Jeutje wat heftig!
morgen,
pff wat een nacht zeg. Ieder scheutje in mijn buik maakte me bang. Zou de buikpijn beginnen. Mennn wat is dit onrustig zeg.
Ik voel me ook zo alleen staan in dit geheel. Mijn man snapt me niet (klote-hormonen) en hij was ook op een andere manier met de zwangerschap bezig dan ik (ik voelde me gewoon zwanger en mijn lijf deed anders. Hij had dat natuurlijk niet).
Mijn moeder en s.moeder reageerden heel raar, alsof er niks raars aan de hand is.
En ik, ik ben gewoon bang!
Ah meis wat onwijs moeilijk!
Als je dan zo verdrietig en onzeker bent je geen goeie feedback krijgt… Hopelijk heb je wat aan onze lettertjes op het scherm?
Heel veel sterkte hoor…! Ik denk aan je!
wwb… :hug: :hug: :hug:
Ik kan me voorstellen dat je bang bent…uit ervaring (vanwege galblaas) kan ik je vertellen dat zo’n lapro-dinges enorm mee valt. Echt waar. Dus maak je daar geen zorgen om als het zover zou komen.
Wat je man betreft…tsja, hoewel ik wel begrijp dat hij hier niet zo veel mee kan, vind ik wel dat hij op zijn minst zijn uiterste best moet doen om een beetje begrip voor jouw angst en woede op te brengen. Misschien helpt het als je hem wat laat lezen over een bbz op het www? Dan wordt het hem misschien duidelijker dat dit niet “zomaar” even iets is.
En nogmaals…als je twijfelt aan wat je voelt, meteen aan de bel trekken. Je kunt er maar beter snel genoeg bij zijn als het inderdaad een bbz betreft he.
Ik hoop voor je dat je hcg morgen een dalende lijn heeft ingezet.
Dank je meiden…
Deb, hij probeert het wel hoor, alleen komt het er onhandig uit, en dat ergert mij momenteel.
Zo hebben we momenteel weinig financiele reserves (ik geen werk, net verhuist enzo), en ik wil pjama’s kopen. Ik slaap nu zonder, of in een vodje. Maar als k opgenomen moet worden dan wil ik iets fatsoenlijks aan natuurlijk.
Is hij boos omdat we daar geen geld voor hebben. Uiteindelijk heb ik hem natuurlijk wel kunnen overtuigen, maar ik baal dat dat moet. Dat ik ook in dat soort dingen energie moet stoppen.
Aan de andere kant merk ik wel dat het hem heel veel doet. Vannacht heeft hij uren wakker gelegen (en liggen lezen) terwijl hij nooit wakker ligt. DUs hij is geen hork ofzo. Hij snapt een vrouw en haar hormonen gewoon niet goed. En dan ben ik zo’n felle donder. Geen goede combi momenteel dus.
Net belde hij dat hij morgen vrij heeft geregeld voor die ziekenhuisafspraak, en ik weet dat hij dat voor mij doet. Want op zijn werk is het heel druk, en weinig personeel enzo. Dus dat waardeer ik dan ook wel weer.
WWB: :hug: :hug: ikzalvoor je duimen morgen :hug: :hug:
Hey allemaal,
Oohh jeetje WWB ik lees het nu allemaal pas, gister had ik helaas geen tijd om op de computer te kijken, maar heb echt aan je gedacht en voor je geduimd hoor, :hug: :hug: :hug: verder weet ik gewoon even niet zo goed wat ik moet zeggen er over, het is gewoon erg moeilijk, en je man hij probeerd het dus wel maar natuurlijk is het voor hem moeilijk om jou te begrijpen, ik hoop dat jullie toch steun aan elkaar en bij elkaar kunnen vinden en er goed over kunnen praten want dat is wel belangrijk.
Gister een hele leuke dag gehad, eerst wezen zwemmen wat weer helemaal geweldig was, en daarna kwam mijn moeder op visite, smiddags hebben we met zijn 3en eikeltjes en kastanjes gezocht, nou de eikeltjes waren het probleem niet maar kastanjes wel, zeer moeilijk te vinden, we hebben er nog maar 2 nou ja de herfst is ook nog niet begonnen he dus het kan nog makkelijk, maar het was wel heel grappig hoor, mijn moeder en ik waren aan het wijzen naar de bomen en mathijs had echt helemaal door waar we mee bezig waren, hij wees namelijk ook na elke boom, struik, plant of bloem die we tegen kwamen en dan maar roepen dat,dat,die,die, echt zo super de super schattig en lief om te zien, ook wees hij steeds naar de grond, en riep dat,dat, of bah bah, maar dat kwam omdat wij ook wel eens een heel vies eikeltje per ongeluk pakte en dan zeiden we oohh bah die is vies, ja super de super leuk hoe mathijsje mee deed, dit is dus allemaal weer voor onze herfst tafel die ik samen met mathijs ga maken, dat hebben we vorig jaar ook gedaan en was echt super de super leuk, mijn moeder is savonds bij ons blijven eten omdat mijn vriend in leusden zat bij een presentatie voor zijn werk en daar ook lopend buffet bij zat/kreeg.
mannen soms…
wel super dat ie morgen mee gaat.
heel veel succes morgen en hopleijk maak je j eniet al te druk… en valt het mee :hug:
Ik kom even kijken vanuit Italie. Natuurlijk omdat ik graag wil weten hoe het met WWB is, maar ook om mijn eigen sores te delen.
WWB; Een hele hoop knuffels vanuit hier, wat een narigheid zeg! Meis, wat moet jij je verscheurd voelen. Ik hoop dat morgen meevalt.
Dan ben ik vandaag ongesteld geworden. Een cyclus dus van 27 dagen. Ik heb ook weinig pijn en voortekenen gehad. Ik verloor net gewoon bloed opeens met afvegen. Mijn volgende NOD zou dus op 7 oktober moeten zijn.
Maar goed, dan nu de echte sores:
Ik ging niet voor niets naar Italie. Mijn vader heeft, dat weten we sinds vorige Kerst, kanker. Begonnen in de longen, uitgezaaid naar de hersennen. De laatste weken is hij heel erg achteruit gegaan en ben ik min of meer naar Italie gegaan omdat ik bang was dat ik anders te laat zou zijn. Ik ben me rot geschrokken van hoe ik hem aangetroffen heb. Ik was voorbereid door verschillende mensen, maar zo erg had ik in mijn ergste nachtmerries niet aan zien komen.
Vandaag hebben we weer uitslagen gehad. Het is ook uitgezaaid naar zijn lever. De artsen hebben hem per direct opgenomen, zodat ze de pijn kunnen bestrijden, hij aan kan sterken. Ze willen nog proberen het proces te REMMEN, maar genezen zal hij nooit meer. De vraag is of hij het wil en hij heeft gezegd dat niet te willen (de vorige therapie (chemo en bestraling) hebben zoveel nare bijwerkingen gehad namelijk). Nu is de vraag of hij wil vechten en hij heeft net in een gesprek met mij vanochtend aangegeven dat niet te zien zitten. Jullie snappen, ik ben emotioneel gebroken. Ik kan hem niet vaak genoeg vertellen dat we hem nog nodig hebben, dat hij niet weg mag gaan. Maar hij wil eigenlijk niet meer vechten.
Ik weet nu niet of ik echt morgen al naar Nederland terug ga, misschien blijf ik langer. Ook zodat mijn moeder hier niet alleen is (want ze wonen echt in de middle of nowehere!)… Ik weet het allemaal niet!
Oohh flien wat vreselijk nieuws over je vader, en dat hij zelf aangeeft niet meer te willen vechten, je staat dan zo machteloos, en zo verloren er bij, je weet gewoon niet meer wat je dan moet he, speciaal voor jou :hug: :hug: :hug: kan me voorstellen dat je langer daar wilt blijven en als ik jou was zou ik dat ook doen, je weet niet wat je vader gaat doen en als hij echt opgeeft kan het echt heel snel gaan oohh jeetje wat vreselijk voor je zeg heel veel sterkte en nog een paar :hug: :hug: voor jou.
tjeeee Flien, wat heftig meid. en dan ook nog zo ver van huis. Ik wens je heeeeeel veel sterkte (ik ben 5 jaar geleden mijn vader verloren)
:hug: :hug: :hug:
Jee Flien, ik dacht dat je op vakantie ging…
Wat super verdrietig zeg Meid kan me niet indenken hoe het is…
Heeel veel sterkte en hier ook gedachten naar jou!
Flien :hug: :hug: heel veel sterkte :hug: :hug:
hoi dames…
Wat een bewogen levens allemaal …
wwb blijf aan je denken hoor… mannen voelen nu eenmaal niet hetzelfde… dat is logisch… is toch fijn dat hij het in ieder geval zijn best doet
suc6 morgen… ik ben benieuwd :hug:
Flien… ik dacht inderdaad ook dat je op vakantie ging… jeetje heftig… leef met je mee. . en heeeeel veel sterkte gewenst voor jou & je familie natuurlijk!! :hug: zal een :kaars: branden voor jullie.
nette… het ‘gewone’ leven gaat ook door en heerlijk om dan te lezen dat jij zo kunt genieten van je kleine mannetje mathijsje. geniet er maar lekker van :inlove:
vanuit hier niet zoveel nieuws verder… liefs…
wwb–> Hoe is het nu met je? Ben een paar dagen niet geweest maar heb wel aan je gedacht. Duim voor je dat het geen bbz is. Snap dat je bang bent hoor heb een tijdje terug ook onderzoek hiernaar gekregen ivm hevige pijnen en dat geeft toch veel spanning.
Flien–> Een hele dikke knuffel, wat een naar bericht heb je gekregen. Hopelijk veranderd je vader nog van gedachten, al kan ik me wel voorstellen dat als je zo ziek bent je het vechten opgeeft. Helaas is dat soms moeilijk te accepteren. Heel veel sterkte de komende periode en ik denk aan jullie.
Hier alles rustig, nou ja druk met werk maar verder weinig bijzonders te melden. Nick is een lekkere schat gister mooie rozen van Mark gehad. Nog een kleine week tot NOD. Maar verwacht niet dat het gelijk raak is.
Oow Flien… :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Verschrikkelijk waar jullie nu doorheen moeten…Heel veel sterkte…
wwb, ben je al naar het ziekenhuis? Ik duim voor goede uitslagen vandaag!
Hier hou ik het even kort. Er beginnen zich nu toch wat kwaaltjes voor te doen. Mijn energie is echt tot onder het nulpunt gedaald en ook ben ik wat misselijk. Maar goed, als het daar bij blijft mag ik niet klagen he!
Ik kom straks weer even spieken hier!
tjemig flien… ik dacht ook dat je lekker op vakantie ging…
Wat een vreselijk nieuws. als je vader het niet meer ziet zitten om verder te vechten… dan is het helemaal moeilijk…
En dan wonen ze ook nog zo ver weg. Hopelijk kun je zolang blijven als je wil.
heel veel sterkte meis :hug: :hug:
wwb heel veel succes vandaag
wwb, succes vandaag! Ik duim ook voor je hoor!!
Mensenkinderen wat een emotionele achtbaan zeg.
Ik moest vanmorgen dus naar het ziekenhuis. 12.30 afspraak. Maar ik moest 2 uur van te voren HCG laten prikken. Ik heb dus een hele tijd op het ziekenhuis koffie gedronken (vond ik al een goed voorteken, dat ik daar weer trek in had, want daar had ik dus geen zin meer in gehad de afgelopen weken)
Moesten we een uur wachten, tussen allemaal bolle buiken. Mijn tranen zaten hoog, dat kan ik je wel vertellen!
Worden we eindelijk naar binnen geroepen en zegt die arts ass.: Je HCG is meer dan verdubbeld (ik zakte door de grond!) zullen we maar meteen een echo maken.
Ik hup uit de kleren (doodsbang voor de ok die nu zou gaan komen) voor de echo. Zie ik daar een zwart plekje op de echo. Ja zegt ze, ik zie een zw.ring, maar dat kan niet he.
Ik ga even mijn supervisor erbij halen. Moesten we heel lang wachten op die gyn. Ik zei tegen mijn man, en nu? Ik ben bang hoor, dit is raar, hoe kan dat nou.
Komt er een hele lieve arts binnen die kijkt, en zegt, dit klopt hoor. Mevrouw u bent 6 weken zwanger. Dit klopt met de termijn van positieve test en met uw HCG.
Proficiat!
Ow ik begon kei en kei hard te huilen. Wat is deze zwangerschap een emotionele achtbaan zeg. Mensekinderen…
Maar goed, ik zou dan ongeveer 8 mei uitgerekend zijn.
Ik maak nog ff geen ticker aan. Volgende week heb ik een nieuwe echo afspraak. Ik geloof dat ik pas blij kan zijn, en het echt kan geloven als ik een kloppend hartje zie.
Maar goed die mogelijkheid is nu in ieder geval weer aanwezig en reeel!
WWB, dit is echt super de super de super de super de super positief nieuws, maar ook heel erg eng, ik kan je onzekerheid heel goed voor stellen, inderdaad eerst maar eens de echo van volgende week afwachten he, want als je een kloppend hartje ziet dan is het pas echt echt he, verder weet ik niet goed wat ik zeggen moet dus dan maar :hug: :hug: :hug: