wwb–>Wie weet is het niet van het eten joh. Niet schuldig voelen hoor.
Hier is de ongie gelukkig weer over na 4 dagen. Vond spiraal en zwanger zijn toch wel makkelijk nooit ongie.
all@Hebben jullie al plannen voor het weekend? Wij hebben vanaaf verjaardag en morgen poetsen in huis en morgenavond ook en zondag op Assen Rizla racing day.
hmm ik ben heel saai dit weekend. Mijn man gaat ff met de kleine man naar speelland (beekse bergen) en ik ga administatie doen.
Savonds ben ik alleen, want mijn man gaat naar een vriend van hem om daar op stap te gaan ( doen ze eens per jaar ).
Geen echte spannende leuke plannen dus.
4 dagen ongi wat een heerlijkheid. Ik ben nu al op dag 9 gearriveerd, en ik vloei nog flink stevig. Ik voel me ook altijd een beetje wibbeliger aan het einde van de ongi. Hopelijk is het nu snel over wat ik ben het echt zat. Zeker met dat warme weer, bah
@wwb wrote:
hmm ik ben heel saai dit weekend. Mijn man gaat ff met de kleine man naar speelland (beekse bergen) en ik ga administatie doen.
Savonds ben ik alleen, want mijn man gaat naar een vriend van hem om daar op stap te gaan ( doen ze eens per jaar ).
Geen echte spannende leuke plannen dus.
4 dagen ongi wat een heerlijkheid. Ik ben nu al op dag 9 gearriveerd, en ik vloei nog flink stevig. Ik voel me ook altijd een beetje wibbeliger aan het einde van de ongi. Hopelijk is het nu snel over wat ik ben het echt zat. Zeker met dat warme weer, bah
Kan ook heerlijk zijn een ruistig weekend. Hier hele weekend volgepland terwijl kleine man erg huilerig is door het warme weer.
Ongie is altijd dag of 4/5 geweest. 9 dagen lijkt me echt een ramp.
Ik wil weekend haha ben helemaal gaar en het wil niet zoals ik wil.
Hi!
wwb, volgens mij kan dat nooit van het eten geweest zijn hoor…of heb jij zo’n snelle spijsvertering?
En zo’n lange ongi? Bleegh…ik moet er niet aan denken! Bij mij is het meestal met een dag of 4/5 wel weer weg en daar hoor je mij niet over klagen!
Plannen voor het weekend? Neuh…niet echt. Morgen even wat boodschapjes in de stad halen en naar de verjaardag van schoonzusje. Zondag nog niks gepland. Als het weer een beetje meewerkt, zal het wel een rondje Efteling worden denk ik (abonnement, lekker handig!).
Volgende week heb ik een leuker weekend voor de boeg. Dan ga ik lekker met vriendlief 2 daagjes naar Antwerpen. Via een kadobon een suite geboekt in een hotel in het centrum, met champagneontbijt enzo. Lekker shoppen daar, heerlijk uit eten en dan nog lekker een bioscoopje pakken. Heb er nu al zin in!
Maar eerst ga ik komende dinsdag een zeker iemands nieuwe stulpje bekijken!
Vandaag heb ik nergens zin in. Heb René vanochtend al gezegd dat we vanavond samen wel even boodschappen doen (doe ik normaal alleen met de kids, maar heb er gewoon ff geen zin in). Heb wel vanochtend de koelkast al schoongemaakt en ben met Basten naar zwemles geweest. Wat mij betreft was dat wel weer genoeg!
Ik ga even verder KOK uitpluizen nu!
Tot later!
wow !! nu net pas uit bed :oops: goedemorgen dan maar hahaha.
ik heb heerlijk uitgeslapen met me zoontje .
van het weekend hebben we het druk we gaan de tuinen bij een vriendin verbouwen , ze heeft maar een achtertuintje van 35 meter diep en die gaan we ff straatten …
en vandaag … ik weet nog niet wat ik ga doen vandaag , eerst maar ff wakker worden maar …
Hey allemaal,
9 dagen ongi… wat lang, gelukkig zit het bij mij tussen de 4en 6 dagen in dus daar ben ik al blij mee.
Zozo wat een leuk vooruitzicht deb, lekker een weekendje weg volgende week.
Ons weekend ach ja morgenvroeg boodschappen doen, morgen middag bij schoonouders op bezoek (ja leuk, en gezellig :silenced: :snooty: ) en zondag naar mij moeder :dance: onze weekenden zijn altijd het zelfde zo gaat elk weekend.
nette–>Ieder weekend verplicht op bezoek bij ouders en schoonouders??
Debke–> vanaf welke leeftijd is de efteling leuk? Vind Finn het al leuk? Wij twijfelen nog is voor ons ook verder weg maar denken dat nick nog te jong is.
Natalie–> lekker toch zolang uitslapen? Hier is het slapen van Nick sinds die hitte een drama meneer kan niet slapen tot 22:00 en dat terwijl hij normaal 0m 18:30 total-loss het bed in gaat voor minimaal 12 uur.
wij zijn naar de efteling geweest toen dominique 2 jaar 10 maand was , hij vond het leuk maar hij vond een boel ook eng , het sprookjesbos was leuk , maar kon al die sprookjes nog niet zo goed…
Finn vind de Efteling op zich wel leuk, maar niet zozeer om de attracties hoor. Hij vind het fantastisch om daar rond te stappen, bij iedere muziekpaddestoel in het sprookjesbos te blijven staan enzo. Ook droomvlucht en carnaval festival vallen in de smaak. En de speeltuin natuurlijk. Land van Laaf kan ook al prima met die kleintjes trouwens.
:think: eigenlijk is er dus toch best wat te doen voor de allerkleinsten! :mrgreen: Misschien is het een optie om samen met vrienden ofzo te gaan? Dan kun je ook nog een beetje afwisselen qua “oppas” voor de kids. Kunnen jullie zelf ook nog ergens in!
Nick is gewoon gratis trouwens.
Nette, wordt je niet kriegel van die verplichte bezoekjes aan je schoonouders en je moeder? Wij deden dat vroeger thuis ook altijd…Op zondagochtend naar de ene opa en oma en op zondagmiddag de andere. Verschrikkelijk vond ik dat! Was dan ook blij dat mijn ouders op mijn 13e vonden dat ik niet meer per sé ieder weekend mee hoefde.
Hier in het weekend geen “verplichte” bezoekjes trouwens. Mijn ouders zie ik meestal iedere vrijdag. Dan ga ik daar tussen de middag met de kids een boterhammetje eten (we gaan zo weer op pad!). Mijn schoonmoeder komt hier zelf ook regelmatig aanwaaien en wij gaan daar ook regelmatig even een bakkie drinken, maar niet op vaste dagen. Gewoon wanneer het ons uitkomt en we daar zin in hebben.
Door de week is het hier thuis dan wel weer erg voorspelbaar allemaal…maar ik merk aan Finn en Basten dat die dat toch wel prettig vinden op de een of andere manier.
Goed, ik ga Finn uit bed halen en dan springen we op de fiets!
Tot vanmiddag ofzo!
Die bezoekjes zijn niet verplicht hoor, eerder gingen we altijd op dinsdags bij mijn schoonouders eten, maar toen ik zwanger bleek van mathijs zijn we daar mee gestopt (ik was te misselijk) mijn schoonouders wonen hier 20 min van af maar we zien ze nooit, ze komen nooit, alleen met verjaardagen, nu vind ik dat niet erg hoor, maar goed we gaan daar dus elke zaterdag heen en dan eten we ook daar, alleen het zijn totaal niet mijn types, dus ik vind er gewoon geen hol aan daar, en dan zijn mijn zwager en schoonzus er ook vaak nou van haar kan ik ook wel :sick: worden wat een vreselijk misbakselswijf is dat zeg, grote mond altijd, zich overal mee bemoeien, ook met mathijs zoals zijn kleding, zijn haar, en vooral zoals wij hem opvoeden echt afschuwelijk, en ze weet alles maar dan ook alles beter dan iedereen.
Mijn moeder woont een uur rijden van ons vandaan, en die zie ik erg weinig, af en toe komen we door de week bij elkaar maar dat is niet vaak, ik heb met haar een goeie band en kijk er gewoon naar uit om daar op zondags weer naar toe te gaan, het is daar altijd gezellig, altijd leuk, we komen meestal begin de middag en gaan s’'avonds na het eten weer naar huis.
Deze bezoekjes zijn niet verplicht als we wat anders geplant hebben geen probleem komen we niet, als we geen zin hebben gaan we niet, heel makkelijk
Nette–> wat vermoeiend dat ze zich overal mee bemoeien. Zegt je man daar niks van?
Hier was nick gister doodop en overstuur door de hitte wij hadden een afspraak om koffie te gaan drinken en we moesten wat ophalen bij ouders van mark en die gingen gelijk zeuren over regelmaat toch op tijd in bed leggen ed. Helaas werkt dat niet denk je niet dat ik het al uitgeprobeerd heb… Nu laat ik het meestal langs me heengaan en leg het rustig uit anders.
Misschien hebben jullie een idee Nick wil niet zn avondfles en zn warme eten. drama’s en kan tot 22:00 niet slapen door de warmte terwijl hij normaal mega veel slaapt en altijd goed eet. (hij krijgt de extra fles nog omdat hij anders niet genoeg aankomt, loopt teveel haha.)
ik gaf mijn smurf met de hitte , dreumes melk koud uit de koelkast met een schep kindermeel erdoor , en savonds rijstepap koud met stukjes fruit erbij . ik wil met warm weer ook geen warm eten .
en ja het slapen met de warmte ik denk dat ieder kind EN volwassene daar een probleem mee heeft , wij zette toen hij klein was de airco 2 uur van te voren op zijn kamertje deur dicht raam dicht en dan was het lekker koel om hem zo lekker te laten in slapen. als hij in bed lag de airco wel uit zn kamer want dan ging hij naar onze slaapkamer.
missmarm, ze walst overal over heen ook als je er wat van zegt, maar ik leg het soms uit en soms reageer ik niet, ze weet onderhand wel hoe wij zijn en hoe wij het doen.
Een tijdje terug wou mathijs ook zijn avond fles (de fles voor dat hij naar bed gaat) niet meer we hebben nog een tijdje geprobeerd maar hij wou het niet meer hebben, nu hebben we sojamelk speciaal voor kids voor hem en dat drinkt hij wel en dan ook gewoon uit zijn beker we hebben de fles weg gedaan, mischien dat je dat ook eens kan proberen en mischien kan je er een schepje nutrix door heen doen…
Met het eten ja geen idee hoe je dat moet aan pakken, gelukkig is mathijs altijd een goeie eter geweest en tot nu toe nog steeds.
En slapen wij hebben ook een airco en die gaat als mijn vriend thuis komt aan en gaat uit als wij naar bed gaan, dus hier ook stukken minder last van de hitte.
nette en nathalie --> bedankt voor de tips. Gelukkig eet en drinkt Nick normaal perfect alleen nu door die hitte is het drama. Maar ja vanavond maar eens proberen met koude dreumesmelk. Denk dat ik toch maar keer potje a la carte koop dat is echt zn favoriet.
Getver Nette…lijkt me vreselijk zulke bemoeials van schoonfamilie…Maar goed, dat heb je niet voor het keizen he!
Als ik jouw was, zou ik gewoon regelmatig wat anders plannen op de zaterdag dan!
En ik wist wel dat jij zo’n fijne band met je moeder had natuurlijk, maar niet dat ze nog zo’n stuk bij je vandaan woont. Daar zou ik dan ook zeker tijd voor vrij maken in het weekend!
Wat avondflessen betreft…die wil Finn al lang niet meer. Eet Nick overdag wel gewoon zoals “normaal”? Dan zou je kunnen proberen hem overdag die extra fles tussendoor te geven (desnoods in 3 kleine beetjes ofzo). Dan krijgt hij toch dat beetje extra om wat steviger te worden, maar hoeft hij het niet 's avonds tegen heug en meug weg te werken.
Warme hap kun je vervangen door koude hap! Al eens aan een koude pastasalade met bijvoorbeeld sperzieboontjes en gerookte kip gedacht?
Of een tosti? Een omeletje of pannenkoek? Ik roep maar wat…
Finn eet nu ook wat minder, maar die kan het hebben…is een nogal stevig gevalletje zeg maar…
Debke–> Nick is behoorlijk lang 86 cm en is nu 11 kg niet extreem dun maar als hij die extra fles niet zou krijgen word hij mager zeg maar. zit op bavenste lijn met lengte en net op de gemiddelde met gewicht.
Overdag krijgt hij smorgens een papfles, tussendoor 2 stuks fruit daarna boterham en melk en fruit oid, tegen 1500 een sapje met koekje en tegen 17:30 warm eten en toetje en voor het slapengaan een klein flesje. Normaal hoeft hij die niet op te drinken maar zoals gister gingen er 3 happen spinazie in zijn favoriet en dat is toch echt veel te weinig. Daarom moest hij de fles opdrinken, die ging er koel wel in tegen 21:00.
Vanavond maar eens creatief met pasta doen denk ik dan. Vind ik zelf ook wel lekker.
aaaargggghhh meiden sorry ff ego. Die zoon van mij is vandaag echt te erg.
Hij is heel brutaal en trekt zijn eigen plan (was zo 2 blokken weg gefietst over de weg met ons bijna blinde buurjongetje. Echt niet normaal hij weet heel goed dat dat niet mag)
Als straf moest hij binnenblijven, en begon hij te dreigen weg te lopen. Ik reageerde niet, maar hij bleef dreinen.
Op een gegeven moment bereikte ik mijn kookpunt, en heb ik hem helemaal bloot gemaakt, en in het poortje buiten onze tuin gezet met de woorden: je bent bloot uit mama’s buik gekomen, dus je mag ook bloot weer gaan.
Hij begon kei hard te huilen, en daarna is hij op zijn kamer af gaan koelen.
De bui is nu wel over geloof ik, maar het is zo frustrerend.
Ik kom snel op jullie reageren maar moet nu boodschappen doen.
Lekker ding die van jou! :inlove: :mrgreen:
Aschwin heeft daar ook al verschillende malen mee lopen dreigen trouwens en Basten laatst ook een keer.
Ik reageer daar (ondertussen) heel stoicijns op. Ik loop naar boven, pak een koffer, kiep hun kleren daar in en overhandig die aan hen met de woorden “Zo, daar zitten je spullen in. Tot ziens!” :mrgreen:
Vooralsnog is er nog niemand verder weg dan de brandgang in de poort gegaan :lol:
Gelukkig is mathijs nog lang niet zo oud om dat soort gein uit te halen, gelukkig maar, want wat is nu het beste om daar op te reageren he, ik denk dat ik dat erg moeilijk zou vinden.
missmarm nick (leuke naam trouwens) krijgt op 1 dag ook zo te zien best voldoende, het komt allemaal wel goed hoor, mathijs had van de week ook een paar keer dat hij zijn avond eten niet allemaal op wou eten, ja het is gewoon warm, en dan heb je gewoon niet zo veel zin in eten.
Heb vanavond heel makkelijk gedaan hadden verjaardag dus lekker bij de mac de frietjes en fristi vielen in de smaak nu vanavond nog een flesje en 2 tucjes heb hem helemaal de hemel in geprezen. Nu morgen zn lievelingseten halen en kijken wat het word.
wwb–> wat een kerel haha lekkere drol denk ook dat het zo het beste is om te reageren.
ik krijg visite groetjes!!