkant zeg maar.

Maarja het lijf kan je ook voor de gek houden, gelukkig gaf de test iets anders aan.

We zijn er wel beiden erg blij mee, alhoewel ik natuurlijk 10 keer op een dag bevestiging vraag en de 10de keer als antwoord krijg ‘Nee, ik vind het afschuwelijk’ :lol:

Nu het nieuws laten bezinken en deze week het ziekenhuis bellen, dan ga ik direct de molen in.

Deb, rustig aan doen he. Laat Rene je maar een beetje verwennen, zodat jij kunt aansterken.

wwb, wel mooi kamertje hoor van de Ikea. Maar ja dat zacht hout, dat is niet zo handig inderdaad. Asten ken ik trouwens helemaal niet, hier in de buurt heb je alleen maar Prenetal en BabyPlanet.

Christine, alles weer een beetje bijgelegd met je mannie? En hoe is het met kleine Bas?

wwb, op Finn zijn kamertje staat gewoon ook een kast ja. En het wiegje is inderdaad van Prenatal. Heb dat in de blank houten versie gekocht en zelf in 3 keer gebeitst met wenge beits. Kun je niet zo kopen dus. Maarre…nu we toch niet meer ongeveer gelijk zijn uitgerekend…Kan ik je de kosten besparen he…Je mag het wat mij betreft van me lenen hoor! Geef maar een gil als je interesse hebt!

Aktiebaby zou ik toch eens gaan kijken hoor, hebben ze vaak voor echt een prikkie hele leuke kamertjes staan (en dat komt dan van mij he…ik heb vrees ik net zo’n dure smaak als jouw hub…).

En heb je al in de babywalz catalogus gesnuffeld? Daar staat ook nog weleens wat moois in.

Isja, ik kan me heel goed voorstellen dat het allemaal nog een beetje onwerkelijk is nu…Overigens vind ik het altijd behoorlijk onwerkelijk blijven tot die eerste echo achter de rug is. Dan heb je tenminste nog iets concreets om naar te kijken als je weer eens dat gevoel hebt, dat het vast niet waar is dat je echt zwanger bent. Zo tegen de tijd, dat je gaat twijfelen of datgene wat je van binnen voelt nu je darmen zijn of toch je beebje…dat vind ik de mooiste periode. Dan pas wordt het “echt” voor mij. Stom he?! :oops:

Ben maar weer mijn bedje in gekropen trouwens. Heb net wel even een paar uurtjes beneden gezeten, maar ik voel me een beetje gehandicapt dan…Als ik opsta en wat voor mezelf of de kids wil pakken sta ik alweer te tollen op mijn benen. Nu is Rene met de kids naar de intocht van sint en neem ik dus weer even wat rust. Straks als ze terug zijn ga ik ook weer naar beneden. Rene blijft morgen ook nog lekker thuis. Dinsdag vraag ik mijn moeder even om hulp, omdat Rene dan een hele belangrijke werkafspraak heeft. Woensdag en donderdag zou Rene eigenlijk naar Parijs gaan, maar hij doet dit nu waarschijnlijk pas vrijdag en dan in een dag op en neer, mits het met mij tegen die tijd weer goed genoeg gaat om de hele dag voor de kids te kunnen zorgen.

En weet je wat nou het allerfijnste is…dat ik er dit keer niet eens om heb hoeven vragen…dat hij zich oprecht zorgen om mij maakt en heel erg zijn best doet om het voor mij zo makkelijk mogelijk te maken. Echt… :inlove: :inlove: :inlove:

Nou, ik ga nog even verder rondneuzen en nog even een stukkie lezen.

Ben er snel weer!

Kus Deb

hoi meiden…

Deb… ‘fijn’ dat het nu allemaal voorbij is, heftig verhaal… :-*

Tante Isja :slight_smile: :slight_smile: welkom terug en gefeliciteerd meid.!!

isja, ik heb je geloof ik nog nooit gesproken, maar van harte gefeliciteerd… ik heb mijn nod 22 nov… dus spannend…

Deb jeetje zeg, vind je een hele sterke vrouw als ik je verhaal zo hoor!! echt knap hoe je ermee omgaat, ik vind het allemaal heel naar voor je, fijn dat je man zo goed voor je zorgt! sterkte ermee!!

hier nog wel een beetje pijnlijke borsten, maar ik weet het niet hoor, even deze week afwachten en dan weet ik meer, op het moment ben ik ziekies ben giga verkouden en koortsig, doe snachts geen oog dicht met die snotneus haha!! ach, morgen gaat het vast al weer beter, dag meiden…

WWB; Ik zou zeker voor de Bugaboo gaan! Echt hoor, ik heb het echt niet getroffen! Ik zou nogsteeds graag de Bugaboo willen, maar wij hebben even heel rationeel nagedacht en dat was dat we het geld wat we nu overhouden voor een duowagen kunnen gebruiken, die we toch echt wel nodig gaan hebben.

Qua kamertjes zou ik het echt niet weten… Ik vind het enige voordeel van Ikea bedjes dat je een zijkant weg kan halen en je dan een peuterbedje hebt. Verder vind ik het allemaal net niet!

Deb; Hoe gaat het nu?! Ik wil je eigenlijk alleen maar een dikke knuffel geven. I’m lost for words (en dat is heel bijzonder!).

Isja;
Hoe voel je je?!

Mari; Spannend!

Gister naar de intocht van Sinterklaas in Hoofddorp geweest. Voor het geval er kleine kindjes meelezen in de spoiler:

Mijn oom is daar al ruim 20 jaar Sinterklaas, mijn tante, neefjes en nichtje Zwarte Piet. Samen met nog een hele troep anderen (in totaal ongeveer 50 mensen).

Leine mocht bij Sinterklaas op schoot, maar dat vond ze eng! Net als de Zwarte Pieten. Van een afstand prima, maar op schoot?! Dood eng!

Ik heb nog niet echt kwalen, alleen moe en mijn borsten beginnen nu wel wat gevoelig te worden. Morgen komt MvM langs, dus dan heb ik weer een testje… Ergens vind ik het toch wel eng. Ook een beetje door het verhaal van Deb :oops:

Morgen, dinsdag en woensdag is mijn moeder ook even in NL. Morgenavond komt ze hierheen en dan gaan we dinsdag wat leuks doen…

Flien, weet je moeder overigens al dat je weer zwanger bent? Hier ook last van mijn borsten en moe, heb vanmiddag 1.5 uur geslapen :oops: . Voor de rest voel ik me prima. Is het trouwens gezellig bij de Juli 2009 meiden?

Mari, nee wij hebben inderdaad elkaar nog niet gesproken. Ik ben officieel ook een augustusstopper, maar na mijn eerste keer een beetje overtijd raakte mijn mannie toch wel in de stress (komt door onze vorige zwangerschap die eindigde in een acute eclampsie) Nadat we een goed gesprek hebben gehad op het ziekenhuis durfden we er toch voor te gaan. En zie hier mijn banner :dance:

Ik hoop dat voor jou de 22ste een positieve test wordt. Wat duurt wachten dan lang he?

Deb, ik denk dan je man nu pas een beetje doorheeft wat je meemaakt. Heel fijn dat ie zijn tripje naar Parijs aanpast.

Hoe was de intocht en heb jij ondertussen wat kunnen rusten?

Wij zijn gisteren in Maastricht geweest, leuk al die opgewonden kleintjes.

Heidy, hoe voel jij je?

Mijn moeder weet het nog niet. Ik ben er ook nog niet helemaal uit wanneer we het gaan vertellen aan haar… Ik heb zo’n gevoel dat zij het niet helemaal zal kunnen begrijpen waarom NU al en niet wachten tot na de studie.

Ik heb vandaag eerst tot 1 uur geslapen en daarna van 3 tot 5 weer… Dus vooral niet schuldig voelen :stuck_out_tongue:

Bij de juli-stoppers is het best gezellig! Alleen wel heel druk :smiley: Mooie maand om uitgerekend te zijn blijkbaar… Wanner ben je ook alweer uitgerekend eigenlijk!?

De 27ste juli ben ik uitgerekend. En ik hoop echt dat alles goed blijft gaan.

Snap wel dat je nog niet weet wanneer het moet vertellen. Maar volgens mij is er altijd wel iets waardoor het niet goed uit zou komen.

Hier hebben we nog een verbouwing voor de boeg (nieuwe aanbouw en keuken). Uiteindelijk komt het allemaal in orde en valt het op zijn plaats.

Hoe gaat het met je mams, ik vind het wel knap van haar dat ze in Italie blijft. Dat zag ik die van mij nog niet doen hoor, die is echt op mijn zus en mij teruggevallen toen mijn vader plotsklaps overleed 6 jaar terug. Soms tot grote onvrede van onze mannen, maarja je zegt ook niet zoek het verder maar uit, het blijft toch je mams.

flien–> leuk he sinterklaas kijken met je kroost. Wat betreft je mams er is altijd een beter moment maar wie weet vind ze het ook wel heel bijzonder na het overlijden van je vader.

Debke–> Knapperd! Vind dat je weer zo goed en positief klinkt petje af. Fijn dat Rene zoveel voor je doet.

wwb–> Wat betreft de kinderwagen willen jullie op termijn nog meer kindjes? Wij niet en willen nu goede kinderwagen oude is stuk was een goedkope overname van kennissen. Ik zit nu sterk aan de kinderwagen van topmark te denken eerst nog testen hoor. Wat betreft kamertje ikea is prima en zacht hut kan je met wat was etc zo weer als nieuw eruit laten zien en het heeft natuurlijk weinig te lijden. Hier hebben we een dure babykamer maar mijn riem zit blijkbaar op stoothoogte en nu zijn er stukjes lak weg daardoor erg jammer… Dus het zegt niet altijd wat hoor de prijs.

Isja–> gefeliciteerd!!!

Christine–> al weer vriendjes met grote man?

Good morning!

En toen was het weer een “gewone” werk- en schooldag…Rene werkt thuis vandaag dus ik hoef lekker helemaal niks. Lig dan ook nog heel lui gewoon in mijn bed.

Heb net nog even contact gehad met de vk (nou ja…even…denk dat we toch gauw 25 min. aan de telefoon gehangen hebben) en ik heb haar het hele verhaal verteld (inclusief alle gore en bloederige details). Het klonk haar als allemaal heel normaal in haar oren. Ook het feit dat het bloedverlies nu al gereduceerd is tot minimaal maakte haar wel blij. Het was een teken dat de boel van binnen weer mooi schoon was.

Ze heeft me aangeraden om even een poosje flink ijzerrijk te eten (dat doe ik al). Verder is het wat haar betreft afgesloten. Als ik ergens over twijfel ofzo kan ik natuurlijk altijd bellen, maar ze ging er vanuit dat ze me een volgende keer weer in een veel leukere context zou spreken.

Ik heb me voorgenomen om straks maar weer eens een bannertje aan te gaan maken. Volgens de vk kon ik er echt wel vanuit gaan dat ik nu weer gewoon mijn normale cyclus oppak, dus ze verwacht dat ik binnen nu en 3,5/4 weken weer gewoon ongesteld ga wordend (tenzij we besluiten mijn eerstkomende eisprong eens goed te benutten natuurlijk…).

Goed…verder…verder gaat het echt met het uur beter hier. Vanochtend al even bezig geweest met de kids aankleden enzo. Daarna was ik wel even bekaf, maar het was fijn weer even wat te kunnen doen.

Vandaag ga ik verder vooral weinig doen nu Rene er nog is. We hebben een niet zo’n beste nacht achter de rug (Finn is een beetje ziekjes…), dus ik denk dat ik zo nog maar een dutje ga doen.

Meiden, ik kom later even bijkletsen hoor.

Dikke kus Deb