Oohh flien, geweldig gefeliciteerd meid.
En volgens mij komen bij mij gewoon de :evil: :twisted: er aan hoor, ik had gisteravond en vanmorgen, heel klein beetje slijmerig bloed :sick: sorry dat ik het zo noem, maar het is nog nietecht los zeg maar, maar ik verheug me nergens op, he is nog 2 dagen voor mijn nod, maar het kan toch ook dat ik 1 of 2 dagen te vroeg ongi word :think: nou ja ik ben bang dat het vandaag of morgen wel los komt.
Morgen met mathijsje naar het ziekenhuis, ben benieuwd wat ze gaan zeggen, het gaat immers super goed, dus zal ook wel de laatste keer zijn.
Vanmorgen was het hier best wel mooi weer, dus ik dacht laat ik even snel naar het centrum gaan, voor dat het gaat regenen (moest nog wat kleine dingetjes hebben) ja hoor ik was bijna bij het centrum, bedacht ik me ineens dat het maandag is alle winkels dicht, sommigen gaan wel vanmiddag open maar ook een deel blijft dicht, ja dom natuurlijk he, nou ja even een rondje dichte winkels gedaan en toen maar weer naar huis.
Nou verder weinig nieuwtjes en geen reactie’s op julie, sorry.
Mismarm; Deal!
Nette; Weet je nog (hahaha, alsof het eeuwen geleden is), ik had 2 dagen voor de test ook allerlei tekenen dat het een ongi ging worden! Never give up hope… Ik duim in elk geval voor je!
Nette, kan het geen innesteling zijn dan? Wat spannend, maar Flien heeft wel een punt!
Wat zijn er veel al zwanger! Goed zeg
Flien, gekkie, die test van jou was harstikke positief joh! Geen twijfel over mogelijk hoor! Ik heb bij Bas gewoon meteen gebeld en kon rond week 10 langskomen. MvM zou ik wel aan meedoen, mijn ex destijds wilde het niet maar ik zou het bij een volgende echt wel doen!
Missmarm: Ok, dus als Bas weer beter is kan ik het weer wegdoen? Hoe moet je afbouwen dan?
We zijn inderdaad nog naar K3 geweest. Was echt leuk (wel duur, 25 eur voor kaartje, gelukkig gekregen!) foto’s staan op http://bas.fairytale.li
Debke, hoe is het met jou? Heeft je mk al doorgezet of niet eigenlijk? Ik dacht er toevallig gisteravond ineens aan in bed. Hoe je je zou voelen en of je je kindje nog bij je hebt…
Hier nog geen nieuws, ik heb de 19e mijn NOD en dan zie ik wel verder…
christine, een innesteling… ja mischien… :think: geen idee, maar weetje wat wel zo is, ik heb geen ongi gevoel, zoals last van mijn buik of liezen, maar ook geen beginnende kwalen zoals zere borsten of misselijk, nou ja ik wacht wel af… klinkt mischien cool maar heb heus wel een beetje de bibbers hoor, en K3 wat leuk heb ook even de foto’s bekeken, zag er leuk en gezellig uit.
Lief dat je er zo naar vraagt Christine. Ik kan er vandaag eigenlijk kort over zijn…heb een rotweekend achter de rug. Heel emo geweest en op de koop toe ook nog ruzie met vriendjelief…
De mk komt maar niet op gang. Kennelijk wil dit kindje graag nog even bij me blijven. Wie ben ik dan om te zeggen dat dat niet mag he…
Maar moeilijk is het toch stiekum allemaal wel hoor.
En als ik dan bij de meimama’s lees over dikke buiken enzo…dan is het heel zwaar af en toe. Ik ben natuurlijk hartstikke blij voor alle zwangeren, begrijp me niet verkeerd…ik had alleen ook zo graag mijn kindje vast willen houden straks in mei…En soms wordt je gewoon enorm met je neus op de feiten gedrukt dat dat niet gaat gebeuren.
Jullie proeven het al…Deb is een beetje down…
Nette, tussendoor duim ik me wel de blubber voor je hoor! :-*
:hug: Deb… verdorie…
Hele stomme vraag, en als je er niet op in wilt gaan: niet doen!!, maar vroeg me af of je je nog wel zwanger voelt nu. Juist omdat jullie kindje nog steeds bij je wil zijn.
En heb je al iets van een ‘termijn’ in je hoofd hoe lang je nog af wilt wachten?
Ooh moeilijk Deb…
Ik dacht altijd dat een mk ‘eruit moest’ omdat anderen vaak gecuretteerd worden enzo… Maar blijkbaar is het toch niet zo. Lijkt me enerzijds heel fijn om te wachten anderzijds wel constant heel confronterend om te weten dat je kindje er toch nog is maar niet… (weirde zin, je snapt t wel)
Dat ruzie met vriendjelief herken ik wel… Ik heb gisteravond ook flink geknald tegen Remco… Het was wel hufterig wattie deed (tijdens mijn voetbal met koptelefoon zijn eigen stomme politieprogramma’s kijken op de laptop die ik wel altijd voor hem meekijk) en ik heb m helemaal gecrushed. Echt emo-gedoe!
Oohh deb, :hug: :hug: :hug: tuurlijk ben je down en emo, je zit in een rot periode, en tuurlijk is dat helemaal niet erg, en natuurlijk is het moeilijk om de meiden van de zelfde maand zwanger te zien, dat wou je ook zo graag, gewoon mee kletsen over het zwanger zijn, ik denk dat mei ook best wel even een moeilijke maand is voor je, weet je moet eerlijk zeggen dat ik ook vaak aan je denk hoor, en de vragen die de anderen nu aan je vragen, dat ik daar ook wel over na denk, alleen ik durf het niet te vragen, ik ben bang dat ik toch iets verkeerds vraag of zeg/typ, en dat zou ik niet willen, maar alles wat ik zeg/typ bedoel ik wel allemaal goed.
En ruzie,ja dat is echt nooit leuk :hug: :hug:
Nee, ik kan niet zeggen dat ik me nog echt zwanger voel in de zin van “er zijn nog kwaaltjes”, maar toch heeft mijn hart nog geen afscheid genomen van deze zwangerschap…Het gekke is, ik kan het kindje ook echt voelen zitten…Het is gewoon heel moeilijk afscheid nemen van iets wat je zo graag wil…Het is moeilijk te bevatten voor me, dat datgene waar ik zo naar uit gekeken heb (de zwangerschap en het eindresultaat natuurlijk) er gewoon niet meer zijn…Geen schopjes, geen zere ribben op het eind…niet over een naam hoeven nadenken en geen hartje luisteren bij de vk…Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar ik geloof dat jullie het wel snappen zo he.
Een termijn gesteld…Nee…eigenlijk niet. Het liefst wil ik gewoon echt zo lang wachten als nodig is. Voor mijn eigen gemoedsrust dan. Daar zit een verhaal achter, het is niet dat ik mezelf graag pest ofzo…
Een aantal van jullie (of misschien wel allemaal, ik weet het eigenlijk niet) weten dat ik pas 16 was toen de oudste geboren werd. Jullie zullen begrijpen dat dat toen niet bepaald gepland was. In die tijd is het hele fenomeen abortus ook regelmatig besproken hier. Er waren nogal wat mensen die vonden dat dat de beste oplossing voor ons was. Ikzelf overigens niet, maar als het maar vaak genoeg tegen je gezegd wordt op die leeftijd, ga je vanzelf twijfelen…Uiteindelijk ben ik dus nog erg dicht bij het toch maar laten doen van een abortus geweest. Gelukkig heb ik op het laatste moment toch naar mijn eigen gevoel geluisterd en het niet gedaan.
Als ik nu zou besluiten voor een curretage te gaan, komt dat wat mijn gevoel betreft heel dichtbij die bijna-abortus van toen…Daar voel ik me absoluut niet goed bij. En als ik dat dus kan voorkomen, zal ik dat ook doen. Dit is een beslissing waar ik 95% van de tijd volledig achter sta. Soms zijn er ook momenten dat ik denk “sjonge, maak het jezelf toch niet zo lastig!”. Ik weet dus ook niet hoe ik hier volgende week of zelfs morgen tegenaan kijk, maar voor nu voelt het het beste om gewoon rustig af te wachten. Dat schopt een hoop in de war, want in principe gaan we hier heel graag weer verder met “de toekomst”, maar dit kindje heeft er recht op. Zo voelt het voor mij althans…
Nou…dat was een hele kluif…Maar ben wel blij dat ik het bij jullie gewoon kwijt kan! Jullie zijn lief! :-* :-* :-*
Ow Deb… :hug: :hug: :hug:
Pfff, heftig hoor, nogsteeds niks en dan ook nog ruzie met je vent…
Pfff, en dan ben ik even zo zwanger :oops: Drukt me wel met de neus op de feiten moet ik eerlijk zeggen…
Deb, wat herkenbaar! Héél herkenbaar…
Kan er niet teveel over uitwijden maar mijn beslissing is destijds de andere kant uit gegaan. Dus ik kan me zó voorstellen dat je er nu op deze manier over denkt… Echt hoor! En ik heb er respect voor… :hug:
Flientje…ga er nou eens gewoon lekker van genieten meis! Hoezo? Jij bent “zo” even zwanger? Noem het maar “zo”…
Wat mij nu is overkomen, is gewoon een foutje van de natuur! Zulke dingen gebeuren nou eenmaal en dit keer was het kennelijk mijn beurt. Het gaat mij ook niet tegenhouden toch weer positief naar de toekomst te kijken hoor! Echt, ga nu maar beginnen met genieten…Dat heb je zoooooo verdiend!
Nette, alsjeblieft niet “bang” zijn om de verkeerde dingen te zeggen/vragen! Nergens voor nodig! Als ik ergens geen antwoord op wil geven zal ik dat zeggen (al kan ik me niet voorstellen dat ik geen antwoord zou willen geven) en verder kan ik niet anders dan zeggen dat alle dingen die jullie tegen me zeggen, heeeeel welkom zijn! Dat ik me ontzettend gesteund voel door jullie en dat jullie gewoon stuk voor stuk schatten zijn!
Christine, ik begrijp dat jij ooit ook voor die hele moeilijke beslissing hebt gestaan… :hug: :hug: :hug: Wij hebben vast en zeker allebei de voor ons en onze situatie toen de best mogelijke beslissing genomen, maar de jouwe is vast veel zwaarder geweest dan de mijne…(en misschien nog wel eens) Ik heb op mijn beurt heel diep respect voor jou… :-* :-* :-*
Debke–> Helaas kan ik even niet de juiste woorden vinden, kan me je pijn en verdriet voorstellen maar heb het zelf nog nooit mee hoeven maken. Wel wil ik je even een hele dikke knuffel geven :hug: :hug: . Daarnaast kan ik het me heel goed voorstellen dat je door je beslissing van toen nu dit kindje zo natuurlijk mogelijk wil laten komen. Met je Husband alles uitgepraat? Heel veel sterkte!!
Thanx meis! Enne…zoals gezegd, alle woorden doen me toch goed hoor!
Met vriendlief is alles wel weer uitgepraat ja, maar Nette had het laatst over het “nagalmen” van zo’n ruzie en dat vind ik wel een mooie bewoording eerlijk gezegd. Hier galmt het dus ook nog wel wat na. Maar we hebben ons vast voorgenomen weer onze stinkende best te gaan doen wat meer rekening met elkaars gevoelens te houden, dus we gaan er vanuit dat dat echt wel weer gaat lukken ook.
Ik ga nu ff stofzuigen! Hard nodig! En dan weer eens aan het eten gaan beginnen…Alweer een dag om gewoon!
Dikke kus!
Deb, ook hier gaat eigenlijk geen dag voorbij zonder dat ik me afvraag hoe het met je gaat. Of je het allemaal nog ‘trekt’, en hoe je je voelt. Ik voel me ook dubbel in het plaatsen van hele zwangere berichten hier. Ik doe het wel, maar voel me een soort van schuldig. Alsof ik voorbij ga aan jouw verdriet. Ik weet dat jij me persoonlijk een rotschop komt geven als ik stop met berichten over mijn zwangerschap, maar toch. Zo voelt het nu eenmaal.
Net zoals alle andere meiden had ook ik het zo anders voor jullie gewild. Ook het wachten op de spontane uitdrijving (want een enorm K-woord) is iets waar je nogal op moet wachten vind ik. Het duurt best lang. Natuurlijk ben je emotioneel nog niet klaar om afscheid te nemen van deze zwangerschap. Alleen denk ik, dat je dat nooit bent. Dit kindje was zo gewenst! Oke, de natuur kan beter in grijpen, dan dat je met 20 weken een onmenselijke keuze moet maken. Kan allemaal waar zijn, maar na 7 weken voorpret is het ook een bittere pil!
Ik heb bewondering voor je nuchterheid, hoe je lekker Deb blijft in de hele situatie. Maar ik wil je wel vragen om je voor mij/ons niet groter te houden dan je je voelt. Heb je een klote-dag, dan schreeuw het uit. Ben je boos, of baal je enorm, dan gooi het in de groep. Wij willen niet alleen de leuke Deb-verhaaltjes horen he.
En ruzie met René, dat is balen zeg. Beetje te voorspellen is het wel he, als het om verdriet en emoties gaat, gaan (onze) mannen daar anders mee om dan wij. Dat kan een poos goed gaan, maar uiteindelijk knalt het. Hopelijk levert het ook veel op (behalve dat nagalmen dan he)
Meid ik hoop dat bij jullie de zon heeeeeel snel weer zonder wolken gaat schijnen!
Nou moet gewoon even wat vertellen, de deurbel ging ik doe open staat daar een man met een enorme gigantische bos bloemen voor de deur, echt zo grote bos bloemen had ik nog nooit gezien, ze zijn voor mijn vriend, en ze komen van de organisatie van zijn werk (dus niet van zijn bedrijf die doen dat soort dingen niet) ik heb niet eens een vaas waar die bos in past, dus nu staan ze maar in een emmer, ja hoe moet het anders he, alhoewel de emmer valt niet eens op :lol:
Vandaag zijn eerste dag op zijn nieuwe werk, ben benieuwd, hoe het gegaan is.
En deb wat leuk dat je het woord geberuikt wat ik ook gebruikte :lol:
Nette, waarom moet je met Matthijs naar het ziekenhuis (ik hoop dat je me niet brutaal vind dat ik het vraag)
En die ongi moet maar wegblijven, het mag alleen maar een innestelingsbloedingkje zijn geweest. Hier komen alle posi-testen in meervoud, dus jij bent aan de beurt!
Flien, dat testen herken ik hihi. Ik heb van het weekend nog zitten twijfelen of ik nog een digitale test zou doen. Onzin natuurlijk, maar toch… Gek mens ben ik af en toe.
Heb je je buzz al? Of wanneer krijg je hem?
Christine, Mari en Flien, ik heb jullie pb gehad, vanavond verwerk ik het lijstje!
Jiska, hoe is het met jou? Je vraagt heel lief en belangstellend hoe het met deb gaat, maar hoe gaat het met je?
en de andere dames? Jullie zijn ook stilletjes, kom eens vertellen hoe het gaat.
Hier gaat het goed. Druk, maar goed. Het werken is echt leuk. Ik leer veel nieuwe dingen, en ik voel me er erg welkom en gewenst. Ik krijg positieve reacties (dat ik goed beval enzo) dus dat zit wel goed. Ik ben alleen echt heel erg moe. Dat werken, die nieuwe indrukken en dat nieuwe dagritme hakken erin. Zeker omdat ik ook nog moe was van de zwangerschap.
Ook heb ik veel ziekenhuisafspraken staan voor mezelf, en dat maakt dat de middagen ook vol zijn.
Woensdag komt daar nog een spoed-afspraak bij de tandarts bij. Ik heb een kunsttand die hangt met een glasvezelmatje tussen 2 andere tanden in(kiezen). Nu laat dat matje los. Ik denk dat ik de keus moet maken. Of een nieuwe oplossing, of een gat.
Ik ben doodsbang voor de tandarts (niet de vrouw opzich maar haar apparatuur en handelingen, zijzelf is een nicht van mijn man, niets om bang voor te zijn), en die stress lijkt me niet goed voor de beeb. Ook duurt zo’n behandeling dan ruim 3 uur. Ik weet niet of ik dat nu met mijn bekken op kan brengen. Dan maar tijdens de zwangerschap een gat in mijn mond (het is een van de eerste echte kiezen, dus niet echt voorin je mond). Tenminste dat denk ik nu, maar of ik dan na de zwangerschap nog de moed heb om terug te gaan voor een oplossing weet ik nu eerlijk gezegd niet.
Donderdag heb ik wel een leuke afspraak in het ziekenhuis staan. Dan ga ik samen met mijn zoontje naar het hartje luisteren. Ik heb een afspraak gemaakt bij het verpleegkundig spreekuur, en dan kan hij dus de beeb horen. Heel leuk lijkt me dat.
Is het stom om de dictafoon van mijn telefoon te gebruiken om het ook aan mijn man te kunnen laten horen?
Ik ga nu ff wat dingen uitzoeken die ik me had voorgenomen (zoonlief is spelen bij een vriendje)
wow Nette, krijgt hij nu al bloemen van zijn huidige werk, of is het nog het oude? Ik snap het niet zo goed.
Maakt ook niet uit, jij hebt een prachtige bos om naar te kijken Geniet ervan. Ik vind bloemen altijd zo gezellig in huis!
@wwb wrote:
Ik weet dat jij me persoonlijk een rotschop komt geven als ik stop met berichten over mijn zwangerschap, maar toch. Zo voelt het nu eenmaal.
En zo is het maar net! :mrgreen: Ik kan best hard schoppen overigens…vraag maar aan ons IKEA tafeltje…(heb ik dit weekend bijna in 2 stukken geschopt geloof ik :oops:)
Ik beloof echt dat ik mijn best zal doen jullie ook op de hoogte te houden van mijn goede en slechte dagen, maar soms valt mij dat ook heel zwaar. Ik wil jullie nu eenmaal niet opzadelen met mijn sores. Zeker niet omdat jullie of zwanger zijn of druk bezig zwanger te worden. Ik kan me zo voorstellen, dat jullie daar ook niet bepaald vrolijk van worden…Als ik dan al mijn ellende over jullie uitstort voel ik me ook hartstikke schuldig…Alsof ik jullie plezier in het zwanger zijn of worden zo hartstikke verpest…
Gewoon weer zo’n gevalletje “het werkt beide kanten op” dus. Weten jullie…geef het me alsjeblieft aan als jullie er even niet op zitten te wachten, dan hou ik er op dat moment even mee op. Echt hoor, want ik ken mezelf…ik kan af en toe nogal doorzagen…En dan heb ik echt ff iemand nodig die zegt “Deb, nu ff ophouden! Je blijft “hangen”…”. Dus voel jullie alsjeblieft geroepen om me dat dan ff te melden he!
Verder nog maar een keer…Jullie zijn SCHATTEN!!! :-* :-* :-*
Goed…gestofzuigd heb ik. Nu nog ff snel de dweil er doorheen en ik heb toch de benedenverdieping weer aan kant!
Ik vlieg weer!
Kus Deb
Ja verdikkie! Nog 2 berichten erbij in de tijd dat ik zit te typen! Ik reageer daar later ff op…Moet echt even aan de slag nu!