MissMarm, ik test bestellen geen optie? Die heb je dan morgen in huis! Spannend hoor…
Flien: wat een goed nieuws van je vader
Missmarm: spannend :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:
Flien, dat klinkt toch wel positief hoor…het nieuws van je vader. Hopelijk zet het zo door!
Missmarm…ik duim me suf voor je! Ben benieuwd hoor…Laat je ons niet al te lang in spanning?
Isja… :hug: :hug: :hug: Het is toch niet gek meis, dat je twijfels hebt? Tuurlijk ben je bang voor een herhaling van de vorige, vervelende, ervaring. Die angst kan niemand bij je wegnemen vrees ik. Dat zijn dingen die je nou eenmaal nooit van te voren weet. Je moet “gewoon” (dat klinkt heel simpel, maar is het niet natuurlijk!) gaan afwegen wat voor jullie belangrijk is…Een hele opgave… :hug: :hug: :hug: Als je je twijfels van je af wilt kletsen tegen “buitenstaanders” dan zijn wij hier he! :-*
Nou, hier een lekker rustig dagje vandaag. Heb bewust helemaal niks gepland. Een dag om gewoon te relaxen en te genieten. Heerlijk toch? Heb ik af en toe eens echt nodig.
Gisterenavond naar de film was erg geslaagd. We hebben Wanted gezien. Was geen hoogstandje qua film, maar als je zin hebt in een avondje film kijken, zonder dat je al te veel van je hersencellen hoeft in te zetten kan ik hem aanraden. Het is een actiefilm en daar hou ik eigenlijk helemaal niet van, maar door de fikse dosis humor die er in verwerkt zat, vond ik hem buitengewoon goed te pruimen voor het soort film die het is.
Ik ga even verder rondneuzen op kok nu. Tot later!
Flien, wat fijn dat het beter lijkt te gaan met je vader… De soep wordt dan ook niet zo heet gegeten als hij opgediend wordt denk ik dan maar…
(spelfouten in die zin volgens mij!)
wwb: nog één nachtje slapen en dan is het al zover… Meis, spannend!! Ik duim nog altijd hoor!!
hier rustig… Ik voel me stuk geruster ofzo door de dokter. Ze steunde me in elk geval. Anderzijds voel ik me zo’n zeikerd… Ik heb al een mooie zoon en ben nog hartstikke jong. En de meiden die écht al zolang moeite doen die zijn zoveel sterker dan ik. Ik begin na nog niet eens één cyclus al te grienen. Maar goed beschouwd wacht ik al 2,5 jaar… Naja goed, t zal wel!
Ben op kantoor maar nog niks nuttigs gedaan. Gisteren ook weer hele middag thuis liggen slapen en vroeg naar bed gegaan maar nog steeds DOODMOE! Zo moe dat ik vannacht niet eens gemerkt had dat mijn kindje ineens naast me lag in bed…
Isja: Moeilijk he? Vriendinnetje van me had ook een hellezwangerschap van de eerste. Nu zwanger van de tweede en het schijnt goed te gaan. Of beter dan met de eerste in elk geval. Kwam toevallig een artikel tegen in een oude Ouders van Nu waarin stond dat complicaties en moeilijkheden van een eerste zwangerschap vaak (bijna altijd) veel minder of niet gebeuren bij een tweede…! Misschien eens vk of ha bellen om erover te hebben?
missmarm: Spannend!!! Ik duim!
missmarm, geen brutale vraag hoor. ik heb met 36 weken thuis een acute eclampsie gekregen. Wat eigenlijk heel kort inhoudt dat mijn bloeddruk ineens zo gigantisch is gestegen dat ik stuipen/insults heb gekregen. Volgens de doktoren heb ik het aan mijn man en zijn snelle optreden te danken dat alles goed is afgelopen. Zowel mijn zoon als ik blaken nu van de gezondheid. En het is voor ons nu een hele lastige afweging, wat als een tweede zwangerschap nu niet zo goed afloopt en ik of de kleine er blijvende schade van overhoud. Is dat het waard?
Ik heb gisteren nog een uitgebreid gesprek met mijn hubbie gehad.
Hij zou als tijdens mijn vorige dit niet gebeurd was direct voor een tweede willen gaan.
En als iemand hem kan garanderen dat het niet weer gebeurt, dan ook.
Hij is heel stellig en zegt dat wat ik toen heb meegemaakt wil ik nooit meer meemaken. Hij vindt dat we het geluk niet moeten tarten en volgens hem hebben we al het geluk van de wereld al opgebruikt de vorige keer.
Wordt een lastig keuze, verstandelijk heeft ie gelijk, maar mijn gevoel doet nog niet zo mee, we zien wel waar het eindigt.
Ik zal jullie zowieso blijven volgen en af en toe inspringen als het mag.
Veel plezier met klussen in ieder geval en ik hoop dat er veel mooie bouwsels uitkomen :lol:
Isja:
Ik vond
Desalniettemin worden onder
normotensieve voormalig preëclamptische
patiënten na het doormaken van een ern-
stige vroege preëclampsie herhalingscijfers
tussen de 32 tot 55% vermeld [15, 16, 17].
Het voorkomen van herhaalde preëclamp-
sie en HELLP-syndroom onder normoten-
sieve vrouwen met een voorgeschiedenis
met HELLP-syndroom ligt tussen de 19 en
23% voor preëclampsie en 2 tot 27% voor
het HELLP-syndroom [18, 19, 20]. Hy-
pertensieve voormalig preëclamptische pa-
tiënten laten een hoog recidief preëclamp-
siegetal zien (46-97%), doch een laag her-
halingsrisico op HELLP-syndroom (5%)
Ik zat vanochtend even te tellen en merkte dat ik me vergist had met mijn cyclus. Dus we zitten nu al in de vruchtbaardere periode. Vanmiddag maar even mijn vriend op de hoogte brengen
Ben trouwens vanochtend gebeld door de oude buren van mijn ouders. Die hebben een zak met kleding voor me staan die ik voor 50 euro mag hebben. Hun kennende is het allemaal merkspul… :dance: Morgen ophalen dus!
Ennuh… Dan betekent dat mijn NOD 6 oktober zou zijn, maar laat hem maar gewoon op 7 oktober staan WWB. Pfff…
Isja, ik kan me voorstellen dat je verstand wat anders zegt. Hopelijk gebeurt het niet nog een keer als jullie voor een tweede kiezen. Lastig he, als verstand en gevoel lijnrecht tegenover elkaar staan!
isja–> oef dat is inderdaad niet niks. Maar ze kunnen toch (bloed)onderzoeken of je daar grote kans hebt op herhaling? Of is dat al gedaan? Zelf had ik ook zwangerschapsvergiftiging vanaf 32 weken maar net niet bedreigend voor het kindje.
Flien–> oef spannend haha nu al in je vruchtbare periode. Keus is nu dus al gemaakt toch doorgaan hihi
ik heb inderdaad een uitgebreid naonderzoek gehad, waaruit is gebleken dat ik een verhoogde weerstand heb in mijn vaten. Het zou betekenen dat ik tijdens een volgende zwangerschap vrijwel zeker last krijg van een hoge bloeddruk en vrij waarschijnlijk een pre-eclampsie zou krijgen. Een Eclampsie zoals ik gehad heb is een kans van 1 op 100. Maar ik heb in mijn vorige totaal geen aanwijzingen gevoeld en dat maakt het moeilijk.
We zagen het gewoon totaal niet aankomen en we zijn met een hele harde smak van die roze wolk afgedonderd. Ik ben nu aan het wachten op een antwoord voor een gesprek op het ziekenhuis dat ik heb aangevraagd. Misschien dat we daar wat handvaten krijgen aangereikt.
Overigens dank jullie wel voor het meedenken en dat ik hier mijn angsten een beetje kan ventileren :thumbup:
Isja, wat heftig zeg, dat jullie deze beslissing moet maken. Ookal snap ik het wel. Ik wil je heel veel sterkte wensen, en mocht je besluiten te gaan voor een zwangerschap, dan hoop ik voor je dat die gezond is!
Laat je dan wel iets weten?
Isja–> pff wel moeilijk zon keus. Hier werd een 2e objectief afgeraden door artsen ivm bekkenbeschadiging door de 1e, maar na gesprekken willen ze het wel mits ik kies voor een keizersnede. Zou je dan niet strenger onder controle komen de laatste weken? Ik moest iedere 2 soms iedere dag naar ziekenhuis voor urine en bloedonderzoek en ctg en eens in de week echo.
wwb–> Alvast heeel erg veel succes morgen duim heel hard en hoop op het allermooiste echotje ter wereld.
Hier nog steeds geen ongie. Wanneer zal ik testen? hihi ben bang dat ie nog niks aangeeft of toch ongesteld wordt.
als je het uit kan houden zou ik nog 2 dagen wachten, maarrrr ik ben zo ongeduldig dat ik dat zelf nooiiit zou kunnen hihi…
Hoi,
Ik heb inmiddels gezien dat er ook een septemberstoppers topic is. Ik ga daar verder schrijven. Daar hoor ik natuurlijk eigenlijk thuis. En jullie posten hier zoveel :roll: en ik heb al zoveel gemist dat ik geen idee heb waar ik moet beginnen… :lol:
Wwb, ik wens je een hele fijne echo morgen en ik wens iedereen toe om over een klein jaartje een heel mooi beebje vast te houden. En dan heb ik het natuurlijk niet over het kindje van de buurvrouw, van je zus, van je vriendin of van de nicht van de oudklasgenoot van de bakker…
wwb…heeeeeeeeeeel veel succes over een paar uurtjes! Ik duim keihard voor een kloppend hartje!
Hmm dank allen voor het duimen en meeleven! Ik zit hier met een brok in mijn keel en mijn eten smaakte me niet meer, pfff wat een zenuwen.
Deb, ik verwacht dat ik pas rond 13.00 klaar zal zijn (met uitloop enzo). Ik moet er eigenlijk om 11 uur zijn, maar 1,5 uur uitloop is heel normaal zegt men daar.
Geef jij mijn sms hier en bij de meimoeders door?
Ja tuurlijk! Mijn telefoon ligt al naast me! Het komt goed meis… :-* :-* :-*
Net gebeld. De arts is nog niet begonnen met haar spreekuur, dus ik mocht wel 10 min later komen :?
Zal wel weer mega uitlopen vrees ik.
WWB, succes en ik duim voor je.
Ja verder lees ik mee en leef ik met iedereen mee, maar van schrijven komt weinig sorry, ja hoe het komt ik weet het niet, weet gewoon niet goed wat ik allemaal schrijven moet/kan, dus dit is even dat jullie wel weten dat ik er nog ben, en echt wel mee lees en leef met iedereen ok.
Pfffff…ik hoop voor je dat het allemaal wel mee valt. Thuis wachten is al erg, maar daar is nog veel erger!
Gelukkig is T. mee he? Heb je in ieder geval nog wat aanspraak…
Ja T. kakelt wel haha… Die is nooit stil, dus dat valt mee haha… Ze is nu onderweg naar mij, dus over 15 min ben ik niet meer alleen.
Nette, geeft toch niks, als je maar niet stil bent omdat er iets is, dan geeft het niks. De ene is nu eenmaal meer kletskont ( ik niet hoor :liar: ) dan de ander.
Af en toe een teken van leven is toch ook prima. Als het maar goed met je gaat! en je niet in je schulpje kruipt omdat je ons niet lastig wil vallen met verhalen.