wwb–> Succes en fijn dat je vriendin er zo al is. Duim heel hard voor je!
nette–> Een teken van leven is prima hoor al mag je ons ook “lastig vallen” met koetjes en kalfjes of minder leuke dingen hoor. Hoe is het met de kleine man? Even een vraag praat hij al? Nick zegt namelijk niks geen papa mama alleen klanken en dieren geluiden en begin me langzaam zorgen te maken door het zuurstofgebrek.
Debke–> Hoe is het met buikkie en heb je nog klachten?
Hier nog steeds geen ongie maar heb nog geen test gedaan en geen klachten ben geen schijterd hoor :liar:
Nick is nog steeds ziek de koorts schiet iedere keer met paracetamol toch nog naar 39,2 de huisarts ging toch voor antibiotica omdat oren en keel (meer)rood zagen en we net voor het weekend zitten. Hopelijk is het toch geen virus en slaat de antibiotica aan.
Verder nu aan het werk maar heb geen zin haha dus zit lekker even KoK hihi :dance: Nog even en dan is het weekend!!!
Zeg ga eens ff testen jij! :mrgreen:
Ik ben nieuwsgierig!
Nette, ik wil Mathijs verhalen! Heeeeel veel! Maar gewoon een teken van leven is ook goed hoor meis! Als je maar niet vergeet dat jouw verhalen net zo belangrijk en gezellig zijn als die van anderen! En ik lees ze altijd graag!
Met mijn buikje is alles oke hoor, tenminste, ik geloof het wel. Jammer dat ik geen luikje heb om naar binnen te gluren…Kwaaltjes heb ik eigenlijk niet, behalve dan dat mijn energiepeil ernstig gedaald is. Ook nog geen last van krapzittende broeken of boven de pot hang momenten, dus ik mag gewoon niet klagen!
Hier ook geen prater trouwens hoor! Finn zegt mama en boink en hap en nog een heleboel waar we gewoon geen bal van begrijpen. Maar ik maak me geen zorgen hoor. Hij begrijpt ons heel goed, dus dan is er niks aan de hand. Het is niet zo, dat hij het gewoon niet snapt, hij is er gewoon nog niet aan toe. Het komt vast wel goed!
Nou…ik ga weer even zitten afwachten. Officieel is wwb nu aan de beurt, maar het zal vast uitlopen…
In ieder geval: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup:
kwam even kijken of wwb al terug was, maar te vroeg.
wat zijn we allemaal toch lekker ‘nieuwsgierig’
missmarm, een vriendin van mij haar kleine was ook erg laat met praten. Maar is helemaal goedgekomen hoor. Misschien is Nick gewoon veel sneller met andere dingen, zoals lopen bijvoorbeeld. Ze zeggen weleens dat die kleintjes maar een ding tegelijkertijd goed kunnen ontwikkelen. De een praat en de ander loopt.
Hey allemaal,
Meiden, geen zorgen over mij hoor, ik moet wel toegeven dat ik af en toe gewoon in een dip zit, waarom weet ik niet, maar dat is mijn gevoel op dat moment, het verschilt soms per dag, en eigenlijk ben ik wel iemand die enorm kan kletsen, en inderdaad wil ik jullie helemaal nietl lastig vallen met mijn gezeur dus doe ik dat gewoon niet, ik ben namelijk niet zo iemand die dingen snel uit, al moet ik zeggen dat het via de com toch iets makkelijker is.
En deb verhalen over mathijsje ok hier komt ie dan :mrgreen:
Nou mathijs gaat super, hij kan al een paar pasjes los lopen (2 of 3) echt geweldig is dat, de fisio is ook helemaal tevreden over mathijsje hij kan nu veel stabieler en steviger staan, mathijs heeft nu ook klompjes oohh en dat is toch schattig, hij kan er goed op lopen en hij vind het echt helemaal geweldig, vooral als je gaat stampen, dan gaat mathijs ook stampen super is dat maakt zo mooi geluid he, ook kan mathijs weer een nieuw woordje en dat is uit, mathijsje zegt het als we de kleertjes uit doen of de schoenen, of gewoon zomaar omdat hij er zin in heeft, ook kan mathijs nu piep zeggen, zeggen wij wat zegt een muisje dan zegt mathijs piep, piep, piep, grappig he, en verder brabbeld mathijsje vanalles en nog wat, en wat ook zo grappig is als wij bv een liedje zingen dan doet mathijsje dat na, en lijkt het net als of hij ook zingt, echt heel leuk en schattig om te horen, en verder verbaas ik me er over dat mathijs al zo veel weet, hij begrijpt het gewoon wat je zegt, als ik met mijn vriend aan het praten ben over iets en er komt een woord in voor wat mathijs weet dan wijst hij het aan, of zegt het na, mathijsje is gewoon super geweldig schattig, makkelijk en lief kind
Verder heb ik hier deze week verschillende mannen gehad van het bouwbedrijf die een offerte op kwamen maken, dus we zijn in afwachtig, de eerste offerte die we hebben gekregen valt al af wat ons betreft want dat is gewoon veel te duur, die man zag problemen, waar ik die anderen niet eens over heb gehoord terwijl ik het wel benoemd heb bij die andere mannen, maar die zagen daar geen probleem in, maar goed we wachten rustig af, nou ja rustig het duurt allemaal zo lang vind ik, van mij hadden ze al lang begonnen mogen zijn.
Meiden…hier een wwb-update…
Het hartje klopt!!! Ze is nu net 6 weken!
Ik zit hier helemaal te stuiteren gewoon! Ben zo blij!
Kus Deb
JOEPIE!!! WWB hoera!!! :dance: :dance: Dat wordt samen shoppen met gemak :mrgreen:
Nette–> Hele brutale vraag waarvoor heeft Mathijs fysio? Super toch zon lekker manneke? Hier ook hoor Nick zegt alleen boe en doeg en ja en nee en dierengeluiden verder niet. Lopen was hij wel snel mee met 10 maand rond de tafel en 12 maanden liep hij los en stond zonder hulp op. Heel blij mee ivm mogelijke schade. Hij doet het dus super alleen dat praten hij vind het gewoon niet nodig…
Debke–> Fijn zeg en dat luikje zou wel makkelijk zijn he.
Hier iemand die twijfelt straks wel of geen test halen en wanneer doen zou savonds kunnen?
Niet twijfelen! Wel test halen! En 's avonds doen kan, alleen zorgen dat je van te voren niet te veel gedronken hebt.
Oohh WWB geweldig super de super goed nieuws, nu durf ik je te feliciteren met je zwangerschap, en probeer er nu van te genieten he, en lekker shoppen straks, allemaal leuke dingentjes kopen voor je baby gewedig oohh ben zo blij.
Missmarm, dat is helemaal geen brutale vraag hoor mag je rustig vragen, nou mathijs is nog al grof ter wereld gebracht, hij is er met geweld uit getrokken, daar door heeft hij een voorkeurshouding ontwikkeld en heeft daar van weer een scheef hoofdje gekregen waar door hij een helmpje heeft gedragen nu is zijn hoofdje echt heel erg mooi geworden en niet meer scheef, en heeft hij heeft slappe spiertjes in zijn schoudertjes en in zijn heupjes ook door de bevalling gekomen door dat groffe getrek aan hem, hij is omdat hij slappe spiertjes heeft ook een klein beetje achter in zijn grove motoriek, zeggen de kinderartsen in het ziekenhuis en de fisio en daar om krijgt mathijsje fisio snap je het… anders mag je best nog meer vragen hoor geen probleem.
Oohh ja en over een test, savonds kan wel, maar ik zou dan toch kiezen voor smorgens met de eerste ochtend urine dat is het betrouwbaarste ik weet hoe moeilijk het is om dan nog te wachten als je al tests in huis hebt, maar smorgens testen zou ik liever doen, ik zou zeggen haal die test wacht hoe moeilijk ook tot morgenochtend en testen maar, de uitslag wel even hier neer zetten he, want ik en ik denk de rest ook wel zijn erg benieuwd naar de uitslag hoor.
Nette–> Hoe herkenbaar Nick is er ook met geweld uit getrokken en daardoor zuurstofgebrek van 5 min en een beschadigde zemuw waardoor zijn arm verlamd was de eerste week. Ook fysio gehad maar dit was niet meer nodig na 6 maand. Nick had een voorkeurshouding naar links (die kant was de zenum in zn schouder beschadigd dus is extra gestimileerd). Nick zijn hoofdje is nog iets scheef maar niet erg genoeg voor actie.
Fijn dat alles zo mooi is rechtgetrokken!!
Heb jij daar niets aan over gehouden? Is er bij jou kans op herhaling?
Missmarm, wat ik daar aan over hield waren 5 zeer pijnlijke hechtingen, als mathijs “normaal” ter wereld was gekomen had ik geen hechtingen nodig gehad, maar verder heb ik daar niets aan over gehouden gelukkig, ja in het begin wel een schuldgevoel van waarom het niet op mijn eigen kracht gelukt was mathijs er uit te krijgen, dit alles is gebeurd omdat ik 18 uur in de weeen heb gezeten waarvan 2 en half uur persweeen, op het laatst had ik geen weeen meer ze waren gewoon op, en ik had de pech dat mathijs niet bleef “hangen” na elke wee dat ik hem weer naar voren had geduwd schoot mathijs weer terug naar achteren, en kon ik bij de volgende wee weer helemaal op nieuw beginnen om hem naar voren te krijgen, toen mijn weeen op waren heeft de verloskundige mij gezegt dat ik moest drukken en zij pakte mathijs zodra hij iets naar voren kwam en heeft hem er zo uit getrokken zonder dat ik een wee had, nou echt waar dat was afschuwelijk, en niet fijn, maar het moest wel want ik was helemaal op en met mathijs ging het ook al minder goed, zijn hartslag daalde, dus het moest wel mathijs moest er gewoon uit, of dit alles bij een 2de zich weer herhaald nou ik hoop het echt niet maar ik weet niet of daar kans op is eigenlijk.
Oohh ja en nog eens iets, ik wou voor mathijs graag pyamapakjes hebben vorig jaar had ik ze via een webwinkel besteld ik had er 2 geweldige dingen echt waar, maar ja die kon ik nu nergens meer vinden voor hem, dus had ik gewone pyamatjes gekocht, maar mathijs kan geen broekjes aan , want die trapt/schopt hij uit en zit het op zijn enkels waardoor zijn beentjes in de knoop komen, maar nu, ik kreeg net met de post het H&M boek die had ik eens even bekeken en wat zie ik een pyamapakje in grote maten, ja die wil ik echt hebben voor mathijsje ze hebben er maar 1 graag zou ik dan 2 willen, maar 2 de zelfde… dat is niet zo heel erg toch… vanavond even met vriendlief over hebben, en dan waarschijnlijk gewoon bestellen die pyamapakjes, kan hij met die kou eindelijk een broekje aan, maar hoe zit dat met de maat van zo’n pak en van de H&M vallen ze groot of klein…
Oohh ja, mathijs is vanaf het begin dat hij op de wereld was al heel sterk, en ik denk dat dat ons geluk is geweest, een echt sterk en makkelijk kindje was hij.
wwb, geweldig nieuws en nu genieten gaan he, je wordt opnieuw mama van een klein grummeltje. :dance: :dance:
:dance:
nette–> klinkt idd heftig en pijnlijk. Zolang er niets gemeld wordt over herhaling lijkt mij dat die er niet is hoor.
Pyamapakjes in grote maten ook in 92?
Hier was 1e bevalling zwaar vliezen braken om 23:00 naar zh ivm hoge bloeddruk om 3 uur weer thuis en de weeen kwamen. haha tot 3/4 cm ging het prima daarna om 9u weer zh maar zette niet echt door daardoor weeopwekkers daar werd ik misselijk van en kreeg hele heftige weeen doordat ze telkens ophoogden.
Tegen 17:00 8 cm om 20:00 bijna volledig en kreeg hevige rugpijn en wa uitgeput na nacht slaapgebrek. om 21:00 gyn erbij ik had zon pijn bij mn schaambot.
om 21:30 vacuumpomp eerst verdoven en knip en gaan ervoor. 21:40 volledige paniek Nick kregen ze er niet uit zn hoofd was eruit de rest zat vast muurvast. ineens 7 man erbij op de kamer daarna was het beestachtig door de angst waren weeen weg zonder wee persen en op handen en knieen gezet worden terwijl gyn inwenndig kindj probeerd los te trekken. Daarna weer op rug en 4 man op mn buik drukken en 2 man aan nick trekken. uiteindelijk na 5 min om 21:50 schoot hij los en ging naar reanimatietafel had een apgar score van een 1 alleen een te lage hartslag. Daar is hij beademt en na 5 min trok hij iets bij. Daarna gelijk couv in en kinderarts was bang voor stuipen de 1e 24 uur en arm leek verlamd dit is nu weer goed en de vraag was wat het zuurstof tekort zou betekenen op langere termijn.
Gelukkig is het nu een flinke gezonde knul maar dat willen we nooit meer meemaken de kans is erg groot dat het weer gebeurd. Daarom bij een 2e een ks. Al vind ik dat helemaal niks en zou ik het graag nogmaals willen doen zelf om alle gemiste momenten in te halen.
Vanuit de tram via de mobiel hoera voor wwb! :dance:
Oohh wat vreselijk missmarm, kan me voorstellen dat je dat nooit weer wilt meemaken wat afschuwelijk zeg.
Ik pak het boek even ok, kan ik even zien welke maten ze hebben, het is van cars, en de maten zijn:
86
92
98
104
110
116
122
128
Nou keus genoeg he qwa maten, ja als het aan mij ligt komt die er wel voor mathijs.
Nou meiden, ik geloof het hoor:
ik ben Zwanger!!
Pff er is een hele last van mijn schouders af gevallen hoor. 35 kg lichter.
Ik moest dus weer heel lang wachten, maar toen ik eindelijk binnen mocht, zagen we weer niks. De arts ging toen naar het echocentrum om mij daar op een geavanceerder apparaat te laten. Daar zagen we meteen een hartje flieberen. Mennn wat was ik opgelucht.
Ik blijk wel nog minder ver te zijn als ik dacht, maar goed dat maakt me nu niks uit. ik ben ongeveer 6 weken nu, en ze dacht dat ik rond 15 mei uitgerekend zou zijn.
Maar 10 oktober krijg ik een echte termijn bepaling en dan is het pas officieel hoever ik ben
Daarna weer terug naar de arts, en die stuurde me door naar de diabetesverpleegkundige en dietiste voor mijn suiker.
Dus daar gingen we maar afspraken maken.
Zegt mijn vriendin t. tussendoor heel nuchter, ik voel mijn kindje eigenlijk al niet meer sinds gisteravond (ze is morgen 38 weken). Ik schrok me wild. Dus toen zij een echo kreeg (zij had vanmiddag een groeiecho, dus wij deden rondje gynaecologie voor elkaar) zei ik tegen die echografiste dat ze daar iets mee moest.
Dus hup na de echo wij naar de verloskamers voor een CTG. Gelukkig was dat ook goed, maar toen hadden we wel het hele ziekenhuis gezien hihi.
Ik moet nu 7 x !!! per dag bloedsuikers prikken en dan zal ik komende week te horen krijgen hoe ik ingesteld ga worden.
Ik ga nu ff genieten, straks scan ik de echo nog ff in, en dan show ik die nog ff.
:dance: :dance: ik ben zwanger :dance: :dance: traladie tralada, dompiedompie dompiedom, pompiedompiedompie dom :dance: :dance:
nette, wij hebben die cars pjama ook . Hele leuke is dat inderdaad!!
Soms hebben ze ook zoiets van spiderman geloof ik Wij hebben hem van bart smit
Gefeliciteerd hoor WWB :dance: :dance: :dance:
Oohh WWB, ik lees gewoon in je verhaal je opluchting en blijdschap, wat zou dat vanmorgen spannend zijn geweest zeg jeetje, maar oohh ben zo blij voor je he, kom op he nu geen zorgen meer, lekker gaan genieten en straks lekker gaan shoppen voor je baby, nu komt het echt goed.
Oohh en missmarm dat pyamapakje staat ook wel op de H&M site hoor heb net even gekeken.
Prettig weekend allemaal.
wwb–>Party!!! Je hebt het verdiend!
Nette–> Van cars zelfs cool!!! Daar ben ik gek van en Nick die vind het niks aan hihi die ziet liever wonderteam of diego.
Flien–> Hoe is het met jou??
Meiden–> heb een test in huis van kruidvat was die nou die vroeg aangaf of pas laat??