Augustus 2008 stoppers deel II

Ja hoe zal ik het zeggen, ik had immers al verteld dat mijn vriend zo bestressd is over zijn werk nou wat dacht je van zo’n uitbarsting en dat op donderdagavond, vrijdag was ik helemaal uit mijn ritme daar door en ook best wel een beetje :frowning: ja toen de zaterdagochtend weer zo’n uitbarsting, maar het heeft volgens mij wel geholpen hoor, maar goed hoe moet je daar nu mee om gaan, dat is echt heel erg moeilijk hoor vind ik, en dat galmt nu nog wat na, ja dat is niet zo maar wat hoor zo’n uitbarsting, dus vandaar, maar we komen er wel weer, hij moet gewoon even weer op de rails gezet worden, maar goed als je daar dan weer van af donderd probeer je dat weer en weer net zo lang dat hij weer blijft staan snap je.

ja dat zijn lastige dingen inderdaad Nette…hoe moet je daar mee om gaan inderdaad. Hij moet het toch ff kwijt he…Wees maar blij dat hij het nog uit. Het zou pas echt vervelend worden als hij het op zou gaan zitten kroppen.

Kan me voorstellen dat je er zelf even door van de kaart bent geweest. Is toch heftig om mee te maken dat je vriend niet lekker in zijn vel zit en jij er zelf niks aan kunt veranderen.

Blijven praten…heel veel praten…da’s volgens mij het enige wat werkt. En ook plezier blijven maken, zelfs als je daar eigenlijk even geen zin in hebt.

:hug: :hug: :hug: :hug:

Nou dames ze zijn er hoor, net bij het toiletbezoek kwamen ze langs :evil: :twisted: zal meteen even mijn banner weer aan passen, als ik nog weet hoe dat ook alweer moet.

Da’s dan in ieder geval redelijk netjes op tijd Nette! Op naar de volgende ronde! :hug: :-* :hug: :-*

nette–> rot dat de RD gekomen zijn wel mooi netjes qua cyclus dus. Hopelijk voelt manlief zich snel weer beter in zn vel. Dikke knuffel.

Hier is kleine man erg ziekjes nu 38.9 schoonmoeder heeft hem ook geen zetpil gegegeven. Straks met warm eten ging hij bij hap 1 in zn mond gelijk spugen al het drinken en koekje van smiddags eruit. Na een badje nu lief gaan slapen met werk geregeld dat ik morgen vanuit huis werk :clap: Bonuspunten voor hun. Gelijk dat gaat voor. Top dus

Hoi allemaal… ik ben er ook nog :wink:

lees bijna elke dag wel even… en stuur soms even een pb :wink:

veeeeel mee gemaakt op het werk… maar zal ik jullie niet mee belasten :wink:

flien moeilijke tijd ben je nu in… leven en dood… is vaker gezegt… maar ligt inderdaad naast elkaar… ik zal het persoonlijk natuurlijk, heel belangrijk vinden om juist… nieuw leven op de wereld te zetten… ALLEEN…

ik kan me voorstellen dat je niet aan klussen komt doordat je koppie er niet naar staat… Denk dat inderdaad praten praten praten de oplossing bied… daardoor vind je elkaar vaak ook liever :wink:

nette… inderdaad op naar de volgende ronde :hug: en kan me ook voorstellen… dat je niet aan klussen hebt gedacht… ook bij jou geldt… praten praten praten… :wink: suc6 meid!

tot snel weer … ga denk ik even naar buiten om mijn hoofd te legen… teveel meegemaakt op het werk vandaag :frowning:

leiding geven is veel… politie agentje… psycholoog… kinder oppas… mediator… enzooo en vandaag… :wink: alles tegelijk … pfffffffffffffff

Hoi,

Kan ik nog bij jullie bijsteken? Ik zag dat jullie al bij deel 2 waren en had dus een nieuw topic geopend, maar ik kan niet wachten tot zich daar misschien iemand meldt (nee hoor, ik ben helemaal niet ongeduldig! :angel:). Als ik nog bij jullie kan bijsteken, dan gooi ik dat andere topic dicht.

Ik ben 35 jaar, heb een dochter (Em) van bijna 4 jaar en we zijn nu net middenin een cyclus begonnen met proberen zwanger te worden.

Ik heb een hele tijd geen behoefte gehad aan een 2e kindje. Ik was juist zo blij met elk stukje vrijheid dat ik terug kreeg; met name het eerste jaar vond ik best pittig achteraf gezien (ik heb er enorm van genoten, maar ik wilde er 100% voor mijn dochter zijn en kwam dus soms bijna niet aan mezelf toe).

Mijn vriend wil al wel langer een 2e kindje, maar liet het helemaal aan mij over. Ik ging er eigenlijk vanuit dat er waarschijnlijk geen 2e zou komen, maar opeens…

Ik heb het idee dat ik nu meteen na één keer vrijen zwanger ben. :lol: :lol:

Bij Em duurde het 4 maanden en ik weet nog hoe verbaasd ik was dat ik zonder voorbehoedmiddelen kon vrijen zonder meteen zwanger te worden. Naïef he? En nu dus wéér net zo naïef als toen… :oops:

tuurlijk ben je welkom hupsakee. Iedereen is welkom hoor!

ik heb het lijstje weer bijgewerkt, en de voorlopige uitgerekende data staan er ook bij.

Hupaskee jij staat er ook bij (kijk ff of de gegevens kloppen op pagina 1), PB je me even een voorstel stukje (dan voeg ik je toe aan het lijstje voorstelberichtjes)…

Hier kan je ook meer over ons vinden (pagina 1, het eerste berichtje)

wwb…het lijstje klopt niet! Je bent een zekere zwangere vergeten… :wink:

meis…zet jezelf nou gewoon op het lijstje, maak die banner gewoon aan! JE BENT ECHT ZWANGER!!! Ik begrijp dat je er terughoudend in bent, maar probeer er alsjeblieft al gewoon een beetje van te genieten he! :-*

Hupsakee, gezellig dat je mee komt kletsen hier. Tuurlijk ben je welkom!

Goed, hier een wel heel kort nachtje achter de rug. Rene moest mijn zusje en haar vriend vanochtend op half zes op schiphol ophalen en moest dus om 4 uur zijn bed uit. Geen punt natuurlijk, alleen vond Finn het toen ook wel een geslaagd tijdstip om zijn dag te beginnen…Helaas was het voor mij dus ook 4 uur vanochtend. Finn ligt ondertussen weer op zijn bed en ik zit mezelf op te peppen met een bak koffie. Net Basten al op de fiets naar school gebracht (lekker door de kou in de hoop dat ik dan een beetje “wakkerder” zou worden).

Vanmiddag komen mijn zusje en haar vriend hier eten. Gezellig even bijkletsen na hun vakantie. Ben benieuwd hoe ze het gehad hebben!

Kom later nog wel even kletsen!

Goedemorgen meiden!

Vandaag een nieuwe dag. Gister ben ik door een vriendin (zij is 3 jaar geleden haar vader aan kanker verloren) mee op sleeptouw genomen. Lekker naar Den Haag. We hebben heerlijk gewinkeld. Ik heb EIN-DE-LIJK kruipslofjes voor Leine gevonden die ik leuk vind. Nog een heel leuk tuniekje en broekje gekocht.

Ik was alleen wel heel stom EN de zitting van de kinderwagen vergeten EN de adapters van de maxi-cosi. Heb dus de hele middag met Leine op mijn arm gelopen!

Vandaag is mijn vriend jarig, dus ik ga zo even een verjaardagscadeautje voor hem halen. Dat is er allemaal een beetje bij ingeschoten. Hij is ziek thuis (buikgriep) en kan dus even op Leine passen. Ik kan dus even gauw de stad in en uit vliegen (en niet te veel shoppen :wink: )

Ik heb veel nagedacht en gepraat met die vriendin. Daar is uitgekomen dat ik toch eigenlijk wel door wil gaan met knutselen. Ik geloof heel sterk dat een lichaam niet zwanger wordt als het op dat moment “niet goed uitkomt”. Doordat vriendlief gister met spuugbak en koorts op bed lag heb ik het er met hem nog niet overgehad. Ik denk dat dat vanavond komt.

Zo, nu ga ik douchen en naar de stad. Dan is het nog niet druk en kan ik zo overal doorheem vliegen!

Flien, lekker dat je zo met je vriendin hebt kunnen kletsen.

Wat ik nog vergeten was…Heidy, jij hebt volgens mij wel een pittige baan he? Misschien heb je het al weleens verteld, maar dat ben ik dan vergeten :oops:, maar wat voor werk doe je eigenlijk?

Hoop voor je dat het er vandaag weer wat rustiger aan toe gaat op je werk! :-*

Debbie, ik kan het niet. Ik ben zo heen en weer geslingerd van zwanger naar niet zwanger naar wel zwanger naar niet zwager. Ik geloof wel dat ik nu zwanger ben, maar die banner en het lijstje voelen als de goden verzoeken. Ik ben gewoon heel bang voor vrijdag. Ik zal pas rust hebben als ik een kloppend hartje gezien heb. Meid ik kan je niet vertellen hoe bang ik ben.

Flien, fijn dat je zo’n vriendin hebt waar je je ei kwijt kan (liever niet je echte ei) Mocht je willen, mijn pb-box staat voor je open.

Proficiat met je vriend! en het klopt hoor, als je lijf niet klaar is voor een zwangerschap dan komt die niet. Net zoals een bevalling die tegengehouden word door adrenaline (gevaar in de oertijd).

Ik krijg zometeen visite, dus ik hou het kort. Ik ben wiebelig qua emoties vandaag. Ik ben weer erg bang dat het niet goed zit (terwijl ik gisteren heel optimischtisch een boekje gekocht heb om mijn zoontje te vertellen van het kindje, wat we uiteraard ook pas na de echo doen)

wwb meis…ik snap het wel hoor…maar (en dit klinkt een beetje raar na alles wat jij hebt moeten doorstaan de afgelopen weken) in principe zitten jij en ik nu in hetzelfde schuitje. Afwachten afwachten en nog eens afwachten. Ik kan me voorstellen dat je bang bent, maar eigenlijk is er (na je goede echo van afgelopen week) geen reden meer om aan te nemen dat het juist bij jou fout zou gaan.

Begrijp me niet verkeerd hoor, want ik kan me heel goed voorstellen dat DAT nou net hetgene is wat voor jouw gevoel niet waar is…

maar toch…zie het maar als mijn manier om je een hart onder de riem te steken. Het komt echt wel goed nu! Dit kindje wil kennelijk heeeeeeeel graag bij jullie komen, anders was het vorige week wel anders afgelopen. Zo voel ik het een beetje…net als Flien voelt dat ze echt niet zwanger wordt als het “niet uitkomt”. Snap je?

Wat me weer op het volgende brengt…Flien, ik ben je helemaal vergeten te feliciteren met je lief! Erg hoor…sorry! Bij deze dus: gefeliciteerd!

Voel me nu echt zo’n “kop als een zeef-typje” … :oops:

Hey allemaal,

Missmarm, hoe is het nu met je kleine mannetje, voelt hij zich al iets beter, wel zielig he als ze hun niet lekker voelen en dan ook nog spugen, wel super van je werk dat je thuis mag en kan werken.

Heidy, hoe gaat het nu met je, ik hoop dat je je rust nog hebt kunnen vinden.

Hupsakee, welkom hier, en tuurlijk mag je mee kletsen hoor gezellig toch.

Deb, ach jeetje 4 uur snachts/ smorgens al uit je bed,dat is inderdaad vreselijk vroeg, wou finn echt niet meer slapen dan…

Flien, gefeliciteerd met je vriend zijn verjaardag, en wat goed dat je zo goed gesprek met je vriendin hebt gehad, lucht toch wel op he, en geeft duidelijkheid toch…

WWB, :hug: :hug: :hug: voor jou, weet niet zo goed wat ik zeggen moet, kan me je onzekerheid heel erg goed voorstellen, en kan ook wel begrijpen dat je eerst een kloppend hartje wilt horen, maar laat je alsjeblieft niet gek maken door je gevoel hoor, ik ga voor je duimen ok dat je een kloppend hartje gaat horen.

Als ik hier zo kijk is het een vruchtbare maand dus moet het bij ons de volgende ronde toch ook lukken, oohh krijg gewoon steeds meer zin om zwanger te worden als ik al die mooie banners zo zie, en de volgende ronde gaan we ons best weer doen.

Vandaag erg last van menstruatiepijn, en dat voelt niet zo fijn, maar goed het hoort er bij he, over een paar daagjes ben ik er weer vanaf.

Oohh ja nog wat, een tijdje terug hadden we 5 offertes verstuurd waar er maar 1 op had gereageerd en de rest niet ook die ene is langs geweest en hebben we gister de offerte in de bus gehad, nou dat viel een beetje tegen vonden wij, nu heb ik dus gister nog 10 offertes aangevraagd via de mail en de mailbox stroomde bijna over, bijna iedereen heeft gereageerd, en vandaag komt er zelfs de eerste al langs, en donderdag de 2 de al, nou dat gaat goed toch, ben benieuwd.

Oohh en deb een kop als een zeef typje :lol: nu al last van zwangerschapsdementie…

zo had en hoop om bij te lezen!!!

ben gister eigenlijk heel onverwacht weer gaan werken!! ging erg goed, tot na het eten. ben de bank niet meer afgeweest van misselijkheid en moeeeeeee. maar dat leek me logisch na een week nixen. vandaag gaat het ook weer niet echt lekker…

Hupsakee welkom!!

leuk dat jullie ook voor een 2e gaan! hopelijk wordt je snel zwanger.

Flien wat fijn dat je een gesprek heb gehad met een vriendin die in soortgelijke situatie heeft gezeten. de beslissing is erg dubbelzinnig en moeilijk. als je lichaam er niet klaar voor is denk ik ook dat die de beslissing voor je maakt.

wwb wat zal jij blij zijn als het vrijdag is… zo begrijpelijk…

Debbie, ik snap je wel (verstandelijk) maar mijn gevoel wil niet mee.

Vanmorgen met de visite erover gehad en zij snapte mij ook wel. Er is zoveel gebeurd rondom die zwangerschap en dat allemaal eigenlijk in 3 weken tijd. Ik kan er met me gevoel gewoon nog even niet aan. Ik weet dat dit wel komt als het hartje klopt.

Ik ga er ook zeker niet vanuit dat het fout is hoor, maar mijn gevoel wil gewoon niet mee, niet naar de goede maar ook niet naar de verkeerde kant. Gewoon ff niet. Komt vrijdag wel ga ik van uit.

Nette, waar heb je offertes voor aangevraagd (misschien heb je het wel gezegd, maar ik heb het gemist)

Yvonne gelukkig viel het werken niet tegen, en ja dat je daarna moe bent en misselijk, dat is niet gek he. Wel heel lastig, maar niet gek.

Ik ga als mijn moppie op school zit denk ik nog ff slapen. Daarna moeten we ff naar de drukker, een nieuwe proefdruk ophalen voor het geboortekaartje van mijn vriendin.

@Flieniemama wrote:

Ik kan dus even gauw de stad in en uit vliegen (en niet te veel shoppen :wink: )

In de praktijk heeft dat dus wat anders uitgepakt :oops:

Ik ga even strijken en dan kom ik terug! En anders na college vanavond...

Vertel Flien! Wat heb je allemaal gescoord?

Zit lekker te niksen nu. Echt even heerlijk!

Nette, het gaat jullie deze ronde echt wel gewoon lukken meis! Ik wil heel graag samen met jou zwangeren, dat weet je, dus aan het werk jullie! :wink: :mrgreen:

WWB, we hebben een verbouwing in de planning staan, de garage bij ons woonkamer betrekken, dus een deur in de huiskamer waar door je van binnenuit naar de garage kan komen, de garage deur er uit en vervangen door een gewone deur, en nog een paar kleine aanpassingen, maar dat is niet alles hoor, dat is deel 1 om het zomaar even te zeggen er moet meer gebeuren hier qwa verbouwen maar we doen 1 voor 1 snap je, we hebben plannen genoeg hier.

Wat we nu doen is belangrijk omdat we dan een kamer vrij krijgen voor mathijs (nieuwe kamer als hij een broertje of zusje krijgt) en de kamer waar mathijs nu ligt voor een 2de kindje is, + dat we veel meer berg ruimte krijgen in huis, omdat de wasmachine en de droger nu in het verlengde staat van de keuken, wat helemaal niet handig is, en die dan naar de verbouwde garage gaan.