WWB; Fijn dat de echo goed was… Vast een hele geruststelling!
Pfff, ik ben echt afgepeigerd! Vandaag naar Babypark om wagens te testen. We zijn daar (vriendin met haar zoontje en Leine en ik) 4 uur geweest. Werkelijk elke kinderwagen hebben we uitvoerig onder de loep genomen. Getest, kinderen erin, in- en uitklappen en noem maar op… Uiteindelijk kwamen er 2 winnaars uit de bus! De Maxi-Cosi Mura en de Easywalker. Mijn voorkeur gaat naar de MC-Mura uit, om meerdere redenen. De Easywalker heeft als GROOT voordeel dat we die met rentepunten kunnen bestellen.
Morgen gaan Matthijs en ik kijken voor de Mura en als hij het ook wat vindt dan kopen we hem. Ik heb ook al geregeld dat de Bugaboo terug kan! Nu alleen nog alle accesoires verkopen via Marktplaats… Dat zal wel lukken denk ik…
Ik ben stiekem helemaal opgelucht! Nu maar hopen dat ik niet weer zoveel pech heb!
Ik ben ook helemaal genezen van een duowagen trouwens… Er zijn genoeg andere, minder kostbare oplossingen!
hallo dames…
Ik vroeg me af of ik me bij jullie mag aansluiten. Mijn naam is mari en ben 29, mijn man en ik zijn sinds augustus bezig zwanger te worden, nog niet zo lang dus. Ik ben al twee jaar niet meer aan de pil wegens medische redenen (FNH) je zou dus zeggen dat ik eerder kans heb als iemand die al lange tijd aan de pil is… maar ja daar komt het grote nadeel… mijn man is int.chauffeur dus alleen in het weekend thuis … lastig plannen dus… dus ovulatietesten enz. heeft weinig zin… maar goed ik hoop dat ik bij jullie kluppie mag komen om het 1en ander met elkaar te delen…
mari–> tuurlijk, leuk wat vervelend dat het alleen op de dagen dat hij thuis is aankomt. Al kan het wel hoor 2 goede vriendinnen hebben een internationale chauffeur als papa en een vriend van mark heeft zo zelfs ineens een tweeling gekregen.
Mari; Welkom!!!
Wij gaan vandaag de nieuwe kinderwagen bestellen! WWB, ik zou echt voor de mura gaan als ik jou was! Leine vond dat stuurtje helemaal geweldig!
We houden ook zoveel geld over dat we gelijk ook nog een buggy erbij gaan kopen! Zelfs dan houden we waarschijnlijk nog over. Dan besef je opeens dat de Bugaboo toch wel een hele dure wagen is!
Hier zijn de voorbereidingen voor morgen in volle gang! Dan vier ik mijn verjaardag. Ik ga een soort tapa’s buffet maken, alleen dan met Engelse gerechten… (You can take the girl out of England, but you can’t take England out of the girl )
Nu zit ik alleen te twijfelen… Ik verwacht rond de 16 mensen, zou ik dan aan 2 kippen genoeg hebben> Of zou ik 3 hele kippen in de oven moeten zetten?
Er komen natuurlijk ook nog roasted potatoes, roasted vegetables en gravy bij. Daarbij begin ik ook al met allemaal zoete hapjes en sandwiches (high tea idee)… Dus zullen ze niet verhongeren?!
:drool: :drool: :drool: :drool: :drool:
Flien…jij doet zeker wel even je recepten posten of pb’en he…
Ik zou het trouwens bij 2 kippen houden. Je maakt er keiveel andere lekkere dingen bij tenslotte. Verhongeren zullen ze zeker niet!
Overigens ben ik wel heel benieuwd wat jij nu precies met Engeland hebt. Dus vertel!
Mari, welkom meis! Ik hoop dat je je hier op je gemak gaat voelen en dat je snel hartstikke zwanger bent!
Marinda, heel vervelend dat jouw ziek-zijn nu net ff niet zo lekker getimed is met je werk…Ik kan nu wel gaan roepen “schijt aan het werk!” maar ik weet dat het zo nou eenmaal niet werkt. Bij mij is dat nooit het geval geweest in ieder geval en zo te lezen bij jou ook niet…Mij hebben ze weleens naar huis gestuurd van het werk omdat ik gewoon zat te tollen achter mijn bureau…Had dikke koorts ook toen. Ben nog een week echt heel erg ziek geweest van de griep toen.
Heidy…dat vraagt om een buikfoto natuurlijk he! Dus kom maar op!
Hier alles oke verder. Heb een beetje but geslapen vannacht. Rene had Finn uit zijn bed gehaald omdat hij lag te huilen om half 1. Rene dacht alleen dat het al half 6 was toen en heeft hij dus mee naar ons bed genomen. Daar ging mijn nachtrust…Maar goed, dat slaap ik vanavond wel weer bij dan.
Ik ga nog ff verder neuzen hier en dan Basten weer uit school halen, snel eten en dan weer met hem naar zwemles. Ben vanmiddag nog wel even terug!
Dikke kus!
Hey allemaal,
Missmarm, ziek en toch nog werken :hug: :hug: ik hop echt dat je je snel weer goed voelt.
Flien, ik heb geen idee hoe het er uit ziet, maar gelukkig dat jullie er uit zijn gekomen, en nu maar hopen dat deze heeeel erg lang nog mee gaat.
WWB, ben benieuwd naar je echofoto.
Heidy, dus je buik begint nu wat te groeien, oohh jee en nu al het gevoel dat je ontploft…oohh jee je buik word nog groter hoor :lol:
Mari, welkom, leuk dat met ons mee komt kletsen.
Flien, die hapjes klinken wel erg lekker moet ik zeggen, al heb ik geen idee wat sommige dingen zijn :shifty: recepten posten is wel een goed idee :drool: :drool:
Deb, oohh finn om half 1 al uit zijn bedje, kon finn niet meer terug naar zijn eigen bedje dan…
Wat ik met Engeland heb?! Nou, ik heb er een flinkte tijd gewoond… Daarbij heb ik een redelijk Anglo-saksische opvoeding gehad. Tja, ik voel me daar meer op mijn plek dan in Nederland. Meer is het eigenlijk niet
Recepten wil ik best posten, maar daar is 1 probleem mee… Ik kook op gevoel en niet op recept… Dus ik kan wel zeggen wat je er allemaal in moet mikken, maar ik kan geen grammen en dl enzo geven… Ben echt zo’n muts die op gevoel kookt!
Nee, nee, neeeeeeeeeeeee… Ik voel ongi-krampen!!! Waarom nu?!
Oohh flien, ik ben ok zo iemand die maar wat doet met koken hoor, ik hou mij ook niet aan grammen en dl enz enz enz, dat doe ik alleen als we bv een zakje poeder hebben waar je saus van kan maken dan hou ik mij aan de dl verder niet.
Oohh jee ongi krampen, :hug: :hug:
flien :hug:
Echo’s foto’s staan in het showforum
Nee zeg Flien! Geen ongi hoor! Ik ga nog ff wat harder duimen…misschien helpt het.
Nette, Finn kon best terug in zijn eigen bed natuurlijk, maar Rene deed het niet en als ik mijn bed uit moet, slaap ik niet meer…Echt…ik ben zo’n mens wat moeilijk slaapt. Als ik 's avonds in mijn bed ga liggen duurt het gemiddeld nog wel anderhalf uur voordat ik in slaap val. En die hele riedel van in slaap vallen begint weer van voor af aan zodra mijn voeten de vloer hebben geraakt (best leuk als ik 's nachts een keer naar de wc moet :roll:).
's Nachts wakker worden is geen probleem voor mij. Ik slaap zo weer als ik maar gewoon in mijn bed kan blijven.
Rene is op zijn beurt iemand die bij wijze van spreken al slaapt voordat hij zijn kussen raakt. Hij is dan ook meestal degene die er 's nachts uit gaat. Toen Finn nog een nachtvoeding kreeg was Rene degene die hem uit zijn bed haalde. Ik deed dan de voeding en de verschoning en Rene legde hem vervolgens weer terug in zijn bed. Op die manier kregen we allebei nog redelijk voldoende nachtrust!
Flien, ik kook niet anders dan jij geloof ik, dus ik zou zeggen, geef maar door wat voor ingredienten je overal doormikt. Ik ben op kookgebied ervaren genoeg om zelf de juiste verhoudingen uit te dokteren hoor!
In Engeland gewoond dus? Waar ergens?
Ik ben zelf fan van Engeland geworden toen ik met school geweest ben. Wij zijn toen een week in Hastings geweest. Ik heb genoten! Zo mooi…zo “echt”.
Ben naderhand nog een aantal keer geweest, maar dan meer in Londen.
Ik wil heeeeeel graag nog een keer (of vaker ) terug, maar ik krijg Rene maar niet mee…Die heeft het beeld dat het in Engeland altijd regent en dat je dan geen vakantiegevoel hebt…
Wat ik helemaal vergeet te vragen…Christine, hoe is het met jou? Kun je het wachten nog aan???
En flien hoe is het nu…
Christine, hoe is het nu met jou…
Engeland is inderdaad erg mooi, wij zijn er wel eens geweest.
Alweer bijna weekend gaat snel he zo week, morgen gaan we shoppen voor kerstlijstjes, en dan weer een begin maken met surprises, zo leuk altijd he, en we hebben nu het thema alles wat maar met het heelal te maken heeft.
En na het weekend dus maandag gaat mijn vriend voor 2 weken bij zijn nieuwe baan werken,ja daar heeft hij echt zin in, dan nog andere halve week en hij is bij zijn rot werk nu weg.
Nou iedereen prettig weekend, geniet er van.
Nog niks… Ben weer aan het broekloeren geslagen!
Ik heb in Woking en in Milton Keynes gewoond. Woking is echt geweldig, likt vlak bij London…
Het deel van Engeland waar het altijd regent is vanaf het Lake District en naar boven! Het zuid westen en met name de kust heeft altijd supermooie zomers!
Ik ga morgen maken:
Roast chicken, scones, brownies, sandwiches, lemon meringue pie en een chocolade taart… Recepten zal ik maandag wel even uittypen! Want nu…
Gaan we eerst de nieuwe kinderwagen in elkaar zetten… Matthijs heeft zijn kritische oog erover laten gaan, elke wagen in de winkel! En hij vond de Mura te zwaar voor mij… Uiteindelijk heeft hij de Quinny Buzz 4 gekozen. Omdat we een kleur uit de oude collectie wilden kregen we hem voor 500 euro compleet mee. Inclusief reiswieg, voetenzak en alle assescoires. Het enige wat we eventueel bij zouden moeten kopen is een parasol…
Dus de Bugaboo gaat volgende week terug en de assescoires gaan op internet!
hey dames,
@missmarm: nou das nog eens goed nieuws!! ik maak me ook nog langer geen zorgen hoor we zijn pas net bezig… Ik zie dat jij net 11 weken zwanger bent, leuk hoor… maar ik zie dat jij het al een keer heb meegemaakt dus is het niet helemaal nieuw, niet minder speciaal natuurlijk!!
@ all the lady’s
hebben jullie als jullie een eisprong hebben ook zo’n last van de buik nou ik wil, volgens mij heb ik helemaal geen ovulatietesten nodig want bij mij klingelen ze wel haha… helaas is mijn mannetje niet thuis dus tja weinig kans he!
@flien: Nou al die engelse gerechten, klinkt goed hoor… ze hebben vast niet te klagen bij jou! ik ben zelf niet zon kok maar wel goed in proeven hihi veel succes! en balen van je ongi-gevoel hopelijk zet het niet door…
Heej meiden,
Hier nog geen :twisted: :twisted: …
Nu eerst bakken voor vanmiddag en dan morgen testen!
mari ik was vergeten je welkom te heten hier. Maar bij deze dus. Welkom.
Als je mij een pb stuurt met een voorstelstukje, en de gegevens van ons lijstje, dan zet ik je erop. (kijk even op pagina 1 daar vind je onze gegevens)
Flien, jij houd het spannend zeg. Hopelijk waren die krampen iets van innesteling ofzo.
Hier vanavond uiteten (deb, jij julie favo- kindvriendelijk- restaurant ), en dadelijk moet ik een mega was wegwerken.
Flien, ik moet telkens denken hoe het bij jouw gaat. Kunnen we komen voorproeven . Nee meid, hoe gaat het met … (ga eens broekloeren voor me)
Ik hoop zooooooo dat je een mooi verjaardagskado krijgt!
wwb–> hihi iemand vragen te broekloeren grappig. Hoe is het bij jou al weer beetje bijgekomen van het werken?
flien–> Hoe is/was je verjaardag?? Waren de hapjes geslaagd? en al :twisted: ???
mari–> zeker al een keer meegemaakt maar nu nog specialer denk ik doordat het nu bewust gekozen is en doordat we het laatste jaar een hoop meegemaakt hebben zowel zelf als in vriendenkring.
Je eisprong kan je zeker voelen ik heb er geen last vn maar het kan zeker. Hopelijk is de volgende ronde je man wel thuis.
hier weer beter heb een heerlijk soepje op staan voor morgen en voor in de vriezer. Ook is mijn appeltaart erg goed gelukt!! Jammie krijgen straks 4 man te pokeren gezellig!!!
@Debke wrote:
Wat ik helemaal vergeet te vragen…Christine, hoe is het met jou? Kun je het wachten nog aan???
Ach wat lief van je!
Ik heb gisterochtend getest en negatief. Heb even zitten tellen en ik zit ook pas op dag 42. Beetje aan de vroege kant als ik die 53 dagen aanhou. Krijg al wel van die zeurende pijntjes. Herkenbaar van ongi én de zwangerschap van Bas. We gaan het zien dus…
Heb ff niks gelezen, zit met zieke Bas. Heb verhaal even gekopieerd van weblog: (lang dus spoiler)
Eerder vermeld was mijn Bas niet helemaal in orde. Hij hoestte veel en al best een tijdje. Soms zelfs zo erg (vooral snachts) dat hij er van begon te spugen. Na tips van @rotjong en @Ellemijn heb ik toch maar de dokter gebeld om uitsluitsel en aangezien hoestdrankjes toch ook niet zonder risico zijn een professioneel advies.
Gisteren om tien voor drie moesten we er zijn. Natuurlijk liep het uit maar dat zijn we wel gewend onderhand. Bas werd even onderzocht en het was vooral praten. Overdag heeft hij er weinig last van namelijk. Oortjes, keel, hartje en longen beluisterd en niks bijzonders. Omdat hij ook piepte en gierde tussen het hoesten Ventolin voorgeschreven gekregen (ja, Bas is ook aan de puffer dus. Ben er niet onverdeeld blij mee) en de dokter wilde in verband met het overgeven en nachtelijke hoesten toch even dat hij geprikt werd op kinkhoest. Ehm, kinkhoest? Daar is hij toch voor ingeënt? En hoe moet dat dan met oma, die herstellende is van kanker, en de kindjes op het KDV… Maar eigenlijk geen verdere info gekregen. Apart, maar ik was ook beetje te flabbergasted om wat te zeggen.
Dus reden we maar meteen door langs het ziekenhuis om spijkers met koppen te slaan. Nu kwam het feit dat Bas wel eens meegeweest was met oma goed van pas. Hij wist dus ongeveer wat er te gebeuren stond. Tenslotte had hij het vaak zat bij oma gezien. Na het maken van een ziekenhuispasje doorgelopen naar het lab. Nog heel niet makkelijk aangezien het ziekenhuis verbouwd word. Maar we zijn aangekomen.
Het ging nog vrij makkelijk. Echter de zuster liet, na het aanbrengen van het strakke riempje om zijn arm, de naald vallen en ‘dat moest dus even opnieuw’. Prima, maar dat riempje liet ze dus zitten. Arm ding, zijn arm werd langzaam paars en hij begon flink te protesteren. Logisch, dat doet ook hartstikke zeer!
Anyhoo, kind enorm zielig natuurlijk, kado gekregen en puffer opgehaald. Dat werkt prima, hij vind het machtig interessant en hij is een stuk rustiger in de nacht (overdag onwijs druk, toeval?) behalve dat vannacht alles loskwam en ik jullie de juicy details zal besparen haha. Ik voel me net een gifmengster met tussistin en broomhexine die ik door zijn drinken mix maar het lijkt te helpen. Heb de melk/vla overboord gezet en sojamelk met bananensmaak gehaald wat hij ook erg lekker vind om nog meer slijmontwikkeling te voorkomen. We gaan het zien, maar over die Ventolin ga ik nog even nadenken…
Ga nog even nadenken of ik m mee neem naar K3 morgen… Als t zo is als vannacht dan ga ik niet. Ben kapot na zo weinig slaap al dagen en humeur is erg slecht